VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tällaista oli sivuovi syönyt. Vaikuttivat aivan kuivilta. Heitänkö kaiken roskiin ja jotain modernimpaa materiaalia tilalle? Olen googletellut eri sanayhdistelmiä ja "auton lämpöeristys" toi mm. tällaisen kiinnostavan sivun:

http://karavaanari.org/index.php?topic=1337.0

Tuolla mainitaan Ewona villa. Aivan outo materiaali minulle, mutta googlettamalla löytyi mm. tällainen mielenkiintoinen ketju:

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8616

Varsinkin tuo liukuovi olisi helpoin tehdä jollain kosteuttaimemättömällä vanulla tai villalla tms. Nuo oven mekanismit on muuten aika työläät varoa. Muihin seinäpintoihin on ehkä helpompi laittaa nuo eristeet kovemmasta levystä, kun vanerien alla on paremmin tilaa.

Eli lisätäänkö ostoslistaan Ewona villa ja routamatto?

Edit. niin se kuva jäi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Hanttapuli, 23.10.2013 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Samoilla sivuilla seikkailin itsekkin. Oliko tuo Ewona villa nyt jotain akustointilevyä tms. hifi-harrastamiseen liittyvää? En oikein löytänyt paikkaa josta tilata paitsi itse valmistaja.
Norjalaisten foorumilta yritin löytää ketjua jossa käytti juurikin routamattoa ja villaa. Vähän haastavaa translaterin avulla yrittää tuota ketjua löytää niin liitän vain kuvat jotka otin referenssiksi. Ei lopulta oma pokka kestänyt lähteä kokeilemaan villan kanssa eristämistä.
Kuva Kuva Kuva

Sivuoven vois tieten vaahdottaa täyteen uretaania jos vain saa kaikki tärkeät vaijerit suojattua. Myöhemmin jos ovi kaipaa peltitöitä niin vaihtaa koko oven...

Kirjottelen taas omia ajatuksiani ääneen toisten ketjuun :lol: Sattu vain sopivasti olemaan samat asiat mietinnän alla...
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ei hätää. Kirjottele vaan. Oppiminenhan tässä on tarkoituksena :) Tuosta solumuovista tuntuu moni puhuvan, joten eiköhän tuo hinta ratkaise kumpaa laitan. Routamattoa vai solumuovia. Ewonaa näytti tori.fissä joku myyvän ja mainitsi koko 11 levyn paalin maksaneen 85€ kaupassa:

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Ewon ... 982793.htm

"Myydään 11kpl 1155x565x50mm pölyttymätöntä sekä allerigiaystävällistä ewona
villaa.

Villat säilytetty sisätilassa paketista käytetty vain 2 levyä.

Hinta uutena 85e pkt

Hinta: 60 euroa "
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Aloittelija saanee kysyä tyhmiä omassa ketjussaan :oops: Mitä tapahtui vuodesta -84 eteenpäin, että tämä ei käy enää:

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1984.html

" It fits all 1700cc, 1800cc and 2000cc VW T2 Bay and 2000cc VW T25 aircooled engines from 1979–1982 and the 1900cc watercooled units on T25 up to 1984."
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Toi on vanhanmalliseen pakoputkeen, jossa oli vähemmän osia :) ei sen kummempaa eikä se muutos oikeastaan tapahtunu 84 mutta menköön yleistyksenä ;)


*edit* asia virhe :)
Home is where you park it.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Tänks!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hidasta edistymistä tapahtunut. Vänkärin puoleiset paarit ja toisen paaripaikan paikalla sijainnut liukurullan rauta purettu. Tai no yksi ainoa pultti jäi irrottamatta vänkärin puoleisesta paarista, kun meinasi pyöriä tyhjää. Pitänee ryömiä Mairen alle, että saa irti.

Myös takaoven pahvi irrotettu. Villat näyttivät kuivilta :) Jostain oli kuitenkin valuttanut lätäkön koneen päälle. Kuskinpuoleinen seinä näytti olevan märkä. Aivan kuin olisi tullut seinäpahvin yläreunasta vettä sisälle. Myös hanskalokerossa(!!!) oli vettä. Taitaa tuulilasin alanurkka olla syypää, kun siinä on n. 1*5 millin reikä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Takavalokin toimii. En kyllä tehnyt muuta kuin irrotin ja nappasin valot päälle. Pitänee ottaa vielä jonkun toisen kerran kokonaan irti ja käydä hiekkapaperilla kontaktit läpi ja suhutella CRC:stä. Samoin vasemman etuvilkun kontaktit tarvinnee hoivaa, kun meinasi ostoreissulla olla välillä pimeänä. Mustat etuvilkut on jossain Saksan ja Suomen välillä. Jos niitä asentaessa kävis kunnolla molemmat vilkut läpi. Alkaa haluttu "death machine on wheels" -lookki lähestyä. Sivuoven ja takaoven verhoratkaisut harkinnassa. Kovasti tekisi mieli pistää vaan mustat kalvot tai sitten...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Vettä tulee sisään kahdesta paikasta. Virrat katoaa yön aikana. Kolmonen rusahtaa. Eli oli sopiva aika tilata lisää tuuninkia :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nyt on ymmärretty tölkkeily juuri oikein! :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onko katolla edelleen teippiä vilkun kiinnitysreikien päällä vai laitoitko jo jotain kittiä?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

