hillityn wasserisyncro -
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
hillityn wasserisyncro -
Syncroo laitetaan itelle reissuautoksi sekä käyttikseksi
Neljättä vuotta käyttöauton virkaa hoitaa takavetoinen vesibokseri paku.
edit. kerää koko sarja
Viimeksi muokannut hillitty, 07.02.2014 00:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Muutama kuva sinisen pohjatöistä. Hiekkapuhaltaen saumat, wurthin sauma-aineet ja pohjamaalit + hiontamaali. Maalari sävytti kalsarit pintaan.
Tätä se on taas keväällä. Syncroon pitäs vain keksiä jotain raskaankalustonmaaleja tms. myös pohjaan ja helmoihin.
Pohjista ei tullu edes kuittia maalarilta vaikka suoritettiin koko rokkis tuossa autokatoksessa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Päivä hyvin kulutettu. Rumpujen sisuskalut kaikki uutta. Motonetin työsylintereistä toinen oli jo valmiiksi katkenneella ilmanipalla
Kytkimen pääsylkän vaihtoa en ookkaan ennen tehnyt. Enkä ilmannut, siinä meni tovi jos toinenkin polkiessa poljinta.
Öljyvuoto taitaakin tulla oilcoolerin jalasta. Pitäs purkaa rojuja tieltä että näkis kunnolla. Siihen ei nyt aika riittäny.
Kotia ajelin sitten laturinvalon palaessa jatkuvaan. Toivottavasti on vain hiilet uusilla. Mukava oli ajella varsinkin kun puhelimestakin loppu akku.
Saakohan 90A laturiin hiilet/jännitteensäätimen ihan perus varaosaputkasta?
Laakkoselle ois kyllä muutenki asiaa ku tarvii ölynjäähyn o-renkaan tms. mikä siellä vois vuotaa.
Syncro pääsi lämpöseen talliin, mitenkään liikaa ei jää tilaa ovenraosta kattoluukkuun Mittailtiin että 40mm vois korottaa...
( modet vois vaihtaa tämän tuonne käyttäjien autot osioon jos ehditte. Ei tässä taida perushuoltoja kummempia tapahtua.)
Kytkimen pääsylkän vaihtoa en ookkaan ennen tehnyt. Enkä ilmannut, siinä meni tovi jos toinenkin polkiessa poljinta.
Öljyvuoto taitaakin tulla oilcoolerin jalasta. Pitäs purkaa rojuja tieltä että näkis kunnolla. Siihen ei nyt aika riittäny.
Kotia ajelin sitten laturinvalon palaessa jatkuvaan. Toivottavasti on vain hiilet uusilla. Mukava oli ajella varsinkin kun puhelimestakin loppu akku.
Saakohan 90A laturiin hiilet/jännitteensäätimen ihan perus varaosaputkasta?
Laakkoselle ois kyllä muutenki asiaa ku tarvii ölynjäähyn o-renkaan tms. mikä siellä vois vuotaa.
Syncro pääsi lämpöseen talliin, mitenkään liikaa ei jää tilaa ovenraosta kattoluukkuun Mittailtiin että 40mm vois korottaa...
( modet vois vaihtaa tämän tuonne käyttäjien autot osioon jos ehditte. Ei tässä taida perushuoltoja kummempia tapahtua.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Siirrelty..
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Otin molemmista mittaristot vertailuun. Kalsongin mittaristoon on vaihdettu kiekkamittari ja ajattelin lainata sitä syncroon. Yllätyksenä siellä oli piilossa myös kello. Yllättäen vielä toimiva kello. Täytynee dremeli-kopiolla leikata sille tilaa mittaristonkehykseen.
No DJ oireilee ihan kuin ei sais tarpeeksi bensaa. Tyhjäkäyntin on jatkuvasti muutenkin alhanen, 800kiekkaa oli kone sitten kylmä tai lämmin. "Tyhjäkäyntimoottori" on ohitettu ex. omistajan toimesta.
Kiekkamittarista näin hitusen paremmin mitä peräpäässä tapahtuu: ajoittain meinaa sammua tyhjäkäynniltä, kierrokset käy alle 500 ja samointein herää taas 800-1000 kierrokseen pienoisen vinkumisen säestyksellä.
Vinkumista esiintyy kylmällä koneella yhtälailla. Ensialkuun on uudet hihnat odottamassa saamatonta asentajaa, mut luin (liikaa uhkakuvia) 80-90clubin foorumilta et yhtälailla voi vesipumppu tai öljypumppu olla syypää tuohon kirskumiseen (skriiiik, ku joku ruosteinen harakka avais ääntään)
ebaysta saksanpäähän oltu yhteydessä ja odotellaan mitä postikulut summaisi öljy-ja vesipumpulle. Justkampersin kevät ale veti puoleensa mut vesipumput loppu.
