Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
Nyt alkaa olla legopalikat löytäneet paikkansa ja suurimmaksi osaksi konehuoneen TDI-johtosarja purettu. Pitää vielä irrottaa kaasupotikan piuhat nipusta, että saa siististi asettumaan. ECU näyttäisi menevän hyvin kuskinpuolen seinän sisään, ja sinne menee mahdollisesti tarvittavat lisäreleet.
Välijäähdyttimen saa vielä syvemmälle parempaan asentoon, kun poistaa loputkin turhat romut tieltä. Ahtoputkista tulee erittäin lyhyet
Välijäähdyttimen saa vielä syvemmälle parempaan asentoon, kun poistaa loputkin turhat romut tieltä. Ahtoputkista tulee erittäin lyhyet
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
Entinen suomen nopeimman koulubussin välijäähy on näköjään ilmestynyt tähän
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
Akku paikalleen ja luukku kiinni
Matka voi alkaa
Perille uuteen talliin päästiin
LT:n peilitkin olisi odottamassa ja westykoukku löytyi
Vanha pois
Pultit kun irtosi, niin räikkäliinalla Tuiren kylkiputkesta sai mukavasti vetästyä ruosteisen koukun pois
Uusi sujahti paikalleen
Matka voi alkaa
Perille uuteen talliin päästiin
LT:n peilitkin olisi odottamassa ja westykoukku löytyi
Vanha pois
Pultit kun irtosi, niin räikkäliinalla Tuiren kylkiputkesta sai mukavasti vetästyä ruosteisen koukun pois
Uusi sujahti paikalleen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
Jälleen keskitytty tämän edistämiseen, kun pitäisi jo työmatkakulkineeksi saada (kuulemma mopolla ei ole enää kivaa).
Ecu sujahti nätisti takaseinän sisään ja piuhat menee suunniteltua reittiä piilossa konehuoneesta perille asti. 7-napainen piuha vedetty konehuoneesta ohjaamoon ja decouplerin alipaineletkut vedetty myös ja keskinuppi asennettu paikalleen.
Jälleen lyötiin viisaat päämme yhteen ja pyöriteltiin akku-ilmanputsari tetristä, ja päädyttiin siirtämään akku etupenkin alle ja vetämään ilmantulo samaan tapaan kuin Hansuun tehtiin.
Seuraavana ohjelmassa olisi putki ja sähköhommia:
-pakoputki
-ilmantulo turbolle
-ahtoputket+imusarja
-koneen sähköjen kytkentä
Moottorin osalta enää öljyntäytön tulppaus ja voisi kaataa öljyt koneeseen (lattialle).
Kova yritys on että viimeistään museolle pääsisi omin voimin.
Niin ja talvirenkaat pitää kohta vaihtaa alle, kun tänne eteläänkin meinaa talvi laskeutua, jokohan ne vanteet olisi maalattu
Ecu sujahti nätisti takaseinän sisään ja piuhat menee suunniteltua reittiä piilossa konehuoneesta perille asti. 7-napainen piuha vedetty konehuoneesta ohjaamoon ja decouplerin alipaineletkut vedetty myös ja keskinuppi asennettu paikalleen.
Jälleen lyötiin viisaat päämme yhteen ja pyöriteltiin akku-ilmanputsari tetristä, ja päädyttiin siirtämään akku etupenkin alle ja vetämään ilmantulo samaan tapaan kuin Hansuun tehtiin.
Seuraavana ohjelmassa olisi putki ja sähköhommia:
-pakoputki
-ilmantulo turbolle
-ahtoputket+imusarja
-koneen sähköjen kytkentä
Moottorin osalta enää öljyntäytön tulppaus ja voisi kaataa öljyt koneeseen (lattialle).
Kova yritys on että viimeistään museolle pääsisi omin voimin.
