VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kannattaa tuota pakkivalon toimimattomuutta lähteä selvittämään vaihdelaatikon pakkivaloanturin suunnalta. Ensin putsaus ja kontakti sprayta liittimeen. Jos ei vielä pelaa niin pakkivaloanturi irti ja sormella anturia painamalla näkee syttyykö valo silloinkaan. Anturinkin voi purkaa ja putsata hapettumat. Tämä toimenpide auttoi minulla.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Joo en ole muuta testannutkaan kuin sitä anturia. Vaihtanut johtoja toisinpäin ja siinäpä se. Ruuvasin sen irti tarkoituksena laittaa liittimet kiinni ja ruuvata johdot paikallaan takaisin. No eihän semmonen tietenkään onnistu.

Kiitos vinkeistä jatketaan selvittelyä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Joker »

Eihän mennyt bensapumpun johto pakkianturiin? Ai mistäkö arvaan, samaa vikaa joskus ihmettelin aikani... Jos öljyn tulo jatkuu niin jonpikumpi stefahan siellä ei ole kunnossa, tai sitten kampuran stefarungon tiivistys. Korjattava ennen kuin pitkälle lähtee...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jotain tuollaista voisi olla, jos varoitusvalot hävisi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ei toimi pakkivalo vieläkään. Eikä auton alla kyllä ole liikaa johtojakaan. En esim. ole löytänyt takalukon piuhaakaan. Missä pirussa se voi olla. No pakkivalo tärkein ja pitää kokeilla toisella anturilla. Tiistaille varattuna aika katsastukseen. Ei haluais näin kriittistä ja ittestään selvää vikaa jättää korjaamatta.

Toinen pirullinen ongelma on se, että syylärinnesteen varoitusvalo vilkuttaa koko ajan. Nestettä on. Lämppäri täysillä ja paisarin korkki auki on käytetty autoa lämpimäksi. Ei mulla ole niin kylmät hermot, että tuommosta vilkutusta voisin ajaessa kattella. Apuja!?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Paisarin päällä liitokset kunnossa, oikeat johdot kytketty, johdot ehjiä, paisarin anturi ehjä?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jeesusteippi toimii myös ylimääräisten vilkuttelevien valojen kanssa :)
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

AT5nok kirjoitti:Paisarin päällä liitokset kunnossa, oikeat johdot kytketty, johdot ehjiä, paisarin anturi ehjä?
Joo kaikkiin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hanttapuli kirjoitti:Ei toimi pakkivalo vieläkään. Eikä auton alla kyllä ole liikaa johtojakaan. En esim. ole löytänyt takalukon piuhaakaan. Missä pirussa se voi olla. No pakkivalo tärkein ja pitää kokeilla toisella anturilla. Tiistaille varattuna aika katsastukseen. Ei haluais näin kriittistä ja ittestään selvää vikaa jättää korjaamatta.

Toinen pirullinen ongelma on se, että syylärinnesteen varoitusvalo vilkuttaa koko ajan. Nestettä on. Lämppäri täysillä ja paisarin korkki auki on käytetty autoa lämpimäksi. Ei mulla ole niin kylmät hermot, että tuommosta vilkutusta voisin ajaessa kattella. Apuja!?
No nyt näkee pakitella. Auttaapa ihan älyttömästi asiassa, että kytkee liittimet toisiinsa. Mustassa kytkentärasiassa oli juurikin pakkivalon liittimet irti. Olipa taas semmonen tilanne, että lyönkö päätä seinään.

Ja sitten se minkä takia jo viimeistään voi lyödä kupolia vaikka pöydän kulmaan. Löysin sen takalukon piuhan. Arvatkaapa vaikka kaks kertaa mistä! No paljastetaan heti, että *kirosana* paisarin anturiin tungettunahan se on ollu muutaman kuukauden. Olihan se hämmästys, kun piuhan pää laitettiin rautalangalla "oikkariin" ja harmoonissa alkoi vihreä valo loistaa. Ei helvetin perkele, että sitä on idiootti...

No. Jospa näistä joskus oppis jotain. Huomenna dynolappua hakemaan. Toivottavasti osaavat säätää turbon ja pumpun vireeseen. Kolmosella ja nelosella nimittäin, kun lyö lätkän lattiaan, niin ei tapahdu yhtään mitään. Sataseen sain kiihtymään muutaman kilometrin hinkkaamisella. Eli ei ihan lähde vielä kuin nakki haulikosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja jarke »

