Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joulutauon jälkeen päästy jatkamaan tätäkin. Tauon aikana mietin vaihteeksi turbon paikkaa ja päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun, kun tuo välilaippakin oli valmiina.
Kuva
Turboa oikeaan asentoon kääntöä varten purkaessa tietenkin katkesi yksi pakopesän pultti :cry: Kaasupotikan kiinnitykseen näytti saavan alkuperäisestä lähes valmiin raudan. Ilmanputsarin paikka on vielä eniten hakusessa, mutta ehkä se jostain löytää paikkansa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuolla on ihan kiva paikka: ( tän voi poistaa ettei sekoitu) :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo on varmaan kuskinpuoli? Sinne on tulossa välijäähy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Tuo on varmaan kuskinpuoli? Sinne on tulossa välijäähy.
no toiselle puolelle... :mrgreen: , joutuuhan siihen vähän tilaa tekemään. kai tähän vesivälijäähy kuitenkin :?: :?: sehän menisi kivasti sinne tulipellin etupuolellekin jos kohtuukokoisen laittaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ilmajäähy tulee tässä vaiheessa ainakin, ja toisella puolella on iso akku. Tosin pienempään vaihtamalla vois just sopia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Ilmajäähy tulee tässä vaiheessa ainakin, ja toisella puolella on iso akku. Tosin pienempään vaihtamalla vois just sopia.
ok, niin mäkin laitoin kunnes tuli kesä ja lämmin.. :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tänään puuhasteltiin jälleen tämän parissa, ja jotain saatiin aikaiseksikin.
Kuva
Kuva
Kuva
Enää puuttuu oikeastaan öljyntulo ja -paluu letkut ja vauhtipyörä+startti -ratkaisu, niin voi alkaa sovittelemaan paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mulla tulee kiire tuoda Maire jonoon.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja Joker »

Dejavuu, näyttäää tutulta...
Kuvista nyt pari kommenttia myöhempään kasausvaiheeseen:
- TDI löpöputkista ei minusta ole paljon hyötyä, uudet letkut suotimelta pumpulle. (Tulppana kasausvaiheessa tietty)
- alipaineputki ei tuollaisenaan yhtynyt tölkkiin. Vedin uudella letkulla pumpulta tölkin putkeen ja jätin nuo TDI putket rojukoppaan.
- laturin piuha taisi tuollaisenaan kaapelikengitettynä ylettää startille.
- muista että kannen vesiletkun lähtö on pikkaisen iso (ainakin wasserin letkulle)
oli varmaan jo tiedossakin....
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Piti ihan plarata kuvia että näkyykö siellä alipaineputki, mutta tosiaan tuo ja polttoaineputket on ihan vaan irrotuksesta jääneinä vielä. Ei mene ihan niin paljon schaissea sisään. Laturin piuha myöskin irtosi luovuttajasta tuossa muodossa helpoiten, saa nähdä miten asettuu dieselin konehuoneeseen.
Hansun koneeseen laitoin pumpulle jo vanhassa koneessa olleet letkut banjoilla, ja alipaineletku myös suoraan pumppuun kiinni. Äkkiä katsoen taitaa dieselin letku olla aikalailla sopiva tuohon lähtöön, kivahan sitä on siellä auton alla sitten sovitella ;)
Taitaa kuitenkin tulla välijäähy jonnekin konehuoneen etukulmaan tässä vaiheessa ja ilmanputsari tuonne valon taakse, osittain siksi vaihtui imusarjakin vakioon. Hajonneesta pakoputken kannattimesta saa muuten hyvän tukelätkän EGR:n reikään :P
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Oli tarkoitus tähän saada pääsiäisen aikaan kone paikalleen, mutta meni ihan muissa hommissa.
Sen verran edistynyt että edellytykset öljyn tulemiselle ja menemiselle turbolla on nyt olemassa. Olin mittailemassa ja miettimässä linjoja ja huomasin että alkuperäinen putki onkin hyvässä kunnossa ja tuntui taipuvan helposti, niin teinkin siitä. Paluu tuli myös tehtyä alkuperäisiä päitä käyttäen, letku klemmareilla väliin. Tilaillaan uusi lähtönippa valmiiksi, ja vaihdetaan jos ei ala kestää.
Enää vauhtipyörä ja kytkin paikalleen, niin voi heittää tämän konttiin!
Eilen tuijottelin myös konehuonetta miettien minne loput osat löytäisivät paikkansa, ja ruuvasin turbon ilmapuhaltimen pois. Mitään suurta valaistumista ei vielä(kään) tullut, mutta JX ilmansuodatin näyttäisi nyt parhaalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viimeinkin edistystä. Vauhtipyörä ja kytkin paikalleen, sinne sujahti lopulta sorvaamaton AHU:n pyörä, wbx kytkinlevy ja AHU:n taustapelti.
Sitten sovittamaan paikalleen, ja sinne se sujahti
Kuva
Apumies veteli hirsiä, kun olisi ollut lisäkäpälistä apua :lol:
Kuva
Seuraavaksi letkut, piuhat ja muut pikku jutut kiinni ja latomaan loput romut paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Startti/adapteri?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja Joker »

