VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Maire-neiti raahautuu kyynärpäitten varassa maalia kohden. Kytkinsylinterin kiinnittämisessä meinasi muutama kirosana päästä ja hikipisarakin valua. Nyt se on paikallaan, mutta kovin tunnoton on. Saapa nähdä miten se saadaan toimimaan. Tästä huolimatta värkkäsin punkan kasaan. Se kuitenkin jossain vaiheessa tarvitaan. Lisäksi mittailin ahtoputkien tarpeita ja muutamalla silikonisella kulmalla toivottavasti pärjätään. Se koomisen pieni supistin kokeillaan tehdä AHU:n alkuperäisestä. Lisäksi kotelon perästä konetta kohti voin käyttää myös yhtä AHU:n alkuperäistä putkea. Joka euro aina kotiin päin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Mitkä saranat nuo on tossa penkissä? Sain joka tapauksessa hyvän idean omaan penkki toteutukseen tästä kuvasta! Kiitos :)
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Saranat taitaa olla omatekoiset. Löysin punkan tämän palstan kautta. Kaverin muuttotalkoissa roudattiin jotain ihan tavallista vuodesohvaa tms sänkyä ja siinä näytti olevan samanlaiset. Näitä samankaltaisia saranoita saa ymmärtääkseni ihan erillisenä. Itte vaan sahaa sopivat levyt.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ja pakettiautoonhan tällaista ei saa laittaa. Ainakaan ilman erillistä korvausta :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

On mulla jo penkit ja saranat valmiina, tuo runko vaan pitää veistää. Ja viidelle rek. henkilöauto.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Eli tekemistä vaille valmis!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Niinkuin koko auto! :D
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kytkin jäi sen verran vaivaamaan, että kävin äsken tekemässä pienen kevytilmauksen. Ruuvasin ilmausruuvin irti ja pumppasin muutaman kerran kytkintä. Tuntuma ei sinänsä muuttunut, mutta jospa sen kuuluukin olla tuollainen? Vähän kuin kumilenkkiä venyttäisi. Takaisin ajellessa poljeskelin tuon käyttis T5:sen poljinta ja ei kai sekään sen kummemalta tuntunut. Toki on aivan eri sukupolven laite kyseessä, mutta silti. No pitää taistella vaihteensiirtovipu vielä paikalleen ja kokeilla miten alkaa toimia.

Sitten vielä kaasuvaijeri askarrella jotenkin kiinni ja ehkä pumppua suuntaan tai toiseen. Meinaa nimittäin kärytä melko pahasti ja vähän savuttaakin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei pumppua vaan hihnapyörää kääntämään sen akseliin nähden, eli ennakkoa lisää.
Ruuvasin ilmausruuvin irti ja pumppasin muutaman kerran kytkintä.
Ilmausruuvi avoimena poljin hulahtaa kevyesti pohjaan, kun nostat sen ylös, imaisee ilmaa sisään.
Ruuvia saa avata vain silloin kun poljin on pohjassa, se on suljettava ennen kuin poljin nostetaan ylös.
Toinen vaihtoehto on laittaa ruuvista letku astiaan, jonka pohjalla on sen verran jarrunestettä, ettei letkuun pääse sitä kautta ilmaa. Sitten vaan ruuvi löysälle, rauhallisesti poljinta ylös alas ja välillä uutta nestettä säiliöön. Samalla vaihtuu neste ja ilmat tulee pihalle. Sitten kun letkussa on puhdasta kirkasta nestettä, ruuvi kireälle ja kokeilemaan kytkintä.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja jarke »

parhaiten onnistuu jarruneste vaihtotyökalulla, eli paineella. Tällä tavoin aikoinaan oman sain ilmattua kotikonstein, muutoin ei onnistunut millään:

- ota rikkinäinen rengaspainemittari ja siitä se pää joka laitetaan renkaan venttiilliin.
- liitä edellä mainittu osa noin 1.65m pitkään letkuun .
- tee toiseen päähän adapteri jonka saat liitettyä jarrunestesäiliöön( eli vanhan säiliön korkki, johon sopiva tiivis läpivienti mihin saa tuon 1.65m pitkän letkun esim. klemmarilla kiinni.

- täytä jarrunestesäiliö uudella nesteellä
- kiinnitä omavalmiste adapteri(korkki) säiliöön)
- liitä 1.65m pitkän letkun toinen pää vasemman eturenkaan venttiiliin
- avaa ilmausruuvi
- katsele ja nauti kun jätenestesäiliöön alkaa virrata nestettä ja ilmakuplia, muista tarkkailla ettei säiliö tyhjene, täytä välillä tarvittaessa.
- sulje ruuvi ja poista hieno omavalmistetyökalu
- nauti hyvin toimivasta kytkimestä
:D :) ;) :shock: :mrgreen:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja dmn »

< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Pari pahvista kahvimotillista pumppailtiin varsin mustaa jarrunestettä järjestelmästä. Ei silti auta. Ei irrota ei. Kokeillaan jatkaa sitä käyttövipua vai mikä sen virallinen nimi onkaan.

Edit. Systeeminä siis bensatölkin loota dieselin kytkinkopalla. AHU:n vauhtipyörä (alkuperäinen ja TDI:n startti adapterilevyllä) ja paineasetelma. Kytkinlevy WBX:stä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Veikkaan että liian paksu kytkinlevy, jos kaikki on asennettu oikein. Simolla piti ajella noin 50 Km jatketulla tapilla, ennen kuin alkoi toimia normaalisti. LUK / SACHS levy Simossa. Sama juttu oli kun vaihdoin vaihdelaatikon, uuden laatikon kanssakin piti hetki ajella ennen kuin alkoi kunnolla irrottamaan.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja dmn »

Oon noita tappeja joutunut itsekin jatkamaan. Onkohan WBX:ssä / TD:ssä eri pituiset tapit?
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Samaa työsylinteriä myydään mielestäni molempiin ja minulla on tullut tappi aina sylinterin mukana.
DoKassa taas vastaava kytkin alkoi toimia vakio tapilla.
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Mullakaan ei irrottanut kytkin heti aluksi vaan vaati muutaman kilometrin ajoa ja kytkimen käyttöä. Nyt toimii mainiosti. Voihan sillä koittaa ajaa pikku pätkän ennen kun alkaa kovin rankasti korjaamaan.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

lauri a. kirjoitti:Mullakaan ei irrottanut kytkin heti aluksi vaan vaati muutaman kilometrin ajoa ja kytkimen käyttöä. Nyt toimii mainiosti. Voihan sillä koittaa ajaa pikku pätkän ennen kun alkaa kovin rankasti korjaamaan.



Samaa suosittelen.
Joku koneistajavelho voisi tehdä sarjan säädettäviä tappeja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mutteri tapin jatkoksi on hyvä ensiapu. Tähän mennessä orggis TD syncrot on toiminu suoraan, Hansu wbx taustaisena toimi suoraan käytettävästi ja parin tuhannen km jälkeen alkoi irrottaa huonommin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Sepä ei riittänyt. Pitää jatkaa vielä reilummin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI-projekti 1986 - Armylanssi Ma

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sekö siis kuitenkin varmasti liikkuu? Ja pääsylinteri on ehjä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin