Jos ei osaa, oppimista helpottaa kun laittaa korotussarjan ja motonetin niveletEicca_ kirjoitti:Toi on kuulemma hyvä osata
Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Valmistautumiset Safarille tehty. On muuten mukavampi maata auton alla, kun ei tarvitse käyttää pilkkihaalaria...
Kalistuksenvakaajat kokonaan irti, ruiskupumppua tiivistetty ja syöttöä saadetty isommalle. Etulukon herkistelyn säästän seuraavaan kertaan.
Kalistuksenvakaajat kokonaan irti, ruiskupumppua tiivistetty ja syöttöä saadetty isommalle. Etulukon herkistelyn säästän seuraavaan kertaan.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Pari päivää sitten peruutellessa pakki ei lähtenyt meinannut lähteä irti. Renklauksen jälkeen pääsin taas jatkamaan matkaa. Kytkinvikaa ounastelin ja tarkastelin sylinteriä ja nesteitä. Ei löytynyt oikein vikaa. Matkalla Hangosta Helsingin suuntaan kuului auton alta pamaus. Koska se harvemmin tarkoittaa mitään hyvää pysähdyin heti puolen tunnin kuluttua Pikkalan ABC:lle. Tankkaaminen jäi tekemättä, koska vaihteistoöljyn haju oli sen varran voimakasa.
Auton alle katsottaess näytti tältä:
Auton alle katsottaess näytti tältä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Eli uusi laatikko hakusessa
Viimeksi muokannut Dave, 17.06.2013 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tainnut lähteä se kuusiokolopultti liikkelle tuon luukun alta ja joutunut rattaiden väliin..
Hyvä uutinen tuossa on se että tuon voi korjata auton alla, mullakin taitaa noita asennusvalmiita vaihdelaatikin kuoria olla tuohon jemmassa, varmaan löytyy lähempääkin. Varaosaa hankkiessa pitää vielä tarkistaa onko voiman ulosotolla vai ei, niin saa suoraan sopivan..
Hyvä uutinen tuossa on se että tuon voi korjata auton alla, mullakin taitaa noita asennusvalmiita vaihdelaatikin kuoria olla tuohon jemmassa, varmaan löytyy lähempääkin. Varaosaa hankkiessa pitää vielä tarkistaa onko voiman ulosotolla vai ei, niin saa suoraan sopivan..
< 15kWh/100km
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Hienolta kuulostaa. Saan huomenna hinattua auton turvaan. Täytyy sitten rueta ihmettelemään tarkemmin mitä kaikkea on rikki.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tämäkin on taas kunnossa, ehjä laatikko vaihdettu reikään.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Oliko laatikossa muuta vauriota kuin reikä?
Ehjille laatikoille näkyy olevan kysyntää, yksi pitäisi saada Ranskaankin...
Ehjille laatikoille näkyy olevan kysyntää, yksi pitäisi saada Ranskaankin...
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Koppa oli ihan ronskisti halki, ja tyhjäkäynnillä kuului miehekäs rahina. Tosin sen voimin auto kyllä ajettiin talliin vielä, pakkia ei uskallettu kokeilla.T3Syncro kirjoitti:Oliko laatikossa muuta vauriota kuin reikä?
Ehjille laatikoille näkyy olevan kysyntää, yksi pitäisi saada Ranskaankin...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
T3Syncro kirjoitti:Oliko laatikossa muuta vauriota kuin reikä?
Vois äkkiä luulla että jotain muutakin vikaa siinä on kuin se reikä jos ulos päin on romut yrittäneet tulla Vaihteen siirrin haarukkaa ite lottosin...
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Kovaa ajoa oli ollut kunnes pari viikkoa sitten oli jarrunesteet pyrkineet ulos. Autolla oli lainakuski päätynyt kuitenkin mökille asti ja sitä lähdettiin sinne ihmettelemään.
Melko äkkiä selvisi että etujarruille tulevan linjan T-haaran apparinrenkaalle lähtevä putki oli syöpynyt puhki. Saatiin etulinja tukittua kokonaan uudella T-haaralla ja uudesta putkesta tehdyllä lenkillä. Tosin tuolla tempulla ei vielä juurikaan löytynyt taakse jarruja, toimiikos tuo paineensäädin noin vai jäikö kaikesta huolimatta niin paljon ilmaa järjestelmään? Puomi väliin ja siirrettiin laitos pihaan korjattavaksi.
Samalla kun laitettiin uudet jarruputket tuli vaihdettua myös hammastangon suojakumit. Ja ei muuta kun jälleen kovaa ajoa!Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Kun omistaja on poissa niin koirat ja naiset hyppii autoon
Sivusta huutelua, että kulkine on jossain päin suomea lomailemassa, joten koittakaas bongata!
Varashälytin on vaihtunut isompaan
Sivusta huutelua, että kulkine on jossain päin suomea lomailemassa, joten koittakaas bongata!
Varashälytin on vaihtunut isompaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Eihän se mennyt kuin elokuvissa. Möhkö, kuten edellisten kuvien käyttäjä auton nimesi, palveli lomakulkineena ja karvaisen varashälyttimen majana hienosti. Mutta kun Dave palasi autonsa luokse ja ennätti toista päivää kurvailla niin kone sammui keskelle Hel-sinkyä
Aluksi näytti että polttoainetta ei tulisi ja tallille siirtämisen jälkeen tutkittiin lisää ja vaihdettiin suodattimia, ei edelleenkään mitään. Lisää purkamista ja tutkimista ja alkoi selvitä että kannen päässä on jotain leikannut kiinni. Hetki tuhojen tutkimista ja korjaamisen arvioita ja päädyttiin hommaamaan tekniikanluovuttaja, joillekin jo tutuksi tullut Seat. Eli jatkoa seuraa, eikä koskaan anneta periksi!! Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Ihan pakko heittää tämmöinen OT ... tai no asiaahan se tykylevits huastelee ..TT| kirjoitti:... eikä koskaan anneta periksi!!
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tykylevitsi on kyllä päässy autonkorjailussa viimesen päälle asian ytimeen!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Ehkä tämä tästä edistyy
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut TT|, 07.11.2013 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kyllä korpee tuo luuri
Syy: kyllä korpee tuo luuri
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Taitaa tulla taas yksi uusi TDI-Tölkki liikenteeseen...
E- vai M-tdi?
E- vai M-tdi?
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Komeeta hommaa
Ja taas kuvat ja tarinat talvi on hyvää aikaa harrastaa!
Ja taas kuvat ja tarinat talvi on hyvää aikaa harrastaa!
Home is where you park it.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Sähköillä olis tarkotus laittaa, dmn tyyliin turhat karsimalla quick'n'dirty -tyyliin Saa nähdä mihin lopulta päädytään. Kuten eräällä lukee jotenkin näin "olemassa olevista osista ja halvalla pitäs saada tehtyä".
Talvi on hyvää aikaa harrastaa Syncron kanssa, ei kun miten se menikään..
Talvi on hyvää aikaa harrastaa Syncron kanssa, ei kun miten se menikään..
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!