Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau Gebr. Günther OHG on tekaissut tälläisen helmen 1990-luvun alussa, matkailuautoksi totta kai.
Suomipoika sitten uitti tämän pohjolaan ja karsi sisustan pois, säästihän siinä satasen pari kun toi pakuna eikä VEROVAPAANA matkailuautona maahan.
http://mkm.kuvat.fi/#/kuvat/Omat+autot/ ... 070949.JPG
Väkivahvalla ja kestävällä AAB -koneella, kääntyvät etupyörät ja radio, siinä varusteet pääpiirteissään
Tosiaan tuli ns. tyhjänä tontille (pois lukien ne kymmenet metrit sähköjohtoa ja virityksiä jotka purin pois + vaihdoin muutaman ehjän palikan rikkinäisten tilalle, helpompi aloittaa tuollainen projekti kun sähkökaaviot pitää edes jotensakkin paikkansa) ja sitten alkoi urakka sisustamisen osalta, kunhan konttorilta oli varmistettu asia että tästä saa tehdä ilman veroseuraamuksia 2+2 -matkailuauton.
Verhoiluprojektista ei kyllä oikein kuvia ole, paitsi nykytilanteesta;
http://mkm.kuvat.fi/#/kuvat/Omat+autot/ ... 070948.JPG
Eli vaiheessa on vielä, lähinnä sähköhommia, lasikuituboksin verhoilu sisältä, yksi lokeron kansi jne pientä hipistelyä.
TRAFIlle ei kelvannut alkuperäinen sänkysysteemi (eli tuolla korokkeessa nukkuminen, mittojen mukaan olisi täyttänyt helposti vaatimukset 128x190) vaan rupesivat äkisemään siitä mutta homma nyt on ratkaisu jotenkin, ellei muuten niin alakerran taittosänky olkoot sitten katsastusvaruste ja oikea käyttösänky tuolla ylhäällä, tai sitten tekasen molemmat leiman ajaksi ja otetaan kuvat TRAFIlle yläsängystä josko sitten kelpaisi (inssikin asiaa ihmetteli että miksi tehdastekoisena kelpaa mutta ei itse tehtynä jos samanlainen systeemi on tuosta pois purettu).
Niin, tästä siis tehdään 'oikeasti' matkailu/retkeilyautoa, ei vain veronkierron takia, vaan sen takia että on pesueen kanssa mukavampi kiertää VW-tapahtumia nyt kesän aikana. Varsinaista jääkaappia ei taida nyt vielä ainakaan tulla johtuen SWB-mallin tiloista.
Invertterikin uupuu vielä, tosin tässä kahden vaiheilla että ostaakko Invertteri/laturi -kombo niin saisi tuon CTEK:n laturin heittää kuikkaan.
Iso hupiakku löytyy, erotusreleellä + seinälaurilla, ts. aina kun auto on roikan nokassa kyljestään latautuu hupiakkukin + sisällä saa oikeaa sähköä (niin tästähän piti se oikea karavaanari-rasia purkaa pois ja pistää tilalle defalainen sisähaaralla, ei auttanut vaikka on sähköasentajan paperit, pöytäkirjat olisi vaadittu ja urakointilupia ei itsellä ole). Takaosan valaistuksia pitäisi alkaa askartelemaan seuraavaksi sitten, sen jälkeen taaimmaisten pikkuikkunoiden poisto ja etummaisten kuplaikkunoiden tilalle isot lasit. Mutta katsotaan nyt koska tuohon lasihommaan päästään käsiksi. Maalatakkin tämä pitäisi koska kiveniskuja siellä täällä, puskureista maali ropissut irti jne mutta tätä varten jo hommattu Biltemasta telavehkeet ja maalit (ikkunalinjasta alaspäin jos telailis niin saapi suurinpiirtein yksiväriseksi).
Mitään yberhienoa sisustaa on turha odottaa, tällä kun ajetaan harrasteajot koirien kanssa ja välillä on kuraa enemmän kuin takapihan lätäkössä T4:n sisällä. Sama syy on siihen miksi en ole jo tilannut -80mm jousia taakse, 18" aluja littukumeilla Kuitenkin pitäisi tuolla mettäautoteilläkin uskaltaa ajaa.
