Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Sain hitsattua loput 9 paikkaa takakonttiin ja "tulipeltiin". Hiukan meinasi kuumottaa, että mitähän siitäki tulee, kun tankki on noin lähellä. Ihan hyvin se meni kuitenkin, tai ainakaan auto ei palanut. Suojaksi yritin tunkea alumiinipeltiä ja nahkaessua aina mihin väliin sen vain sai. Nyt alkaisi olemaan moottoritilan ympäristöstä hitsuut tehtynä.
Vesiletkujen läpiviennitkin hitsasin umpeen, joten takatilan lämppäriä tähän ei nyt näillä näkymin tulisi. Tilalle olen ajatellut jotain dieselillä toimivaa kapistusta. Saa nähdä, kun sinne asti pääsee.
Haaveet siitä, että nythän sitä voisi lähteä leimaa hakemaan karisikin hyvin äkkiä, kun rohkaistuin ruuvarin ja taltan kanssa tutkimaan auton helmoja.
Ajatuksena oli tökkästä kaikkia kohtia jossa edes hiukan rusehtaa, jos siitä jotain löytyisi. Vaikkei alle vuosi sitten leimatusta ja kaksi vuotta sitten maalatussa ja ruostekorjatussa autossa nyt mitään pahempaa pitäisi olla..eihän?
Noh, moni kakku päältä kauniihko.
Helmasta meni taltta läpi käytännössä kaikista kohdista joihin tuli kokeiltua.
Ja kirsikaksi kakun päälle tämmöinen.
Tämä peltilämiskä oli kiinni liimalla ja maalilla. Vähä reunan alle talttaa, ja sehän pullahti irti..
Here we go again..
Vesiletkujen läpiviennitkin hitsasin umpeen, joten takatilan lämppäriä tähän ei nyt näillä näkymin tulisi. Tilalle olen ajatellut jotain dieselillä toimivaa kapistusta. Saa nähdä, kun sinne asti pääsee.
Haaveet siitä, että nythän sitä voisi lähteä leimaa hakemaan karisikin hyvin äkkiä, kun rohkaistuin ruuvarin ja taltan kanssa tutkimaan auton helmoja.
Ajatuksena oli tökkästä kaikkia kohtia jossa edes hiukan rusehtaa, jos siitä jotain löytyisi. Vaikkei alle vuosi sitten leimatusta ja kaksi vuotta sitten maalatussa ja ruostekorjatussa autossa nyt mitään pahempaa pitäisi olla..eihän?
Noh, moni kakku päältä kauniihko.
Helmasta meni taltta läpi käytännössä kaikista kohdista joihin tuli kokeiltua.
Ja kirsikaksi kakun päälle tämmöinen.
Tämä peltilämiskä oli kiinni liimalla ja maalilla. Vähä reunan alle talttaa, ja sehän pullahti irti..
Here we go again..
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Hyvä siitä tulee! Teikäläinen osaa ja tekee
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Toivotaan näin. Nyt tosin on sellainen munille potkaistu fiilis, mutta ehkä se siitä taas. Kyllä osaa auto pistää vastaan, ristus sentää.Hanttapuli kirjoitti:Hyvä siitä tulee! Teikäläinen osaa ja tekee
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Otin sisäpaneelia pois, jotta pääsee paremmin tutkimaan. Panelin alta löytyi lasivillan ja uretaanin lisäksi seuraavaa:
"JOUNI! TYÖNNÄ SE URETAANIPULLO P#RSEESEES!"
Lisää herkkuja, kun käytti talttapäistä ja vasaraa
voi voi...
"JOUNI! TYÖNNÄ SE URETAANIPULLO P#RSEESEES!"
Lisää herkkuja, kun käytti talttapäistä ja vasaraa
voi voi...