^^ Totta :)

^Teipit on vielä katolla. Kahvipöytäparlamentti meinasi, että Motonetin lasikuitukitti kävisi reikien paikkaukseen. Ajattelin kokeilla sitä, kun tulee aika viedä Maire talviteloille. Se vähän alkoi pelottaa, että korotuksen saumasta tulisi. Pitää käydä vielä tarkemmin läpi tuo sauma. Sitten olen kyllä liemessä, jos pitää alkaa käyttää kattoa pois.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Melkoisen epätodennäköistä että katon saumasta tulisi, ja senkin korjaamiseen joku sikamassa olisi joustavana hyvä. Samaa kokeilisin niihin kattovilkkujen reikiinkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kattovilkkujen reiät peitettiin Bilteman jesarilla, joka ei ole minua pahemmin vakuuttanut pitävyydellään, mutta ei ollut silloin parempaakaan mukana :oops:
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Joo pitää jatkaa sisustan purkamista ja ottaa se kattovanerikin samalla pois. Tutkitaan sitten tarkemmin mitä se korotus on syönyt.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Trafikin lähestyi. Ajoneuvovero vai mikä se tämä maksu onkaan on vuodelta (12kk). n. 305€. Kai tuo on ihan linjassa muiden tölkkien kanssa?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eipä siinä juurikaan muutosta ole, kun kokonaismassan mukaan tulee. Dieselistä pienhiukkasia tekevillä tulee sitten se n.80€(paku, matkailuauto) päälle, ja henkilökuljettimilla vähän reilummin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

Mairen laatikosta vielä sen verran, etten kyllä muista kolmosen temppuilleen silloin kun ajoin sen Loimaalta Espooseen, ainoastaan kytkin luisti. Tästä voinemme päätellä, että rusahtelu on tullut kytkinrempan sivutuotteena ja on siis varmastikin vaihdevivun säädöllä korjattavissa. Ja kytkimen ilmausta voi myös kokeilla, työsylinteri kannattaa ilmata siten, että nostaa ilmatessa kytkimen käyttövipua ylös, siis normaalin liikesuunnan vastaiseen suuntaan, näin loputkin ilmat saa ulos. Tämä siis sen jälkeen kun on ensin ilmannut normaaliin tapaan.
Kaikki uusiksi kepiltä laatikolle asti, herkistely, voitelu ja säätö, niin eiköhän taas toimi. Siellä oli muistaakseni "piipun" suojakumi rikki, joten hyvä käydä koko linja läpi. Vaihdevivun säätöön kannattaa ottaa apumies mukaan, yksin se on aika hankalaa. Öljyt kannattaa myös vaihtaa, joku kokeneempi voi varmaan kertoa tölkin laatikolle sopivimman öljylaadun.
Muutenhan Mairen lodju vaikutti erittäinkin terveeltä, tölkin laatikolle tyypilliset jurinat ja ulinnat puuttuivat kokonaan. Noin 20 tölkin kokemuksella voin sanoa, että tyydyttävästi toimivaa tölkin vaihteistoa saa hakea, aina niissä jotain on, rusahtelee, jurisee, vaihteet hyppi pois päältä jne., niiden kanssa on vaan opeteltava elämään.
Mikan Multivanissa taitaa olla Suomen ainoa virheettömästi toimiva vaihteisto :?
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Joo katsotaan tuota säätöä ensiksi. Tuo kytkinremppa se on todennäköisesti se mistä tuo ääni on tullut. Käytän keskiviikkona autoa tuomiolla, niin katotaanpa sitten viimeistään.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2616
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

TT| kirjoitti:Melkoisen epätodennäköistä että katon saumasta tulisi, ja senkin korjaamiseen joku sikamassa olisi joustavana hyvä. Samaa kokeilisin niihin kattovilkkujen reikiinkin.
Kävin äsken läpi tuon katon sauman molemmilta puolilta. Vedin vain sormilla pitkin reunaa ja aivan ehjältä tuntui. Eiköhän vuotokohta selviä, kun otan seinä- ja kattopahvin pois.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Vastaa Viestiin