Suomipoika sitten uitti tämän pohjolaan ja karsi sisustan pois, säästihän siinä satasen pari kun toi pakuna eikä VEROVAPAANA matkailuautona maahan.
http://mkm.kuvat.fi/#/kuvat/Omat+autot/ ... 070949.JPG
Väkivahvalla ja kestävällä AAB -koneella, kääntyvät etupyörät ja radio, siinä varusteet pääpiirteissään
Tosiaan tuli ns. tyhjänä tontille (pois lukien ne kymmenet metrit sähköjohtoa ja virityksiä jotka purin pois + vaihdoin muutaman ehjän palikan rikkinäisten tilalle, helpompi aloittaa tuollainen projekti kun sähkökaaviot pitää edes jotensakkin paikkansa) ja sitten alkoi urakka sisustamisen osalta, kunhan konttorilta oli varmistettu asia että tästä saa tehdä ilman veroseuraamuksia 2+2 -matkailuauton.
Verhoiluprojektista ei kyllä oikein kuvia ole, paitsi nykytilanteesta;
http://mkm.kuvat.fi/#/kuvat/Omat+autot/ ... 070948.JPG
Eli vaiheessa on vielä, lähinnä sähköhommia, lasikuituboksin verhoilu sisältä, yksi lokeron kansi jne pientä hipistelyä.
TRAFIlle ei kelvannut alkuperäinen sänkysysteemi (eli tuolla korokkeessa nukkuminen, mittojen mukaan olisi täyttänyt helposti vaatimukset 128x190) vaan rupesivat äkisemään siitä mutta homma nyt on ratkaisu jotenkin, ellei muuten niin alakerran taittosänky olkoot sitten katsastusvaruste ja oikea käyttösänky tuolla ylhäällä, tai sitten tekasen molemmat leiman ajaksi ja otetaan kuvat TRAFIlle yläsängystä josko sitten kelpaisi (inssikin asiaa ihmetteli että miksi tehdastekoisena kelpaa mutta ei itse tehtynä jos samanlainen systeemi on tuosta pois purettu).
Niin, tästä siis tehdään 'oikeasti' matkailu/retkeilyautoa, ei vain veronkierron takia, vaan sen takia että on pesueen kanssa mukavampi kiertää VW-tapahtumia nyt kesän aikana. Varsinaista jääkaappia ei taida nyt vielä ainakaan tulla johtuen SWB-mallin tiloista.
Invertterikin uupuu vielä, tosin tässä kahden vaiheilla että ostaakko Invertteri/laturi -kombo niin saisi tuon CTEK:n laturin heittää kuikkaan.
Iso hupiakku löytyy, erotusreleellä + seinälaurilla, ts. aina kun auto on roikan nokassa kyljestään latautuu hupiakkukin + sisällä saa oikeaa sähköä (niin tästähän piti se oikea karavaanari-rasia purkaa pois ja pistää tilalle defalainen sisähaaralla, ei auttanut vaikka on sähköasentajan paperit, pöytäkirjat olisi vaadittu ja urakointilupia ei itsellä ole). Takaosan valaistuksia pitäisi alkaa askartelemaan seuraavaksi sitten, sen jälkeen taaimmaisten pikkuikkunoiden poisto ja etummaisten kuplaikkunoiden tilalle isot lasit. Mutta katsotaan nyt koska tuohon lasihommaan päästään käsiksi. Maalatakkin tämä pitäisi koska kiveniskuja siellä täällä, puskureista maali ropissut irti jne mutta tätä varten jo hommattu Biltemasta telavehkeet ja maalit (ikkunalinjasta alaspäin jos telailis niin saapi suurinpiirtein yksiväriseksi).
