Smigelin vehkeet
Re: Smigelin vehkeet
Öljynpaineanturi vaihdettu, ei vilku öljyvalo enää!
Tuli myös tilattua testiin Busschmiedeltä alustasarja KONIn iskareilla ja heidän +5cm korottavilla jousilla, kun Trailmasterin setti on jo yhdellä foorumilaisella. Tuleepahan testattua useempia alustoja. Saa nähdä mitä tulee.
Tuli myös tilattua testiin Busschmiedeltä alustasarja KONIn iskareilla ja heidän +5cm korottavilla jousilla, kun Trailmasterin setti on jo yhdellä foorumilaisella. Tuleepahan testattua useempia alustoja. Saa nähdä mitä tulee.
Re: Smigelin vehkeet
Hyvä että tulee kokemuksia tuostakin setistä, varsin hyvälle vaikuttaa sekin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Smigelin vehkeet
Vikoja ulosajettu noin 1200km. Varoitusvalot ovat pysyneet pimeinä. Moottoritiellä ajettaessa uutenavuonna öljynlämmöt näytti 111 astetta parhaimmillaan. Pitänee varmaankin miettiä öljynjäähdyttimen laittamista keväällä.
Alustasarja olisi jo Tampereella, eli maanantaina luultavasti minulla. Jospa ensi viikonloppuna pääsisi asentelemaan.
Vararenkaan heitin katolle, ja totesin ettei ole hyvä siellä. Korkeutta tuli 247cm renkaan kanssa. Tarvinnee tehdä/teettää varapyöräteline auton takaosaan.
Alustasarja olisi jo Tampereella, eli maanantaina luultavasti minulla. Jospa ensi viikonloppuna pääsisi asentelemaan.
Vararenkaan heitin katolle, ja totesin ettei ole hyvä siellä. Korkeutta tuli 247cm renkaan kanssa. Tarvinnee tehdä/teettää varapyöräteline auton takaosaan.
Re: Smigelin vehkeet
(Kustannus)tehokkain olisi varmaan muokata öljynsuodattimen yhteydessä olevaa vesikiertoa niin, että imee alavesiletkusta kylmää vettä, eikä kierrätä siitä lämmintä vettä siellä.
Mutta kannattaa toki kokeilla mitä kesällä lämmöt näyttää, jos ne ei siitä nouse niin nykyinen jäähdytys toimii riittävästi, eihän tuo nyt pitäisi mitenkään hälyttävän korkea olla.
JX "öljynjäähdyttimen" tehtävä on ilmeisesti siirtää kannesta lämpöä öljyyn, kun TDI:ssä tarve olisi siirtää lämpöä öljystä jäähdytysnesteeseen
Mutta kannattaa toki kokeilla mitä kesällä lämmöt näyttää, jos ne ei siitä nouse niin nykyinen jäähdytys toimii riittävästi, eihän tuo nyt pitäisi mitenkään hälyttävän korkea olla.
JX "öljynjäähdyttimen" tehtävä on ilmeisesti siirtää kannesta lämpöä öljyyn, kun TDI:ssä tarve olisi siirtää lämpöä öljystä jäähdytysnesteeseen
< 15kWh/100km
Re: Smigelin vehkeet
Päivitelläämpäs tännekkin jotain. Syncrolla on vaan ajeltu, ei ole mitään suurempia vikoja esiintynyt. Limp-modeen menee välillä satunnaisesti ja antaa koodin N75 venttiilistä edelleen. Liekö jossain huono kontakti. Öljypohjan tiiviste pitäisi vaihtaa kun merkkailee reviiriään ja öljytikku rakennella.
Ovipahvien tekemiseen haettu ohutta vaneria sekä takakontin korotukseen sänkyä varten tarvikkeita. Pääsee harjottelemaan hitsausta uudella Esabilla.
Lisäksi kevään/kesän ratoksi mahdollisesti tulossa hieman tekemistä, tästä lisää sunnuntaina.
Ovipahvien tekemiseen haettu ohutta vaneria sekä takakontin korotukseen sänkyä varten tarvikkeita. Pääsee harjottelemaan hitsausta uudella Esabilla.
Lisäksi kevään/kesän ratoksi mahdollisesti tulossa hieman tekemistä, tästä lisää sunnuntaina.
Re: Smigelin vehkeet
Tuli tosiaan haettua pitkään haaveiltuani 3+3 paikkainen Syncro Doka, vuosimalliltaan 1990, moottorina 1.6TD JX. Edessä ja takana tasauspyörästön lukot. Olen auton 3. varsinainen omistaja. Doka on ollut Turun kaupungin omistuksessa 1990 - 2008, ja 2008 varkaat ovat vieneet sen varikolta. Tämän jälkeen väliomistajana Piikkiön autohajottamo, josta nykyinen myyjä tämän on hakenut.