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Ei mee taas kohtuuvvella!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Ei kai se auta itku markkinoilla, joten rälläkkä käteen ja hommiin. Päätin aloittaa takakulmasta, koska ajattelin sen olevan suurin aikaavievintä ja v#ttumaisinta näpertelyä. Tässä tämän iltapäivän töiden tulos. Kauhea määrä leikkelya, hiomista, hiekkapuhaltamista ja annitrolilla läträämistä. Uutta peltiä vanhojen tilalle. Toivottavasti kestää edes hetken.. Dinitrolin ML kotelosuojaöljyllä meinasin valella koko kakun, jahka saan hitsaukset hitsailtua.
En varmaankaan saa tätä kokonaan kursittua kasaan, joten pintaan laitan päälipellin parilla heftillä ja sikaflexillä kiinni, niin on sitten helpompi jatkaa, kunhan saan uuden vasemman kylkipellin metsästettyä. Jukkapojalla on näemmä kaupan sellainen, mutta ei ole mies vielä vastaillut YV:hen. Odotellaan.. Muutoin parsisin tämän takakulman, mutta tuon takapalkin kylki pitää saada putsattua ja tarkistettua ennen sitä, ja sitävarten taas pitää irroittaa kylkipala, koska siinä kyljen ja takaosan sauma yhdistyy. Tunnen jo lumipallon kasvavan
Mutta nyt eväät naamariin ja jatkamaan.
En varmaankaan saa tätä kokonaan kursittua kasaan, joten pintaan laitan päälipellin parilla heftillä ja sikaflexillä kiinni, niin on sitten helpompi jatkaa, kunhan saan uuden vasemman kylkipellin metsästettyä. Jukkapojalla on näemmä kaupan sellainen, mutta ei ole mies vielä vastaillut YV:hen. Odotellaan.. Muutoin parsisin tämän takakulman, mutta tuon takapalkin kylki pitää saada putsattua ja tarkistettua ennen sitä, ja sitävarten taas pitää irroittaa kylkipala, koska siinä kyljen ja takaosan sauma yhdistyy. Tunnen jo lumipallon kasvavan
Mutta nyt eväät naamariin ja jatkamaan.
Viimeksi muokannut JaniS, 09.09.2018 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Näin se homma kuitenkin etenee! Minulla on muuten tuliterä Klokkerholmin kylkipala juuri vasempaan kylkeen. Se tuomittiin minun autoon sopimattomaksi ja onhan se vähän hassu, kun siitä puuttuu ne tölkin pystypokkaukset. Voisko sitä kuitenkin käyttää tässä tapauksessa?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kyllä sillä paremman puutteessa pääsee etenemään. Yritän tuon Orkkiksen Jukkapojalta haalia, mutta jos ei miehestä kuulu mitään ennen museon miittiä, niin voisin sen lunastaa sinulta. Saa siihen sitten ne pystysaumat sitte vaikka hitsaamalla siihen ne lipareet. Johonki palaseen tein itse tuollalailla kantin, kun halpis-palasesta se puuttui.Hanttapuli kirjoitti:Näin se homma kuitenkin etenee! Minulla on muuten tuliterä Klokkerholmin kylkipala juuri vasempaan kylkeen. Se tuomittiin minun autoon sopimattomaksi ja onhan se vähän hassu, kun siitä puuttuu ne tölkin pystypokkaukset. Voisko sitä kuitenkin käyttää tässä tapauksessa?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
^Ok. Ilmoittele myöhemmin, jos tarvii ottaa se pala mukaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kyllä se siitä vielä muodostuu. Tässä vielä pari actionkuvaa purkuvaiheesta.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Hyvä siitä tulee, kun maalaa
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Johoo, Sinikka saa kylkeensä punakkaa peltiä jahka kuljetuskuviot saadaan sovitetua kohdalleen!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Että paaliin vaan?Pastori kirjoitti:Ose hullu miäs!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Phuuh!! Nyt on hitsattu ja maalattu ja TDI konetta laiteltu.
