Tämmöne ilmesty pihaan.

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Kurre
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 22.02.2012 15:10

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja Kurre »

Mä kerron tästä lisää, sit ku työn suorittaja saa selvitettyä pari asiaa.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kurre kirjoitti:Mä kerron tästä lisää, sit ku työn suorittaja saa selvitettyä pari asiaa.
Sanon tämän ihan yleisesti täällä.
Järkevin tapahan nämä on hoitaa tosiaan niin että eka otetaan työn suorittajaan yhteyttä ja koitetaan sen kanssa keskustella mitä on sovittu ja mitä on tehty ja sitten katsotaan viivan alta mikä meni vituiks ja sitten yritetään keksiä/sopia joku järkevä ratkaisu ja jos se ei onnistu niin sitten viranomaisten (kuluttaja asiamies jne) kautta ja jos se ei tehoa ja viranomaiset ovat samaa mieltä että olet kokenut vääryyttä ja et puhumalla saa sopua aikaan niin sen jälkeen varmaan voi hyvin mielin harjoittaa some mainostamista ko.firmasta. Tässä taidettiin mennä heti kohtaa kolme sillä poikkeuksella että sentään nimiä ei mainittu mikä on hyvä koska asia on vielä kesken :) koita hoitaa reklamaatio perille ja asia selväksi aikuisten ihmisten tapaan ja jatketaan sitten tänne tarinaa auton liikkeistä. Nää on aina paskoja juttuja jos asiat menee vituiks, toinen yrittää tiettyä pyytää ja toinen antaa mutta kumpikaan ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. :(
Kurre
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 22.02.2012 15:10

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja Kurre »

Eicca_ kirjoitti: Nää on aina paskoja juttuja jos asiat menee vituiks, toinen yrittää tiettyä pyytää ja toinen antaa mutta kumpikaan ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. :(
Aina pitäisi sopia kirjallisesti mitä tehdään,mihin hintaan ja millä aikataululla. Ystäväni suositteli kyseisen työn suorittajaa ja suullinen sopimus ko.henkilön kanssa tehtiin Visulahdessa. Hinta sovittiin hyvin edulliseksi, koska autoa voitaisiin käyttää referenssinä.
Kotelo noudettiin ja mä lähdin töihin venäjälle. Silloin sovittiin, että poistetaan ruosteet ja vaihdetaan takakaaret. Kerroin, että sisälle tulee vettä. On kuulemma yleistä ja
helppo korjata. Sovittiin, että tarkennetaan hinta mun Venäjällä oleskelun aikana ja että auto on valmis kun tulen kotiin helmikuun lopussa.
Venäjällä ollessani huomasin myytävänä olevan kääntöalustan työn suorittajalla. Otin yhteyttä ja sovittiin, että lisätään kauppaan. Seuraavaksi lisättiin hanskalokeron kansi mukitelineillä. Venäjällä ollessani soittelin ja viestitin,että miten homma etenee. Hyvin kuulemma meni. Ei mitään yllätyksiä. 6.3. ilmoitin, että onkos auto valmis, koska reilun viikon päästä olen Suomessa. Menee pari viikkoa. Suomeen tultiin ja soiteltiin. Ihan melkeen on valmista. Maalauksesta puhuttiin. Se ois 1500€. Sanoin, et mulla ei oo varaa maksaa moista kyseiseen autoon. Sanoin maalaavani vaikka telalla yksväriseks. Silloin oli vielä mielessä aluksi sopimamme hinta.
Auto palautettiin ja silloin todettiin, että ei ihan kaikkea ole tehty, mutta tehdään sitten ens talvena lisää. Annoin työn suorittajalle muutaman tekstiilin ja hinta sovittiin vähennettäväksi työn hinnasta. Lopullinen hinta piti selvittää puhelimitse, koska silloin ei ollut tiedossa tarkkaa hintaa. Samalla sovittiin, että se inohtunut hanskalokeronkansi tulee postissa myöhemmin.
Soittoa ei tullut, mutta lasku sähköpostissa tuli. Oli rajusti isompi, kuin oli sovittu. Tyhmyyksissäni maksoin sen.
Lopputulos: Pitkien tappeluiden jälkeen mulla on ajoneuvo, josta joutuu korjaamaan ruosteet ja saumat ja maalauksen, mutta maksamisen ilo jäi.
Kai nää on niitä kuuluisia oppirahoja.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Jospa tämä asia olisi nyt käsitelty tällä foorumilla, jos aikuiset ihmiset eivät saa hoidettua keskenään tälläisiä juttuja niin sitten on myös viranomais keinot eli jos kysymyksessä on yksityis henkilö niin rikosilmoitus tai jos yritys niin sitten kuluttaja-asiamies on oikea taho kenen puoleen voi kääntyä. Tämän foorumin tarkoitus ei ole mustamaalata ketää tai mitään yritystä ja varsinkaan jos kyseessä on joku yksittäis tapaus. Tietysti jos joku huijaa selkeästi useita ihmisiä niin tottakai se on kaikkien edun mukaista varoittaa ihmisiä mutta nyt kun tässä ei ilmeisesti edes ole kysymyksessä mikään huijaus vaan kahden eri tahon näkemys erot asioista joista toivottavasti on faktaa molemmilla niin viimeistään viranomaisten kautta asian saatte hoidettua. Nyt tähän riitaan liittyvät kommentit saa loppua, Kurren näkökulma on tullut varmasti kaikille selväksi eli tämä ei ole oikea paikka jatkaa tätä keskustelua vaan hoitakaa asiat täysin keskenänne.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Itselleni ainut syy lukea näitä foorumeja on tiedon saaminen ja kyllä vihjeet pieleen menneistä soppareista yritysten kanssa ovat ehdottoman tärkeää tietoa. Toki lukijalle jää vastuu tulkita siitä sitten mikä se oikea totuus on. Mutta osaapa sitten ainakin lähtökohtaisesti olla normaalia tarkempana niiden tahojen kanssa, joista on epälyttäviä juttuja lueskellut.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Kurre
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 22.02.2012 15:10