Ensimäisen neljän kilometrin jälkeen syttyi latausvalo ja sisälle ei puhaltanut enää lämmintä. Bussipysäkille stoppi ja luukku auki. Onneksi lähimpään Motonettiin oli vain 30km matka.
HIhnaepisodin jälkeen päästiinkin matkaan, hurjan kiihtyvyyden ja vauhdin kanssa. Ahtoja ei ilmeisesti ole laisinkaan, tekniikan vaihto tähän tulee kuitenkin.
Koskella pidimme tupakkatauon ja räpsin pari kuvaa. Aika surkean näköinen kyllä vakiokuosissa.
Koskelta sitten kohti Tammelaa ja Doka talliin sulamaan.
Varkaat ajoivat varikon portin läpi jättäen Dokaan ikävät jäljet. Onneksi pihalla on vielä pari raatoa josta saa korjauspaloja.
Penkit saa ensialkuun ainakin pesua. Kojelaudan "pöytä" lähtee pois, ja tilalle kokolevyinen malli karttapöydällä.
Takapenkki kaipaa hieman vahvistusta, jotta uskaltaa istuttaa kolmea henkilöä.
Apukuskin puoleinen luukku ottanut ikävästi osumaa, mahtaakohan jostain saada ehjiä?
Takaaosastaan ihan siisti, lukuunottamatta peltipuskuria
Kuskinpuolelta kohtuu siisti, sivuluukku hieman mätä saranoiden kohdalta. Ja alumiinilevyn alta saattaa löytyä joku "yllätys" Lavan laidat todella siistit.
Dokasta olisi tarkoitus rakentaa käyttöauto, ja Syncrobussi jää pyhäautoksi. Todennäköisesti tulen ottamaan alustan sekä pyörät bussista dokaan, kun siihen vaiheeseen sen saan. Doka olisi tarkoitus maalata jonkinlaiseksi kojootinruskeaksi. Onneksi tuli ostettua uusi hitsauskone, niin voi ilomielin hitsailla.
Ensimäisen neljän kilometrin jälkeen syttyi latausvalo ja sisälle ei puhaltanut enää lämmintä. Bussipysäkille stoppi ja luukku auki. Onneksi lähimpään Motonettiin oli vain 30km matka.
HIhnaepisodin jälkeen päästiinkin matkaan, hurjan kiihtyvyyden ja vauhdin kanssa. Ahtoja ei ilmeisesti ole laisinkaan, tekniikan vaihto tähän tulee kuitenkin.
Koskella pidimme tupakkatauon ja räpsin pari kuvaa. Aika surkean näköinen kyllä vakiokuosissa.
Koskelta sitten kohti Tammelaa ja Doka talliin sulamaan.
Varkaat ajoivat varikon portin läpi jättäen Dokaan ikävät jäljet. Onneksi pihalla on vielä pari raatoa josta saa korjauspaloja.
Penkit saa ensialkuun ainakin pesua. Kojelaudan "pöytä" lähtee pois, ja tilalle kokolevyinen malli karttapöydällä.
Takapenkki kaipaa hieman vahvistusta, jotta uskaltaa istuttaa kolmea henkilöä.
Apukuskin puoleinen luukku ottanut ikävästi osumaa, mahtaakohan jostain saada ehjiä?
Takaaosastaan ihan siisti, lukuunottamatta peltipuskuria
Kuskinpuolelta kohtuu siisti, sivuluukku hieman mätä saranoiden kohdalta. Ja alumiinilevyn alta saattaa löytyä joku "yllätys" Lavan laidat todella siistit.
Dokasta olisi tarkoitus rakentaa käyttöauto, ja Syncrobussi jää pyhäautoksi. Todennäköisesti tulen ottamaan alustan sekä pyörät bussista dokaan, kun siihen vaiheeseen sen saan. Doka olisi tarkoitus maalata jonkinlaiseksi kojootinruskeaksi. Onneksi tuli ostettua uusi hitsauskone, niin voi ilomielin hitsailla.
Re: Smigelin vehkeet
Viime viikot on menneet airsoft-pajeron kimpussa, johon on tekeillä tykkitorni. Tänään kuitenkin päätin ottaa Dokasta kojelaudan irti ja pukuttaa nokan lommoja hieman suoremmaksi. Seuraavaksi pitää odottaa lumien sulamista, että pääsee purkutölkistä leikkelemään korjauspaloja. Onneksi ei tullut paalattua raatoja syksyllä. Saksasta tulossa myös ehjemmät sivuluukut. Hieman tekemistä niissäkin on jotta saa hyväksi, mutta paremmat kuin nykyiset.
