Caravelle -88
Re: Caravelle -88
Tööttihän ei ole pakollinen varuste, eli leima ei jää siitä kiinni. Doppelissa on piuha mukavasti poikki jostain, että voi maadottaa ja alkaa huutelemaan omia aikojaan. Että ei ole sulake paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle -88
Korjauskehoitus tulee otteeseen, tuutan toimimattomuudesta. Eli ei maata kaada ![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Caravelle -88
Onko rattiakseli kuvassa oleva kirkas akselinpätkä pooreilla? Mitä tuolle kannattaa tehdä eli mistä päästä sitä lähdetään kirimään?dmn kirjoitti:Sulla tippuu kohta rattiakseli..
Ei viitti leimasetää ärsyttää, jos ei ole pakko. Lisäksi täällä keskellä metsää asustellessa olisi muutaman kerran tarvinnut vuoden mittaan tööttöä peurojen hätistelyyn keskeltä tietä, kun eivät oikein tahtoneet mennä pois edestä.TT| kirjoitti:Tööttihän ei ole pakollinen varuste, eli leima ei jää siitä kiinni. Doppelissa on piuha mukavasti poikki jostain, että voi maadottaa ja alkaa huutelemaan omia aikojaan. Että ei ole sulake paikallaan.
Re: Caravelle -88
Eiku noi kaks nastaa on mielestäni aika alhaalla? Toi mistä rattiakseli menee kulmavaihteelle.Hamara kirjoitti:Onko rattiakseli kuvassa oleva kirkas akselinpätkä pooreilla? Mitä tuolle kannattaa tehdä eli mistä päästä sitä lähdetään kirimään?dmn kirjoitti:Sulla tippuu kohta rattiakseli..
< 15kWh/100km
Re: Caravelle -88
Eli akselit ei ole ihan toisissaan kiinni, eli tuossa laipassa on turhan iso väli.
Itse löysäisin sinuna neljää rattiakselin pulttia ja nostaisin ratista rivakalla vedolla pulttien liikkumavaran (näkyy kuvassa ylhäällä) verran ylös, siten että nuo 2 tappia tuossa laipassa menee kumipuslien pohjaan. Ei nyt ihan tiukasti pohjaan, ettei kanita, mutta lähemmäs, ettei ole ns huulilla.
Tippumaanhan tuo ei taida päästä, kun alemman akselin laippa on ylempi ja viceversa, mutta on siinä vähän vaaraa että tapit lähtee puslistaan, jos on väljyyttä systeemissä jossain kohtaa. Kunnossa olevana pulttien säätövaralla ei taida puslistaan lähteä, mutta turvallisempaa varmasti on kun ei ole säätövara tuossa suunnassa ihan laidassa. Itse ainakin näin ratti-akselin kiinnitän
Tätäkö DMN hait?
Itse löysäisin sinuna neljää rattiakselin pulttia ja nostaisin ratista rivakalla vedolla pulttien liikkumavaran (näkyy kuvassa ylhäällä) verran ylös, siten että nuo 2 tappia tuossa laipassa menee kumipuslien pohjaan. Ei nyt ihan tiukasti pohjaan, ettei kanita, mutta lähemmäs, ettei ole ns huulilla.
Tippumaanhan tuo ei taida päästä, kun alemman akselin laippa on ylempi ja viceversa, mutta on siinä vähän vaaraa että tapit lähtee puslistaan, jos on väljyyttä systeemissä jossain kohtaa. Kunnossa olevana pulttien säätövaralla ei taida puslistaan lähteä, mutta turvallisempaa varmasti on kun ei ole säätövara tuossa suunnassa ihan laidassa. Itse ainakin näin ratti-akselin kiinnitän
Tätäkö DMN hait?
Re: Caravelle -88
Juu.. No eihän se kyllä taida päästä kauheasti tippumaan. Paitsi jos on "ralliratti" missä ei oo tarvittavaa spaceria ratin ja putken välissä. Kokemusta on (no ei kyllä silloinkaan tainnut niin paljoa pudota että toi olis irronnut, mutta pelästytti ajaessa kuitenkinJoker kirjoitti:Eli akselit ei ole ihan toisissaan kiinni, eli tuossa laipassa on turhan iso väli.
[....]
Tätäkö DMN hait?
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
< 15kWh/100km
Re: Caravelle -88
Kiitokset huomiostanne. Pitää korjata tuo rattiakseliasia kun rassailumotivaatio palaa eli ensi viikolla varmaan.
