Caravelle -88

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sulla tippuu kohta rattiakseli..
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tööttihän ei ole pakollinen varuste, eli leima ei jää siitä kiinni. Doppelissa on piuha mukavasti poikki jostain, että voi maadottaa ja alkaa huutelemaan omia aikojaan. Että ei ole sulake paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Korjauskehoitus tulee otteeseen, tuutan toimimattomuudesta. Eli ei maata kaada :D
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Hamara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02.08.2012 23:21

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja Hamara »

dmn kirjoitti:Sulla tippuu kohta rattiakseli..
Onko rattiakseli kuvassa oleva kirkas akselinpätkä pooreilla? Mitä tuolle kannattaa tehdä eli mistä päästä sitä lähdetään kirimään?
TT| kirjoitti:Tööttihän ei ole pakollinen varuste, eli leima ei jää siitä kiinni. Doppelissa on piuha mukavasti poikki jostain, että voi maadottaa ja alkaa huutelemaan omia aikojaan. Että ei ole sulake paikallaan.
Ei viitti leimasetää ärsyttää, jos ei ole pakko. Lisäksi täällä keskellä metsää asustellessa olisi muutaman kerran tarvinnut vuoden mittaan tööttöä peurojen hätistelyyn keskeltä tietä, kun eivät oikein tahtoneet mennä pois edestä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hamara kirjoitti:
dmn kirjoitti:Sulla tippuu kohta rattiakseli..
Onko rattiakseli kuvassa oleva kirkas akselinpätkä pooreilla? Mitä tuolle kannattaa tehdä eli mistä päästä sitä lähdetään kirimään?
Eiku noi kaks nastaa on mielestäni aika alhaalla? Toi mistä rattiakseli menee kulmavaihteelle.
< 15kWh/100km
Joker
AktiVWisti
Viestit: 612
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja Joker »

Eli akselit ei ole ihan toisissaan kiinni, eli tuossa laipassa on turhan iso väli.
Itse löysäisin sinuna neljää rattiakselin pulttia ja nostaisin ratista rivakalla vedolla pulttien liikkumavaran (näkyy kuvassa ylhäällä) verran ylös, siten että nuo 2 tappia tuossa laipassa menee kumipuslien pohjaan. Ei nyt ihan tiukasti pohjaan, ettei kanita, mutta lähemmäs, ettei ole ns huulilla.
Tippumaanhan tuo ei taida päästä, kun alemman akselin laippa on ylempi ja viceversa, mutta on siinä vähän vaaraa että tapit lähtee puslistaan, jos on väljyyttä systeemissä jossain kohtaa. Kunnossa olevana pulttien säätövaralla ei taida puslistaan lähteä, mutta turvallisempaa varmasti on kun ei ole säätövara tuossa suunnassa ihan laidassa. Itse ainakin näin ratti-akselin kiinnitän
Tätäkö DMN hait?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja dmn »

Joker kirjoitti:Eli akselit ei ole ihan toisissaan kiinni, eli tuossa laipassa on turhan iso väli.
[....]
Tätäkö DMN hait?
Juu.. No eihän se kyllä taida päästä kauheasti tippumaan. Paitsi jos on "ralliratti" missä ei oo tarvittavaa spaceria ratin ja putken välissä. Kokemusta on (no ei kyllä silloinkaan tainnut niin paljoa pudota että toi olis irronnut, mutta pelästytti ajaessa kuitenkin :) )
< 15kWh/100km
Hamara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02.08.2012 23:21

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Kiitokset huomiostanne. Pitää korjata tuo rattiakseliasia kun rassailumotivaatio palaa eli ensi viikolla varmaan.

Mutta leimasetä antoi uudet laput, joten taas on ajoaikaa vuodeksi. Etupäästä pelkääjän puolen alapallo toki pitää vaihtaa jossain vaiheessa, mutta muuten oli ok.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 612
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja Joker »

dmn kirjoitti:Juu.. No eihän se kyllä taida päästä kauheasti tippumaan. Paitsi jos on "ralliratti" missä ei oo tarvittavaa spaceria ratin ja putken välissä. Kokemusta on (no ei kyllä silloinkaan tainnut niin paljoa pudota että toi olis irronnut, mutta pelästytti ajaessa kuitenkin :) )
Juu, kyllä se ihan siklalla on. Tais olla niin että jos kaikki pultit ei ole rei'issään ja kiinni, pääsee jo tipahtaan pusliltaan. Viime kojelautajumpassa taas telusin tuon rattiakselin kanssa... Alkaa käydä liian tutuksi.
Hamara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02.08.2012 23:21

Re: Caravelle -88

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Melkein vuosi on taas vierähtänyt ajellessa ja kummempia korjailematta. Leimasedän naama kummittelemaan mielessä tähän vuodenaikaan, joten tölkin alle on taas ihmisen taipuman. Mietin jo kovasti uuden pakettiauton ostoa, mutta joku sisäinen hullu pääsi taas pintaan ja aloin taas korjaamaan leimalle tuota vihreää paholaista.

Irroittelin samalla rytinällä etuperän kun visko ei pidä ja nopeusmittarikaan ei toimi. Nopeusmittarin hammasratas oli silottunut yhdeltä sivulta, eikä päässyt enää pyörimään. Irrotin nopeusmittarin hammasratasakselin käytössä olevasta etuperästä sekä varaosaetuperästä. Ajattein, että kun perien välitys on eri, on myös nopeusmittarien hammasrattaat eri hammasluvuilla... mutta enpä tajunnut, että halkaisijat heittävät Ø1,5mm. No eihän se varaosasta irroitettu hammasratas mene paikoilleen, kun se kantaa pääakselilla olevan rattaan hampaisiin.

Se kysymys: saako noita hammasrattaalla varustettuja nopeusmittarin akseleita jostain... johonkin järkevään hintaan? Jos ei, niin kuinka paha homma on vaihtaa varaosaetuperästä se nopeusmittarin hammaspyörän vastinpyörä etuperän pääakselilta?

Nopeusmittarin hammasratasakselin esimerkkikuva: http://lh4.ggpht.com/-XsUmILZMmcg/ToCiY ... za+121.jpg
Räjäytyskuvassa vasemmalla ylhäällä: http://www.awdwiki.com/images/volkswage ... ential.jpg

Suuresti tietämystänne kunnioittaen
Hamara
Vastaa Viestiin