Tälläinen siitä nyt sitten tuli:
No ei vaan, ei se Sinikka nyt ehdi leimalle millään ja mitään leimaröppäyksiä en ala tuohon jononjatkoksi tekemään, niin tuollainen pirskautettiin pihaan. -03 vuosimallin ex-miekkataksi 2.5Tdi Syncro. On kuulkaas ilmastointikin oikeen!! Kyllä nyt kelpaa
Raidetangonpään vaihdan ensi viikolla, niin sitten on leimaa vuodeksi etiäppäin. Tämä on retkeilyautoksi leimattu 1+7, joten perhe mahtuu tarvittaessa kyytiin myös.
Ajoautoksi ostin, mutta eiköhän sitä tuollekkin jotain tule tehtyä. Penkkijärjestelyä täytyy ainakin muuttaa, puskurit oli spräyllä maalattu valkeaksi ja takana halki. Jos ne uusis. Sitten Sinikan vanteet lainaan ja voishan sitä vähän korottaakkin ja ja ja
Tälläinen siitä nyt sitten tuli:
No ei vaan, ei se Sinikka nyt ehdi leimalle millään ja mitään leimaröppäyksiä en ala tuohon jononjatkoksi tekemään, niin tuollainen pirskautettiin pihaan. -03 vuosimallin ex-miekkataksi 2.5Tdi Syncro. On kuulkaas ilmastointikin oikeen!! Kyllä nyt kelpaa
Raidetangonpään vaihdan ensi viikolla, niin sitten on leimaa vuodeksi etiäppäin. Tämä on retkeilyautoksi leimattu 1+7, joten perhe mahtuu tarvittaessa kyytiin myös.
Ajoautoksi ostin, mutta eiköhän sitä tuollekkin jotain tule tehtyä. Penkkijärjestelyä täytyy ainakin muuttaa, puskurit oli spräyllä maalattu valkeaksi ja takana halki. Jos ne uusis. Sitten Sinikan vanteet lainaan ja voishan sitä vähän korottaakkin ja ja ja
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Näin se homma etenee! Hyvä se tulee tästäkin!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
No kauanhan sitä "vain ajamista" kestikin.
Ensin vikalista kuntoon, eli RTpäät vaihtoon, meylen HD tuotteilla.
Seuraavaksi otin Sinikasta renkaat lainaan. No ne ei ihan sovinnolla menneet, mutta pieni hieronta auttoi asiaa..
Samalla sai hiottua alkavat ruostepilkut pois ja maalattua. Ihan kilikalilla nyt alkuun, mutta mielessä siintää koko alahelman ja kaarien maalaus Raptorilla mustaksi. Sitä kun olis 3litraa jäljellä, niin johonkin ne täytyisi hukata.
Nyt alkaa jo näyttämään joltain. Vähän on tiukka sovite, mutta normiajossa mahtui ihan hyvin. Kunnes eräänä päivänä kaarsin yhdestä vesikuopasta vähän vauhdikkaammin. Siinä pääsikin sitten taittelemaan etukaarta takaisin orkkismuotoon..
Ei auta mikään, korotettava on. Renkaat on jo alla, niin ei niitä enää muihin vaihdeta. Nyt just ei budjetti piisaa Seikelin, niin komiaan mutta kalliihkoon settiin, joten tehdään itse ja säästetään.
Takapään korotus on nyt 34.2mm, koska hyllystä nyt sattui sellaiseksi plaanattu palanen löytymään. Tasaluvut ovat amatöörien puuhastelua!...Tai sitten tämä oli vain laiskan miehen ratkaisu...
Pienemmät prikat ovat kopiot Seikelin sarjan mukana tulevista perämurikan ja rungon väliin tulevista shimmeistä. Näillä saadaan vetareiden kulmia miedommiksi.
Setti asennettu ja jo näyttää paremmalta. Lievä etukeno on vielä, joten jos ei tuosta asetu niin täytyy hitusen vielä keulaa ruuvata ylemmäs.
Ensin vikalista kuntoon, eli RTpäät vaihtoon, meylen HD tuotteilla.
Seuraavaksi otin Sinikasta renkaat lainaan. No ne ei ihan sovinnolla menneet, mutta pieni hieronta auttoi asiaa..