No DJ oireilee ihan kuin ei sais tarpeeksi bensaa. Tyhjäkäyntin on jatkuvasti muutenkin alhanen, 800kiekkaa oli kone sitten kylmä tai lämmin. "Tyhjäkäyntimoottori" on ohitettu ex. omistajan toimesta.
Kiekkamittarista näin hitusen paremmin mitä peräpäässä tapahtuu: ajoittain meinaa sammua tyhjäkäynniltä, kierrokset käy alle 500 ja samointein herää taas 800-1000 kierrokseen pienoisen vinkumisen säestyksellä.
Vinkumista esiintyy kylmällä koneella yhtälailla. Ensialkuun on uudet hihnat odottamassa saamatonta asentajaa, mut luin (liikaa uhkakuvia) 80-90clubin foorumilta et yhtälailla voi vesipumppu tai öljypumppu olla syypää tuohon kirskumiseen (skriiiik, ku joku ruosteinen harakka avais ääntään)
ebaysta saksanpäähän oltu yhteydessä ja odotellaan mitä postikulut summaisi öljy-ja vesipumpulle. Justkampersin kevät ale veti puoleensa mut vesipumput loppu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Oletko kysynyt pumppuja Laakkoselta tai vv-autosta?
Hintakin voi yllättää...
-Pete-
Hintakin voi yllättää...
-Pete-
211-Kastenwagen
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
En ole vielä kysynyt vaan soitanpa huomenna. Eikä varsinaisesti halvan hinnan perässä ebayta selattu vaan saatavuuden takia. Vesiputki vesipumpulta termostaatin kotelolle on jälkitoimituksessa ja aina parempi kun sais pumpunki mahdollisemman äkkiä.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Tässä vesipumpun etsintään numeroita, orig ja tarvike http://www.findpart.org/part/vw-025121010c
-Pete-
-Pete-
211-Kastenwagen
Re: hillityn tölökit
Hyvä että kello on ehjä.
Multa hajosi kuukausi takaperin ihan itsekseen.
Multa hajosi kuukausi takaperin ihan itsekseen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
2010 poistunut vesipummpu valikoimista eikä löytynyt Laakkosen varastoista. 140e hintaan ollut aikanaan myynnissä.Paku-Pete kirjoitti:Oletko kysynyt pumppuja Laakkoselta tai vv-autosta?...
Hotcarsilla oli hyllyssä ja ainakin viittaavat oem laatuun.
Kelloa olen aika ajoin ebaysta katsellut ja nyt se sitten löytyi kotelon takaa
Kalsonki ollut lappeenrannassa ilmajäähyharrastajalla ennen mua. Kiekkamittarin laittoi kun tahtoi sammuilla liikkeellelähdöissä.
Oiskohan hän maininnu tuosta kellostakin - ettei viitsinyt leikellä mittaristonkehystä sitä varten tai jotain...
(hatarat on muistikuvat ekan tölkin ostosta)
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
http://www.flickr.com/photos/hillitty/8 ... otostream/ Isompi kuvatus pannuhuoneen herrasta.
Viikonloppuna tuli kaasaria putsailtua. Taisin selvitä ryyppyongelmista rikkoutuneella alipaineletkulla ja pääsuuttimessa oli neulanen
Jospa asettuisi korkea tyhjäkäynti ettei hanget mustu noesta. Työjohtajan seuratessa vierestä kun asettelin pierburgia takasin koloonsa.
Huomenna vois konttorin kautta ottaa kalsongin ajoon. Syncro pääsee sitämukaa vihdoin työnalle. Stefa suoltaa öljyä jo siihen malliin että hirvittää.
Lisäksi ruosteista vesiputkea, hitsattua pakoputkea ja pohjapanssarissa on näppärä laikattu aukko yms huomioitavaa. Vois olla että vaihdelaatikko ja panssari ovat hieman läheisissä kosketuksissa. Kunhan saa värkin katokseen niin tutkitaan.
Hei, miten tuo takaluukun lukon vastakappale on tarkotus irrottaa? En pääse tuon levyn alla olevaan vastakappaleeseen millään käsiksi
Viimeksi muokannut hillitty, 30.04.2013 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Pultit vaan auki ja vastakappale jää koriin.
