1990 Doppelkabine 2.1

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

1990 Doppelkabine 2.1
Tuotu Ruotsista muutama vuosi sitten, ollut siellä pohjoisessa SCA Skog AB;n autona. Itselle tuli pari viikkoa sitten.
ZF;n lukkoperä kertoo käytöstä. Löytyy myös pa-käyttöinen lisälämmitin pohjasta, ei tällä hetkellä kylläkään toimi.
Tarkoituksena pitää auto ajossa ympäri vuoden, firman pakuna. Koria siistitään jollain aikataululla, samoin alustaan laitetaan massa jo ennen tätä talvea, niin siisti se on kun ei ole suolaa juurikaan nähnyt.
Vanteet Lenso D1 edessä 8x18 ja takana 9,5x18 225/40 kumeilla.
Alustaksi joku vähintään 70mm tiputtava, toisaalla kyselty TA-Technix ei tähän kuitenkaan tule, mahdollisesti AVO tai RallyRacen osista rakennetaan sopiva.
Jos joku tietää auton Suomihistoriasta lisää, olen kiinnostunut. Jotain Nurmijärvi Swap-tarroja oln yhdessä taka ikkunassa.
Ja kuva:
Kuva
Viimeksi muokannut pulla, 31.07.2013 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990 Pritschenwagen 2.1

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tervetuloa foorumille! Komea doppeli!

Edit. termit kuntoon :oops:
Viimeksi muokannut Hanttapuli, 31.07.2013 09:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 257
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: 1990 Pritschenwagen 2.1

Viesti Kirjoittaja vildur »

kuvassa Doppeli. Eli ei kaiketi pritseni? Komea se on kuitenkin
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Ajatushärö korjattu.
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Eiks se oo virallisesti pritschenwagen doppelkabine :oops:

Komea 8-) Väri etenkin :mrgreen:
T5 4Motion -08
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mää oon ymmärtäny asian niin, että pritseni on sama kuin pick-up? Ja tuo ois lisämääre sitten tuo dobbel?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

No virallinen nimi on mielestäni Pritschenwagen ( avolava) Doppelkabine ( tuplahytti). Mut olkoot nyt vaikka doppelkabine.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TerVWetuloa foorumille hienon Tölkin kanssa
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

No ei tullut staticcia alustaa, vaan Lowtoysin kanssa pussit joka nurkkaan.
Kuvassa niin alhaalla kuin menee, ei mekaanisia muutoksia tai muokkauksia. Tuossa asennossa täyttää vain lakipykälän ajomahdollisuudesta, normaalisti on ylempänä ihan oman mukavuuden takia.
Edessä McPhersson tyyppinen ratkaisu, joten säätövaraa ei ole kuten takana jossa erillinen pussi ja jousi.
Ajossa päivittäin. Mielessä tekniikan päivittäminen talven aikana mutta siitä ei oteta stressiä. Ulkonäkö saa kyllä pysyä tässä kunnossa.
https://app.younited.com/?shareObject=e ... c299e2d987
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja TT| »

Varsin toimivan oloinen ratkaisu! Minkäslaista tekniikkapäivitystä olet suunnitellut?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Taisin nähdä tämän Räyskälässä. Siisti peli!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

2.1WBX, nokkaa, pakosarjaa ja polttoainejärjestelmään muutoksia. Jälkimmäisen muutoksista ei vielä oikein selvyyttä. Ei ole ihan selvää mihin asti tuo vakio riittää, joten siinä on vaihtoehtona vakio, MS tai sitten tylysti tuplakaasarit. Haaveissa olisi luokkaa 150hv koneesta.
Nämä on vielä mietintöjä ja pitää keskustella aiheesta enemmän bokserien kanssa pelanneista. Itselle kohtuu vieras maailma vaikka muuten vaggineet on ammatti ja harrastus.

Olin joo Räyskälässä ja VW-Openissa katiskalla.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ahdin + E85 olis optimi korkeapuristeiselle DJ:lle. Ruiskuzydeemit toki uusiksi siinä yhteydessä.