Sotapajero
Ensin kojelauta pois
Tästä lähdettiin
Sisältä sama kohta
Ja tähän lopetettiin tunnin paukuttelun jälkeen.
Korjauspala tarvitsee ottaa ainakin A-pilariin sekä tuohon pahimaan kohtaan tuulilasin alapellissä. Etukulman saa varmaan oiottuakin vielä nätiksi.
Sotapajero
Ensin kojelauta pois
Tästä lähdettiin
Sisältä sama kohta
Ja tähän lopetettiin tunnin paukuttelun jälkeen.
Korjauspala tarvitsee ottaa ainakin A-pilariin sekä tuohon pahimaan kohtaan tuulilasin alapellissä. Etukulman saa varmaan oiottuakin vielä nätiksi.
Re: Smigelin vehkeet
Tallilla tuli taas oltua ja vaihdoin bussiin kytkimen työsylinterin. Perjantaina tulikin vaihdettua jo kytkimen pääsylinteri, enkä saanut kunnolla ilmattua. Työsylinterin vaihtamalla ilmaantui. Samalla hääräsin myös hieman Dokan kimpussa.
Hieman oikasin palan irroituksessa kun en jaksanut vielä irroittaa jarrutehostajaa ja muita romuja että olisi saanut pistehitsit sisäpuolelta auki. Samalla tuli todettua etten kyllä taida jaksaa alkaa irroittelemaan varaosaraadosta ehjää palasta Dokaan.
Hieman oikasin palan irroituksessa kun en jaksanut vielä irroittaa jarrutehostajaa ja muita romuja että olisi saanut pistehitsit sisäpuolelta auki. Samalla tuli todettua etten kyllä taida jaksaa alkaa irroittelemaan varaosaraadosta ehjää palasta Dokaan.
Re: Smigelin vehkeet
Kirjotellaas tännekkin välillä jotain. Doka odottaa motivaatiota ja Bussia rempattu.
Olen parin kuukauden ajan katsellut peilistä kun välillä tuprauttelee seisomisen jälkeen sinistä putkesta. Yhtenä päivänä oli pakoputki irti ja koitin samalla turpon välyksiä, ja olihan sitä. Uuden ahtimen hankinta siis edessä ja ajattelin että samalla sinne laittaa viriturbon. Viime viikolla otin yhteyttä Finturboon ja heiltä sattui löytymään hyllystä täysin uusista Garretin osista kasattu 17/20 hybriditurbo. Ja eikun sellainen tilaukseen.
Ahtimen sain tänään käsiini ja asennuskin sujui ongelmitta vakiolähtöihin. Nyt kulkee hienosti ehjällä turbolla sen mitä vakio suuttimet ja ohjelma antaa. Seuraavaksi suunnitelmissa suutinten vaihto sekä ohjelmointi, tavoitteena 150 - 160HV. Jospa alkaisi tölkkikin liikkumaan.
Olen parin kuukauden ajan katsellut peilistä kun välillä tuprauttelee seisomisen jälkeen sinistä putkesta. Yhtenä päivänä oli pakoputki irti ja koitin samalla turpon välyksiä, ja olihan sitä. Uuden ahtimen hankinta siis edessä ja ajattelin että samalla sinne laittaa viriturbon. Viime viikolla otin yhteyttä Finturboon ja heiltä sattui löytymään hyllystä täysin uusista Garretin osista kasattu 17/20 hybriditurbo. Ja eikun sellainen tilaukseen.
Ahtimen sain tänään käsiini ja asennuskin sujui ongelmitta vakiolähtöihin. Nyt kulkee hienosti ehjällä turbolla sen mitä vakio suuttimet ja ohjelma antaa. Seuraavaksi suunnitelmissa suutinten vaihto sekä ohjelmointi, tavoitteena 150 - 160HV. Jospa alkaisi tölkkikin liikkumaan.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Smigelin vehkeet
Hurjaa hommaa! Seuraava talvi opetellaan vaihteiston korjaamista
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Smigelin vehkeet
Jotain pientä tänään, M05 vinssinsuojapussi.
Re: Smigelin vehkeet
Kuka ensimmäisenä maalaa/teippaa tölkin tuolla?AT5nok kirjoitti:M05
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Smigelin vehkeet
Maalaaminen tuohon kuosiin vaatii vähintäänkin lehmän hermoja ja kynäruiskun
Hulluna tölökkeihin.
Re: Smigelin vehkeet
BIFfissä tuli käytyä.