hillityn wasserisyncro -

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kiitos tiedoista.

Pakosarjojen pinnapultit kvg-haku varaosanumerolla 6€ kpl.
Hinnakasta mutta yllättävää että löyty tuommonenkin ostomahdollisuus.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Minkä taakseen jättää, sen.... Hölömöläisen hommaa taistella näiden pinnapulttien kanssa tässä vaiheessa koneen kasausta.
Irrotella jo liimattuja vesiputkia tms. Lesson learned.

Kuva

Tuohon ei enää voi oikein muuta ku porailla. Muut pakosarjojen pultit lähti kovan kirskumisen saattelemina.
Vois ehkä kysyä jos tää pikku miggi ois myytävänä. Ei ole kuulemma käytetty sen jälkeen kun minä sitä viime kesänä lainasin

Kuva
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Aika sinkeelle vetää nyt, tulee harrastettua oikein isosti, mutta kohta jo kurvaillaan :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Alkaa olla pinnapultit haalittu. Pakosarjojen m8:t hain Joensuun moottorikoneistamolta 0.75€ kpl.
Lohkon pitkät pultit löytyi volkkaripalstan kautta Valtoselta ja sinne suuntaan taas suuri kiitos.

Slamitilta olisi myös saanut jos olisi jaksanut odotella. Eräs vaihtoehto tehdä itse kierretangosta mikä ei houkutellut ja hyvä ettei nyt tarvitse.
Olisikohan sitä muuta vielä ennenkuin voi nostaa moottorin paikoilleen?

-Pasi
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Sain vuotavan tönärin suojaputken pitämään öljyt sisällään ja uskalsin ruuvata fiksatut ja massatut suojapellit paikoilleen. Pistin ohuesti reinzin silikonia tiivisteisiin. Venttiilikoppiin myös reinziä kerros ja paikoilleen.

Kuva
Kuva


Kaikki pitäs olla kytketty ja liitetty. Ohjaustehostimelle tulee pari identtistä sähköliitintä ilmeisesti ruiskulta lisäämään kierroksia koneeseen? Ei ollut merkintöjä liittimissä kumpi johto kumpaan liittimeen jos edes väliä.
Keskiviikkona nesteet koneeseen ja polttoainetta tankkiin.

edit: Tuossa kuva vielä noista tehostimen sähköistä

Kuva
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Käynnistelyä harrasteltu eilen eikä hörähdäkään. Tarkisteltiin että joka pytty saa kipinää ja bensaa tulee suuttimille asti.
Alkoi jo mennä myöhäselle eikä otettu suuttimia enää irralleen. Kaupat uhkas mennä kiinni ja juhannusmakkarat meinas jäädä saamatta.
Nyt asiaa pähkäiltyä kotioloissa tuli mieleen ruiskun maadoitukset. Suuttimien johdotukset näpräilin valkokuvista tarkistellen että oikea sylinteri saa bensaa kuten kuuluu. Pulttasin maadoitukset kanteen kuitenkin hälläväliä asenteella.

edit. Tänne on hyvä jatkaa mietintöjä...

Suuttimet ruikkii thesambalta lukemani mukaan yhtäaikaa välittämättä sytkästä.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Onhan tyhjäkäyntimoottorissa pistoke kiinni ko näkkyy ylemmässä kuvassa puuttuvan... :shock:
Mulla ei ainakaan 2.1 112hv käy ilman tuota.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Jos tyhjäkäyntimoottorilla tarkoitat tuota imusarja päällä olevaa putkiloa niin on sekin pistoke kiinni.

Googlettamisella tuosta ruiskun sielunelämästä tuli myös tieto että ecun maadoitus olisi takapenkin alla/seutuvilla (tai ainakin westyssä on). Huomiselle työlistalle on nyt merkitty siis kaikki maadoitukset käydä läpi, otan toiset suuttimet mukaan vaikka paikallaan olevissa tuskin on vikaa
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Yks nopee tarkistus on se että surahtaako bensapumppu kun virrat käyttää päällä - jos ei niin joko ecu ei saa virtaa tai sitten pa-pumpun rele on kaput.
< 15kWh/100km
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Motonetin myymä tarvike pumppu on tosi äänekäs ja herää kyllä virrat päällä. Muutkin tarkastuksen arvoset kohtee on tervetulleita. Voi olla joku ihan mitätönkin asia joka jääny huomioimatta.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Elikkäs kipinä tullee ja bensaa saa, sillonhan se pitäs käydä? :roll:
Haiseeko startatessa bensa? Jos ei niin bensaa ei tuu. Ruisku ei avaudu. Täten vikaa penkomaan sieltä, onhan ECUn paksu riviliitin kunnolla kiinni? Juurikin tuo bensapumpun rele, motonetin tarvikepumppu!?!? :? Tuottaakohan painetta tarpeeksi?Mut takas ECUun, kaverilla oli tästä liittimestä peränny yks pinni, eikä saanu kunnolla kosketusta.
Laitas tulpan reiästä aavistus bensaa joka pyttyyn, tai ainaki kahteen, syttyykö? Jos ei niin sitte on isommat hämmingit...
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja toivottavasti ne letkut tyhjäkäynnin säätömoottorille ja huohotukselle on paikallaan, muuten imee ilmaa määrämittarin ohi, joka aiheuttaa kyllä käyntiongelmia (luultavasti pitäisi kyllä hörähtää käyntiin).

