VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
-Timi- kun istuu päivän kyydissä, niin on täysin ympäripuhuttu ostamaan itselleen syncron
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Onhan se varma
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Aamulla koukkasin taas töistä tullessa nuotiopaikalle johtavan kallion kautta, hyvin piti visco ja lukotkin meni päälle.
Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan
Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Jos sieltä puuttuu se 1,5mm (tms) alumiininen prikka välistä niin tekee juuri tuota..ATsnok kirjoitti: Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Löysällä se oli ainakin, mutta ei pienellä kiristämisellä muuttunut mihinkään. Pitää huomenna ottaa anturi irti ja tutkia.
Onhan se saattanut pudota / hukkua, silloin kun etuperä oli irti ja sitä huolsin.
Mistähän kannattaa moista prikkaa etsiä, jos se on poissa?
Pikavilkaisulla en löytänyt merkkivalon kytkintä varaosakuvastosta.
Onhan se saattanut pudota / hukkua, silloin kun etuperä oli irti ja sitä huolsin.
Mistähän kannattaa moista prikkaa etsiä, jos se on poissa?
Pikavilkaisulla en löytänyt merkkivalon kytkintä varaosakuvastosta.
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Joko sait tuntumaa uudesta perävälityksestä?ATsnok kirjoitti:Aamulla koukkasin taas töistä tullessa nuotiopaikalle johtavan kallion kautta, hyvin piti visco ja lukotkin meni päälle.
Etulukon merkkivalon kytkin ilm jotenkin viallinen, kun merkkivalo palaa koko ajan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Just ennen pimeän tuloa kävin taas ajamassa lenkin "takapihalla", nätisti menee maastossa melkein tyhjäkäynnillä, yhdessä jyrkässä ylämäessä sain koneen sammumaan.
Kokonaisvälitys on nyt varmaan samaa luokkaa, kuin oli vanhalla laatikolla 205R16 (29") renkaiden kanssa.
Pikkasen pitää tyhjäkäyntiä nostaa, on ehkä aavistuksen turhan alhaalla syötön pienennyksen jäljiltä.
Kokonaisvälitys on nyt varmaan samaa luokkaa, kuin oli vanhalla laatikolla 205R16 (29") renkaiden kanssa.
Pikkasen pitää tyhjäkäyntiä nostaa, on ehkä aavistuksen turhan alhaalla syötön pienennyksen jäljiltä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Tänäänkin tuli ajettua pikku lenkki tien ulkopuolella, kokeiltua paikkoja joissa aikanaan 5,43 perillä ja AAZ:lla meno oli hankalaa väännön puutteen takia.
Etutasauspyörästön lukon merkkivalo vaan tykkää palaa. Otin kytkimen irti, vaikutti toimivan ja prikkakin oli paikallaan.
Voisikohan se kuoren lukon tanko olla niin, ettei siinä oleva kolo vapauta kytkintä?
Pientä pintamuutosta...
Etutasauspyörästön lukon merkkivalo vaan tykkää palaa. Otin kytkimen irti, vaikutti toimivan ja prikkakin oli paikallaan.
Voisikohan se kuoren lukon tanko olla niin, ettei siinä oleva kolo vapauta kytkintä?
Pientä pintamuutosta...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Simon tuleva ahdin on pykälää valmiimpi, eli öljyn painelaippa tuli tehtyä lattaraudasta.
Latasta tuli vähän ylileveä, mutta mahtuipa O-rengas alle ja eipä tuo mihinkään näy. Dokan vastaavaan ahtimeen tuli tehtyä samanlainen.
Ebaysta löytyi paluuletkua varten laippa ja 90 asteen adapterikulma
Yht 19 € postikuluineen
Latasta tuli vähän ylileveä, mutta mahtuipa O-rengas alle ja eipä tuo mihinkään näy. Dokan vastaavaan ahtimeen tuli tehtyä samanlainen.
Ebaysta löytyi paluuletkua varten laippa ja 90 asteen adapterikulma
Yht 19 € postikuluineen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Makailin auton alla melkein koko päivän, aloitin sovittelemalla ja säätämällä MB:stä peräisin olevaan KKK K24 ahdinta. Lopulta sain sen paikalleen niin että kaikki sopi paikalleen, öljyt koneeseen ja kone käynttiin
Hetken kuluttua alkoin öljyä pukkaamaan pakoputken päästä, joten kone sammuksiin.
Sohlohan se oli, toimivana varmasti irrotettu edellisestä autosta, mutta melkein pari vuotta seissyt käyttämättä.
No vanha VW K24 takaisin paikalleen, mutta ensin hukkaportin säätöruuvin kiristys - se sanoi NAPS kun meni pohjaan...
Mittarin mukaan ahtopaineet saa nousemaan 2 bariin... pitää varmaan vaihtaa hukkiksen säätökello???
Liikkuu kyllä kohtalaisen pirteesti noilla paineilla
Hetken kuluttua alkoin öljyä pukkaamaan pakoputken päästä, joten kone sammuksiin.
Sohlohan se oli, toimivana varmasti irrotettu edellisestä autosta, mutta melkein pari vuotta seissyt käyttämättä.
No vanha VW K24 takaisin paikalleen, mutta ensin hukkaportin säätöruuvin kiristys - se sanoi NAPS kun meni pohjaan...
Mittarin mukaan ahtopaineet saa nousemaan 2 bariin... pitää varmaan vaihtaa hukkiksen säätökello???
Liikkuu kyllä kohtalaisen pirteesti noilla paineilla
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Pikku lenkki takapihalla Tuiren kanssa ja sitten makkaranpaistoa ahtimien jäähtymistä odotellessa.
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Eikös ne oo ihan hyvät paineet.. Olettaen että pakopaineet ei oo noussu taivaisiin !
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Pitää hakea yksi ap-mittari lisää ja kytkeä hetkeksi pakosarjaan, kunhan saan siinä olevaan liitokseen ensin metalliputken kiinni. Eicca_ varmaan muistaa mikä kierre siinä on ja millaisella nipalla siihen saa putken kiinni.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Rakentelin pakopainemittarille liitoksen, nippa oli jo pakosarjassa valmiina ja vaihdoin ahtimeen pakopesän, jossa on ehjä hukkiksen kellon säätö.
Tuossa saattaa ajoviima jäähdyttää kierukkaa.
Samalla selvisi miksi MB:n ahdin ei tuottanut ahtopainetta VW:n pakopesällä, MB:ssä on reilusti pienempi siipipyörä ja pakopesä. Siipipyörän ja pakopesän väliin ja ainakin parin millin rako.
Siipipyörän vaihto voisi ehkä auttaa, mutta nyt ei ole jouten yhtään ehjää VW pakopesää, kun Simon K24:sta piti vanha ottaa väkivalloin irti.
Tuossa saattaa ajoviima jäähdyttää kierukkaa.
Samalla selvisi miksi MB:n ahdin ei tuottanut ahtopainetta VW:n pakopesällä, MB:ssä on reilusti pienempi siipipyörä ja pakopesä. Siipipyörän ja pakopesän väliin ja ainakin parin millin rako.
Siipipyörän vaihto voisi ehkä auttaa, mutta nyt ei ole jouten yhtään ehjää VW pakopesää, kun Simon K24:sta piti vanha ottaa väkivalloin irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1990 - "Simo"
Joko saa liimata Oettinger tarrat oviin?
Tuonne voisi sijoittaa ilmanputsarin Oli tuo AAZ:n imusarja tarkoitus vaihtaa, mutta tuossa asennossa olisi imutötterö tullut väärään kohtaan. JX:n imusarjasta kun ottaa imutötterän , niin sitten taitaa onnistua tuolla imusarjalla.
Loppui vaan tänään aika kesken... Ehkä se vielä joku päivä toimii????
Tuonne voisi sijoittaa ilmanputsarin Oli tuo AAZ:n imusarja tarkoitus vaihtaa, mutta tuossa asennossa olisi imutötterö tullut väärään kohtaan. JX:n imusarjasta kun ottaa imutötterän , niin sitten taitaa onnistua tuolla imusarjalla.
Loppui vaan tänään aika kesken... Ehkä se vielä joku päivä toimii????
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Jotain pientä kolinaa on kuulunut jo hetken oikeasta etukulmasta, varsinkin töyssyissä. Ääni paheni viime viikonloppuna Hyvinkäällä liukastellessa.
Iskari ja jousi poikki, mutta onneksi noita sattui löytymään kotivarastosta, eli nyt siellä on 16" jousi ja iskari.
Toiselle puolelle ajatus vaihtaa alapallo ja tukivarsi, koska iskarin alapultin kierre on rikki ja pultti hitsattu tuki varteen.
Samalla vaihtuu sinnekkin jousi ja iskari, ovat sitten samanlaiset.
Paikalleen saaminen meinasi olla pikkasen hankalaa, kun iskari/jousiyhdistelmää ei meinannut saada oikeaan linjaan. Iskarin varren sain nostettua korin reiästä alipaineputken pätkällä, jota löytyi varaosavarastosta.
Iskari ja jousi poikki, mutta onneksi noita sattui löytymään kotivarastosta, eli nyt siellä on 16" jousi ja iskari.
Toiselle puolelle ajatus vaihtaa alapallo ja tukivarsi, koska iskarin alapultin kierre on rikki ja pultti hitsattu tuki varteen.
Samalla vaihtuu sinnekkin jousi ja iskari, ovat sitten samanlaiset.
Paikalleen saaminen meinasi olla pikkasen hankalaa, kun iskari/jousiyhdistelmää ei meinannut saada oikeaan linjaan. Iskarin varren sain nostettua korin reiästä alipaineputken pätkällä, jota löytyi varaosavarastosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Mulla on rakennettuna tohon iskarin nostoon T-mallinen kahva jossa on alapäässä hitsattu m10x1 mutteri, sillä saa suht kivottamasti sen paikoilleen, mutta ei se siltikään aina ihan helppoa ole. Tosiaan voi vaikka käyttää jarruletkua tuon sijasta, sama kierre pitäisi löytyä päästä ja varmaan siinä mielessä parempikin että lähtee paremmin kierteille vaikka vähän kanittaa.
< 15kWh/100km
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pitäisipä tutkia tuo omankin tölkin etupään kolina, ettei olisi vaan sama vika... Kun olisi vain aikaa, työt haittaavat nyt pahasti harrastustoimintaa. Loskan keskellä myös hieman epämukavaa hommaa tuo auton purkaminen, mutta kai se on vaan miehestä kiinni
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Parkkiruudussa ja tihkusateessa nuo vaihdoin...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Vaihteeksi kansi irti
Melkein 10 tKm tuli 1Z.lla ajettua avaamatta, taitaa olla ennätys minulla tämän auton kanssa
Kevät huoltona piti vaihtaa 2013 ostamani 2.5 TDI 111 KW AHY/AXG:n suutinkärjet (DSLA150764), mutta nelosen suutin oli niin kovaa kiinni, ettei tullut kokonaisena ylös.
Reikään jäi rungon kärkiosan alapää ja suutinkärki, jonka sai alakautta napautettua pois.
Alkuviikosta Kansi Mäntsälään Aaltoselle ihmeteltäväksi. Jos suutinrungon jämä lähte siellä irti, niin saavat samalla huoltaa venttiilikoneiston ja parantaa hengittävyyttä, kuten tekivät DoKan kannelle viime syksynä.
Suuttimia tuli hetki etsittyä foorumilaisten varastoista, mutta lopulta laitoin ilmoituksen FFP.Fi foorumille, josta alkoi suuttimia löytymään. Nyt on yksi sarja AHU:n suuttimia ja pari AGR:n suutinta jemmassa. Yksi AGR meni kärkien vaihtoon Simon kolmen oman kanssa.
Melkein 10 tKm tuli 1Z.lla ajettua avaamatta, taitaa olla ennätys minulla tämän auton kanssa
Kevät huoltona piti vaihtaa 2013 ostamani 2.5 TDI 111 KW AHY/AXG:n suutinkärjet (DSLA150764), mutta nelosen suutin oli niin kovaa kiinni, ettei tullut kokonaisena ylös.
Reikään jäi rungon kärkiosan alapää ja suutinkärki, jonka sai alakautta napautettua pois.
Alkuviikosta Kansi Mäntsälään Aaltoselle ihmeteltäväksi. Jos suutinrungon jämä lähte siellä irti, niin saavat samalla huoltaa venttiilikoneiston ja parantaa hengittävyyttä, kuten tekivät DoKan kannelle viime syksynä.
Suuttimia tuli hetki etsittyä foorumilaisten varastoista, mutta lopulta laitoin ilmoituksen FFP.Fi foorumille, josta alkoi suuttimia löytymään. Nyt on yksi sarja AHU:n suuttimia ja pari AGR:n suutinta jemmassa. Yksi AGR meni kärkien vaihtoon Simon kolmen oman kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.