Samalla sai hiottua alkavat ruostepilkut pois ja maalattua. Ihan kilikalilla nyt alkuun, mutta mielessä siintää koko alahelman ja kaarien maalaus Raptorilla mustaksi. Sitä kun olis 3litraa jäljellä, niin johonkin ne täytyisi hukata.
Nyt alkaa jo näyttämään joltain. Vähän on tiukka sovite, mutta normiajossa mahtui ihan hyvin. Kunnes eräänä päivänä kaarsin yhdestä vesikuopasta vähän vauhdikkaammin. Siinä pääsikin sitten taittelemaan etukaarta takaisin orkkismuotoon..
Ei auta mikään, korotettava on. Renkaat on jo alla, niin ei niitä enää muihin vaihdeta. Nyt just ei budjetti piisaa Seikelin, niin komiaan mutta kalliihkoon settiin, joten tehdään itse ja säästetään.
Takapään korotus on nyt 34.2mm, koska hyllystä nyt sattui sellaiseksi plaanattu palanen löytymään. Tasaluvut ovat amatöörien puuhastelua!...Tai sitten tämä oli vain laiskan miehen ratkaisu...
Pienemmät prikat ovat kopiot Seikelin sarjan mukana tulevista perämurikan ja rungon väliin tulevista shimmeistä. Näillä saadaan vetareiden kulmia miedommiksi.
Setti asennettu ja jo näyttää paremmalta. Lievä etukeno on vielä, joten jos ei tuosta asetu niin täytyy hitusen vielä keulaa ruuvata ylemmäs.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
No nyt on asiallinen!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Ekalla sivulla vilahtaa täyttöputki takapyörän sivussa, mistä hommasit vai käänsitkö itse uuden?Tankinletkut laitettiin kaikki uusiksi, täyttöputkia myöden. Uusi naftafiltteri kiinni ja löpöä tankkiin.
https://www.dropbox.com/s/dokbva3yl985y ... 5.jpg?dl=0
Mulla syncrossa tihkuttelee tuosta kait jonkin verran kohta kun pesen auton...
Ihan tyypilillisestä kohtaa tunkin nostopaikasta on pehmiää ja piilotetun liukuoven peitepellissäkin. Samoja askarteluita tehty täälläkin omaan, iteäni masentaa lämppärin ilmanoton kourupellin puuttuminen keulasta ja sen pikainen ja ei niin nätti korjaus tähän hätään.
Swamppia suunnitellut tässä pikkuhiljaa omaankin, kuten myös kirottu takalämppäriäkin..
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Anteeksi viivästynyt vastaus, hommasin tuon täyttöputken foorumin kautta purkuautosta. Jounilta tuli lapista, ja ihan pientä pintaruostetta lukuunottamatta oli kyllä priimakuntoinen pala.
Masentuneena kaikesta, Sinikka on nyt myyty ja lihoina. Jatketaan harjoituksia tuon T4:sen kanssa.
Masentuneena kaikesta, Sinikka on nyt myyty ja lihoina. Jatketaan harjoituksia tuon T4:sen kanssa.
miksi kirjoitti:Ekalla sivulla vilahtaa täyttöputki takapyörän sivussa, mistä hommasit vai käänsitkö itse uuden?Tankinletkut laitettiin kaikki uusiksi, täyttöputkia myöden. Uusi naftafiltteri kiinni ja löpöä tankkiin.
https://www.dropbox.com/s/dokbva3yl985y ... 5.jpg?dl=0
Mulla syncrossa tihkuttelee tuosta kait jonkin verran kohta kun pesen auton...
Ihan tyypilillisestä kohtaa tunkin nostopaikasta on pehmiää ja piilotetun liukuoven peitepellissäkin. Samoja askarteluita tehty täälläkin omaan, iteäni masentaa lämppärin ilmanoton kourupellin puuttuminen keulasta ja sen pikainen ja ei niin nätti korjaus tähän hätään.
Swamppia suunnitellut tässä pikkuhiljaa omaankin, kuten myös kirottu takalämppäriäkin..