Niin ja talvirenkaat pitää kohta vaihtaa alle, kun tänne eteläänkin meinaa talvi laskeutua, jokohan ne vanteet olisi maalattu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Päissäni minäkin tuota tetristä olen pyöritellyt ja tullut siihen tulokseen, että omassa siirtyy toinenkin akku varmaan eteen, jotta sen tilalle sopii putsari. Edessä sitä sähköäkin tarvitaan enemmän, onpahan sitten lyhyemmät johdot akun ja kulutuksen välillä.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
TT| kirjoitti:Niin ja talvirenkaat pitää kohta vaihtaa alle, kun tänne eteläänkin meinaa talvi laskeutua, jokohan ne vanteet olisi maalattu
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Eihän se museolle ennättänyt, mutta jälleen jatkettu tämän parissa, saa nähdä tuleeko lumet vai leima ensin
- Kaasupotikka paikallaan vaijeri kiinnitettynä
- Ohjaustehostajan pumppu kytketty, vaihdettiin pari metriä painepuolta uuteen letkuun, loppupätkä oli vaihdettu jo aiemmin.
- PD:n imusarja paikallaan painenippa asennettuna, jonka seurauksena turbo piti käyttää irti ja asemoida parempaan asentoon, nyt on sekin hyvä.
- Öljyntäyttö tulpattu
- Tuloilmalinja viimeistelyä vaille valmis
Seuraavaksi
- Ahtoputket paskarreltava ja varmaankin välijäähyn tulopuolta muokattava, että saa turbolta putken vedettyä hyvin ja helposti
- Akku paikalleen, ja kaapelit
- Koneen sähköjen kytkentä
- Öljyt koneeseen
- Kaasupotikka paikallaan vaijeri kiinnitettynä
- Ohjaustehostajan pumppu kytketty, vaihdettiin pari metriä painepuolta uuteen letkuun, loppupätkä oli vaihdettu jo aiemmin.
- PD:n imusarja paikallaan painenippa asennettuna, jonka seurauksena turbo piti käyttää irti ja asemoida parempaan asentoon, nyt on sekin hyvä.
- Öljyntäyttö tulpattu
- Tuloilmalinja viimeistelyä vaille valmis
Seuraavaksi
- Ahtoputket paskarreltava ja varmaankin välijäähyn tulopuolta muokattava, että saa turbolta putken vedettyä hyvin ja helposti
- Akku paikalleen, ja kaapelit
- Koneen sähköjen kytkentä
- Öljyt koneeseen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Loppukiri aloitettu.
- Vesiletku oli huono pumpun päästä, joten se vaihdettu ja kaikki muut letkut kiinnitetty kunnolla
- Konehuoneen sähköt kytketty, vielä puuttuu päävirtakaapeli laturilta startille ja alkuperäiseen kaapeliin pitää vaihtaa isommalla reiällä oleva liitin. Jarruantureiden releytys ja pientä viimeistelyä vielä tekemättä
Seuraavaksi välijäähdyttimen kiinnitys paikalleen kumityynyillä, ahtoputket paikalleen ja pakoputki paikalleen ehjillä kannakkeilla. Kabiiniin virtojen kytkentä obd:lle ja ajonestolle ja sitten alkaisi olla starttailukunnossa.
Nosturikin on taas käytössä, niin starttailujen jälkeen heitetään de-coupleri paikalleen ja vaihdetaan akseli viscon tilalle
Talvirenkaille ei ole vieläkään vanteita, nyt alkaa olla jo liukasta
- Vesiletku oli huono pumpun päästä, joten se vaihdettu ja kaikki muut letkut kiinnitetty kunnolla
- Konehuoneen sähköt kytketty, vielä puuttuu päävirtakaapeli laturilta startille ja alkuperäiseen kaapeliin pitää vaihtaa isommalla reiällä oleva liitin. Jarruantureiden releytys ja pientä viimeistelyä vielä tekemättä
Seuraavaksi välijäähdyttimen kiinnitys paikalleen kumityynyillä, ahtoputket paikalleen ja pakoputki paikalleen ehjillä kannakkeilla. Kabiiniin virtojen kytkentä obd:lle ja ajonestolle ja sitten alkaisi olla starttailukunnossa.
