1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hitsin pimpulat! Vaihdettiin sitten tänään syyläri ehjään ja saatin vesivälijäähyn nestekierto pumppuineen valmiiksi. 15h rassauspäivän jälkeen uskaltauduin vielä ajamaan raadolla 50km matkan kotiin. Moottori toimi hienosti, lämmöt pyöri välillä 89-93 c. Ohjaustehostimen pumpun letkuliitin ilmeisesti vielä vuotaa, muuten ei vuoda enää mitään. Huomenna jatkuu
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tällä kertaa selviteltiin sähkövikaa, Raadon vilkku lopetti toimintansa, hätävilkut toimi mutta poltti sulakkeen. vaihdettiin relettä, viikseä ja hätävilkun kytkintä. Lopulta mittariston purun ym. 12 tunnin selvitystyön jälkeen vikakin löytyi. Se oli vioittunut sulake Kiitokset kaikille selvitystyöhön osallistuneille
Mutta nyt näyttää siltä että raato ei vuoda mitään ja moottori toimii mainiosti. Aamulla mittaristo kasaan ja kenties huristelemaan.
Mutta nyt näyttää siltä että raato ei vuoda mitään ja moottori toimii mainiosti. Aamulla mittaristo kasaan ja kenties huristelemaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Piti ihan tarkistaa oliko eilinen ihan vain pelkkää painajaisunta. Ei ollut ei.
Jotain hyvääkin. Nyt ei tunnu vss-anturit ja vakionopeudensäätimien asentamiset yms. e-tdi sähköhommelit edes minkäänmoiselta vaivalta. Ja opin sen että jatkossa testaan toisella sulakkeella vaikka sulake näyttäisi ehjältä. Kiitokset tukiryhmälle vielä kerran.
Teknisesti melkein valmis retkuiluauto.
Jotain hyvääkin. Nyt ei tunnu vss-anturit ja vakionopeudensäätimien asentamiset yms. e-tdi sähköhommelit edes minkäänmoiselta vaivalta. Ja opin sen että jatkossa testaan toisella sulakkeella vaikka sulake näyttäisi ehjältä. Kiitokset tukiryhmälle vielä kerran.
Teknisesti melkein valmis retkuiluauto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Minusta tuo on melkein valmis!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tänään oli hyvä päivä. Sähköhommia, asensin vss-anturin, kytkimen välijäähdyttimen kiertovesipumpulle ja pienen subbarin apukuskin penkin alle sekä erillissarjan. Nyt toimii kaikki sähköt (paitsi penkinlämmitin), iphonesta näkee moottoridataa ja stereot pelittää mainiosti. Niin ja tuli jonkun verran pyörittyä autolla kaupunnilla. Moottori toimii mainiosti ja nyt raadolla pysyy liikenteen mukana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
tänään ponnistin raatoa 200 km verran. Ahtoputki irtosi vain kerran ja moottori meni vikatilaan 2 kertaa jonka jälkeen ahtopaineet jäi alle yhden kunnes käytin virrat poissa. iphonen sovellus ei osannut kertoa vikakoodia. Niin ja vilkkujen sulakekin paloi taas kerran, toivotaan että johtuu vain hapettuneista polttimoista.
Vinkkejä hyvistä obd appseista?
Raato löytyi helposti parkkihallista Vinkkejä hyvistä obd appseista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
OBD Fusion itsellä käytössä jonku kiina obd<->wifi mokkulan kanssa. Toimii, en tiedä onko paras mahdollinen..
Tuskin sulakkeen palaminen johtuu hapettuneista polttimoiden kannoista, päin vastoinhan ne vastustaa virran kulkua jolloin virtaa menee vähempi. oiskohan vaan joku johto hiertyny poikki jostain ja löis välilä maihin ?
Tuskin sulakkeen palaminen johtuu hapettuneista polttimoiden kannoista, päin vastoinhan ne vastustaa virran kulkua jolloin virtaa menee vähempi. oiskohan vaan joku johto hiertyny poikki jostain ja löis välilä maihin ?
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kiitos vinkistä, hankin jo iobd2 softan (20€ ) mutta se ei ainakaan kertonut vikakoodeja tuosta ahtoja rajoittaneesta vikatilasta. Kokeillaan seuraavaksi OBD Fusionia.dmn kirjoitti:OBD Fusion itsellä käytössä jonku kiina obd<->wifi mokkulan kanssa. Toimii, en tiedä onko paras mahdollinen..
Tuskin sulakkeen palaminen johtuu hapettuneista polttimoiden kannoista, päin vastoinhan ne vastustaa virran kulkua jolloin virtaa menee vähempi. oiskohan vaan joku johto hiertyny poikki jostain ja löis välilä maihin ?
Pitääpä selvitellä vilkkuasiaa tarkemmin, jos tuo sulakkeiden palaminen jatkuu.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Mullakin edessä AAZ-TDI vaihdos, luultavasti tuo aasi tuosta joskus antautuu.
Jos nyt tekisit uudestaan niin kumpi olisi valintasi e-TDI vai m-TDI? Elikäs oliko tuo sähköhomma kuinka hirveä
Mikä kokoonpano noin muutenkin tuli, peruskone, pakosarja, ahdin jne. Välijäähy nyt ainakin selvästi on lisätty.
Jos nyt tekisit uudestaan niin kumpi olisi valintasi e-TDI vai m-TDI? Elikäs oliko tuo sähköhomma kuinka hirveä
Mikä kokoonpano noin muutenkin tuli, peruskone, pakosarja, ahdin jne. Välijäähy nyt ainakin selvästi on lisätty.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Peruskone AHU, turbo GT2052S, pakosarja aaz/pitkittäisTDI, PP764 suuttimet ja noille sovitettu ecu, josta turhat poistettu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Niin ja Subarun välijäähy ja jx:n ilmanputsari.Roiala kirjoitti:Mullakin edessä AAZ-TDI vaihdos, luultavasti tuo aasi tuosta joskus antautuu.
Jos nyt tekisit uudestaan niin kumpi olisi valintasi e-TDI vai m-TDI? Elikäs oliko tuo sähköhomma kuinka hirveä
Mikä kokoonpano noin muutenkin tuli, peruskone, pakosarja, ahdin jne. Välijäähy nyt ainakin selvästi on lisätty.
Minähän lähdin swappiin ihan apupojan roolissa. Ensin olin vahvasti sitä mieltä että m-tdi ehdottomasti, vakkari sai kuitenkin mieleni muuttumaan ja päätymään etdihin. Piuhoja oli paljon ja toki ne alkuun turistia ahdisti ja tuntui että mtdi olisi ollut selkeämpi ja kadutti sähköhässäkät. Mutta toistaiseksi suurimmat ongelmat on ollut ihan muita kuin etdihin liittyviä.
Tällähetkellä olen ehkäpä hiukan enemmän etdin kannalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kiitos, mietintä myssyyn pantavaa taas lisää...
Kuva ei puhu e-TDI:n puolesta
Kuva ei puhu e-TDI:n puolesta
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Suurimmat piuhahässäkät kuvassa on JX-jäänteitä Johtosarja oli jo teippaajaproon toimesta siististi paketissa, mutta sieltä jouduttiin kaivamaan pari kytkettävää piuhaa vielä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
OBD Fusion vaikutti hyvältä, mutta ei sekään kertonut vikakoodia. Taas irtosi ahtoputket pariin otteeseen, mutta tähän on tilattu parannusta uusien silikonien muodossa.vville kirjoitti:Kiitos vinkistä, hankin jo iobd2 softan (20€ ) mutta se ei ainakaan kertonut vikakoodeja tuosta ahtoja rajoittaneesta vikatilasta. Kokeillaan seuraavaksi OBD Fusionia.dmn kirjoitti:OBD Fusion itsellä käytössä jonku kiina obd<->wifi mokkulan kanssa. Toimii, en tiedä onko paras mahdollinen..
Tuskin sulakkeen palaminen johtuu hapettuneista polttimoiden kannoista, päin vastoinhan ne vastustaa virran kulkua jolloin virtaa menee vähempi. oiskohan vaan joku johto hiertyny poikki jostain ja löis välilä maihin ?
Pitääpä selvitellä vilkkuasiaa tarkemmin, jos tuo sulakkeiden palaminen jatkuu.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Olisko mahdollista että vikakoodia ei jää ollenkaan, kyllähän noi softat sen näyttää jos sellainen on ollakseen.
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kaikki on mahdollista raadon kanssa, mutta TT:n perinne ATK-laite löysi ja nollasi aiemmin vikakoodin joka ei näkynyt ainakaan IOBD2 ja OBD Car Doctor softissa.dmn kirjoitti:Olisko mahdollista että vikakoodia ei jää ollenkaan, kyllähän noi softat sen näyttää jos sellainen on ollakseen.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tänään on mtdipäivä Raato hyytyi ahtoklemmareiden ponnistusajolla risteykseen josta sain sen työnnettyä parkkiin. Selvisi että 109 releen sulake paloi, kotiin pääsin kolmen sulakkeen taktiikalla. Nyt sitten pitäisi paikallistaa jostain tuolta syyllinen. Tynnyrit sentään!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Alkuperäisessä TDI sähköissä ei muuten 109 releen kanssa ole sulaketta, vissiin juuri tuosta syystä ettei matka katkea niin helposti ja mahdollisesti maattava komponentti ilmoittaa sitten itsestään päästämällä savut pihalle
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ainakin T4 tapauksessa on sulake, ja jotenkin muistelisin että sulaketaulussakin on näissä 3-polvenkin vehkeissä. Nelosgolfista myöskin löytyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Oliskohan syy tässä vesihehkujen piuhassa? Nyt kestää 10A sulakkeen, vielä en ole tosin uskaltautunut pihaa pidemmälle. Teippailin vähän johtoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.