Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
No meni suunnitelmat uusiksi, KL71:t irtos alta 600e:n suoraan hyllystä niin laitetaan sellaiset kun käyvät sitten käyttisrenkainakin. Noi venäläiset olis kyllä ollu mukava kokeilla maastossa, leikattuna isojen nappuloiden välistä vielä yks keskinappula irti, niin että olis enempi traktorikuviota. Vissiin vielä rättirenkaatkin, jotta voipi ajella huoletta pikkupaineilla (kait)..
dmn kirjoitti:Pitää tutustua, tuolla taisin joskun aikoinana käydä fiksaamassa katkenneen takajousen pään katsastuskuntoon..
Mitäs teillä muuten näyttää vakioalustaiset syncrot lokarin kaaresta pyörän napaan, mittailin just että kuskin puolella on vaan 42cm ja apukuskin puolella 43,5cm.. Silmin nähdenkin etupää on vähän väsähtänyt, pitää tuolla jotain keksiä
Doppelista mittasin tuossa pihalla hiekalla niin 48cm oli kuskin puoli ja 47cm appari, tosin apparin puolella näytti olevan joku pieni möykky renkaan alla.
Niin ja panssarit, vararengas ja maastotunkki oli lavalla ja jokunen kymmenen kiloa työkaluja takapenkissä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Nyt sain uusintatulokseksi n 44cm. pari senttiä puuttuu. 48cm oli myös pihalle olevassa caravelle c:ssä. Biltemasta haettu ensihätään klunsseja jousen väliin .
Tänään vaihdoin itse renkaat vanteille, tulipahan harjoiteltua mutta hiki siinä tuli. Kokeilin myös tuota tasapainotuskikkaa kuulilla ja hyvin toimi motarilla. Hiekkakuopalla kävin kokeilemassa ja rinnettä kiivetessä iski tehon puute, auto ruopi itsensä sammuksiin pikku hiljaa. No se 2.5TDI onneks odottaa..
Ja ei kyllä passaa 31":n kumin kanssa olla yhtään suurempi ET kuin 25.. Nyt tuo aavistuksen rahnuttaa ylätukivarteen kylkikuviota kun pyörä on täysin ulkona ja täysin käännettynä. Parin millin spaceri poistaa ongelman.
Jeps, takaa meni heittämällä, vaikka pelkäsin että joutuu tukivartta rälläköimään.
Edestä leikkailin muovikaaria ja alkuperäistä lokarinkaarta vielä lisää, sekä tunkin korvakkeen kohdalle tein myös tilaa n. sentin. Mahtuu suht hyvin. Hiukan vielä rapsuttaa ovessa oleviin muovikaariin, pitää leikata lisää. PItää käydä vielä muutoskatsastamassa niin on mahdollinen valttikortti sitten kilpailussa, jos vaikka siirtymillä joku polliisi sattuu pysäyttämään...
Jotenkin tuntuivat veltoilla maantiellä mutkitellessa, mutta muistinkin että otin kallistuksenvakaajan irti samalla, joka selittikin tuon heijaamisen.
Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
TT| kirjoitti:Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
Jotain 2.2-2.4 paikkella. Kävin huoltamolla laittamassa 2.8 joka pyörään ja huomenna työmatkalla tehdään empiirisiä testejä lisää
TT| kirjoitti:Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
Jotain 2.2-2.4 paikkella. Kävin huoltamolla laittamassa 2.8 joka pyörään ja huomenna työmatkalla tehdään empiirisiä testejä lisää
3.0 on taidettu pitää noissa maantieajossa. 2.8 voi riittää jo. Tuon 0,5 näkee jo silmällä että rengas laskeutuu ja levenee.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_ kirjoitti:Rullakidan tilalle suosittelisin liukukitaa, huomattavasti kestävämpi ja etujättökin pienenis samalla... muuten näyttää hyvältä
Tuo sisältyi kiinanpaskan 300e hintaan joten saa jäädä.. Mutta liukukidan voisi tosiaan laittaa samalla vaikka kun päivittää vaijerin naruun.
Eilen askartelin 1,80m ajosillat pahojen paikkojen varalle, sekä uudet maakiilat sissitelttaa varten. Vielä kaminan rasvaus ja työvalojen asennus niin rupee setti olemaan kasassa. Jouset on vielä matalalla edestä, oli niin jumissa ettei into riittänyt niitä vaihdella, kokeillaan vielä ensiapuna jos korinoikaisusarjan käpälän kanssa saisi niitä harotettua sen verran että saa pari bilteman muoviklunssia väliin korokkeeksi.
Aijoo, meinasin ihan unohtaa, että pitää tuo koneen ilmanottokin nostaa korkeemmalle kuten myös vaihteistojen huohotusletkut, jos vaikka tulee innostuttua hakemaan vähän syvemmältä rasteja
Auto pakattu, renkaat muutoskatsastettu, mut koukkuun en saanut leimattua 2500kg vetopainoa edes sillä westfalian paperilla? Onkos jollain käsitystä miten tuon saisi tehtyä?