Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

No irtosihan se lopulta.
kone.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuon kun vielä laitat paikalleen, niin alkaa eTDI asennus mennä rutiinilla... Ei sillä, että minullekkin voisi sellaisen kelvata :)
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Vinkatkaa ku ootte sovittamassa niin tuun paikanpäälle patsastelemaan :) näkis kerranki mikä itellä on edessä :)
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Seuraavina ohjelmanumeroina on auton kabiinin sähköjen irrottaminen, konehuoneen puolelta on jo tarpeelliset irti.
Sitten koneelle pakolliset huollot ja tölkittäminen. Pari ratkaistavaa asiaa on vielä matkan varrella päätettävä miten tekee, mutta muuten suht selkeät visiot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Rok!
Mitäs koneeseen tehään ?
Laakerit?
Tiivisteet?

Jooh eniten kyllä kiinnostaa nähän kun noita ihan palikoita ja sähköja asennellaan. Mielellään vaikka kuvailla projektia niin tietää mitä tehä :)

En osannu tosta kuvasta lukea mutta mikä oli luovuttaja?
Mietin että jos noiden sähköjen pohjalta vaikka piirtäis ihan oikean peruskytkentäkaavion noiden pohjalta ->kuvais johdot ja liitännät ja piirtäis auki. Ois varmasti monelle mieluinen. Voin ilmoittautua tekemään tota kun tulee itelleen ihan oikeeseen tarpeeseen.
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

-99 Seat Cordoba farkku on tuo mystisesti pimeässä loistava kulkine. Jos mitään selviä merkkejä suurista kulumisista ei löydy, niin tarvittavat tiivisteet ja hihnat jne vaan vaihdetaan. Enemmän tietää varmaan koneen tilasta, kunhan ottaa venttiilikopan irti. Tämä oli siis ihan ajokuntoinen ja loggailin pienen testiajon ennen purkua. Näyttää Seatin tehtaalla hieman asennukset järkeistyneen Toledon jälkeen, konehuoneen sähköjen läpiviennit ecu:n suuntaan oli tässä lovien kautta, ei umpinaisten reikien kuten Toledossa. Helpotti melkoisesti purkuhommaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:Näyttää Seatin tehtaalla hieman asennukset järkeistyneen Toledon jälkeen, konehuoneen sähköjen läpiviennit ecu:n suuntaan oli tässä lovien kautta, ei umpinaisten reikien kuten Toledossa. Helpotti melkoisesti purkuhommaa.
Cordoba on selkeästi suunniteltu elinluovuttajaksi = helposti purettavaksi :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Alkaa olla luovuttaja antanut mitä tarvitaan, joten voi siirtyä tallin sisäpuolisiin hommiin.
Kuva
Talvirenkaathan tähän ennätettiin hommata juuri ennen koneen hajoamista, mutta nyt niille on vanteetkin.
IMG_0766.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Moottoria päästy huoltamaan, hyvin on vuotanut öljyä päälleen. Jakohihnan puolelle vaihdettu nokan ja apuakselin stefat ja uusi hihna hilppeineen paikallaan. Eilen irrotin kytkimen ja vauhtipyörän ja nostin koneen moottoripukkiin. Vauhtipyörän puolelta oli kampuran stefa vuotanut ja öljynsuodattimenjalan seutu on reilusti kostea, ja tietysti venttiilikoppa on kruunannut pinnoituksen. Apuakselin laakereissa tai pinnoissa ei näkynyt mitään korjattavaa, ja nokka ja nostajat näyttää hyvälle, eli jatketaan suunnitelman mukaan pelkällä tiivisteiden vaihdolla.
Kuva
image.jpg
EGR on ilmeisesti ollut tässä toiminnassa, tosin venttiilille tuleva putki näytti tältä
Kuva
Joten ei sinne ainakaan hetkeen ole mitään mennyt. Tähän tulee toisenlainen imusarja, joten eipähän tarvitse tuota alkaa putsaamaan enempää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut TT|, 16.11.2013 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kuvia ja tarinaa lisätty
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuolla IC:n suuntaan olevalla imusarjalla tulee taas tuloilman putki aika lähelle, pitää ehkä vaihtaa johonkin muuhun. Mutta mitäs ecu haistelee tuosta anturista, joka on tuossa imuputkessa huohotinletkussa?
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:Tuolla IC:n suuntaan olevalla imusarjalla tulee taas tuloilman putki aika lähelle, pitää ehkä vaihtaa johonkin muuhun. Mutta mitäs ecu haistelee tuosta anturista, joka on tuossa imuputkessa huohotinletkussa?
Oiskohan pelkkä lämmitysvastus.. DJ koneessa tais olla samanlainen.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jotain semmosta minäkin luulen, mutta en noista kytkentäkaavioista löytäny. Piuhaspagetistakin päättelemällä se vois olla lämmitys, näytti olevan pissapojan suuttimien kanssa samaan kytketty, ehkä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja Joker »