se on tuo tdi kirous tuo... ei ole yhtään reserviä suuttimissa sun muissa. ei auta lantikan pumput jos ei kärjistä mene tavaraa läpi niin ei .. isompaa suutinta vaan :( ...ja sitten vnt.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hahahahaha. Ei reserviä suuttimissa :D Jos vaikka ensin pistää ahtoja edes vakion 0,8 ja syöttöä edes nimeksi niin eiköhän tuo liiku.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kyllä hatun nosto Hanttapulille sinnikkyydestä! Hieno auto ja hyvä projektikertomus!
Tuota noin, minkä verran noin teoriassa mtdistä kohtuudella uskaltaa/pystyy ottamaan hepoisia ulos? Siis teoriassa, eihän kukaan tietenkään enempää kuin sallitut ruuvaa :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Hahahahaha. Ei reserviä suuttimissa :D Jos vaikka ensin pistää ahtoja edes vakion 0,8 ja syöttöä edes nimeksi niin eiköhän tuo liiku.
Niin no tuota en tietysti osannut ajatellla että ilman ahtoja ja syöttöä ajellaan.. Viisaammat vaan mulle on kertoillut että noiden rakentelu vaatii aina osan vaihtoa.. Toinen viisas sanoi että lantikann pumpulla pääsee 250hp. Luulisi tuon kestävän kun aasikin kestää ihan kivasti. Mutta hyvä tuosta tulee kun ajatuksena että säädetään penkissä... Siinä sen säädön vaikutukset heti näkee.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ei löydy Strömssöö Oulusta ei. Ajelin säätöpaikan pihaan ja pistin auton parkkiin. Hyppäsin autosta ulos ja huomasin vetäneeni vesivanaa perässäni. Kyykistyin kurkkaamaan auton alle ja syylärin päästä valui norona vettä. Ei siinä mitään. Vararengas telineineen alas ja ihmettelemään. Syylärin alareuna oli pikku matkalta märkä ja toinen isoista letkuista. Pistin vettä lisää, että alan tutkimaan tarkemmin. No eihän se auto enää sitten starttaa. Tässä vaiheessa alkoi jo vähän tympäisemään. Kokeiltiin asentajan kanssa kahdella akulla ja ei. No sitten päästi startti savut ja se oli sitten siinä...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hanttapuli kirjoitti:Ei löydy Strömssöö Oulusta ei. Ajelin säätöpaikan pihaan ja pistin auton parkkiin. Hyppäsin autosta ulos ja huomasin vetäneeni vesivanaa perässäni. Kyykistyin kurkkaamaan auton alle ja syylärin päästä valui norona vettä. Ei siinä mitään. Vararengas telineineen alas ja ihmettelemään. Syylärin alareuna oli pikku matkalta märkä ja toinen isoista letkuista. Pistin vettä lisää, että alan tutkimaan tarkemmin. No eihän se auto enää sitten starttaa. Tässä vaiheessa alkoi jo vähän tympäisemään. Kokeiltiin asentajan kanssa kahdella akulla ja ei. No sitten päästi startti savut ja se oli sitten siinä...
Jos kuitenkin pyöritti hyvin ja kunnolla jäähdyttään lähtee käyntiin niin pumppu väljä :(
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kovin laiskasti pyöritti. Akut on jo melko heikossa kunnossa. Ja onhan tuota starttailtu viime viikkoina ongelmitta monet kerrat. Enhän minä näistä vielä(kään) tiedä mitään, mutta jospa se pumppu ei nyt ois yhtäkkiä mennyt väljäksi. Hyvin on kuitenkin toiminut tähän asti.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Akku lataukseen ja uusi startti paikalleen, kyllä se Maire vielä ehtii rallireissuun
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja vville »

Jaksuhali! Kyllä se vielä iloksi muuttuu. Minäkin olen iloisesti pöristellyt Havoysundiin saakka ja toistaiseksi onkelmitta. :? Vaikka alkuun oli melkoista vastoinkäymistä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hetken mielijohteesta päätin käydä töitten jälkeen Dynotest Centerissä katsomassa mikä on Mairen tilanne. Kuusamontieltä näin, että auto oli kadonnut. Ei ole Jäälin yrityskylän nuolivalo vaihtunut koskaan niin hitaasti kuin nyt. Kurvasin hallin taakse ja siellä se vanha rouva käydä kolisi. Naftalätäkkö vain auton alla. Kurkkasin hyttiin ja lämmöt kylmän puolella ja mikään varoitusvalo ei vilkutellut. Löysin jonkun pojan hallista ja aloin utelemaan mitä autolle on tehty. Kymmenen minuuttia oli kuulemma jo käynyt ja ei mitään ongelmaa. Startti oli vaihdettu ja lyöty auto käyntiin. Täytettiin kuitenkin syyläri ja sehän paljastui haljenneeksi. Ei siinä mitään. Laitettiin uusi tilaukseen ja eiköhän tämä vielä tästä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Joker »

Hei, on noita pisteosia joutunut vaihtamaan, mutta siitä ne viat parissa vuodessa katoaa. Omakin tätänykyä ihan luotettavan maineessa, tai ainakin tiedän etukäteen jo jonkun laukeavan. Eli kyl se siitä, ens kesänä jo vuan naarattaa!
Vastaa Viestiin