VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jos teet varresta lian pitkän ei hae enään uutta nestettä kun mäntä jo sen kohdan ohi mistä tulee sisään että järki mukana kuinka pitkän varren tekee.
Väljät pois vivustosta voi tolla säätää mutta sen jälkeen pitäs toimia, jos ei niin kaveri avuks ja ilmaamaan kahdestaan vielä kerran. Varmistu siitä että pääsylinteri on kunnossa niin kuin TT| sanoi.
Oliko muuten niin että vaihdoit askettäin kytkimen levyineen? Mulla oli kerran Audissa lian paksu levy alko toimimaan vasta kun pinnat kiillottu (tai näin arvelen). Purin kasasin kytkimen kaksi kertaa ilmailin ihmettelin ja kiroilin, lopulta auto sammuksissa vaihde silmään ja kytkin pohjaan ja tulille pieni hetki tyhjäkäyntiä ja hups alkoi toimimaan jo paremmin hetki lisää pääsi jo vaivalla pistään vaihteita silmään, päivä ajoa ja toimi normaalisti, eikä kesinyt ainakaan seuraavan 70tkm aikana.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Liikkuu, joten kai se on ehjä. Ja levy on uusi.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja jarke »

Hanttapuli kirjoitti:Liikkuu, joten kai se on ehjä. Ja levy on uusi.
ja nyt on saatu ilmattua?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Juu. Eipä siellä ilmaa kyllä tainnut ollakaan. Melko kuraa tosiaan se neste, että pitää kyllä vaihtaa kokonaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ahtoputkien mallailua. Ylempi menee toivottavasti niin helposti kuin kuvittelinkin ja näyttääkin. Alemman kanssa tulee ahdasta. Ehkä sillä supistimella saan osumaan kohdalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kytkin saatiin irrottamaan säädettävällä käyttötangolla. Vaan nyt luovutti työsylinteri. On se kumma, että toimiva menee kahden vuoden käyttämättömyyden takia itsestään rikki. No uutta Italian laatua tulee tiistaina. Sitten pääsee taas kiroilemaan.

Ai niin. Kaasuvaijeri on paikallaan pumpunkin päässä. Ja toimiikin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja TT| »

Noniin, alkaa ne palaset klonksahdella kohdalleen!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

On kyllä kaksi pulttia löytänyt ahtaaseen paikkaan. Ollut saksalaisella insinöörillä pirruuvvet mielessä, kun kytkimen työsylinterin paikan on noin suunnitellut. Vaan sinnepä se taas meni. Kotimatkalla kävin hakemassa turbon ahtoputken huomisen hallireissulla sovitettavaksi.

Ai niin öljyt laskin pois, kun pitää täyttöputki laittaa kunnon liimalla. Ei yllättäen ikivanha korpputiiviste pitänyt öljyjä. Lisäksi pitää lopultakin ettiä ja tilkitä se vänkärinpuoleinen vuotokohta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Välijäähy on sitten valmiina. Ainoa osa mikä vaati työstämistä oli se sovitin/supistin mikä lähtee kompressoripuolelta jäähyn suuntaan. AHU:n jämistähän se valmistui näppärästi, kun oli osaava tekijä. Viksusti shoppailemalla ja häikäilemättömällä kaverin hyväksikäytöllä koko systeemin kustannukseksi tuli n. 150€. Pelkät 90°-kulmat olisi tehneet lähikaupasta ostettuna 90€.

Öljyntäyttöputki on nyt liimattu. Lisäksi purin suodattimen ja öljynjäähdyttimen. Veikkaisin melkein, että sen koomisen ison ja ohuen mutterin löyhyys on se mistä minulla on öljyt valuttanut. Neljä litraa sain propusta ja öljynpaluun tulpasta ulos. Loput viidestä litrasta varmaan hallin lattialla ja pihalla. Sekä suodattimessa. O-rengas oli ehjä ja pienellä liimauksella lisävarmistettuna pistin osat kasaan. Nyt on se iso mutterikin kunnolla kiinni. Peukut pystyyn, että pitää.