Nosturikin on taas käytössä, niin starttailujen jälkeen heitetään de-coupleri paikalleen ja vaihdetaan akseli viscon tilalle
Talvirenkaille ei ole vieläkään vanteita, nyt alkaa olla jo liukasta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Välijäähy kiinnitetty paikalleen, ahtoputket paikallaan, johtosarja lähes kokonaan niputettu ja kiinnitetty. Ja koneessa öljyt sisällä, eikä vuotanut lattialle (vielä)
Niin ja sähkönsyöttö vedetty startilta laturille ja laturilta kaikkialle tarvittaviin suuntiin.
Seuraavaksi kabiinissa piuhat paikalleen ja pakoputken kannattimet pitää löytää.
Niin ja sähkönsyöttö vedetty startilta laturille ja laturilta kaikkialle tarvittaviin suuntiin.
Seuraavaksi kabiinissa piuhat paikalleen ja pakoputken kannattimet pitää löytää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Tänään se viimein starttasi
Ensin piti tietenkin teutaroida sen samaisen liittimen kanssa, joka sitten sanoi raks juuri viimeisillä kiristyksillä. Selvisi sitten syykin tuon mötikän ongelmallisuuteen, siellä sisällä on o-rengas joka jarruttaa. Pikku ruikkasu öljyä tiivisteeseen ja sehän sujahti painamalla helposti perille asti ja sen jälkeen ei vikakoodeja ja avainta kääntämällä parin rykäisyn jälkeen käyntiin hienosti. Kytkin ei täysin irrottanut, mutta vaihde päällä startaten pystyi ajamaan hallitusti. Auto nosturille ja decoupleri paikalleen, samalla pyörittelin (jälleen kerran) AT-kumit pois vanteilta ja talvirenkaat tilalle. Homma näytti menevän ihan liian hyvin, joten nosturilta alas laskemisen jälkeen kytkintä kokeillessa vaste oli omituisen kevyt. Laatikon päässä liikettä löytyi enää noin sentin verran Hetken ihmettelyn jälkeen alkoi polkimen suunnalla olla kunnon noro, joten huomenna etsittävä uusi sylinteri!
:edit: unohtu että onhan siinä nyt westfalia koukkukin kunnolla paikallaan ja uusi pistoke.
Ensin piti tietenkin teutaroida sen samaisen liittimen kanssa, joka sitten sanoi raks juuri viimeisillä kiristyksillä. Selvisi sitten syykin tuon mötikän ongelmallisuuteen, siellä sisällä on o-rengas joka jarruttaa. Pikku ruikkasu öljyä tiivisteeseen ja sehän sujahti painamalla helposti perille asti ja sen jälkeen ei vikakoodeja ja avainta kääntämällä parin rykäisyn jälkeen käyntiin hienosti. Kytkin ei täysin irrottanut, mutta vaihde päällä startaten pystyi ajamaan hallitusti. Auto nosturille ja decoupleri paikalleen, samalla pyörittelin (jälleen kerran) AT-kumit pois vanteilta ja talvirenkaat tilalle. Homma näytti menevän ihan liian hyvin, joten nosturilta alas laskemisen jälkeen kytkintä kokeillessa vaste oli omituisen kevyt. Laatikon päässä liikettä löytyi enää noin sentin verran Hetken ihmettelyn jälkeen alkoi polkimen suunnalla olla kunnon noro, joten huomenna etsittävä uusi sylinteri!
:edit: unohtu että onhan siinä nyt westfalia koukkukin kunnolla paikallaan ja uusi pistoke.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Minäkun luulin että mulla oli laiska startti, no on se näköjään sullakin
Hulluna tölökkeihin.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Voi olla että akussa ei ollut enää ihan täysi lataus, tai sitten pitää laitella lisää maadotusta tms, tai sitten tosiaan startti on vielä kesälomallaPastori kirjoitti:Minäkun luulin että mulla oli laiska startti, no on se näköjään sullakin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Dave vaihtoi kytkinsylinterin sillä aikaa kun naputtelin niveltä golfiin, ilmaamisen jälkeen alkoi irrottaa kuten pitääkin ja koeajo sujui hienosti.
