VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

-Timi- kun istuu päivän kyydissä, niin on täysin ympäripuhuttu ostamaan itselleen syncron :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onhan se varma :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Aamulla koukkasin taas töistä tullessa nuotiopaikalle johtavan kallion kautta, hyvin piti visco ja lukotkin meni päälle.

Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan :roll: :roll:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja dmn »

ATsnok kirjoitti: Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan :roll: :roll:
Jos sieltä puuttuu se 1,5mm (tms) alumiininen prikka välistä niin tekee juuri tuota..
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Löysällä se oli ainakin, mutta ei pienellä kiristämisellä muuttunut mihinkään. Pitää huomenna ottaa anturi irti ja tutkia.

Onhan se saattanut pudota / hukkua, silloin kun etuperä oli irti ja sitä huolsin.

Mistähän kannattaa moista prikkaa etsiä, jos se on poissa?
Pikavilkaisulla en löytänyt merkkivalon kytkintä varaosakuvastosta.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja Jouni »

ATsnok kirjoitti:Aamulla koukkasin taas töistä tullessa nuotiopaikalle johtavan kallion kautta, hyvin piti visco ja lukotkin meni päälle.

Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan :roll: :roll:
Joko sait tuntumaa uudesta perävälityksestä?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Just ennen pimeän tuloa kävin taas ajamassa lenkin "takapihalla", nätisti menee maastossa melkein tyhjäkäynnillä, yhdessä jyrkässä ylämäessä sain koneen sammumaan.

Kokonaisvälitys on nyt varmaan samaa luokkaa, kuin oli vanhalla laatikolla 205R16 (29") renkaiden kanssa.

Pikkasen pitää tyhjäkäyntiä nostaa, on ehkä aavistuksen turhan alhaalla syötön pienennyksen jäljiltä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tänäänkin tuli ajettua pikku lenkki tien ulkopuolella, kokeiltua paikkoja joissa aikanaan 5,43 perillä ja AAZ:lla meno oli hankalaa väännön puutteen takia.
Etutasauspyörästön lukon merkkivalo vaan tykkää palaa. Otin kytkimen irti, vaikutti toimivan ja prikkakin oli paikallaan.
Voisikohan se kuoren lukon tanko olla niin, ettei siinä oleva kolo vapauta kytkintä?

Kuva
Pientä pintamuutosta...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Simon tuleva ahdin on pykälää valmiimpi, eli öljyn painelaippa tuli tehtyä lattaraudasta.

Kuva
Kuva

Latasta tuli vähän ylileveä, mutta mahtuipa O-rengas alle ja eipä tuo mihinkään näy. Dokan vastaavaan ahtimeen tuli tehtyä samanlainen.

Ebaysta löytyi paluuletkua varten laippa ja 90 asteen adapterikulma
Kuva
Yht 19 € postikuluineen
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Makailin auton alla melkein koko päivän, aloitin sovittelemalla ja säätämällä MB:stä peräisin olevaan KKK K24 ahdinta. Lopulta sain sen paikalleen niin että kaikki sopi paikalleen, öljyt koneeseen ja kone käynttiin
Hetken kuluttua alkoin öljyä pukkaamaan pakoputken päästä, joten kone sammuksiin.

Sohlohan se oli, toimivana varmasti irrotettu edellisestä autosta, mutta melkein pari vuotta seissyt käyttämättä.

No vanha VW K24 takaisin paikalleen, mutta ensin hukkaportin säätöruuvin kiristys - se sanoi NAPS kun meni pohjaan...

Kuva

Mittarin mukaan ahtopaineet saa nousemaan 2 bariin... pitää varmaan vaihtaa hukkiksen säätökello???

Liikkuu kyllä kohtalaisen pirteesti noilla paineilla ;)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pikku lenkki takapihalla Tuiren kanssa ja sitten makkaranpaistoa ahtimien jäähtymistä odotellessa.

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös ne oo ihan hyvät paineet.. Olettaen että pakopaineet ei oo noussu taivaisiin !
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pitää hakea yksi ap-mittari lisää ja kytkeä hetkeksi pakosarjaan, kunhan saan siinä olevaan liitokseen ensin metalliputken kiinni. Eicca_ varmaan muistaa mikä kierre siinä on ja millaisella nipalla siihen saa putken kiinni.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Rakentelin pakopainemittarille liitoksen, nippa oli jo pakosarjassa valmiina ja vaihdoin ahtimeen pakopesän, jossa on ehjä hukkiksen kellon säätö.
20150128_140551.jpg
Tuossa saattaa ajoviima jäähdyttää kierukkaa.

