1990 Doppelkabine 2.1
1990 Doppelkabine 2.1
1990 Doppelkabine 2.1
Tuotu Ruotsista muutama vuosi sitten, ollut siellä pohjoisessa SCA Skog AB;n autona. Itselle tuli pari viikkoa sitten.
ZF;n lukkoperä kertoo käytöstä. Löytyy myös pa-käyttöinen lisälämmitin pohjasta, ei tällä hetkellä kylläkään toimi.
Tarkoituksena pitää auto ajossa ympäri vuoden, firman pakuna. Koria siistitään jollain aikataululla, samoin alustaan laitetaan massa jo ennen tätä talvea, niin siisti se on kun ei ole suolaa juurikaan nähnyt.
Vanteet Lenso D1 edessä 8x18 ja takana 9,5x18 225/40 kumeilla.
Alustaksi joku vähintään 70mm tiputtava, toisaalla kyselty TA-Technix ei tähän kuitenkaan tule, mahdollisesti AVO tai RallyRacen osista rakennetaan sopiva.
Jos joku tietää auton Suomihistoriasta lisää, olen kiinnostunut. Jotain Nurmijärvi Swap-tarroja oln yhdessä taka ikkunassa.
Ja kuva:
Tuotu Ruotsista muutama vuosi sitten, ollut siellä pohjoisessa SCA Skog AB;n autona. Itselle tuli pari viikkoa sitten.
ZF;n lukkoperä kertoo käytöstä. Löytyy myös pa-käyttöinen lisälämmitin pohjasta, ei tällä hetkellä kylläkään toimi.
Tarkoituksena pitää auto ajossa ympäri vuoden, firman pakuna. Koria siistitään jollain aikataululla, samoin alustaan laitetaan massa jo ennen tätä talvea, niin siisti se on kun ei ole suolaa juurikaan nähnyt.
Vanteet Lenso D1 edessä 8x18 ja takana 9,5x18 225/40 kumeilla.
Alustaksi joku vähintään 70mm tiputtava, toisaalla kyselty TA-Technix ei tähän kuitenkaan tule, mahdollisesti AVO tai RallyRacen osista rakennetaan sopiva.
Jos joku tietää auton Suomihistoriasta lisää, olen kiinnostunut. Jotain Nurmijärvi Swap-tarroja oln yhdessä taka ikkunassa.
Ja kuva:
Viimeksi muokannut pulla, 31.07.2013 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1990 Pritschenwagen 2.1
Tervetuloa foorumille! Komea doppeli!
Edit. termit kuntoon
Edit. termit kuntoon
Viimeksi muokannut Hanttapuli, 31.07.2013 09:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1990 Pritschenwagen 2.1
kuvassa Doppeli. Eli ei kaiketi pritseni? Komea se on kuitenkin
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Ajatushärö korjattu.
- Broadspeed
- AktiVWisti
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27.03.2013 09:54
- Paikkakunta: Masku
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Eiks se oo virallisesti pritschenwagen doppelkabine
Komea Väri etenkin
Komea Väri etenkin
T5 4Motion -08
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Mää oon ymmärtäny asian niin, että pritseni on sama kuin pick-up? Ja tuo ois lisämääre sitten tuo dobbel?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
No virallinen nimi on mielestäni Pritschenwagen ( avolava) Doppelkabine ( tuplahytti). Mut olkoot nyt vaikka doppelkabine.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
TerVWetuloa foorumille hienon Tölkin kanssa
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
No ei tullut staticcia alustaa, vaan Lowtoysin kanssa pussit joka nurkkaan.
Kuvassa niin alhaalla kuin menee, ei mekaanisia muutoksia tai muokkauksia. Tuossa asennossa täyttää vain lakipykälän ajomahdollisuudesta, normaalisti on ylempänä ihan oman mukavuuden takia.
Edessä McPhersson tyyppinen ratkaisu, joten säätövaraa ei ole kuten takana jossa erillinen pussi ja jousi.
Ajossa päivittäin. Mielessä tekniikan päivittäminen talven aikana mutta siitä ei oteta stressiä. Ulkonäkö saa kyllä pysyä tässä kunnossa.
https://app.younited.com/?shareObject=e ... c299e2d987
Kuvassa niin alhaalla kuin menee, ei mekaanisia muutoksia tai muokkauksia. Tuossa asennossa täyttää vain lakipykälän ajomahdollisuudesta, normaalisti on ylempänä ihan oman mukavuuden takia.
Edessä McPhersson tyyppinen ratkaisu, joten säätövaraa ei ole kuten takana jossa erillinen pussi ja jousi.
Ajossa päivittäin. Mielessä tekniikan päivittäminen talven aikana mutta siitä ei oteta stressiä. Ulkonäkö saa kyllä pysyä tässä kunnossa.
https://app.younited.com/?shareObject=e ... c299e2d987
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Varsin toimivan oloinen ratkaisu! Minkäslaista tekniikkapäivitystä olet suunnitellut?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Taisin nähdä tämän Räyskälässä. Siisti peli!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
2.1WBX, nokkaa, pakosarjaa ja polttoainejärjestelmään muutoksia. Jälkimmäisen muutoksista ei vielä oikein selvyyttä. Ei ole ihan selvää mihin asti tuo vakio riittää, joten siinä on vaihtoehtona vakio, MS tai sitten tylysti tuplakaasarit. Haaveissa olisi luokkaa 150hv koneesta.
Nämä on vielä mietintöjä ja pitää keskustella aiheesta enemmän bokserien kanssa pelanneista. Itselle kohtuu vieras maailma vaikka muuten vaggineet on ammatti ja harrastus.
Olin joo Räyskälässä ja VW-Openissa katiskalla.