Aivan silppuna ollut apparinpuolen hammastangon suojakumi vaihdettiin ehjään ja säädettiin kaasupoljin että 100% löytyy. Sitten vaan tarrakilvet paikalleen ja baanalle
Aivan silppuna ollut apparinpuolen hammastangon suojakumi vaihdettiin ehjään ja säädettiin kaasupoljin että 100% löytyy. Sitten vaan tarrakilvet paikalleen ja baanalle
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Moottori on pelannut erinomaisesti, eilen tehtiin vähän peltitöitä kylkisauman ja turvavöiden alakiinnikkeiden osalta. Tänään sitten katsastus, koeajojen aikana oli ilmaantunut pieni välys toiseen takalaakerin, muuten ei löytynyt yllätyksiä. Kovaa ajoa sitten vaan.
Mittariston osalta vielä pientä fiksailua, vss paikalleen ja startin herättely/vaihto. Laiskasti pyörittää, mutta hyvin käynnistyy.
Mittariston osalta vielä pientä fiksailua, vss paikalleen ja startin herättely/vaihto. Laiskasti pyörittää, mutta hyvin käynnistyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Beasti seikkailee metsätöissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Päivitys Beastin nykytilanteeseen. Lähinnä vikalista jo tehtyine toimenpiteineen tai suunnitelmineen. TT voi lisäillä, jos jotain unohtuu.
Yleisesti ottaen moottori on toiminut ja tuntuu hyvältä ajaa. Kaikki muut nesteet on pysyneet sisällä paitsi ajoittain öljyt. Vaihteensiirto on sen sijaan takkuillut. Takana uudella konfikuraatiolla on nyt kuukausi ja 3500km.
Moottori vuotaa öljyä --> liimattiin venttiilikannen tiiviste paikoilleen --> öljyvuoto lakkasi (lähes kokonaan)
Kulutus oli 13-14 litraa --> ei tehty mitään --> kulutus noin 10l/100km
Auto jättänyt käynnistymättä kahdesti. Ei siis päästä ääntäkään --> heiluteltu startin herätejohdon liitintä --> käynnistyy
***teki saman monta kertaa. Erään bussilla kuljetun työmatkan jälkeen vaihdoin liittimen. Auttoi. Kerran. Lopulta startti irti, totesin virtajohdon kiinnitysmutterin puuttuvan. Uusi muttei paikalleen ja koko vaihtoon meno 30 min--> toistaiseksi on toiminut*****
Takavetarin pultit löystyi --> laitettiin jousiprikat alle-->on pysynyt noin 1000 km
Yhden vaihdelaatikon asennon muutoksen jälkeen ilmeni uutta ja outoa tärinää. Syyksi selvisi se, että nokkakappale otti kiinni kardaanin suojaraudan kiinnikkeeseen. --> rälläköitiin raudasta pala pois ja muutettiin vaihdelaatikon kiinnitystä hiukan
Decouplerilla varustettu nokkakappale vuotaa hiukan voiman ulosoton kytimestä --> tullaan liimaamaan kiinni.
Vaihteensiirto ei kohdallaan --> säädellään *** kolmosen huonon kytkeytymisen syyksi selvisi vaihdelaatikon maadoitusjohto, joka hiukan rajoitti vaihteensiirtimen liikettä****
Etuvetarit naksuu, etulukko jumissa --> tiputetaan etuperä alas. Rasvaa ja herkistelyä. ****Suunnitelman mukaan perä irti, vaihdettiin sisemmät nivelet. Lukko korjattiin vaihtamalla liian pitkä sokka oikean pituiseen (ilmeni samalla, että syncromiehet pitää varasokkaa lompakossaan)****
Takalukko ei toiminut tänään --> ihmetellään
Kaikenlaista ruostetta jokapuolella-->odotetaan kevättä ja aurinkoa
Takapanssari ei mahdu paikoilleen, koska on taipunut syncrosafarilla kaarelle-->hankitaan uusi ehjä (vink myyjät) tai väännellään jollain ihmeellä vanha suoraksi
Takapyörän laakeri väljä-->vaihdetaan uusi jo hankittu laakeri
Ledivalot mittaristoon ei sovi sellaisenaan-->koitetaan muokata
Mittariston lämpömittari eikä polttoainemittari toimi-->vaihdettu uusi mittaristo-->lämpö toimii, polttoaine- ei
Ahtopaineet liian alhaalla-->tutkitaan hukkaportin sielunelämää
Vss anturi laitettava vielä paikalleen
Lämmitettävät peilit asentamatta-->ei taida tarvita tänä talvena
Turbo vuotaa öljyä imuilmaan. Lisäksi moottori menee vikatilaan herkästi. Käytännössä heti, kun pääsee isolle tielle. --> vaihdetaan turbo
Lisäksi keväämmällä tavaratila vaneroidaan silmää hivelevän kauniiksi.
Yleisesti ottaen moottori on toiminut ja tuntuu hyvältä ajaa. Kaikki muut nesteet on pysyneet sisällä paitsi ajoittain öljyt. Vaihteensiirto on sen sijaan takkuillut. Takana uudella konfikuraatiolla on nyt kuukausi ja 3500km.
Moottori vuotaa öljyä --> liimattiin venttiilikannen tiiviste paikoilleen --> öljyvuoto lakkasi (lähes kokonaan)
Kulutus oli 13-14 litraa --> ei tehty mitään --> kulutus noin 10l/100km
Auto jättänyt käynnistymättä kahdesti. Ei siis päästä ääntäkään --> heiluteltu startin herätejohdon liitintä --> käynnistyy
***teki saman monta kertaa. Erään bussilla kuljetun työmatkan jälkeen vaihdoin liittimen. Auttoi. Kerran. Lopulta startti irti, totesin virtajohdon kiinnitysmutterin puuttuvan. Uusi muttei paikalleen ja koko vaihtoon meno 30 min--> toistaiseksi on toiminut*****
Takavetarin pultit löystyi --> laitettiin jousiprikat alle-->on pysynyt noin 1000 km
Yhden vaihdelaatikon asennon muutoksen jälkeen ilmeni uutta ja outoa tärinää. Syyksi selvisi se, että nokkakappale otti kiinni kardaanin suojaraudan kiinnikkeeseen. --> rälläköitiin raudasta pala pois ja muutettiin vaihdelaatikon kiinnitystä hiukan
Decouplerilla varustettu nokkakappale vuotaa hiukan voiman ulosoton kytimestä --> tullaan liimaamaan kiinni.