Mitään yberhienoa sisustaa on turha odottaa, tällä kun ajetaan harrasteajot koirien kanssa ja välillä on kuraa enemmän kuin takapihan lätäkössä T4:n sisällä. Sama syy on siihen miksi en ole jo tilannut -80mm jousia taakse, 18" aluja littukumeilla Kuitenkin pitäisi tuolla mettäautoteilläkin uskaltaa ajaa.
Viimeksi muokannut mkm, 27.06.2013 09:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Polyroof T4
Olihan kriittinen katsastusinssi! miksi ei mennyt se alkuperäinen suunnitelma läpi sängyn suhteen? Minulla oli Rocky-vuodesohva, irrallinen, ja täytti vaatimukset
Miksi se caravan-pistorasia ei kelvannut?
Minullakin oli laadittu oikein urakoitsijan pöytäkirjat sähkötöistä, eikä edes vilkaissut...ainoastaan sanoi, että sähköliesi pitää ruuvata kiinni, no, liimasin sen eikä irtoa...
Miksi se caravan-pistorasia ei kelvannut?
Minullakin oli laadittu oikein urakoitsijan pöytäkirjat sähkötöistä, eikä edes vilkaissut...ainoastaan sanoi, että sähköliesi pitää ruuvata kiinni, no, liimasin sen eikä irtoa...
Re: Polyroof T4
On sattunut nyt kyllä joku pykäliä suurennuslasin kanssa tulkitseva kaveri sulle vastaan. Mulla on muuten nuo keskimmäiset sivulasit ylimääräisenä, jos et ole jo hankkinut. Tai liukuoven lasi on jo irrallaan, toinen vielä paikallaan autossa.
Noita ihmisten "säästöjä" maahantuonnissa saa monesti ihmetellä, ja jälkikäteen niistä kuningasideoista sitten kärsiä.
Noita ihmisten "säästöjä" maahantuonnissa saa monesti ihmetellä, ja jälkikäteen niistä kuningasideoista sitten kärsiä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Polyroof T4
Siis inssi ois hyväksynyt kyllä sen yläsängyn koska oli itsekkin leimannut vastaavia tuontikamppeita moisella sängyllä, TRAFI ei ilman kuvia/piirrustuksia toteutuksesta. Eli tehään varman päälle molemmilla sängyillä, jos kattosänky kelpaa TRAFI:lle, otamma alasängyn pois tilaa viemästä.SyncroVWaari kirjoitti:Olihan kriittinen katsastusinssi! miksi ei mennyt se alkuperäinen suunnitelma läpi sängyn suhteen? Minulla oli Rocky-vuodesohva, irrallinen, ja täytti vaatimukset
Miksi se caravan-pistorasia ei kelvannut?
Minullakin oli laadittu oikein urakoitsijan pöytäkirjat sähkötöistä, eikä edes vilkaissut...ainoastaan sanoi, että sähköliesi pitää ruuvata kiinni, no, liimasin sen eikä irtoa...
Caravan-pistorasia ei kelvannut kun sisäpistorasia uupui ja metrinen johdon pätkä oli sisältä kytkemättä, ostin upporasiankin jo tuota varten mutta kun ei niin ei (tietty, jos oisin iskenyt kiinni tuon ENNEN kuin kävin kyselemässä tyhmiä niin tuskin olis ollut sanomista..).
Sähköliesi on pöydässä kiinni liimattuna, pistin joka kulmassa olevissa tassuista kiinni, pysyy ja on kiinteäasennus
No tuttu inssi ja ihan yhteistuumin noita miettiin, turhaa työtä kun ei halua tehdä ja haluan että leiman saa sitten ensi kerrallakin.TT| kirjoitti:On sattunut nyt kyllä joku pykäliä suurennuslasin kanssa tulkitseva kaveri sulle vastaan. Mulla on muuten nuo keskimmäiset sivulasit ylimääräisenä, jos et ole jo hankkinut. Tai liukuoven lasi on jo irrallaan, toinen vielä paikallaan autossa.
Noita ihmisten "säästöjä" maahantuonnissa saa monesti ihmetellä, ja jälkikäteen niistä kuningasideoista sitten kärsiä.