Vakiossa ei oikein säätömahdollisuuksia mihinkään suuntaan.
< 15kWh/100km
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Ahdin on pois suljettu. Yksi ahdettu harraste riittää. Kyllä tähän pitää saada vapari voimaa 8-)
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 257
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja vildur »

mikä iskari + palje ratkasu edessä? saisko kuvia ilmajousiasennuksista?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

pulla kirjoitti:Olin joo Räyskälässä ja VW-Openissa katiskalla.
Käytiin ihmettelee dokaa BSD:ssä mutta kuskia ei nähty missään.... :?
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Kuvia en ole saanu aikaiseksi laittaa tänne asti jousituksesta, mutta arvon raadille on yksi kysymys, josko joku osaisi auttaa. Missä hinnoissa mahtaa Oettingerin WBX;t pyöriä? Ja mistä semmosen löytäisi jos ei ole ihan painonsa arvoinen kullassa? Ja puhutaan siitä monisylinterisestä mallista.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Sinky »

viittaatko 2,4 l vai 3,2 tai 3,7 jos muistan koot oikein. Todella vaikeasti löydettäviä. Ebayssä on joskus pyörinyt lohkoja, mutta osia on todella huonosti saatavilla.
Oberilta löytyy 2,4l versio ja keskustassa on yksi tölkki jossa on 3,7, muita ei taida suomessa olla ?
Home is where you park it.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Oettingerin koneita harvoin myynnissä. Muistelen yhden lohkon nähneeni ebayssa ja oliko hinta silloin 800€. 2.4 on vielä nelisylinterinen, 3.2 ja 3.7 oi kutosia.

Tuosta wbx:n rakentelusta sen verran mitä olen lähinnä toisten kirjotuksia seurannut ja hitusen omia näppejä liannut.
Youtubessa pari videota vapari wbx:stä jossa 180hv. Tuplakaasarit, billet-jakaja yms sytkä ja luultavasti jyrkkä nokka ja keinuvivuston muutokset. Nämä siis täysin omia arvailuja mikä vois tuommosiin lukemiin siivittää. Saksaksi vois tietoa löytyäkin interwebistä. Kuva tästä koneesta:

Kuva

Omassa koneessa on nokka tehty ja siitä vois ehkä olla vielä tiedot saatavissa R-koneistamossa. 112hp DJ koneessa nokka on 230 asteinen ja oma on 8 astetta jyrkempi. Välitetyt keinut on kivat, 1:25 tai 1:4 jopa. Hieman muuttaa geometriaa, 1:4 voi jo kaivata pidemmät työntötangot. 1:25silla saa jo potkua ilman nokkamuutostakin keskialueille.
Mun koneen rakennuskertomus on fvwa:n puolella Valtosen Petterin käsialaa.
Rakentajan mietteet oli että 120hv ainakin joka voi olla vaatimaton arvio tai realistinene :) Selviää kun saan käymään kunnolla että pärjääkö tällä edes vakiolle.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Sinky kirjoitti:viittaatko 2,4 l vai 3,2 tai 3,7 jos muistan koot oikein. Todella vaikeasti löydettäviä. Ebayssä on joskus pyörinyt lohkoja, mutta osia on todella huonosti saatavilla.
Oberilta löytyy 2,4l versio ja keskustassa on yksi tölkki jossa on 3,7, muita ei taida suomessa olla ?
Niin tosiaan viittaan kutosiin. Olen yrittänyt kaivella netin syövereistä myytäviä koneita, mutta ei tunnun olevan mitään tarjolla, edes että hintoja näkisi. Joku oli jossain Atlantin takana luokkaa $6000, siinä on jo liikaa hintaa.
Kai se on tuon nykyisen piristämiseen tyydyttävä, jos ei Oettinger rintamalta mitään kuulu ja tuskin kuuluu.
Vastaa Viestiin