Vaihteensiirto ei kohdallaan --> säädellään *** kolmosen huonon kytkeytymisen syyksi selvisi vaihdelaatikon maadoitusjohto, joka hiukan rajoitti vaihteensiirtimen liikettä****
Etuvetarit naksuu, etulukko jumissa --> tiputetaan etuperä alas. Rasvaa ja herkistelyä. ****Suunnitelman mukaan perä irti, vaihdettiin sisemmät nivelet. Lukko korjattiin vaihtamalla liian pitkä sokka oikean pituiseen (ilmeni samalla, että syncromiehet pitää varasokkaa lompakossaan)****
Takalukko ei toiminut tänään --> ihmetellään
Kaikenlaista ruostetta jokapuolella-->odotetaan kevättä ja aurinkoa
Takapanssari ei mahdu paikoilleen, koska on taipunut syncrosafarilla kaarelle-->hankitaan uusi ehjä (vink myyjät) tai väännellään jollain ihmeellä vanha suoraksi
Takapyörän laakeri väljä-->vaihdetaan uusi jo hankittu laakeri
Ledivalot mittaristoon ei sovi sellaisenaan-->koitetaan muokata
Mittariston lämpömittari eikä polttoainemittari toimi-->vaihdettu uusi mittaristo-->lämpö toimii, polttoaine- ei
Ahtopaineet liian alhaalla-->tutkitaan hukkaportin sielunelämää
Vss anturi laitettava vielä paikalleen
Lämmitettävät peilit asentamatta-->ei taida tarvita tänä talvena
Turbo vuotaa öljyä imuilmaan. Lisäksi moottori menee vikatilaan herkästi. Käytännössä heti, kun pääsee isolle tielle. --> vaihdetaan turbo
Lisäksi keväämmällä tavaratila vaneroidaan silmää hivelevän kauniiksi.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Tässä laitteessa ois nyt uusi vaihteisto paikoillaan, muutoin ei ole juurikaan "vikoja" korjailtu. Vaihteet pelaa nyt aika hyvin, vaihteensiirron puslat ja nivelet ois kyllä syytä uusia täsmällisempiä vaihtoja tavoiteltaessa, mutta muutoin pelaa aika hienosti. Edellinen vaihteisto oli kokolailla sökö.
Sikäli kuin joku ois tämmöistä itselleen vailla, tämän saisi ostaa hyvään kotiin.. itsellä hiukan aikapulaa. Hintapyynti on 3350 euroa.
Sikäli kuin joku ois tämmöistä itselleen vailla, tämän saisi ostaa hyvään kotiin.. itsellä hiukan aikapulaa. Hintapyynti on 3350 euroa.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Vaihteensiirtoahan olikin jo Swappimiehet fiksailleet, fiksailin vielä hiukan lisää ja säädin pariin otteeseen, nyt löytyy uudesta vaihteistosta vaihteet kokolailla nätisti ja sieltä mistä pitääkin.
Turbon ahtopaineventtiilin uudelleen letkutusten jälkeen on ahdot pysyneet kartoilla, eli ei mene enää vikatilaan kiihdytellessä, -tuskin tarttee heti ryhtyä turbon vaihtoonkaan, ihan pirteesti liikkuu..
Kulutuslukemista ei vielä uusilla ahtopainesäädön letkutuksilla ole varmuutta, mutta vaikutti siltä että ahtoja oli aikaisemmin liikaa heti kiihdytyksissä, -pudotti koneen vikatilaan ja sen johdosta ahdot putosi alas, eli päästäkseen vauhtiin piti polkea kaasua enemmän ja kulutus nousi aika korkeelle. Nyt ahtaa, eikä tartte kaasua talloa, -kulutus todennäköisesti laskee reippaasti.
Etu- ja takalukot on nyt taas herkistelty ja toimivat nätisti kun harmonista vetelee, jopa merkkivalotkin pelaa. Rattikin on nyt suorassa.
Turbon ahtopaineventtiilin uudelleen letkutusten jälkeen on ahdot pysyneet kartoilla, eli ei mene enää vikatilaan kiihdytellessä, -tuskin tarttee heti ryhtyä turbon vaihtoonkaan, ihan pirteesti liikkuu..
Kulutuslukemista ei vielä uusilla ahtopainesäädön letkutuksilla ole varmuutta, mutta vaikutti siltä että ahtoja oli aikaisemmin liikaa heti kiihdytyksissä, -pudotti koneen vikatilaan ja sen johdosta ahdot putosi alas, eli päästäkseen vauhtiin piti polkea kaasua enemmän ja kulutus nousi aika korkeelle. Nyt ahtaa, eikä tartte kaasua talloa, -kulutus todennäköisesti laskee reippaasti.
Etu- ja takalukot on nyt taas herkistelty ja toimivat nätisti kun harmonista vetelee, jopa merkkivalotkin pelaa. Rattikin on nyt suorassa.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Sehän alkaa olla kohta hyvässä iskussa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!