VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Maire-neiti raahautuu kyynärpäitten varassa maalia kohden. Kytkinsylinterin kiinnittämisessä meinasi muutama kirosana päästä ja hikipisarakin valua. Nyt se on paikallaan, mutta kovin tunnoton on. Saapa nähdä miten se saadaan toimimaan. Tästä huolimatta värkkäsin punkan kasaan. Se kuitenkin jossain vaiheessa tarvitaan. Lisäksi mittailin ahtoputkien tarpeita ja muutamalla silikonisella kulmalla toivottavasti pärjätään. Se koomisen pieni supistin kokeillaan tehdä AHU:n alkuperäisestä. Lisäksi kotelon perästä konetta kohti voin käyttää myös yhtä AHU:n alkuperäistä putkea. Joka euro aina kotiin päin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Mitkä saranat nuo on tossa penkissä? Sain joka tapauksessa hyvän idean omaan penkki toteutukseen tästä kuvasta! Kiitos
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Saranat taitaa olla omatekoiset. Löysin punkan tämän palstan kautta. Kaverin muuttotalkoissa roudattiin jotain ihan tavallista vuodesohvaa tms sänkyä ja siinä näytti olevan samanlaiset. Näitä samankaltaisia saranoita saa ymmärtääkseni ihan erillisenä. Itte vaan sahaa sopivat levyt.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Ja pakettiautoonhan tällaista ei saa laittaa. Ainakaan ilman erillistä korvausta
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
On mulla jo penkit ja saranat valmiina, tuo runko vaan pitää veistää. Ja viidelle rek. henkilöauto.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Eli tekemistä vaille valmis!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Niinkuin koko auto!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Kytkin jäi sen verran vaivaamaan, että kävin äsken tekemässä pienen kevytilmauksen. Ruuvasin ilmausruuvin irti ja pumppasin muutaman kerran kytkintä. Tuntuma ei sinänsä muuttunut, mutta jospa sen kuuluukin olla tuollainen? Vähän kuin kumilenkkiä venyttäisi. Takaisin ajellessa poljeskelin tuon käyttis T5:sen poljinta ja ei kai sekään sen kummemalta tuntunut. Toki on aivan eri sukupolven laite kyseessä, mutta silti. No pitää taistella vaihteensiirtovipu vielä paikalleen ja kokeilla miten alkaa toimia.
Sitten vielä kaasuvaijeri askarrella jotenkin kiinni ja ehkä pumppua suuntaan tai toiseen. Meinaa nimittäin kärytä melko pahasti ja vähän savuttaakin.
Sitten vielä kaasuvaijeri askarrella jotenkin kiinni ja ehkä pumppua suuntaan tai toiseen. Meinaa nimittäin kärytä melko pahasti ja vähän savuttaakin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Ei pumppua vaan hihnapyörää kääntämään sen akseliin nähden, eli ennakkoa lisää.
Ruuvia saa avata vain silloin kun poljin on pohjassa, se on suljettava ennen kuin poljin nostetaan ylös.
Toinen vaihtoehto on laittaa ruuvista letku astiaan, jonka pohjalla on sen verran jarrunestettä, ettei letkuun pääse sitä kautta ilmaa. Sitten vaan ruuvi löysälle, rauhallisesti poljinta ylös alas ja välillä uutta nestettä säiliöön. Samalla vaihtuu neste ja ilmat tulee pihalle. Sitten kun letkussa on puhdasta kirkasta nestettä, ruuvi kireälle ja kokeilemaan kytkintä.
Ilmausruuvi avoimena poljin hulahtaa kevyesti pohjaan, kun nostat sen ylös, imaisee ilmaa sisään.Ruuvasin ilmausruuvin irti ja pumppasin muutaman kerran kytkintä.
Ruuvia saa avata vain silloin kun poljin on pohjassa, se on suljettava ennen kuin poljin nostetaan ylös.
Toinen vaihtoehto on laittaa ruuvista letku astiaan, jonka pohjalla on sen verran jarrunestettä, ettei letkuun pääse sitä kautta ilmaa. Sitten vaan ruuvi löysälle, rauhallisesti poljinta ylös alas ja välillä uutta nestettä säiliöön. Samalla vaihtuu neste ja ilmat tulee pihalle. Sitten kun letkussa on puhdasta kirkasta nestettä, ruuvi kireälle ja kokeilemaan kytkintä.
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
parhaiten onnistuu jarruneste vaihtotyökalulla, eli paineella. Tällä tavoin aikoinaan oman sain ilmattua kotikonstein, muutoin ei onnistunut millään:
- ota rikkinäinen rengaspainemittari ja siitä se pää joka laitetaan renkaan venttiilliin.
- liitä edellä mainittu osa noin 1.65m pitkään letkuun .
- tee toiseen päähän adapteri jonka saat liitettyä jarrunestesäiliöön( eli vanhan säiliön korkki, johon sopiva tiivis läpivienti mihin saa tuon 1.65m pitkän letkun esim. klemmarilla kiinni.
- täytä jarrunestesäiliö uudella nesteellä
- kiinnitä omavalmiste adapteri(korkki) säiliöön)
- liitä 1.65m pitkän letkun toinen pää vasemman eturenkaan venttiiliin
- avaa ilmausruuvi
- katsele ja nauti kun jätenestesäiliöön alkaa virrata nestettä ja ilmakuplia, muista tarkkailla ettei säiliö tyhjene, täytä välillä tarvittaessa.
- sulje ruuvi ja poista hieno omavalmistetyökalu
- nauti hyvin toimivasta kytkimestä
- ota rikkinäinen rengaspainemittari ja siitä se pää joka laitetaan renkaan venttiilliin.
- liitä edellä mainittu osa noin 1.65m pitkään letkuun .
- tee toiseen päähän adapteri jonka saat liitettyä jarrunestesäiliöön( eli vanhan säiliön korkki, johon sopiva tiivis läpivienti mihin saa tuon 1.65m pitkän letkun esim. klemmarilla kiinni.
- täytä jarrunestesäiliö uudella nesteellä
- kiinnitä omavalmiste adapteri(korkki) säiliöön)
- liitä 1.65m pitkän letkun toinen pää vasemman eturenkaan venttiiliin
- avaa ilmausruuvi
- katsele ja nauti kun jätenestesäiliöön alkaa virrata nestettä ja ilmakuplia, muista tarkkailla ettei säiliö tyhjene, täytä välillä tarvittaessa.
- sulje ruuvi ja poista hieno omavalmistetyökalu
- nauti hyvin toimivasta kytkimestä
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Pari pahvista kahvimotillista pumppailtiin varsin mustaa jarrunestettä järjestelmästä. Ei silti auta. Ei irrota ei. Kokeillaan jatkaa sitä käyttövipua vai mikä sen virallinen nimi onkaan.
Edit. Systeeminä siis bensatölkin loota dieselin kytkinkopalla. AHU:n vauhtipyörä (alkuperäinen ja TDI:n startti adapterilevyllä) ja paineasetelma. Kytkinlevy WBX:stä.
Edit. Systeeminä siis bensatölkin loota dieselin kytkinkopalla. AHU:n vauhtipyörä (alkuperäinen ja TDI:n startti adapterilevyllä) ja paineasetelma. Kytkinlevy WBX:stä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Veikkaan että liian paksu kytkinlevy, jos kaikki on asennettu oikein. Simolla piti ajella noin 50 Km jatketulla tapilla, ennen kuin alkoi toimia normaalisti. LUK / SACHS levy Simossa. Sama juttu oli kun vaihdoin vaihdelaatikon, uuden laatikon kanssakin piti hetki ajella ennen kuin alkoi kunnolla irrottamaan.
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Oon noita tappeja joutunut itsekin jatkamaan. Onkohan WBX:ssä / TD:ssä eri pituiset tapit?
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Samaa työsylinteriä myydään mielestäni molempiin ja minulla on tullut tappi aina sylinterin mukana.
DoKassa taas vastaava kytkin alkoi toimia vakio tapilla.
DoKassa taas vastaava kytkin alkoi toimia vakio tapilla.
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Mullakaan ei irrottanut kytkin heti aluksi vaan vaati muutaman kilometrin ajoa ja kytkimen käyttöä. Nyt toimii mainiosti. Voihan sillä koittaa ajaa pikku pätkän ennen kun alkaa kovin rankasti korjaamaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
lauri a. kirjoitti:Mullakaan ei irrottanut kytkin heti aluksi vaan vaati muutaman kilometrin ajoa ja kytkimen käyttöä. Nyt toimii mainiosti. Voihan sillä koittaa ajaa pikku pätkän ennen kun alkaa kovin rankasti korjaamaan.
Samaa suosittelen.
Joku koneistajavelho voisi tehdä sarjan säädettäviä tappeja.
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Mutteri tapin jatkoksi on hyvä ensiapu. Tähän mennessä orggis TD syncrot on toiminu suoraan, Hansu wbx taustaisena toimi suoraan käytettävästi ja parin tuhannen km jälkeen alkoi irrottaa huonommin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Sepä ei riittänyt. Pitää jatkaa vielä reilummin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma
Sekö siis kuitenkin varmasti liikkuu? Ja pääsylinteri on ehjä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!