1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Noin
Sattui sitten konttorin pikkumaisin katsastusäijä kohdalle, joka oli sitä mieltä, että painoa on 80kg liikaa, jotta leiman saisi 8:lle, (toki toi punnittu paino oli aika hurja 1980 kg) lisäksi äijä kävi mm. tarkasti läpi kaikki 8 turvavyötä, joista hylkäsi yhden. Lisäbonuksena mainittakoon myös turhan suuri hapen määrä pakokaasuissa.

Eli tölkin kevennysprojekti käyntiin:
Maastorenkaat --> tavalliset, painosäästö?
Toinen akku + subbari pois -->?
Työkalut ym. pois. -->?
Punnituksessa pitänee olla bensatankki täys?, josta tulee tohon nykyiseen

Mitäs muita? pohjapanssarit pois? Muita hyviä ideoita?

Yllättävää oli kyllä myös, että biokaasulla tyhjäkäynnllä hiilivetyjä pääsee ilmakehään varsin reippaasti.

Pyöriikö jollakulla keskipenkille oikealle sopiva turvavyö? (se on ilmeisimmin jäänyt jokusen kerran liukuoven väliin)
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

vararengas
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tankki puolillaan punnitaan, ja -89 tais olla ilman kuskia. Mutta tarkista vielä. Kevyet aluvanteet katurenkailla tuo helposti ison kevennyksen, vararengas pois jne.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

vararengastahan mulla ei kyydissä ollutkaan, mutta tosiaan kaikkea irtainta varsin runsaasti, täytynee hankkia joku vaaka ja kattoa paljonko saa laihdutettua, alle 1900 ois tavoitteena, koska verokin on / alle alkava 100 kg
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Eikös vero ole kokonaismassan mukaan, joten siihen ei tuo "kuivapaino" vaikuta.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

DJSigma kirjoitti:Eikös vero ole kokonaismassan mukaan, joten siihen ei tuo "kuivapaino" vaikuta.
Juurikin noin, et saa veroja vähennettyä millään konstilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Aivan, olinpas dorka.
t
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Noin, lähti melkein 80kg irtainta, autosta. Vielä olis kevennykseen mahdollista napata 2. akku ja vaiihtaa pienemmät renkaat, mutta ei taida maksaa vaivaa.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Reiska on taas leimassa! Perkuleen Helppokatsastus, ei ollut tainnut tehdä yhtään tollasta CNG-muutoskatsastusta aiemmin. Tänään tuhrautu konttorilla vielä toistamiseen, 1,5 h, koska ensin tuli hylky, kun tukes-asentajan tarkastuslappua ei muka löytynyt. Soitin kaasun asentajalle, joka sano sen löytyvän paperinipusta (joka siis oli konttorille annettu)... Ei kun takasin konttorille ja tutkimaan, ja löysin allekirjoituksen. Inssi totesi tyynesti, aa. näissä papereissa onkin kaksi puolta...
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Onnea ja menestystä! Mitä puntari näytti tällä kertaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Niin joo vaaka näytti 1845, ja jotenkin kummasti paperiin ilmesty 1820kg. Tämä siis kaasutankki lähes tyhjänä ja bensatankki n. 1/3 täynnä, 235 renkailla. Katsastusmies kyllä kyseli onko vararengas mukana, kerroin totuudenmukaisesti ettei ole.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Tölkki"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Terveisiä tölkkifoorumille. Pakko oli vaihtaa tuo otsikko, koska kyllä tämä liikkuu niin vahvasti lempinimellä Tölkki, että en oikein osaa kutsua kulkinetta miksikään muuksi. Toki näissä piireissä tuo lempinimi on perkuleen tyhmä, mutta tölkkisiviilien kanssa on vaikea yrittää vääntää mitään muuta lempinimeä. Kummipoikani (3v) sanoo tällä hetkellä mun käytössä olevaa Renault Meganeakin "vara-Tölkiksi".

Ei ehkä kovin yllättäen erilaista pientä on ilmennyt tässä 9/2015 jälkeen, jolloin viimeksi olen tänne kirjoitellut, mutta eipä niistä mitään, 4.vaihde lopetti kokonaan toiminnan ja laatikko vaihtui...

Kaasukonversio on ollut mielestäni fiksu valinta, kun kilometrejä on tullut kuitenkin melkein 20000 vuonna 2016.

Nyt tän vuoden alusta päätin repäistä ja Tölkki lähtikin pidempään hoitoon Bussipesään, tuolta kuvia:

https://www.facebook.com/bussipesa/phot ... =3&theater

Jos vapuksi pääsis taas ajelemaan....
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Pientä pintaremonttia sielä. ;)

Mitenkäs nyt vähän pidemmän rupeaman jälkeen, minkälaisia kulutuslukemia kaasulla on tullut?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mitäs CNG-muutossatsi tuli maksamaan noin suunnilleen?
< 15kWh/100km
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Tölkki"

Viesti Kirjoittaja tatu »

CNG muutossatsi makso n. 3000e sisältäen Wagenhausissa tehdyn pullon maisemoinnin tuonne takimmaisen penkin alle.
n 10-13 e / sata kilsaa ajoa maksaa pierulla kulkeminen... vs. pelkällä bensalla n. 18-22 euroa/ sata kilsaa (n.12-15 litraa satasella). Maantieajoa mulla on tosi vähän, vois kai tolla päästä tohon n. 10 litraa 98 oktaanista lukemiinkin.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

tölkki sai maalia ja palailee tuossa Tallinnasta
tolkkilaivassa.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kylläpäs tuli pirteä facelift!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Niin juu, en tiedä, onko tuo kaksivärisyys Syncrossa syntiä...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Miksi olisi, ihan normaali tehtaan siunaama värivalinta :)
< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Oma lemppariväriyhistelmä kyllä tuo puna/valko :)
Hulluna tölökkeihin.
Vastaa Viestiin