hillityn wasserisyncro -

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Bentley määrittelee kuvien mukaisesti COn säädöt digifantille (sivut väärässä järjestyksessä).

Pitänee de-aktivoida se tyhjäkäynnin yksikkö. Suuttimien pistokkeista en ole saanut mitattua lukemia kun yks mies ei voi operoida yhtäaikaa starttia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Jätin noin kierroksen auki tuota seosruuvia... CO% varmaan pilvissä, mutta eipähän ainakaan laihalla käy.
Tuntuu käyvän joutokäyntiä ja vetääkin ihan kelvollisesti... silmiä alkaa kirvellä jos auton takana pitempään pojottaa... :lol:
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
dmn
Moderaattori
Viestit: 3122
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

digijetin seosmääritys onnistuu kuten kaasarissakin, eli säädetää ensin rikkaalle ja sitten ruuvataan kunnes tulee kohta missä moottorin kierrokset laskevat aavistuksen. Veikkaan että tyhjäkäynnin tasausyksikkö kannattaa olla ohitettuna tätä operaatiota tehdessä.

digifantti ei ole niin ronkeli tuon suhteen kun siinä on lambdamittaus.
< 15kWh/100km
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Noniin lähtihän se eli savut otettu! 180 astetta pielessä sytkä ja myös startatessa jännite tipahti sen verran että apuvirralla piti laittaa käyntiin.
Virranjakajan akseli 180 pielessä siis ja nyt tulpanjohdot pyöräytetty 180 astetta "väärin" jotta saatiin käymään.
Käy kuitenkin huonosti ja yks tai kaks pyttyä poissa pelistä. Kuskinpuolen pakoputki ei juuri lämpeä ja suuttimen pistokkeen kun irrottaa kolmospytyltä ei vaikuta käyntiin mitenkään. Huomenna täytynee ryöstää toiselta pistokeelta sinnekki virtasta ja kokeilla jos sitten kävis kaikilla.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Vähän sitä ja tuota kokeiltu ja testailtu. Puristuksia on (prkl meinas jo jännittää jos tunaroinu jotain), eculta liittimen kontaktit on tarkistettu bentleyn ohjeilla. Seki vaikuttas olevan ok. Hyvin luultavasti siis yks/kaks suutinta jumissa.

Mielessä pyörinyt ajatus jos hommais uudet suuttimet. Motonetin luettelosta löytyy k-jetronik tarkotettuna Volvo 240:seen. Vaan ei ole ku 1kpl ja eivät voi tilata lisää. Ideoille ollaan taasen alttiina :?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
dmn
Moderaattori
Viestit: 3122
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mul on jemmassa yks imusarja suuttimineen, mutta mitään takuuta noille ei voi kyllä antaa.

Artollahan oli myynnissä "harrastuksen lopettamisen" vuoksi myynnissä iso kasa WBX osia, sieltä voisi löytyä myös?
< 15kWh/100km
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Mulla on vielä edellisen koneen suuttimet olemassa. PIrusti vain rullattu niilläkin jotta testaten kokeillaan paikoilleen.
Uudet vain houkuttelisi kovasti.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Ja parannusta tapahtui. Selvästi on kaikki taas pelissä mukana. Vaihdoin varasuuttimiin letkut päihin ja mitänyt kotitaloudessa voi noita puhdistella.
Nostimet on pehmeät vähän jokainen ja vasarointi melkonen. Koitin ruuvata säätöruuveja 1.5 kierroksen päähän mutta suurimmat sisäänajot jäi kokeilematta kun öljynvarotusvalo ei suostunu sammumaan. Voi olla ettei signaali kulje.
Kirjotin to-do listalle että vaihdan öljyt ja suodattimen, tarkistan onko öljykellot oikeat ja oikein kytketty. Toisen koneen nostimet olisi vielä tallessa. Jos lomareissulta palatessa tekee mieli iltapuhteita vois kokeilla niiden ilmaamista noin harjottelun vuoksi.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 673
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Suodattimen ja jalan väliin adapteri, siihen mekaaninen öljynpainemittari kiinni, mittarin letku huoltoluukun raosta perätilaan ja sinne kaveri lukemaan mittaria. Silleensä minä selvitin palotölkin anturien aiheuttamat epäilykset.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla on TDI:ssä mittarin anturi kiinni suodattimen jalassa, letku kannen raosta tavaratilaan ja mittari seinässä, peilistä näkee paineet.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Olis nyt ollut mekaaninen öp-mittari ja uudet öljyt ja suodatin. Hävisi vain asennusinto kun huomasin uusittujen polttoaine letkujen halkeilleen. Nyt sitten letkun metsästystä. Tämä oli kumiliikkeen metritavaraa, tosi pehmeen oloista.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kuva
Kuva