Samalla selvisi miksi MB:n ahdin ei tuottanut ahtopainetta VW:n pakopesällä, MB:ssä on reilusti pienempi siipipyörä ja pakopesä. Siipipyörän ja pakopesän väliin ja ainakin parin millin rako.

Kuva

Kuva

Siipipyörän vaihto voisi ehkä auttaa, mutta nyt ei ole jouten yhtään ehjää VW pakopesää, kun Simon K24:sta piti vanha ottaa väkivalloin irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joko saa liimata Oettinger tarrat oviin?
5.jpg

Tuonne voisi sijoittaa ilmanputsarin
1.jpg
Oli tuo AAZ:n imusarja tarkoitus vaihtaa, mutta tuossa asennossa olisi imutötterö tullut väärään kohtaan. JX:n imusarjasta kun ottaa imutötterän , niin sitten taitaa onnistua tuolla imusarjalla.

Loppui vaan tänään aika kesken... Ehkä se vielä joku päivä toimii????
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jotain pientä kolinaa on kuulunut jo hetken oikeasta etukulmasta, varsinkin töyssyissä. Ääni paheni viime viikonloppuna Hyvinkäällä liukastellessa.
1.jpg
Iskari ja jousi poikki, mutta onneksi noita sattui löytymään kotivarastosta, eli nyt siellä on 16" jousi ja iskari.
Toiselle puolelle ajatus vaihtaa alapallo ja tukivarsi, koska iskarin alapultin kierre on rikki ja pultti hitsattu tuki varteen.

Samalla vaihtuu sinnekkin jousi ja iskari, ovat sitten samanlaiset.

Paikalleen saaminen meinasi olla pikkasen hankalaa, kun iskari/jousiyhdistelmää ei meinannut saada oikeaan linjaan. Iskarin varren sain nostettua korin reiästä alipaineputken pätkällä, jota löytyi varaosavarastosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla on rakennettuna tohon iskarin nostoon T-mallinen kahva jossa on alapäässä hitsattu m10x1 mutteri, sillä saa suht kivottamasti sen paikoilleen, mutta ei se siltikään aina ihan helppoa ole. Tosiaan voi vaikka käyttää jarruletkua tuon sijasta, sama kierre pitäisi löytyä päästä ja varmaan siinä mielessä parempikin että lähtee paremmin kierteille vaikka vähän kanittaa.
< 15kWh/100km
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Pitäisipä tutkia tuo omankin tölkin etupään kolina, ettei olisi vaan sama vika... Kun olisi vain aikaa, työt haittaavat nyt pahasti harrastustoimintaa. Loskan keskellä myös hieman epämukavaa hommaa tuo auton purkaminen, mutta kai se on vaan miehestä kiinni :)
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Parkkiruudussa ja tihkusateessa nuo vaihdoin... 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vaihteeksi kansi irti :)
8.jpg
Melkein 10 tKm tuli 1Z.lla ajettua avaamatta, taitaa olla ennätys minulla tämän auton kanssa :)

Kevät huoltona piti vaihtaa 2013 ostamani 2.5 TDI 111 KW AHY/AXG:n suutinkärjet (DSLA150764), mutta nelosen suutin oli niin kovaa kiinni, ettei tullut kokonaisena ylös.
Reikään jäi rungon kärkiosan alapää ja suutinkärki, jonka sai alakautta napautettua pois.
1.jpg
5.jpg
11.jpg
Alkuviikosta Kansi Mäntsälään Aaltoselle ihmeteltäväksi. Jos suutinrungon jämä lähte siellä irti, niin saavat samalla huoltaa venttiilikoneiston ja parantaa hengittävyyttä, kuten tekivät DoKan kannelle viime syksynä.

Suuttimia tuli hetki etsittyä foorumilaisten varastoista, mutta lopulta laitoin ilmoituksen FFP.Fi foorumille, josta alkoi suuttimia löytymään. Nyt on yksi sarja AHU:n suuttimia ja pari AGR:n suutinta jemmassa. Yksi AGR meni kärkien vaihtoon Simon kolmen oman kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin