Tämä bensahirmu siirrettiin alkukuusta talvisäilöönsä. Öljyn seassa oli messinki hippuja eli seuraava setti olisi kampiakselista vaihtaa jakajaa pyörittävä ratas. Hiljalleen syö tuon rattaan jos ei asialle mitään tehdä. Nykyinen auton majapaikka on kylmä varastotila jossa tosin korkeutta hyvin suorittaa koneenpoisto. Keväälle jos ois joku paikka missä saisi purkaa ja kasata rauhassa. Vähän jo tosin sormet syyhyää.
Taktinen suunnitelma:
- Kone pukkiin, kampikammio puolittaa ja kampiakseli joko koneistamoon tai itsepäisesti vaihtaa ratas. Onneks on pari paikallista neuvonantajaa mitä tulee boksereihin. Bentleyn kuvia kun kattelee niin ei pitäs olla paha homma (kröhöm)
- Öljypropun mukana tulee osa lohkon kierteistä ja toki se vuotaa öljyä. Proppu on jo ylikokoa, nyt ois aika korjata kierteet/tehdä uudet kun kammio on kahtia. Magneettiproppu ois kova jos löytys.
- 1 lohkon pinnapulteista vaihtoon ( ihme munkki, että se ainoa, joka ei aiheuttanut mitään akuuttia vaihtamisen tarvetta katkesi) Tämän irrotusta odotan yhtä suurella ilolla kuin wasserin mäntien irttotusta vesipumpun reijästä
- Vielä mietinnässä viedäkö 228 vauhtis ja asetelma kampiakselin kanssa koneistamoon tasapainotukseen vai kasata pikku vauhtiksella sintterin kera (asetelma 215mm jostain jos löytyy). Pikku limppu ois kevyt ja siro ja kiinnostus sintterin ajettavuuteen kovaa luokkaa. Mutta kampiakseli on muutenkin poissa kolostaan niin nyt ois sekin mahdollista painottaa ison limpun kanssa johon myös uus kytkinsetti. Koneistamolla käytävä kyselemässä.
- Pakoputken laippoihin kiinnikkeet tönärien suojille ettei aina tarvi putkiston muttereita irrotella saadakseen suojia irti.
- Jos jollain keinoilla hevoisia kutiteltas niin pakosarjoista vois yrittää hitsata 4-1 putkisto mutta voi jäädä vielä taka-alalle. Vakio takapönttö on loistokuntonen eikä ole vara ostaa vapaammin virtaavaa vain huvin vuoksi.
Tiukka budjetti asettaa muutenkin omat rajansa. Valvolinen 20w-50set on vielä tarjolla jolla ajattelin pistää koneen palaset paikoilleen. Nokka ja nostajat on jo ajettu sisään että ei kai niihin enää tarvitse kalliiita asennustahnoja ostella? "Ensisavuja" varten sitten sinkkilisäaineet öljyn sekaan.
Vauhtiksen pultit liimalla takas paikoilleen eikä uusia laiteta. Huolellinen kierteiden puhdistus ja uudet liimat (Mitkä?)
Nyt uuden vuoden koittaessa voi vähän asettaa rimaa muutenkin seuraaviin koitoksiin. Eli jos korjaamon omistaja suostuu, niin pistän valmiin tuotoksen rullille ja katotaan onko tuo wbx4 tarra hanurissa ihan pelkkää huumoria kuten alunperin oli tosin tarkoitus