Voi myös kokeilla ottaa ruiskun lämpöanturin irti, jos se nyt jostain syystä valehtelee koneen olevan liian lämmin eikä siten saa tarpeeksi "ryyppyä" käynnistyäkseen.
< 15kWh/100km
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Bensaa tulpanrei'istä -metodin sijaan voi kokeilla myös jarrukliineriä kevyesti sopivaan imuaukkoon suihkutellen..
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Olin varma että suuttimien ohjausvirran maakontakti olis ollu syyllinen vaan ei. Putsasin liittime vaan ei lähde. Otin suuttimet esille ja startatessa ei ruiki yhtään. Ruikkasin jarrukliineriä joka suuttimen reijästä ja kyllä se sen poltti.

Tyhjäkäyntimoottori on oma ihmetyksen aihe. Vibraa ja surisee. Ex. Omistaja puhui syrjäyttäneensä tuon ja ex koneella se ei tyhjäkäyntiin tuntunut vaikuttavan.
Kaipaisin vähän näiden tyhjäkäyntimoottorien vaikutuksista tietoa. Ameriikan foorumilla tai koneenpäällinen tyhjäkäyntiin vaikuttaja saatetaan ohittaa koska sen vaikutukset ois lähinnä kylmäkäyntiin - nostaa kierroksia.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Biltemastakin saa semmoista ledisarjaa jolla voi kokeilla tuleeko ohjausta just esim. suuttimille, jollei satu olemaan sopivaa oskilloskooppia käden ulottuvilla. Tyhjäkäyntimoottori antaa koneelle käytännössä vain ilmaa ohi kaasuläppähässäköiden ja ohjaa näin tyhjäkäynnin tasaisuutta ja tasoa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Samalla ledijutskalla tai ihan koetinkynälläkin voisi myös kokeilla antaako virranjakajan hall-sensori mitään ulos. Jos se on mykkä niin ei kyllä varmaan mitään ruikikaan.

Oskilloskooppin edullinen korvike on käyttää esim läppärin line-in liitintä ja äänittää sen kautta sensorin signaali jälkeenpäin tutkittavaksi. Tietysti tässä on pieniä gotchia, esim. juuri vr-antureita (ABS/passiiviset koneen rpm anturit), joissa jännite saattaa hipoja useampia kymmeniä voltteja.
< 15kWh/100km
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kiitokset kaikille kommenteista. Pääsin vähän paremmin kärryille mitä tapahtuu ja mitä ei.
Googletin mikä tuo hall-sensori onpi ja tällainen testi tuli vastaan:
https://www.youtube.com/95PkgSavOCo

Videolla siis kun mekaanikko kytkee hall sensorin maihin (virrat päällä) sytkä antaa tuolloin kipinää.
Tein samat hommat: eka virrat päällä katoin hall sensorin liittimen uloimmat pinnit ja kosketuskynä näytti ok.
Sitten kytkin tuon keskimmäisen pinnin maihin ja kipinää en saanut mutta suuttimille tuli ohjausvirtaa.
Vaihdoin sytkän puolan varmemmin toimivaan ja sama homma. Eli sytkäyksikkö varmaan pimeä ja ehkä tuo hall-anturikin? oi miksi myin toimivan virranjakajan...
Onkohan noita vaikea saada, motonetin verkkokauppa näyttää nollaa hall anturille?

edit: tämä saa kyydin tutun korjaamon pihalle.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Syncro seisoo nyt sitten korjaamon pihamaalla. Luultavasti ensi viikolla on omistajalla aikaa syventyä tähän tapaukseen. Hyvä puoli on että tölkit tuntuu häntä edelleen kiinnostavan ja saan pihamaalla puuhata tarvittavia katsastuskorjauksia. Leimahan pääsi menemään nyt pitkäksi ja kun se tuosta liikkuu on määränpää suoraan konttorille.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Siinä puolan ja hall anturin välissä on vielä tyhjäkäynnin tasausyksikkö, sen voi myös tarvittaessa ohittaa kytkemällä siihen menevät kaksi liitintä suoraan toisiinsa.
< 15kWh/100km
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Lainataampa senverran tätä keskustelua ja kysytään tietäiskö vaikka dmn tuolle wasserin seosruuville jonkun pöljänpojan arvon, jolla sais seoksen edes suunnilleen kohdalleen.
Eli onko jotain "täysin kiinni --> 2½ kierrosta auki" -arvoa, jolla seokset sattuis mielummin himpun rikkaalle kuin liian laihalle.
Vaikuttaako tuo ylipäätään muuhun kuin tyhjäkäynti seokseen... eikö se digijetti/-fantti huolehdi seoksista korotetulla käyntinopeudella?

Taka-ajatuksena tässä ois suojella täystuholta tuon varaosa-auton MV/digifant moottoria, jonka säädöistä ei ole mitään käryä.
Uusi omistaja aikoo urhoollisesti nilkuttaa tuolla > 600 km. :?:

Huonosti olen ehtinyt perehtyä näihin bensavärkkeihin, vaikka niitäkin alkaa näköjään kertyä :D
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Vastaa Viestiin