Sivulaseja en ole vielä kerennyt hankkimaan, järkevän hintaiset jos on niin tottahan ne voisin pois lunastaa, vielä en ole päättänyt laitanko pelkkään liukuoveen vai molemmin puolin.
No sinänsä hyvä että maahantuoja säästi, nyt sain periaatteessa sikahalvalla matkailuauton, tosin vaatii vähän omia tunteja askartelun osalta + jokusia euroja mutta väittäisin että 1/3 -hinnalla kuitenkin jos valmiiseen vertaa, ja saa sellaisen kun haluaa (tai sattuu tulemaan ).
Tähän päivään mennessä on kilsoja tullut ostohetkestä yli 4000km, käyttöautona kun palvelee samalla. Ainut asia mikä ahdistaa, on vajaavetoisuus. Mobilessa ja Ebayssa on ollut koko 'kesän' kaupan yksi korkea syncro 2,5TDI:llä ja herkullisilla varusteilla matkailuautona, hintaakin tosin 9ke. Mutta kahtellaan, jos tuntuu että vajaavetoisella ei pääse koiria metsään treenaamaan kunhan kelirikko alkaa niin mietitään sitten uusiksi autokuvioita.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Polyroof T4
päivität nelivedoksi. fiksummat pojat ovat sanoneet että melko simppeli homma.
Home is where you park it.
Re: Polyroof T4
Joo ei varmasti paha rasti tehdä, mutta onko etuveto eri mallisarjaa kuin nelikko ja mitä herra insinööri sanoo leimalla onkin sitten eri juttu Tietty aihiona tämä olisi bueno, ainoat ruosteet on takaluukun kannen alareunassa, helpoissa pari hassua pintaruoste läikkää vain. Edellinen T4 Syncro kun oli about läpi mätä joka paikasta ja uutta peltiä tuli laitettua ihan kiitettävästi.Sinky kirjoitti:päivität nelivedoksi. fiksummat pojat ovat sanoneet että melko simppeli homma.
Muuten, tuosta sänkyhommasta suivaantuneena, piirsin hetki sitten piirrustukset korotuksesta, selostin tekstillä miten toimii,piiirrustus aijotusta sängystä mittoineen, tulostin kymmenisen kuvaa valmiista tehtaan toteutuksesta (käyttökunnossa ja ajokunnossa niputettuna) ja marssin konttorille, no herra inssi joka tätä projektia on hoitanut oli lomalla joten venähtää ensi viikkoon.
Mutta luulis noilla tiedoilla kelpaavan moinen sänkyrakennelma, säästyisi siltä alasängyn teolta sitten.
No ensi viikolla kuulee tuomion sitten.
Viimeksi muokannut mkm, 26.06.2013 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Polyroof T4
T4 pitäisi olla kaikki samaa mallisarjaa, eli onnistua ihan laillisesti ilman mitään ylimääräisiä lupajumppia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Polyroof T4
Ei saa yllyttää...TT| kirjoitti:T4 pitäisi olla kaikki samaa mallisarjaa, eli onnistua ihan laillisesti ilman mitään ylimääräisiä lupajumppia.
No katsellaan kevväämmällä sitten
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Polyroof T4
Eilen laiskotti, tänään sentään sai taas jotain pientä aikaiseksi;
- Kolme 12v sähkönottoa mallia tupakinsytytin pesä, orkkis kojelaudassa oli oikkarissa joten se piti uusia, taakse sitten tuli kaksi keittotason alapuolelle.
- hupiakun erotusrele + loput johdotukset, kivasti rokkaa lataus molemmille akuille ajonaikana. Käytössä Bilteman erotusrele, maksoi 1/5 siitä mitä sähköliikkeen tarjoama, ja 1/20 mitä Karavaanari-liike olisi halunnut.
- kylmälaukku mallia halpa paikallaan omassa kolosessaan
- takaosan kattosisävalolle tuli vedettyä piuhat, pitää vielä itse lamppu asentaa.
Puskurien mustat osat tuli kuumailmapuhallettua taas harmaista mustiksi, saapi nähdä kauanko käsittely kestää (aiemmissa vw:ssä ovat ainakin sen vuoden, pari pysyneet mustina ilman mitään tökötti käsittelyjä).