Nämä on vielä mietintöjä ja pitää keskustella aiheesta enemmän bokserien kanssa pelanneista. Itselle kohtuu vieras maailma vaikka muuten vaggineet on ammatti ja harrastus.
Olin joo Räyskälässä ja VW-Openissa katiskalla.
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Ahdin + E85 olis optimi korkeapuristeiselle DJ:lle. Ruiskuzydeemit toki uusiksi siinä yhteydessä.
Vakiossa ei oikein säätömahdollisuuksia mihinkään suuntaan.
Vakiossa ei oikein säätömahdollisuuksia mihinkään suuntaan.
< 15kWh/100km
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Ahdin on pois suljettu. Yksi ahdettu harraste riittää. Kyllä tähän pitää saada vapari voimaa
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
mikä iskari + palje ratkasu edessä? saisko kuvia ilmajousiasennuksista?
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Käytiin ihmettelee dokaa BSD:ssä mutta kuskia ei nähty missään....pulla kirjoitti:Olin joo Räyskälässä ja VW-Openissa katiskalla.
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Kuvia en ole saanu aikaiseksi laittaa tänne asti jousituksesta, mutta arvon raadille on yksi kysymys, josko joku osaisi auttaa. Missä hinnoissa mahtaa Oettingerin WBX;t pyöriä? Ja mistä semmosen löytäisi jos ei ole ihan painonsa arvoinen kullassa? Ja puhutaan siitä monisylinterisestä mallista.
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
viittaatko 2,4 l vai 3,2 tai 3,7 jos muistan koot oikein. Todella vaikeasti löydettäviä. Ebayssä on joskus pyörinyt lohkoja, mutta osia on todella huonosti saatavilla.
Oberilta löytyy 2,4l versio ja keskustassa on yksi tölkki jossa on 3,7, muita ei taida suomessa olla ?
Oberilta löytyy 2,4l versio ja keskustassa on yksi tölkki jossa on 3,7, muita ei taida suomessa olla ?
Home is where you park it.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 743
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Oettingerin koneita harvoin myynnissä. Muistelen yhden lohkon nähneeni ebayssa ja oliko hinta silloin 800€. 2.4 on vielä nelisylinterinen, 3.2 ja 3.7 oi kutosia.
Tuosta wbx:n rakentelusta sen verran mitä olen lähinnä toisten kirjotuksia seurannut ja hitusen omia näppejä liannut.
Youtubessa pari videota vapari wbx:stä jossa 180hv. Tuplakaasarit, billet-jakaja yms sytkä ja luultavasti jyrkkä nokka ja keinuvivuston muutokset. Nämä siis täysin omia arvailuja mikä vois tuommosiin lukemiin siivittää. Saksaksi vois tietoa löytyäkin interwebistä. Kuva tästä koneesta:
Omassa koneessa on nokka tehty ja siitä vois ehkä olla vielä tiedot saatavissa R-koneistamossa. 112hp DJ koneessa nokka on 230 asteinen ja oma on 8 astetta jyrkempi. Välitetyt keinut on kivat, 1:25 tai 1:4 jopa. Hieman muuttaa geometriaa, 1:4 voi jo kaivata pidemmät työntötangot. 1:25silla saa jo potkua ilman nokkamuutostakin keskialueille.
Mun koneen rakennuskertomus on fvwa:n puolella Valtosen Petterin käsialaa.
Rakentajan mietteet oli että 120hv ainakin joka voi olla vaatimaton arvio tai realistinene Selviää kun saan käymään kunnolla että pärjääkö tällä edes vakiolle.
Tuosta wbx:n rakentelusta sen verran mitä olen lähinnä toisten kirjotuksia seurannut ja hitusen omia näppejä liannut.
Youtubessa pari videota vapari wbx:stä jossa 180hv. Tuplakaasarit, billet-jakaja yms sytkä ja luultavasti jyrkkä nokka ja keinuvivuston muutokset. Nämä siis täysin omia arvailuja mikä vois tuommosiin lukemiin siivittää. Saksaksi vois tietoa löytyäkin interwebistä. Kuva tästä koneesta:
Omassa koneessa on nokka tehty ja siitä vois ehkä olla vielä tiedot saatavissa R-koneistamossa. 112hp DJ koneessa nokka on 230 asteinen ja oma on 8 astetta jyrkempi. Välitetyt keinut on kivat, 1:25 tai 1:4 jopa. Hieman muuttaa geometriaa, 1:4 voi jo kaivata pidemmät työntötangot. 1:25silla saa jo potkua ilman nokkamuutostakin keskialueille.
Mun koneen rakennuskertomus on fvwa:n puolella Valtosen Petterin käsialaa.
Rakentajan mietteet oli että 120hv ainakin joka voi olla vaatimaton arvio tai realistinene Selviää kun saan käymään kunnolla että pärjääkö tällä edes vakiolle.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: 1990 Doppelkabine 2.1
Niin tosiaan viittaan kutosiin. Olen yrittänyt kaivella netin syövereistä myytäviä koneita, mutta ei tunnun olevan mitään tarjolla, edes että hintoja näkisi. Joku oli jossain Atlantin takana luokkaa $6000, siinä on jo liikaa hintaa.Sinky kirjoitti:viittaatko 2,4 l vai 3,2 tai 3,7 jos muistan koot oikein. Todella vaikeasti löydettäviä. Ebayssä on joskus pyörinyt lohkoja, mutta osia on todella huonosti saatavilla.
Oberilta löytyy 2,4l versio ja keskustassa on yksi tölkki jossa on 3,7, muita ei taida suomessa olla ?
Kai se on tuon nykyisen piristämiseen tyydyttävä, jos ei Oettinger rintamalta mitään kuulu ja tuskin kuuluu.