VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kuka tuommosta möhköä voi hinata??? :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hanttapuli kirjoitti:Kuka tuommosta möhköä voi hinata??? :)
Ei sitä tarvitse hinata, sillä hinataan muita ojasta...
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

:D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Jami
Guru
Viestit: 23
Liittynyt: 26.10.2013 00:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Jami »

Elä vaa sotke tota paklaa mihkään.aivan shaissee..kato vaik auto maalit.net,istä kunnon tavaraa.. :shock:
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Äh. Jo toinen sanoo, että tuo on huonoa. Ei vaan ollu K-Raudassa muutakaan...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Minkämoisia ne reiät on mitä meinaat tuolla paikata?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ina-37752/ tuolla saa pienemmälläkin autolla syncron liikkeelle, ja ilman terävää nykäystä. Nuo normaalit hinausnarut on hyviä tiellä hinaamiseen, mutta niiden ideakin on toimia sulakkeena, eli katketa, jos tulee liikaa voimaa. Tavallisen henkilöauton hinauslenkkikään kun ei kovin paljoa kestä, ja lähes kaikissa uusissa autoissa kielletään hinaaminen vetokoukusta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kaikki reiät katosta. Niitten paikkaukseen tuon hommasin. Mikä tuossa on niin huonoa? Ei kai tuota myytäis, jos se on täysin käyttökelvotonta. Mitään näyttelyautoa ei olla kuitenkaan rakentamassa. Täydellinen vedenpitävyys ja päällemaalauskelpoisuus riittää.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kunhan ei nyt kukaan ajatellut että tekisit tuolla pohjatöitä maalaukseen. Siihen puuhaan löytyy parempia kittejä.
Omat kokemukset on lasikuitupinnan korjauksesta ja siihen kyllä soveltuu. Jättää vain aika rujon paikkauksen jota oli helpompi silitellä hienojakosemmalla kitillä.
Pohjatöihin on sitten helpommin työstettäviä hienojakosempia kittejä automaali liikkeissä.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Eiköhän tuo menettele katolla :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja jarke »

virtojen katoamiseen sen verran että itsellä välillä tuo vilkkuviiksi teki silleen ettei alkanut aina vilkkuvilkuttamaan, nyt oli jäänyt talliin niin että oli vilkku päällä, no akku oli tyhjentynyt. että ainakin täällä menee viiksi vaihtoon..
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Vilkkujen kanssa ei ole ollut ongelmaa, joten tuo johtuu mulla jostain muusta.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Oulussa kelit plussan puolella, niin pääsin Maireenkin sisälle. Perjantaina, kun viimeksi yritin, niin joka ovi ja lukko oli umpijäässä. Nyt sain kuitenkin luukut auki ja pääsin käymään liukuoven tiivisteen läpi silikonituubilla. Lukkoihin sumuttelin yliannostuksen CRC:tä. Jospa toimis tovin, kun luvataan pakastuvan.

Innostuin sitten pistämään miinuskengän paikalleen ja kokeilemaan käynnistämistä. Piru vie sehän hörähti hetken sahaamisen jälkeen käyntiin! No ei muuta kuin kylille suttailemaan. Motonetin parkkipaikka oli aivan luistinratana ja lähes autiona, niin pääsin vähän leikkimään :D Poistuin sitten farmitunkin, "kopukynän" ja karavaanariadapterin kanssa.

Paristakin paikasta jo lukenut, että virtaongelmia vois lähteä setvimään siten, että pistää jonkun lampun miinusnavan ja miinuskaapelin väliin. Syttyykö valo vai ei, niin siitä voi sitten jatkaa esim. käymään sulakkeita yksitellen läpi. No mulla ei tietenkään se kynän valo syttynyt. Eli jatketaan selvittelyä.

Ikäväkseni vaan huomasin, että nyt ei mennyt enää takalukkokaan päälle :( Miten ne onkaan niin renkkanoita. Sitä vaan ihmettelin, että miksi etulukon nuppi tuli vain melko lyhyen matkan ulos. Takalukon nuppi tuli selvästi pidemmän matkan ulos?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Etulukon nuppia pitää pyöräyttää vajaa varttikierros myötäpäivään, ennenkuin se nuppi tulee kunnolla ulos.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Eeeeiii prkl. Nyt mää vasta kuulen tämmösen. Toimiskohan se sittenkin. Ei kyllä jaksaisi enää sohvalta nousta kokeilemaan :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Kurre
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 22.02.2012 15:10

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Kurre »

Hanttapuli kirjoitti: Lukkoihin sumuttelin yliannostuksen CRC:tä. Jospa toimis tovin, kun luvataan pakastuvan.
Omien kokemusten mukaan toi CRC ei sovi lukkoihin ku puhdistamista varten.
Aseöljy on se mitä itse käytän lukkojen voiteluun ja jäätymisen ehkäisyyn.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Katotaan miten käy. Purkin kyljessä luvattiin käyvän vaikka mihin, mutta taisi lukkosuositus olla enemmän sisätiloihin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kurre kirjoitti:
Hanttapuli kirjoitti: Lukkoihin sumuttelin yliannostuksen CRC:tä. Jospa toimis tovin, kun luvataan pakastuvan.
Omien kokemusten mukaan toi CRC ei sovi lukkoihin ku puhdistamista varten.
Aseöljy on se mitä itse käytän lukkojen voiteluun ja jäätymisen ehkäisyyn.
Aseöljy on ok, virallinen voiteluaine lienee joku graffititahna, mikä ei kaiketi sottaa niinkuin öljyt. CRC:llä on se ominaisuus että se liottaa molemmat näistä pois ja kun kerosiinin jämät haihtuvat on lukko vieläkin otollisempi jäätymiselle.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

CRC:llä ja paineilmalla lukot puhtaaksi, sitten aseöljyä reilusti ja pari päivää kylkien pyyhkimistä, kun lukoista valuu ylimääräinen pois.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

CRC:t toimi jotenkin. Lukot aukeaa pakkasesta ja CRC:stä huolimatta. Pitää kuitenkin pukata kunnon öljyt, kun vaan jostain löydän sopivaa/oikeaa. Silikonipuikonkin suudelma tuntui toimivan. Vähän meinas liukuovi vastustaa, mutta aukesi kuitenkin nätisti.

Kokeilin äsken myös tuliterää adapteria. Lohkon suunnalta alkoi kuulua lupaavaa kohinaa. Mistä muuten saan varmuuden, että tuleeko myös akuille virtaa? Pitää vissiin ainakin miinuskengät pistää kiinni? (pahoitteluni huonosta kuvasta. Oli vain iBone mukana ja kolmannellakaan yrittämällä ei onnistunut.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kytke yleismittari akkun napoihin ja mittaa jännite ennen latauksen kytkemistä, kytke lataus ja katso nouseeko jännite. Latausvirta tuskin on yli 10A, joten akkuun menevän virrankin voi mitata esim irrotetun akunkengän ja akun navan välistä.
Vastaa Viestiin