Semmoset oli vastassa eilen. Ihan kuin olisi puukolla viilletty auki.
Nyt on uudet linjat Etrasta Hydro K´letkua.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/6688696

Virranjakajan käyttöakseli hirttikiinni. Olin vaihtamassa akselia ja nostaessa ylöspäin ilmeisesti akselin pään kaks prikkaa veti ittensä jumiin.

Joku muu vois jatkaa tästä. Yv:llä voi myös tarjota.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2629
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Voi ei :cry: Viimeisiä mohikaaneja joka on ollut WBX:n puolustaja. Vaan, jos ei enää jaksa taistella, niin eihän sille mitään voi. Toivottavasti tulee vielä tölkki taloon!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Harmillinen homma, Uutterasti olet taistellut, vaikka vastoinkäymisiäkin (oppimiskokemuksia) on ollut. Harkitse asiaa vielä! Harrastaminen maksaa, mutta nyt jos heität hanskat nurkkaan, tulee syncrolla ajetut kilometrit liian kalliiksi.
t. Jukka
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 673
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Tuo virranjakajan reikä on useasti lohkossa hyvin tiukka akselia pois ottaessa. Hapettuuko vai mistä lie johtuu, mutta en usko, että on prikoista kiinni. Itse en tosin uskalla lähteä kovinkaan pienestä syystä nostamaan akselia ylös kasassa olevasta moottorista. Ne prikat kun on hyvin äkkiä väärässä paikassa moottorin sisällä...

Mistä päättelit, että virranjakajan akseli pitää vaihtaa? Kaiken näköistä olen saanut boxereista rikki, mutta en virranjakajan akselia.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 745
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Ajoitusta kun aloin lampulla laittaa kohdalleen heitteli sytkä joitakin asteita. Eikä se konekkaan puhtaasti käy, yskii ja paukkaa ja tyhjäkäynti kateissa. Ajattelin että tuo akseli pääsee sen verran veivaamaan ylös alas ja aiheuttas osan oireista.
Varakoneesta sain aika helposti akselin nostettua magneetilla ja näinpä sitä ajattelin homman olevan kohtalainen. Tai paremminkin en enää ajatellu mitään vaan aloin ongelle. Nyt kun akseli ei enää mene ylös eikä alas (saatoin hieman jopa kumauttaa siihen) niin vahvasti vaikuttaa että ne prikat hidastas. Ei ole vielä tippuneet minnekään kun konetta pyörittelin niin ei kirskunu mikään.
Sainkin vähän jo neuvoja ettei tuo sytkän heittely tuosta akselista johdu.
Nyt pitäs väkertää joku työkalu tuon ylös nostamiseen kunhan jaksaa. Joku lattarauta jolla jos sais kierrettyä sitä kammiossaan tms.

Eli hommat luultavasti jatkuu tämän kanssa ja hyvin vahvasti Jukan mainitsemista syistä. Ei varmaan ole viimeinen tuskastuminen näihin tölkkikorjauksiin tai omaan tietämättämyyteen. Varmaan turhautuminen paistaa tästäki viestistä läpi, valitan...
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eräänkin kerran on meinannut usko loppua Tölkin kanssa, mutta sitten kun ajattelee kuinka kiva sillä on taas ajaa, kun sen saa kuntoon, niin kummasti on ispiraatio läytynyt sen kanssa punnertamiseen.

Onnittelut hyvästä päätöksestä jatkaa sen kanssa, pysyy edes muutama WBX syncro tölkki liikenteessä ja muistona jälkipolville.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 673
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

WBX on oikeasti monimutkainen moottori (rivimoottorien remppa lastenleikkiä näihin verrattuna), joten ei pidä hermostua jos ei aina kaikki mene laakista putkeen. Mutta onneksi boxerilla ajelu sitten korvaa kaiken extra vaivan :D
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Huh, hetken kylmäs eilen, kun nettiautossa huomasin ilmoituksen hävinneen. Onneksi totuus paljastui foorumilla 8-) Maratonin juoksussakin viimeiset kilometrit ovat kuulemma vaikeimpia. Tsemppiä, lopussa sinnikkyys palkitaan.
Vastaa Viestiin