Mutta leimasetä antoi uudet laput, joten taas on ajoaikaa vuodeksi. Etupäästä pelkääjän puolen alapallo toki pitää vaihtaa jossain vaiheessa, mutta muuten oli ok.
Mutta leimasetä antoi uudet laput, joten taas on ajoaikaa vuodeksi. Etupäästä pelkääjän puolen alapallo toki pitää vaihtaa jossain vaiheessa, mutta muuten oli ok.
Re: Caravelle -88
Juu, kyllä se ihan siklalla on. Tais olla niin että jos kaikki pultit ei ole rei'issään ja kiinni, pääsee jo tipahtaan pusliltaan. Viime kojelautajumpassa taas telusin tuon rattiakselin kanssa... Alkaa käydä liian tutuksi.dmn kirjoitti:Juu.. No eihän se kyllä taida päästä kauheasti tippumaan. Paitsi jos on "ralliratti" missä ei oo tarvittavaa spaceria ratin ja putken välissä. Kokemusta on (no ei kyllä silloinkaan tainnut niin paljoa pudota että toi olis irronnut, mutta pelästytti ajaessa kuitenkin)
Re: Caravelle -88
Melkein vuosi on taas vierähtänyt ajellessa ja kummempia korjailematta. Leimasedän naama kummittelemaan mielessä tähän vuodenaikaan, joten tölkin alle on taas ihmisen taipuman. Mietin jo kovasti uuden pakettiauton ostoa, mutta joku sisäinen hullu pääsi taas pintaan ja aloin taas korjaamaan leimalle tuota vihreää paholaista.
Irroittelin samalla rytinällä etuperän kun visko ei pidä ja nopeusmittarikaan ei toimi. Nopeusmittarin hammasratas oli silottunut yhdeltä sivulta, eikä päässyt enää pyörimään. Irrotin nopeusmittarin hammasratasakselin käytössä olevasta etuperästä sekä varaosaetuperästä. Ajattein, että kun perien välitys on eri, on myös nopeusmittarien hammasrattaat eri hammasluvuilla... mutta enpä tajunnut, että halkaisijat heittävät Ø1,5mm. No eihän se varaosasta irroitettu hammasratas mene paikoilleen, kun se kantaa pääakselilla olevan rattaan hampaisiin.
Se kysymys: saako noita hammasrattaalla varustettuja nopeusmittarin akseleita jostain... johonkin järkevään hintaan? Jos ei, niin kuinka paha homma on vaihtaa varaosaetuperästä se nopeusmittarin hammaspyörän vastinpyörä etuperän pääakselilta?
Nopeusmittarin hammasratasakselin esimerkkikuva: http://lh4.ggpht.com/-XsUmILZMmcg/ToCiY ... za+121.jpg
Räjäytyskuvassa vasemmalla ylhäällä: http://www.awdwiki.com/images/volkswage ... ential.jpg
Suuresti tietämystänne kunnioittaen
Hamara
Irroittelin samalla rytinällä etuperän kun visko ei pidä ja nopeusmittarikaan ei toimi. Nopeusmittarin hammasratas oli silottunut yhdeltä sivulta, eikä päässyt enää pyörimään. Irrotin nopeusmittarin hammasratasakselin käytössä olevasta etuperästä sekä varaosaetuperästä. Ajattein, että kun perien välitys on eri, on myös nopeusmittarien hammasrattaat eri hammasluvuilla... mutta enpä tajunnut, että halkaisijat heittävät Ø1,5mm. No eihän se varaosasta irroitettu hammasratas mene paikoilleen, kun se kantaa pääakselilla olevan rattaan hampaisiin.
Se kysymys: saako noita hammasrattaalla varustettuja nopeusmittarin akseleita jostain... johonkin järkevään hintaan? Jos ei, niin kuinka paha homma on vaihtaa varaosaetuperästä se nopeusmittarin hammaspyörän vastinpyörä etuperän pääakselilta?
Nopeusmittarin hammasratasakselin esimerkkikuva: http://lh4.ggpht.com/-XsUmILZMmcg/ToCiY ... za+121.jpg
Räjäytyskuvassa vasemmalla ylhäällä: http://www.awdwiki.com/images/volkswage ... ential.jpg
Suuresti tietämystänne kunnioittaen
Hamara