Huomenna turboruuvikauppaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Joker »

Jos tulee teräksisiä tai alu väliputkia, niin tee sikit niihin. Ei kestä ahtoja ilman tai joutuu puristelemaan T-lemmareilla liian tiukkaan.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ainoa putki missä ei ole mitään sikkejä on tuo alimman kuvan putki missä on musta ja sininen silikoniletku vastakkain. Se on aivan tavallista kahden tuuman pakoputkea ja eipä pahemmin tarvinnut survoa letkuja paikalleen. Eli varmaan pullahtaa irti helposti.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Joker »

Hanttapuli kirjoitti:Ainoa putki missä ei ole mitään sikkejä on tuo alimman kuvan putki missä on musta ja sininen silikoniletku vastakkain. Se on aivan tavallista kahden tuuman pakoputkea ja eipä pahemmin tarvinnut survoa letkuja paikalleen. Eli varmaan pullahtaa irti helposti.
No sen liitoksen spottasin just kuvista ja arvelinkin ettei ole ... Alumiiniputkessa ei kestänyt 0,8 ahdoilla vaikka karhenti, kesti aikansa kunnes aina kuulu poks ja sai vetää sivuun, aikansa sitä jaksoi :? . Olisko tuohon helppo ratkaisu käydä sähköliikkeestä JAP50 putkea ja painella pakoputkiklemmareista viritetyillä lukkopihdeillä sikit. Tai sitten etit jonkun jolla on sikkikone.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tuo on onneksi näppärästi purettu, niin saan sen irti ja sikattavaksi :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Loppusuoralla ollaan. Kone kuulostaa jo mukavammalta, kun on putkikin paikallaan. Öljyvuodot näyttää talttuneen ja auto lähtee nätisti käyntiin avaimesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Aj0iRb4_wtU

To do -listalla vielä:

- kytkimen ilmaaminen (en osannut tehdä sitä ostamallani pumpulla)
- kaasuvaijerin kiinnityksen viimeistely ja säätäminen
- syöttöpumpun säätäminen. Meinaa savuttaa vähän eikä oikein vastaa kaasuun
- vaihdevivuston testaaminen ja säätäminen
- uudet öljyt ja suodatin

Sitten konttorille?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3091
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja dmn »

Itse oon käyttänyt Kerko-klemmareita ja hyvin on pitäny 1,5bar paineilla ihan suoralla putkella.

Kuva
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

No nyt se on auto saatu lopultakin liikkumaan omin voimin. Voi hyvänen aika sentään mikä helpotus tämä oli :)

https://youtu.be/SArrPDbAFpQ

Kytkin vähän meinaa kirkua. Toivottavasti asettuu paikalleen ja pian. Nyt muutama toivottavasti pikku juttu enää ja ens viikolla konttorille. Paperit on jo täytettynä. Suurajoihin ja Biffiin ois kova yritys.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja vville »

Ihanaa! Nyt masturboidaan kaikki Maire mielessä. Raatokin kitkutteli kytkintä pienen hetken, mutta meni hetkessä ohi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hanttapuli kirjoitti: To do -listalla vielä:

- kytkimen ilmaaminen (en osannut tehdä sitä ostamallani pumpulla) --osasinhan minä, kun yritin uudestaan :)
- kaasuvaijerin kiinnityksen viimeistely ja säätäminen --kunnossa!
- syöttöpumpun säätäminen. Meinaa savuttaa vähän eikä oikein vastaa kaasuun --kunnossa
- vaihdevivuston testaaminen ja säätäminen --vaihteet menee jotakuinkin oikein päälle
- uudet öljyt ja suodatin --en taidakaan vaihtaa

Sitten konttorille?
Värkkäsin eilen ja tänään muitakin rästihommia. Nipparia sinne ja tänne, imuputket kuntoon, maapiuhat kiinni, jne jne. Nyt vaan ongelmana, että pakkivalon pentele ja koetaulun varoitusvalot ei toimi. Voihan ryökäle. Lisäksi lootan ja koneen välistä tulee öljyä :(

Suljetulla alueella tuli ajettua muutama lenkki ihan vaan sillä mielellä, että irtoaa nyt ne mitkä saattaa irrota. Eikä moottoritiellä. Liikkeellelähtö on oikein mukavaa. Ei tarvitse kytkintä luistattaa vaan auto lähtee varovaisella kytkimen nostolla kömpimään. Bensan lootassa vaan ei ole välitykset ollenkaan sopivat. Kolmosta tarjottava jo ennen 60 km/h -vauhtia. Saa nähdä miten dieselin lootan nelosen ratas toimii matka-ajossa. Ei tämä nyt muuten vielä niin suuria tunteita herätä. Helkkarin pitkä projekti ei taida vielä olla lopussa ennen katsastuksen onnistumista. Uskon sitten, kun näen sen hyväksytty-leiman paperilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Hanttapuli, 17.07.2016 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
juuke
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 17.07.2016 12:34
Paikkakunta: Tornio

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja juuke »

Piru ko on ainaki omaan silmään komea tölkki! :D
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

"Auto on ruma, mutta niin on kuskikin..." Näin mää oon ruukannu vastata ihmisille jotka ihmettelee autovalintaa. No kiitos kuitenkin :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Vastaa Viestiin