Viimeksi muokannut Eicca_, 24.04.2013 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: 2000 viesti foorumilla
Syy: 2000 viesti foorumilla
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
hmm... täytynee sit hitsailla. Se vastakappale heiluu ihan irrallaan tuon levyn alla.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Niin sen kuuluukin heilua, se säätö toimii niin että noi kiristetään toisiaan vasten.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Ei mennyt ihan helpomman mukaan takavedon talviunilta herättely.
Lämpömittarin neula nousee suoraan punaselle kun saa koneen käymään. Nappasin termostaattikotelolta johtimon irti ja mittari näytti edelleen ihan höpöjä.
Siihen jäi ne tutkimiset kun kaasari aiheuttaa ihen riittävästi päänvaivaa.
Käyntiin lähtee ok, mut heti lämmettyään kone sammuu. Kaasariin kun kurkkii niin ryypyn "perhonen" on auki vaikka nesteet lämpimät.
Jotenkin oon tuon ryyppypuolen kasannut ilmeisesti väärin. Saa liikaa kakkua ja kuolee.
Kaks relettä etsi paikkaansa, toinen on 43nen ja vaikka sen nyt sainko omalle paikalleen niin lämpömittari valehtelee edelleen.
Ihmettelin jo tuolla http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=927 että onko tälle kaasari koneelle joku rele ohjaamassa tyhjäkäyntiä millään tavalla.
Lämpömittarin neula nousee suoraan punaselle kun saa koneen käymään. Nappasin termostaattikotelolta johtimon irti ja mittari näytti edelleen ihan höpöjä.
Siihen jäi ne tutkimiset kun kaasari aiheuttaa ihen riittävästi päänvaivaa.
Käyntiin lähtee ok, mut heti lämmettyään kone sammuu. Kaasariin kun kurkkii niin ryypyn "perhonen" on auki vaikka nesteet lämpimät.
Jotenkin oon tuon ryyppypuolen kasannut ilmeisesti väärin. Saa liikaa kakkua ja kuolee.
Kaks relettä etsi paikkaansa, toinen on 43nen ja vaikka sen nyt sainko omalle paikalleen niin lämpömittari valehtelee edelleen.
Ihmettelin jo tuolla http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=927 että onko tälle kaasari koneelle joku rele ohjaamassa tyhjäkäyntiä millään tavalla.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: hillityn tölökit
Tarkista onko kaasuttimelta ilmanpuhdistinkotelon oranssiin palikkaan menevä alipaineletku ehjä/paikoillaan.Käyntiin lähtee ok, mut heti lämmettyään kone sammuu.
Omasta 1,3 Polosta (jossa myös on Pierburg 2E3:n) kone sammuu (ei pysy käynnissä ilman kaasua) kun ryyppy lähtee pois päältä.
Rikastinläpän kuuluukin olla auki kun moottori on lämmin.Kaasariin kun kurkkii niin ryypyn "perhonen" on auki vaikka nesteet lämpimät.
Ennen kuin käynnistetään kylmä moottori, kaasua painetaan kaksi kertaa (näin ainakin Polon käyttöohjekirja opastaa). Ekalla polkaisulla jousi kääntää rikastinläpän kiinni ja samalla kaasuvivun ruuvi jää nojaamaan porraslevyn ylimpään pykälään (jolla saadaan aikaan nopea joutokäynti). Toinen polkaisu vissiin antaa vähän huikkaa.
Moottorin lämmetessä rikastimen bi-metallijousi kääntää rikastinläpän auki ja samalla porraslevy kääntyy rajoittamasta kaasuläpän sulkeutumista.
Jos menin muistamaan 2E3:n rikastimen toimintaperiaatteen väärin, saa/pitää oikaista faktat kohdalleen.
Tietääkseni ei.onko tälle kaasari koneelle joku rele ohjaamassa tyhjäkäyntiä millään tavalla.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Tarkistellaan, kaikki alipaineletkut on kyllä uutta. Jäi mainitsematta että ryypyn lähdettyä pois päältä ihan kuin ei kestäisi kuormitusta. Käyntiin lähtee hetkeksi kun avaimesta kääntää mut jos kaasuun hipaiseekaan niin heti sammuu.Jukkapoika kirjoitti: Tarkista onko kaasuttimelta ilmanpuhdistinkotelon oranssiin palikkaan menevä alipaineletku ehjä/paikoillaan.
Omasta 1,3 Polosta (jossa myös on Pierburg 2E3:n) kone sammuu (ei pysy käynnissä ilman kaasua) kun ryyppy lähtee pois päältä.