Oliko muuten Syncroa tehty lyhyellä akselivälillä vai oliko kaikki LWB-malleja? Lyhyt kun ois kivempi metsässä kolutessa.
Mutta katsotaan nyt, budjettipuoli ei salli ainakaan vielä osien ostoa konversiota varten mutta kunhan Kupla menee kaupan niin voisi alkaa haalimaan tarvittavia palikoita, ellei sitten vaihdossa tule sopivaa kampetta.
Niinjoo, tulihan se tilattua uusi lämmönsäätöventtiilikin Saksanpojan Ebay:sta, tosin T3:n venttiili koska maksoi kuluineen karvan alta 12e, T4:n vastaava kuluineen yli 70e. Noinniinkö ulkoapäinhän ne on samanlaiset, suapi nähä passaako ja millä soveltamisella
- Kolme 12v sähkönottoa mallia tupakinsytytin pesä, orkkis kojelaudassa oli oikkarissa joten se piti uusia, taakse sitten tuli kaksi keittotason alapuolelle.
- hupiakun erotusrele + loput johdotukset, kivasti rokkaa lataus molemmille akuille ajonaikana. Käytössä Bilteman erotusrele, maksoi 1/5 siitä mitä sähköliikkeen tarjoama, ja 1/20 mitä Karavaanari-liike olisi halunnut.
- kylmälaukku mallia halpa paikallaan omassa kolosessaan
- takaosan kattosisävalolle tuli vedettyä piuhat, pitää vielä itse lamppu asentaa.
Puskurien mustat osat tuli kuumailmapuhallettua taas harmaista mustiksi, saapi nähdä kauanko käsittely kestää (aiemmissa vw:ssä ovat ainakin sen vuoden, pari pysyneet mustina ilman mitään tökötti käsittelyjä).
Oliko muuten Syncroa tehty lyhyellä akselivälillä vai oliko kaikki LWB-malleja? Lyhyt kun ois kivempi metsässä kolutessa.
Mutta katsotaan nyt, budjettipuoli ei salli ainakaan vielä osien ostoa konversiota varten mutta kunhan Kupla menee kaupan niin voisi alkaa haalimaan tarvittavia palikoita, ellei sitten vaihdossa tule sopivaa kampetta.
Niinjoo, tulihan se tilattua uusi lämmönsäätöventtiilikin Saksanpojan Ebay:sta, tosin T3:n venttiili koska maksoi kuluineen karvan alta 12e, T4:n vastaava kuluineen yli 70e. Noinniinkö ulkoapäinhän ne on samanlaiset, suapi nähä passaako ja millä soveltamisella
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Kyllä T4sia on lyhyelläkin akselivälillä saanut Ja ihan vinkeä peli semmoinen ajella motourallakin...
Sisustan rakenteluprojektit kiinnostaa ainaan. Laititko mitään eristeitä seiniin?
Omaan rojektiin mietinnnän alla mitä ääni/lämpöeristeitä käyttäs kun mikään ei juuri saisi maksaa mitään
- Pasi
Sisustan rakenteluprojektit kiinnostaa ainaan. Laititko mitään eristeitä seiniin?
Omaan rojektiin mietinnnän alla mitä ääni/lämpöeristeitä käyttäs kun mikään ei juuri saisi maksaa mitään
- Pasi
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Taitaa suurin osa T4 Syncroista olla juurikin lyhyitä. Samaa syncrottamista mietiskellyt aina silloin tällöin oman kanssa, mutta toistaiseksi ollut ihan hyvä päätös pitää tuo asvalttisoturina. Talvella tietty jokusen kerran ahdistanut päästä omasta pihasta pois, mutta enemmän kuluneiden renkaiden syytä. Jos ensi talveksi olisi jo noita T3 Syncrojakin ajossa
Mä pyyhkäsin jollain kumin käsittelyyn tarkotetulla aineella omasta puskurit ja on ne silläkin jo 1,5 vuotta mustina pysyneet.
