T5 -08 4Motion

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Gowestyn you tuupi kanaalta löytyy video ohje pissapoikien irrotukseen.
Home is where you park it.
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Ok, pitääpä huomenna nyppiä ne veks.

Taas vähän turattu. Vänkärin ovi oli vähän rapsakka. (valumista päätellen VW tehtaalla ollut liikaa maalia :lol: ) Onko muuten Pete tutun näkönen maalauspukki ;)
Kuva
Kuva
Kuva

Naamapellin hioin paljaaksi kun oli niin paljon kiveniskemää ym.
Kuva

Vänkärin takaloksu oli lyntätty kasaan joskus, nyt pajotettu kunnolla suoraan
Kuva

Näille saumoille vissiin tämä menettely? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=373
Kuva


Taas lisää tyhmiä kysymyksiä :D Eli miten tuota kattoverhoilua saisi raotettua takaosasta? Saisi lommot paremmin katosta suoraksi. Tuntuu että ois liimattu reunoilta..
Viimeksi muokannut Broadspeed, 26.08.2013 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 4Motion -08
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jaa tuonkos sulle toisen pritsenin tuohon kaveriksi, niin samalla vaivalla hiot siitäkin saumat kuntoon :)
< 15kWh/100km
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Jos jaksat tänne Oulun korkeudelle sen tuoda :D
T5 4Motion -08
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kattoverhoilu on puristettuna pellin väliin reunoista jos oiken muistan, saa avattua ja laitettua takaisinkin. Omasta jouduin avaamaan kattopistokkeen ja sähköjohtojen asennuksen yhteydessä.
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Tässä näyttää tolta. Verhouksen sisällä reunassa kulkee joku 4-5mm rautatanko..

Kuva
T5 4Motion -08
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös tuossa mahda vaan olla joku peltikantti missä se on kiinni. Ja varmaan tuosta aloitettu sen verhoilun kiinnitys.. Voi olla että jos nätisti meinaa purkaa on otettava tuulilasi pois ...
< 15kWh/100km
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Paku-Pete »

Hyvä Hyvä hieno tulee :D :D :D

Rakenna samalla maskiin saranat ;)

IMG_3848_zpsaa9f4afd.jpg
-Pete-
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
211-Kastenwagen
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

dmn kirjoitti:Eikös tuossa mahda vaan olla joku peltikantti missä se on kiinni. Ja varmaan tuosta aloitettu sen verhoilun kiinnitys.. Voi olla että jos nätisti meinaa purkaa on otettava tuulilasi pois ...
Sitten taidan hitsata tapin kattoon ja nypätä lommon ylös...

Paku-Pete kirjoitti:Hyvä Hyvä hieno tulee :D :D :D

Rakenna samalla maskiin saranat ;)

IMG_3848_zpsaa9f4afd.jpg
-Pete-
Hah :D Muuten hyvä, mut merkki väärä ;) Itseasiassa ihmettelinkin miks tuolla maskin takana on tilaa vaikka yhelle matka-asentajalle.. Nyt tais syykin selvitä :mrgreen:


Kuva
T5 4Motion -08
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Verhoilu.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Eipä lähteny verhous, näytti että olis pistehitsattu jollain konstilla kattoon :shock:

Noo ei hätä ollu tämän näköne, lommot oikeni muullaki lailla :mrgreen: Viksusti kuskattu pitkää tavaraa joskus ilman kattotelinettä :roll:
Kuva

Mitään oikeen näkyvää ei saanu aikaseksi. Mitä ny kaikki paljaalla metallipinnalla olevat pinnat hiekkapuhallettu ja luukkujen hiontaa aloitettu

Föönauspiste (hiekkapuhallustavara lapioitu kätevästi maantien penkasta :mrgreen: )
Kuva
Kuva
Etupuskurintaustan ja naamapellin sauma
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ei lähteny kusipojan siittimet vääntämällä irti.. pitänee teipata :roll:
T5 4Motion -08
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pitää kokeilla tuota luonnonhiekkaa "työkaluvaunun" putsauksessa, hiekkaa kun piisaa takapihalla ;)

Varaosa-autosta otin ne suuttimet irti kääntämällä niitä 90 astetta. Mielestäni olen takatuuppariin joskus vaihtanut sellaisen ulkopuolelta.
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Hyvin toimi luonnonhiekka.. Varsinkin kun sopivasti ollut satamatta jonkun aikaa, niin sen kun lapioi ämpäriin ja tuuttas pelteihin :)
T5 4Motion -08
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Tässä yön hämärinä tunteina tuli mieleen, että mikkä vois olla jokku miedot madallusvieterit tähän :?: :roll:
T5 4Motion -08
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tässä on tekemisen meininkiä! Loistavasti lähtenyt homma käyntiin. Mukava seurata edistystä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Broadspeed kirjoitti:Tässä yön hämärinä tunteina tuli mieleen, että mikkä vois olla jokku miedot madallusvieterit tähän :?: :roll:

Sinäkin :(
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Broadspeed kirjoitti:Tässä yön hämärinä tunteina tuli mieleen, että mikkä vois olla jokku miedot madallusvieterit tähän :?: :roll:

Sinäkin :(
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Broadspeed kirjoitti:Tässä yön hämärinä tunteina tuli mieleen, että mikkä vois olla jokku miedot madallusvieterit tähän :?: :roll:
Mä oon tykänny omasta avon setistäni. hieman erikoisesti -70mm sarjalla nokka tippu 9cm ja perä 5 cm eli keskimäärin päästiin tohon 7cm ;)
Mutta parasta sarjassa on uskomattoman hyvä ajettavuus...
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja TT| »

harvinaisen kova kyllä tuo koppa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Kalsong Blau Pritzen -81

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tästä tulee hyvä, sen näkee jo nyt. Noi pissapojan suuttimet on erittäin hankala, jos mahdoton saada ulkoa irti ehjänä. Käänti niitä tai ei. Itse harjoittelin varaosa-auton suuttimilla tuhoten ne molemmat ja sitten sain projektista irti jotenkuten ehjänä. Minä sain ne kääntämällä 90 ja lisäksi näpräsin kittilastalla niitä kieliä kiinni työntäen. Kyllä ne silti tuli puoliväkisin, mutta kiinnittyivät vielä tiukasti. Jos ei ole tarvetta esim hioa siitä ihan läheltä kuppaa pois (että olisivat tiellä), suosittelen varauksella teippaamista. Letkut sitten karkaa kojelaudan taakse, itse teippasin niihin metrin miggilankaa kiinni ennen kuin päästin irti, niin oli kohtuu helppo työntää ne takaisin.
Vastaa Viestiin