T3Syncro kirjoitti:Startti/adapteri?
suosittelen adapteria ja TDI starttia. Itsellä ollut pari kuuta. Kyllä potkii ihan toisella tavalla käyntiin verrattuna väsyneeseen JX:n starttiin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos vaan adaptereja saisi jostain harrastajaystävälliseen hintaan...
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja jarke »

juuri vedin atomeiksi väsyneen jx startin ,hyvä puhdistus ja kontktipintojen hionta, ei ole enää väsynyt , ei paljoa tarvitse pyöräyttää niin jo herää, eli ilmeisesti voimaa on.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nyt meni paikalleen sopivaksi hiottu JX startti, juurikin adapterilla TDI-startti tulee joskus. Yllätys oli miten vähän JX startin nokkaa piti muokata että sopii paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Laita kuvaa (jos on) siitä startin muokkaamisesta.

Minulla tuo nykyinen startti takelteli aaz:n kanssa, mutta koneen vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, eli ilm aaz ei vaan halunnut pyöriä?
Kylmänä lähti hyvin pyörimään, mutta jos kone oli lämmin, niin aluksi pyöri niin kuin akku olisi tyhjä ja sitten heräsi ensin startti ja kone heti perään.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei tosiaa tarvitse juuri mitään ottaa tuosta JX startista, vähän pyyhkäsin ja kokeilin että mistä pitää vielä ottaa niin se sopikin.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tetristä pelasin taas konehuoneessa, ja eihän sitä alkuperäistä ilmajäähyä saa mihinkään järkevästi :evil: JX:n ilmanputsari sentäs löysi paikkansa akun puolelta. Ensin näytti sopivan hienosti pitkittäin isonkin akun viereen, kun vähän taivutti paisarin tukea. Mutta ilakointi oli ennen aikaista, eihän se enää sopinut sinne ollenkaan, kun lisäsi lähtöpäähän 90 mutkan :o No lisää pyörittelyä ja näyttäisi sopivan nätisti poikittain takapeltiä vasten, ja normaali akku sopii viereen. Tuloilman putkikin menee aika mukavasti turbolle asti, eikä tule edes kovin pitkä veto.
Välijäähdyttimeksi tulee sitten suoraan vesi-ic toiselle puolelle takavalon taakse, joten vaihdetaanpas sitten tuo PD imusarja takaisin ja kehitellään siihen jostain lähtötötterö. Hetken näyttikin menevän liian helposti.
Loppuhuipennuksena tunsin itseni todella viisaaksi, kun aloin laitella johtosarjan liittimiä kiinni koneeseen. Aika äkkiä alkoi ihmetyttämään omituisten liittimien määrä, olin sitten siivonnut johtosarjan vain puoliksi, ärrinmurrin. Puukko ja sivuleikkurit käteen, johtonippu ulos autosta ja repimään turhat pois! Jos sitä huomenna taas jotain edistystä saisi aikaiseksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin