"Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
"Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Pituutta 4900mm ja painoa 2460kg Joskus katselin kuvia näistä erimallisista t3 matkailuautoista ja yleensä niissä ei muodot miellyttäneet, karmannin tekeleet näyttää ainakin omaan silmään linjakkailta ja sopusuhtaisilta.
Tämä yksilö löytyi muhokselta, oli tullut myyjälle vaihdossa, ja ei tiennyt mitä "aarretta" oli myymässä.
Viimevuoden puolella kyselin gipsystä lisää infoa, sain kuvia ja tyrkytin vaihdossa koppikärryä joka olisi kelvannut, mutta väliraha oli mielestäni liian suuri.
Noh, muiden foorumilaisten innoitamana yritin saada kaupan kuitenkin onnistumaan, koppikärryn sain myytyä ja välirahan tarve jäi sellaiseksi, että olisi ollut tyhmää jättää tilaisuus käyttämättä
Tiesin jo, että melkein kaikki on enemmän tai vähemmän mätiä puurungoltaa, ja kuvista selvästi näki, että koppa on saanu vettä sisäänsä.
kuukauden päivät pyörin karmann coachbulits foorumilla ja selailin resto kuvia, niistä näkee hyvin miten runko on tehty ja millainen sen uudelleen rakennus tulee olemaan.
Hommaa tulee riittämään, mutta ainakin itsellä puu muotoutuu helpommin kuin metalli
Haku reissu olikin sitten ihan omanlaisensa, ensin piti saada kärryn ostajan ja gipsyn myyjän kanssa sovittua sama päivä, jolloin kaupat tehtäisiin molemmista.
Homma tuntui menevän kuin elokuvissa, TT, Eicca ja allekirjoittanut saivat vielä tölkkimikalta koukullisen ja tilavamman auton lainaan, johon saatiin vielä minicrossi ja työkalut kyytiin.
Kyllä luit oikein, minicrossikin myytiin samalla reissulla
Karavaani starttasi pornaisista yhdenaikaan yöllä ja ensimmäinen stoppi otettiin kuopioon kello kuudeksi aamulla, jonne siis sain kärryn myytyä.
Siitä jatkettiin siilinjärvelle aamukahville armilanssin ostopaikkaan rexthehuntille....
Kahveet naamaan ja matka jatkui kohti gipsyn myyjää muhokselle, tarkoitus oli vuorotella ajovuoroissa, mutta TT ajeli koko matkan gipsyn luokse.
Tunnelma autossa oli erittäin unelias, viimein saavuttiin muhokselle puoliltapäivin ja näky oli kyllä melko sama kuin myyjän kuvissa, taisin siinä kyllä tokaista, että "noh, ei täältä tyhjin käsin lähdetä"
Gipsy lyötiin tulille ja heti selvisi, että kone ei ole 1.6D vaan ihan jotain muuta, itseasiassa parempi ja ihan puolikkaalla turbolla jopa
Tutkittiin allania sieltä ja täältä ja tein kauppakirjat....JESH, nyt saa ainakin puutöitä harrastaa!
Lähin katsastuskonttori löytyi oulusta, johon oli myös sovittu minicrossin luovutus, otin auton ajoon ja omiin nimiin.
Hanttapulikin sai töistä vapaata ja t5:sen tulille saatuaan ajettiin pahasti ristiin, oltiin eripuolella jokea
No treffit konttorin pihalla ja siitä syömään, ruoka ei itelle oikeen uponnut(tais vieläkin mietityttää ostos)
Ravintolasta mentiin peräkanaa kaikki gipsyn luo, romut kyytiin ja vehkeet tulille.
Hyvästeltiin hanttapuli ja matka kohti lähintä bensa asemaa alkoi, ensi metrit olivat ikimuistoisia suusta tais päästä, että "mitähän sitä taas tuli tehtyä"
Ensimmäinen opeteltava oli vaihteen siirto, matkan kuluessa pykälät rupesivat kyllä menemään paikoilleen pienellä pyöräytyksellä.
Ajotuntuma on oikeasti erinomainen, kone ilman turboa on täysin tehoton ylämäissä, mutta rekan imussa ajeltiin melkein puolet matkasta, perässä ajaessa joutui kaasu poljinta jo nostamaan mäen harjalla
Matka siis jatkui muhokselta oulaisiin, josta lisää osia kyytiin, siitä seinäjoelle ja laina auton kontti täyteen locost moottori osia..
Uneliaissa ja erittäin tapahtumarikkaissa tunnelmissa päästiin turvallisesti koteihimme ja ainakin minä erittäin onnellisena
Soitin vielä mammalle(PIKKIS) että kohta olen kotipihalla, tais olla Allan niin herkistävä näky, että kyyneleet valuivat poskilla...
Tämä reissu oli hyvin suunniteltu ja toteutus vielä parempi! Iso kiitos vielä tölkkimikalle ja Eicalle ja TT:lle!!
Valot vaihdoin heti pyöreisiin "oldskool" candyihin, mittaristo mallia kierrosluku toimii nyt myös pienellä virityksen korjauksella(melkoset sähkärit räveltäny)
Kuvatuksia laittelen lisää sisältä, nyt saa allan jäädä lepäilemään ja odottaman lämpösempiä kelejä, eli stay tuned more to come!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Olipahan reissu Saatiin kyllä osumaan aika monta rastia samalle reissulle, ja lopulta aikataulut osui täydellisesti yhteen. Ensimmäiset metrit Allanilla oli kyllä mielenkiintoiset, kun puurokattilan kauha alkoi löytää oikean rytmin, niin löytyi vaihteetkin ihan hienosti
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Loistavaa meinikiä! Onnea mahtavalle projektille! Tulikohan se lehti vielä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Se on siinä hilkulla että pitää perustaa foorumille oma karavaanarit osasto
Onnitelut hienosta ostoksesta. Tekee noi tikkaat ja kattotelineet aika toimivan tosta pelistä kamojen roudaamiseen ja yleiseen harrastamiseen.
Onnitelut hienosta ostoksesta. Tekee noi tikkaat ja kattotelineet aika toimivan tosta pelistä kamojen roudaamiseen ja yleiseen harrastamiseen.
Home is where you park it.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Onnea!!! Hieno on pyöreillä lampuilla
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Joko on ilmoittauduttu?
The Gipsy and Cheetah's on these pages and represented on the forum are just a mere 28.86% of the total Karmann Gipsy/Cheetah survivors. One wonders where are the others!
Total Gipsy's Produced: 778 Known examples surviving: 214 Survival Rate: 27.63%
Total Cheetah's Produced: 113 Known examples surviving: 37 Survival Rate: 32.74%
Come on you Gipsy & Cheetah owners, let us know who and where you are!!
http://www.karmann-coachbuilts.com
The Gipsy and Cheetah's on these pages and represented on the forum are just a mere 28.86% of the total Karmann Gipsy/Cheetah survivors. One wonders where are the others!
Total Gipsy's Produced: 778 Known examples surviving: 214 Survival Rate: 27.63%
Total Cheetah's Produced: 113 Known examples surviving: 37 Survival Rate: 32.74%
Come on you Gipsy & Cheetah owners, let us know who and where you are!!
http://www.karmann-coachbuilts.com
Home is where you park it.
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
juu kyllä on ilmoittauduttu pelastuneiden joukkoonSinky kirjoitti:Joko on ilmoittauduttu?
Ja jäsenyys karmann coachbuiltsiin maksettu.
Grennille myös mainostettu tölkkifoorumia, lupasi tulla vierailemaan tänne
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Mä oon sit ostelu jonossa jos haluutkin luopua tästä!
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Unohdettiin muuten ajaa sieltä Vaasan kautta vielä... No ehkä toi 1600km 25 tuntiin oli ihan hyvä saavutus tuolla saattueella
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Sorry vähän off-topic..
Näin tällaisen mahtipelin viime kesänä Rovaniemen motonetin pihassa. Istuvat siinä parkissa ja mie lähin omalla tölkillä juuri liikenteeseen, tottakai piti tehdä se pakollinen hidastus ja ihastelu siinä kohdalla ja niin tuli sitte se maaginen kuskien välinen pitkä tuijotus ja yht'aikainen käden nosto
Onnittelut komeasta pelistä! terveisin: Ehkä vähän kateellinen
Näin tällaisen mahtipelin viime kesänä Rovaniemen motonetin pihassa. Istuvat siinä parkissa ja mie lähin omalla tölkillä juuri liikenteeseen, tottakai piti tehdä se pakollinen hidastus ja ihastelu siinä kohdalla ja niin tuli sitte se maaginen kuskien välinen pitkä tuijotus ja yht'aikainen käden nosto
Onnittelut komeasta pelistä! terveisin: Ehkä vähän kateellinen
Syncro Caravelle C -89
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Luulen, että näit juurikin tämän mahtipelin
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Toihan on sellainen katse että molemmat tajuaa yhtäaikaa "Kyllä.. samassa kusessa ollaan, hah joku muukin hölmö on haksahtanut"Mältsä kirjoitti:Sorry vähän off-topic..
tottakai piti tehdä se pakollinen hidastus ja ihastelu siinä kohdalla ja niin tuli sitte se maaginen kuskien välinen pitkä tuijotus ja yht'aikainen käden nosto
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Tämä se on ollut jo aika pitkään myynnissä. Hintako lienee pidättelee ostajia. Ei olis ainakaan joka kämppärillä tämmöistä.
http://www.nettikaravaani.com/karmann/c ... hv/1404759
http://www.nettikaravaani.com/karmann/c ... hv/1404759
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Hinta se taitaa olla suurin tekijä....
Halpa cheetah kuntoonsa nähden, mulla on tuosta yksilöstä lisää kuvia ja näkee, että on oikeesti pidetty huolta.
Halpa cheetah kuntoonsa nähden, mulla on tuosta yksilöstä lisää kuvia ja näkee, että on oikeesti pidetty huolta.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Hyvää nimipäivää Allanille!
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Kiitos, välitän terveisetvildur kirjoitti:Hyvää nimipäivää Allanille!
Huomenna taitaa bileet jatkua....?
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
laitetaan pientä päivitysta, niin paljon tullu tehtyä, että ei tiedä mitä kertoo ja missä järjestyksessä....
Ensin kojelaudan purku ja viritysten kauhistelua. Kyynärpäät rasvattuna rätillä lian kimppuun.
Muutama tölkki oxide cleaneria ja muita puhdistus aineita kulut. Kaikki kytkimet purettu ja putsattu.
Nyt rupee olemaan tölkin omat sähköt kunnossa. koko etupään johtosarja uusittu.
Valot pitää vielä releyttää, pientä luxusta sentään lisätty, pyyhkijät sai tihkureleen.
Mittaristokin pitää vielä johdottaa uusiksi, eli folio, tai siis mitä siitä on jäljellä roskiin ja sitten vaan piirilevy johto soppaa
Lämppärin rakentelin valmiiksi, että on valmiina kun sen aika koittaa, kiinni olleessa olikin sitten uusi moottori, etuvastukset vain hajonneet.
Mutta nyt on läpät tiivistetty ja kennokin melkein uusi
Rattiputki oli muuten vain yhdellä raudalla kiinni, lisätty puuttuvat palikat Siunattu peli taitaa olla, kun ei ole palanut.
Sulaneita eristeitä ja liittimiä oli johtosarja täynnä... Konehuoneessa on räjähtänyt nokipommi, jokapaikka 2mm tiukassa nokikerroksessa. bräkleenillä liottamalla irtoo. Noesta on saanut myös sisusta osansa, ja sohvaryhmän pehmusteet purettiin ja pestiin, nyt on kaikissa kaikki napitukset. kaikki pinnat oli pienessä mustassa noki kerroksessa... Luulen, että konehuoneelle tehdään perusteellinen puhdistus, vasta uudelleen rakennuksen yhteydessä.
Nyt vaan peruspesu, että kehtaa pyhäpuku päällä availla konekoppaa ja ei ole jokapaikka mustana.
Etumaskin yläpuolella olleet tarrat, oli liimattu jollain epoksin kaltaisella tiukassa olevalla liimalla, pitkään ja hartaasti tinneri rätillä pehmittämällä lähti irti.
Mikään järkevä liukkari ei tehonnut vuosien saatossa kertyneeseen likakerrokseen, periaatteessa olis voinu myllyllä ja miedolla tahnalla "pestä" mutta päädyin käyttämään universalstonea. Muutamat lontut myös oikastu, ruosteet saa vielä odottaa ;D
Allani sai hillityltä coach/multivan puskurin ja vanteet tuli jamilta porvoosta. orggispeilit vieläkin hakusessa.
Alustan osalta vielä kaikki tekemättä, apparin ylätukivarren toinen pusla sohlo, eli madalluksen yhteydessä uutta palikkaa ainakin siihen, leiman jälkeen taas aikataulu helpottaa Tulipas sekava postaus
Ensin kojelaudan purku ja viritysten kauhistelua. Kyynärpäät rasvattuna rätillä lian kimppuun.
Muutama tölkki oxide cleaneria ja muita puhdistus aineita kulut. Kaikki kytkimet purettu ja putsattu.
Nyt rupee olemaan tölkin omat sähköt kunnossa. koko etupään johtosarja uusittu.
Valot pitää vielä releyttää, pientä luxusta sentään lisätty, pyyhkijät sai tihkureleen.
Mittaristokin pitää vielä johdottaa uusiksi, eli folio, tai siis mitä siitä on jäljellä roskiin ja sitten vaan piirilevy johto soppaa
Lämppärin rakentelin valmiiksi, että on valmiina kun sen aika koittaa, kiinni olleessa olikin sitten uusi moottori, etuvastukset vain hajonneet.
Mutta nyt on läpät tiivistetty ja kennokin melkein uusi
Rattiputki oli muuten vain yhdellä raudalla kiinni, lisätty puuttuvat palikat Siunattu peli taitaa olla, kun ei ole palanut.
Sulaneita eristeitä ja liittimiä oli johtosarja täynnä... Konehuoneessa on räjähtänyt nokipommi, jokapaikka 2mm tiukassa nokikerroksessa. bräkleenillä liottamalla irtoo. Noesta on saanut myös sisusta osansa, ja sohvaryhmän pehmusteet purettiin ja pestiin, nyt on kaikissa kaikki napitukset. kaikki pinnat oli pienessä mustassa noki kerroksessa... Luulen, että konehuoneelle tehdään perusteellinen puhdistus, vasta uudelleen rakennuksen yhteydessä.
Nyt vaan peruspesu, että kehtaa pyhäpuku päällä availla konekoppaa ja ei ole jokapaikka mustana.
Etumaskin yläpuolella olleet tarrat, oli liimattu jollain epoksin kaltaisella tiukassa olevalla liimalla, pitkään ja hartaasti tinneri rätillä pehmittämällä lähti irti.
Mikään järkevä liukkari ei tehonnut vuosien saatossa kertyneeseen likakerrokseen, periaatteessa olis voinu myllyllä ja miedolla tahnalla "pestä" mutta päädyin käyttämään universalstonea. Muutamat lontut myös oikastu, ruosteet saa vielä odottaa ;D
Allani sai hillityltä coach/multivan puskurin ja vanteet tuli jamilta porvoosta. orggispeilit vieläkin hakusessa.
Alustan osalta vielä kaikki tekemättä, apparin ylätukivarren toinen pusla sohlo, eli madalluksen yhteydessä uutta palikkaa ainakin siihen, leiman jälkeen taas aikataulu helpottaa Tulipas sekava postaus
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Lämmittää mieltä kun tehään perusteellista remppaa
Home is where you park it.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: "Allan Kurma" -85 Karmann Gipsy
Mahtavaa meininkiä! Hurjat on ollut kytkennät. Kumma, että ei ole palanut poroksi jo aikoja sitten. Oliko muuten tuulilasin reunukset ehjät?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.