Mä pyyhkäsin jollain kumin käsittelyyn tarkotetulla aineella omasta puskurit ja on ne silläkin jo 1,5 vuotta mustina pysyneet.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Tuntuu että ovat SWB Syncrot harvinaisempia kuin pitkät, tai mitä on nyt nettiautoa tullut selailtua viime aikoinahillitty kirjoitti:Kyllä T4sia on lyhyelläkin akselivälillä saanut Ja ihan vinkeä peli semmoinen ajella motourallakin...
Sisustan rakenteluprojektit kiinnostaa ainaan. Laititko mitään eristeitä seiniin?
Omaan rojektiin mietinnnän alla mitä ääni/lämpöeristeitä käyttäs kun mikään ei juuri saisi maksaa mitään
- Pasi
En itse laittanut, siellä oli valmiina eristeet + sellaiset aasian meren värillä (sellaanen turkoosi vaimikäseoli) verhoillut kovalevyt, verhoilin ne uusiksi sitten Bilteman vaaleanharmaalla kaiutinkankaalla joka tuli pääväriksi, lattiassa ja osassa koteloita sitten tuo tummempi harmaa.
Saksan-poika oli laittanu eristykseksi finnfoamia niin paksulti kun mahtui + uretaanilla kiinni + kolot urtsilla, katossa lämpöeristyksenä sitten 20mm telttapatja-matskua, sekin urtsilla kiinni + välit urtsilla.
Vielä ei ole ruostekukka pahemmin kyllä purassut vaikka tuolla onkin tehty aikoinaan, eli helmatkin on kovat \o/
T4Forumia kun seuraa niin laittavat tuolla Britteinsaarilla yleensä jostain kierrätyspullomatskusta tehtyä eriste'villaa' joka ei kastu ja ota vedestä itseensä + suluksi sitten päälle kauttaaltaan jotain folio-lämpöeristettä teipillä kiinni.
Pitääpä tässä muistaessaan ottaa kuvia vaikka tuosta verhoiluprojektista, tai lähinnä valmiista tuotoksesta.
Esim. hytin kaikki peltipinnat on verhoiltu tuolla kaiutinkankaalla (a+b -pilarit, tuulilasin yläreuna jne), ovia lukuunottamatta, takaosasta vielä vähän kesken..
TT|, joko nää keksit hintaa laseille? Lähettelemään niitä ei kannata varmaan alkaa mutta jos BIF:fiin olet tulossa niin siellä vois lunastaa?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Tuossa, TT, sinulle neliveto ambulanssiväreilläkin. Olisiko neliveto...TT| kirjoitti:Taitaa suurin osa T4 Syncroista olla juurikin lyhyitä. Samaa syncrottamista mietiskellyt aina silloin tällöin oman kanssa, mutta toistaiseksi ollut ihan hyvä päätös pitää tuo asvalttisoturina. Talvella tietty jokusen kerran ahdistanut päästä omasta pihasta pois, mutta enemmän kuluneiden renkaiden syytä. Jos ensi talveksi olisi jo noita T3 Syncrojakin ajossa
Mä pyyhkäsin jollain kumin käsittelyyn tarkotetulla aineella omasta puskurit ja on ne silläkin jo 1,5 vuotta mustina pysyneet.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5697359
ja lyhyenäkin löytyy
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5447796
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Tota ambua on tullut katseltua vähän sillä silmällä, ainut että bensa ja pitkä.SyncroVWaari kirjoitti:Tuossa, TT, sinulle neliveto ambulanssiväreilläkin. Olisiko neliveto...TT| kirjoitti:Taitaa suurin osa T4 Syncroista olla juurikin lyhyitä. Samaa syncrottamista mietiskellyt aina silloin tällöin oman kanssa, mutta toistaiseksi ollut ihan hyvä päätös pitää tuo asvalttisoturina. Talvella tietty jokusen kerran ahdistanut päästä omasta pihasta pois, mutta enemmän kuluneiden renkaiden syytä. Jos ensi talveksi olisi jo noita T3 Syncrojakin ajossa
Mä pyyhkäsin jollain kumin käsittelyyn tarkotetulla aineella omasta puskurit ja on ne silläkin jo 1,5 vuotta mustina pysyneet.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5697359
ja lyhyenäkin löytyy
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5447796
Tietty, ei olisi veroa.