Itsekin jätin kytkemättä lämmityksen, mutta piuha on tallessa, pitää seurata jäätääkö.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

En aio kummassakaan laittaa huohotusta imusarjaan, että sen puoleen ei pitäisi haitata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Osat alkaa olla saapunut, joten viikonloppuna pitäisi saada jo näkyvää aikaiseksi. Alun suunnitelmat on vähän täsmentyneet matkan varrella ja TDI-laturilla ja muillakin apulaitteilla mennään. Hehkut löytyi tänään viimein ja on jo vaihdettu kaikki 7kpl.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Dave
AktiVWisti
Viestit: 76
Liittynyt: 19.03.2013 20:51

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mitä noi vaaleanpunaiset osat on!? Sano, että ne on jostain moottoripukista eikä tuu mun autoon. Aika noloa olis ajella, jos tietäis koko ajan että auton perässä olisi tuollaisia pinkkejä juttuja :shock:

T: Internet-harrastaja
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joo moottoripukin kiinnikkeet ne on :D saivat vähän väriä kun Tuiren konetta maalattiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Dave kirjoitti:Mitä noi vaaleanpunaiset osat on!? Sano, että ne on jostain moottoripukista eikä tuu mun autoon. Aika noloa olis ajella, jos tietäis koko ajan että auton perässä olisi tuollaisia pinkkejä juttuja :shock:

T: Internet-harrastaja

Takapuskuri pinkiksi... :)

Tervehdys sinne internetin toiselle puolelle, "kylälinnun" kanssa kahviteltiin tänään... ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viikonlopun puuhastelut jäi vähän vähemmäksi, mitä suunnittelin, paikataan viikolla.
JX:n öljytikun sain istumaan mielestäni ihan hyvin. Ensin suunnittelin sen Gypsyn tyyliin laturin alapuolelle tehdä tilaa, mutta hyvin se osui tuohon ylöskin. Hansun koneeseen kiinnitin tikun samaan paikkaan ja testasin että tarkistus onnistuu luukusta.
Kuva
Öljypohjan ja pumpun irrotin, ja hämmästys oli suuri kun pumpun näin.
Kuva
Toinen siis uusi Hotcarsilta tullut pumppu ja toinen tuon 380tkm ajetun koneen pumppu. Voisin pistää rahaa likoon, että on vaihdettu jossain vaiheessa. Avasin tuon uudenkin pumpun ja samanlaiset rattaat on molemmissa.
Vähitellen se alkaa näyttää ihan tölkin voimanlähteeltä
Kuva
(öljypohja vasta suojana parilla pultilla paikallaan, kun öljypumppuun löytyi vain TDI:n liian pitkiä pultteja, ja pohjakin on takavedon)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pientä edistymistä vaihteeksi. Vanhan koneen öljypohjan proppu tiedettiin olevan jumissa paikallaan, pyöri tyhjää eikä liikkunut milliäkään ulospäin järkevällä väkivallalla. Hegen varastoista löytynyt takavedon öljypohja taas osottautui olevan propultaan kierteetön. Onneksi dogbox:n varaosatölkistä löytyi ehjä öljypohja, kiitos! :)
Kuva
Nyt on myös vauhtipyörän puoleinen kampuran stefa vaihdettu, öljypumppu oikeilla pulteilla paikallaan ja öljypohja liimailtu paikalleen. TDI:n öljypohjan tiiviste näytti sen verran jämäkälle kumiselle versiolle ja pysyi koko ajan lohkossa kiinni, että jätin sen paikalleen ja liimasin vain stefan laipan ja öljypohjan.
Tänään aloin sitten hahmottelemaan turbon puoleista moottorintukea. Kumityynyn päähän löytyi sopiva osa jostain TDI:n alkuperäisestä kiinnikkeestä, varmaan Toledosta. Tässä vaiheessa näyttäisi vielä sopivan hyvin turbo ja kaikki muutkin. Pitää vielä jigiin tehdä toiselle päälle kiinnitys.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin