1990 Doppelkabine 2.1

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juu ei kannata hirveesti uhrata aikaa tuollaisen wbx6 koneen löytymiseen, niiden osien saatavuus on todella vaiketaa ja kallista kuten myös koko moottorit. Jos kutosen haluaa niin sitten kannattaa joku boxterin 2,5 kone hankkia ennemmin. Mutta mutta sitten tuleekin se sama homma mikä tulis oettinger koneiden kanssa että pitä saada kilpiin.... 134,4hp kun on se maksimi, oettinger koneet ei ole tuotanto moottoreita vaan viritys pajan tekemiä eli niitä ei saa ihan noin vain kilpiin. 8-) Perus wbx koneseen ohjelmoitava ruisku esimerkiksi tuolta ---> Autotune.fi ja sitten vaan isommat suuttimet, välitetyt keinut, puristuksia lisää ja pitäs alkaa olla lähempänä 200 kuin sataa voimaa koneessa.

Tälläinen silmät kiinni ja sinne päin 150hp wbx viripaketti lista missä ei halkaista vielä koko konetta muttereiksi.
Moottorin ohjaus täydellinen n.750€
Suuttimet 240€
Koneistukset 200€
Keinut 269€
Tiivisteitä muita pikku osia koneeseen 150€

Yhteensä=1609€


Tai sitten hieman isommalla budjetilla helppo ja luotettava +250hp

Kone auki....
H-profiili veivit. 450€
Takomännät 440€
Koneistukset 400€
Ruisku 750€
Suuttimet 430€
Keinut 269€
Imusarja muutos 100€
Pakosarja+pakoputki 300€
Ahdin 750€
Välijäähdytys 300€
Bensapumppu 200€


Yhteensä=4389€


Näihin sitten vielä päälle dynossa säätötyö tunnit ja muutoskatsatukset turbokoneelle.



Laskelmat on suuntaa antavia mutta noilla hinnoilla pystyis varmasti tehdä em.viritykset, jotain varmasti unohdinkin huomioida....
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Oliko Eicca noi 1,4 vippaset kokeiltu bolt-on -viritys? Lähinnä sillä kysyn, että joskus mittailin wassen venajousia ja hataran muistikuvan perusteella ei hirveästi olisi lisänostoa kestäneet, siis ettei jouset pohjaa...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hyvä kuin Ketsa oli hereillä, joo vakio jouset kannattaa kyllä vaihtaa ja kun eipä ne edes hirveitä maksa, on aika vetelät jo ihan vakio nostoa ja kierroksiakin ajatellen 8-)
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Joo. Kone otti ja hajosi syksyllä. Nyt kun se avattiin, löytyikin DJ;n sijasta 1.9 kaasarin kone johon on ruiskuhilppeet laitettu.
Selittää osaksi mopoutta, jos nyt on koskaan raketti ollutkaan...

Resepti:
2.1 WBX ( ostopalstalla saa tarjota) täysrempattuna.
1.9 kannet, vaikka kuulemma ovat hyvät vakiona, niin vähän pitää hipistellä.
"big bore" sylinterisarja.
Virinokka vielä auki, kuitenkin hydraulisille nostajille sopiva katunokka, autolla ajetaan päivittäin, toimiihan se firman työkaluna.
Joku parempi putkisto, vielä auki.
Vakio ruisku yritetään saada toimimaan niin että ajot onnistuu.
Myöhemmin Tatech.
Myöhemmin imusarja/ läppärunko kikkailua.

Peruspaketti pyritään saamaan kasaan ja ajoon tammikuun aikana, riippuu toki koneen löytymisestä, koneistamon aikataulusta ja osien aikataulusta.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Mikäs sieltä otti ja hajosi?
Omakin wasseri pitäs puolittaa kevään aikana jotta pistetään ketju seurantaan.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Osia pitäisi alkaa tilamaan.
Onko noissa big bore sarjoissa jotain erikoista asennuksen suhteen verrattuna vakioon? Eli meneekö heittämällä paikoilleen?
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kansien palotila pitänee muokata isompien sylinterien mukaisesti
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Näin ajattelinkin.

1kpl DJ koneita ostettu eilen, homma etenee. Seuraavaksi kone osiin ja koneistamolle mittauksiin ja kun uudet männät saapuu, niin kaikki kamppeet tasapainoon.
Kannet Kansiset Saastamoiselle huoltoon ja siistittäväksi.

Onko minkälaisia kokemuksia hydraulisista kupeista?
Eilisen koneenmyyjän kanssa oli puhetta, että tarvikemallit saattavat pitää ääntä, vaikka ovat uudet. Orkkis olisi jäykempi?
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Silläkin on toki merkitystä onko tarvikemallit vain heitetty paikoilleen vai onko keinuista säädetty väljät pois.
Eiköhän tarvikkeistakin saa hiljaset säätämällä venttiilit. Tai jos entisen koneen nostimet ok niin voihan nekin oikaista ja käyttää uudessa koneessa.

Onko se nyt sitten johtuva nostimien painosta vai mikä tuossa original tuotteessa ettei pysy mukana ylärekisterissä. Useamman olen puksauttanut käyttämällä koneessa reilusti kierroksia.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
pulla
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2013 08:56

Re: 1990 Doppelkabine 2.1

Viesti Kirjoittaja pulla »

Ja jarruttaa.
Selvisi että AA;n kaikissa sarjoissa on puristussuhde 9.0 kun DJ;n vakio on se 10,5. Eli ei käy "suoraan" nuo sarjat. Nyt jos löytyisi jostain vakio ylikokoiset, niin sillä homma pääsisi eteenpäin.
Uusia ei enää saa, Mahle on lopettanut valmistuksen ja nekin olisi ollut n. 150e/kpl.

Saatan taipua myös mittamaan kahden eri koneen männät keskenään ja katsomaan jos sattuu mitoissa oleva sarja, ja niputtaa niillä. Vanhasta koneesta oli renkaiden ohi puhaltanut tavaraa, siitä siis sankka savu. Olisin vain tässä vaiheessa halunnut tehdä kaiken uusilla osilla.
Vastaa Viestiin