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja Kurre »

Asia ymmärretty.
Ylläpito on kieltänyt minua kirjoittamasta tänne.
Olen pyytänyt ylläpitoa poistamaan kaikki kirjoitukseni tältä foorumilta.

Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

-Kurre
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Tämmöne ilmesty pihaan.

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Kurre kirjoitti:Asia ymmärretty.
Ylläpito on kieltänyt minua kirjoittamasta tänne.
Olen pyytänyt ylläpitoa poistamaan kaikki kirjoitukseni tältä foorumilta.

Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

-Kurre
Tämä ei taida nyt ihan oikeesti pitää paikkaansa, Kurre. En ihan heti usko, että tällä foorumilla ylläpito kieltää ketään kirjoittamasta asiallisesti harrastukseen liittyvistä asioista, liekö tältä foorumilta edes bannattu ketään todellista henkilöä? Kuulemani mukaan ylläpito-mielivaltaa harjoitetaan kyllä myös autoaiheisilla keskustelufoorumeilla, mutta tällä foorumilla tuskin Kurren tässä ketjussa esitetyistä kommenteista mikään on niin erikoista tai mustamaalaavaa, että mitään kieltoja olisi jaeltu. Voin tietysti olla tässäkin väärässä.

Se, että ylläpito julkisesti ohjeistaa jonkin aiheen yhteydessä, täysin asiallisesti ja perustellusti, keskustelun kulkua ja jopa kehottaa lopettamaan sen ja hoitamaan asian muilla foorumeilla, ei nähdäkseni ole mikään osallistumiskielto, vaan ohje. Varsinkin kun aiheesta kiinnostuneet voivat koko keskustelun kulun lukea sensuroimattomana, ja tehdä omat johtopäätöksensä, tai jättää tekemättä.
ketsa kirjoitti:Itselleni ainut syy lukea näitä foorumeja on tiedon saaminen ja kyllä vihjeet pieleen menneistä soppareista yritysten kanssa ovat ehdottoman tärkeää tietoa. Toki lukijalle jää vastuu tulkita siitä sitten mikä se oikea totuus on. Mutta osaapa sitten ainakin lähtökohtaisesti olla normaalia tarkempana niiden tahojen kanssa, joista on epälyttäviä juttuja lueskellut.
Tämä on mielestäni yksi foorumeiden hyvä puoli, tässä ketjussakin on arvonsa myös tästä syystä, ja keskusteluahan asiasta on käyty, ja nyt siis ylläpito ohjeistaa keskeyttämään tämän keskustelun täällä ja ehdottaa asian selvittämistä, ei yleisöäänestyksellä, eikä enemmällä julkisella asian vatvomisella, vaan suoraan kuluttajan ja yrityksen välillä. Sikäli mikäli asiasta joskus tulee valmista, sopua tai oikeusjuttua, on varmaan ylläpidonkin mielestä ihan kohtuullista päivittää tilanne tännekin, mutta kaiketikin sitten vasta kun asiasta on molempia osapuolia tyydyttävä näkemys, tai oikeuden päätös.
Kurre kirjoitti:Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

-Kurre
Hauskaahan näitä on lueskella :)
Vastaa Viestiin