Toisaalta, tuosta bensakoneesta ei mitään käsitystä itselläni missään muodossa, jotta uskaltaako edes sekaantua
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Jos meinaa yhtään sillä autolla ajella, niin äkkiä on se n.80€ käyttövoimavero kuitattu dieselin eduksi. Eikös tuo kone ole samoja 5pyttysiä mitä audeissa oli.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Kyllä tässä korkiassa rovissa on verot vähän enemmän kun 80e/vuosi, ajoneuvo+käyttövoimavero jotain 411e/vuosi.TT| kirjoitti:Jos meinaa yhtään sillä autolla ajella, niin äkkiä on se n.80€ käyttövoimavero kuitattu dieselin eduksi. Eikös tuo kone ole samoja 5pyttysiä mitä audeissa oli.
Vaan liekkö tuo muuttuu jos matkailuautoksi saapi nyt muutettua lappuihinkin?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Poliisin T4:set olivat aluksi 2.5 bensakoneella, jossain vaiheessa 2.5 TDI syrjäytti bensakoneet, samaan aikaan uutisoitiin maijojen elinkaaren venyvän 350 -> 500 tKm...
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
No tuon n.80€ verran se käyttövoimaveron osuus on diesel pakettiautossa ja matkailuautossa kokonaismassalla 2700-2800kg, eli sen verran halvempi se bensakoneinen olisi vuodessa. Muun rangasitusveron osuus on sitten sama molemmille, kun tulee vain kokonaismassan mukaan olipa todellinen kulutus TDI:n 7 tai bensan 15mkm kirjoitti:Kyllä tässä korkiassa rovissa on verot vähän enemmän kun 80e/vuosi, ajoneuvo+käyttövoimavero jotain 411e/vuosi.TT| kirjoitti:Jos meinaa yhtään sillä autolla ajella, niin äkkiä on se n.80€ käyttövoimavero kuitattu dieselin eduksi. Eikös tuo kone ole samoja 5pyttysiä mitä audeissa oli.
Vaan liekkö tuo muuttuu jos matkailuautoksi saapi nyt muutettua lappuihinkin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Ok, ei tuu paljoa katseltua mistä ne verottaa, pakko kun on maksaa kuitenkin. Sen vain muistan että edellilsestä T4 Syncrosta piti maksaa kokonaisuudessaan veroja vain se parisatkua vuodessa, ennen tätä hienoa verotusmuutosta joka 'laskee käyttövoimaveroja sen verran että ei kannata huolestua dieselin hinnan noususta kun nostetaan sen verotusta'...TT| kirjoitti:No tuon n.80€ verran se käyttövoimaveron osuus on diesel pakettiautossa ja matkailuautossa kokonaismassalla 2700-2800kg, eli sen verran halvempi se bensakoneinen olisi vuodessa. Muun rangasitusveron osuus on sitten sama molemmille, kun tulee vain kokonaismassan mukaan olipa todellinen kulutus TDI:n 7 tai bensan 15mkm kirjoitti:Kyllä tässä korkiassa rovissa on verot vähän enemmän kun 80e/vuosi, ajoneuvo+käyttövoimavero jotain 411e/vuosi.TT| kirjoitti:Jos meinaa yhtään sillä autolla ajella, niin äkkiä on se n.80€ käyttövoimavero kuitattu dieselin eduksi. Eikös tuo kone ole samoja 5pyttysiä mitä audeissa oli.
Vaan liekkö tuo muuttuu jos matkailuautoksi saapi nyt muutettua lappuihinkin?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Polyroof Karosserie- und Fahrzeugbau T4
Niinhän siinä kävi että verotus vain nousee, ja ainoastaan henkilöautojen käyttövoimaveroa tiputettiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!