Ennenkuin asentelin kaasarin paikoilleen säädin nopean tyhjäkäynnin ruuvia ja taidan seuraavaksi pyöritellä sen entiselleen. En kyllä tiedä voiko olla ongelmiin mitään tekemistä, mut palautan kaikki entiselleen mihin koskin. Ajamalla sen tuohon toin pari kuukautta sitten ongelmitta.
Brittien foorumilla törmäsin ohjeeseen että pulldown toimii jos koneen lämmetessä rikastinläppä aukeaa. Kertomasi käy enemmän järkeen, pulldown rajoittaa käsittääkseni ryyppyä jos ajelen kylmällä koneella.Moottorin lämmetessä rikastimen bi-metallijousi kääntää rikastinläpän auki ja samalla porraslevy kääntyy rajoittamasta kaasuläpän sulkeutumista.
Oisko nyt sitten toisiokurkun toiminnassa tarkastemisen paikka.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: hillityn tölökit
Minä taas olisin sitä mieltä että pulldown kiskoo rikastinläppää hieman auki kun ryyppy on päällä ja painetaan kaasua. Muutenhan kone tukehtuisi..?
Muistaakseni pulldown:in toiminta testattiin siten, että moottorin ollessa käyntilämpöinen, rikastinläppää painetaan kiinni päin. Muutaman millin matkalla ennen läpän sulkeutumista pitää läpässä tuntua pieni vastus.
Kaasutinjutut tahtoo unohtua jos ei nitä koko ajan räpellä.
Muistaakseni pulldown:in toiminta testattiin siten, että moottorin ollessa käyntilämpöinen, rikastinläppää painetaan kiinni päin. Muutaman millin matkalla ennen läpän sulkeutumista pitää läpässä tuntua pieni vastus.
Toisiokurkku ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Toisiokurkku toimii alipaineella > alipainekello kiskoo läppää auki päin mutta kaasuvipu rajoittaa sen aukeamista. Kun lappu on riitävän lähellä lattiaa, vivun rajoittava palikka kääntyy pois edestä, alipainekello kiskoo toisen kurkun auki ja sitten mennään!Oisko nyt sitten toisiokurkun toiminnassa tarkastemisen paikka.
Kaasutinjutut tahtoo unohtua jos ei nitä koko ajan räpellä.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
No kyllä vain jotain välillä onnistuukin. Torstaina sain pysymään kaasarikoneisesn käynnissä. Nopeeta tyhjäkäyntiä ei käy vieläkään mut lämpimänä raksuttaa niin nätisti että voi olla tyytyväinen. Ryypyn saa käsin pyöriteltyä akselilta päälle ennen käynistämistä, mut kaasun käytöllä ei ohjaamosta saa sitä päälle vaikka kuinka pumppailis. Eipä tuosta kesäkelissä ole haittaa.
Ilmattiin eilen kytkin ja säädettiin kaasuvaijeri. Tässähän on joku vaihdevälin lyhennin edellisen omistajan asentamana ja syncron laatikkoon verrattuna on aika lystikäs kiihytellä Vaikke se siis mene minnekään, silti...
Tärkeintä on että saan renkaat, kelkat yms. vietyä säilytykseen kontista, pääsee taas tölkkeilemään ja voi myös alottaa syncron purkamisen.
Kaveri tekee kauppoja etukuormaajallisesta traktorista ja eiköhän siitä ole suuri apu syncron wbx:ää ulostaessa. Ei tullut vaihtokonetta, mut tehdään tuolle sotaratsulle se mitä voidaan ja keskitytään tänä kesänä koriin ja sisustaan.
Ilmattiin eilen kytkin ja säädettiin kaasuvaijeri. Tässähän on joku vaihdevälin lyhennin edellisen omistajan asentamana ja syncron laatikkoon verrattuna on aika lystikäs kiihytellä Vaikke se siis mene minnekään, silti...
Tärkeintä on että saan renkaat, kelkat yms. vietyä säilytykseen kontista, pääsee taas tölkkeilemään ja voi myös alottaa syncron purkamisen.
Kaveri tekee kauppoja etukuormaajallisesta traktorista ja eiköhän siitä ole suuri apu syncron wbx:ää ulostaessa. Ei tullut vaihtokonetta, mut tehdään tuolle sotaratsulle se mitä voidaan ja keskitytään tänä kesänä koriin ja sisustaan.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7678
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: hillityn tölökit
Olisikohan tässä kaipaamasi vesipumppu: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 0015/86/18 ?