VW T3 retkeily/käyttis syncro
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Minä ratkaisin omassa syncrossa noiden irtotavaroiden säilytyksen, tekemällä kaikista koloista lihalaatikon kokoisia
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Pistetään korvantaakse!Erola kirjoitti:Teretulemas joukkioon! Kainuun suunnilla jos kuljailet, niin saapi ottaa yhteyttä
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Syncron värkkäily jatkuu...
Reilu viikko sitten tuli värkkäiltyä mittariston valot kuntoon. Värkkäilin alkuperäisiin valojen kantoihin ledit. Samaan syssyyn sit kytkin pitkät valot releen kautta. Virran vedin suoraan akulta ja releen piilotin hansikaslokeron taakse. Toimenpide kannatti ehdottomasti, valot parani ihan sikana
Viime viikolla oli vuorossa sit perus öljyjen ja suodattimen vaihto. Vaihdelaatikkoonki oli tarkotus öljyt vaihtaa mutta täyttöreijän pultti oli niin lujassa ettei saatu auki Noh se jää seuraavaan kertaan kun jaksan ettiä paremmat työkalut kotoa.
Viime vklpna alkoi sitten kuulua apparin puolelta rohinaa ajaessa kun veto on päällä. Rohina häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Renkaassa ei tuntunu välystä kun tunkkasin ilmaan ja kokeilin, eli siis ilmeisesti laakeri on kunnossa. Vetari tuntuu samalle kuin muut vetarit joten seki kai on kunnossa. Ideoita mistä rohina vois kuulua? Mikäli tuo rohisia saadaan tässä viikon aikana kuntoon ois tarkotus lähtä käymään sit kauden päättäjäisissä espoossa tai kuusamossa reissussa. Määränpää riippuu siitä joutuuko yksin matkaan vai saako tuon paremman osapuolen mukkaan
Pääsin myös käymään ”naapurin” tölkkiharrastajan syncron kyydissä Olihan siinä Pekalla hieno tölkki. En ois uskonu kuinka hiljaset kyydit syncrossa voi olla varsinki ku alla on nappulakumit! Ja kyllähän se tölkki kulkiki ihan eri lailla sillä tdi koneella Tästä heräs kova kipinä vaihtaa tdi kone ommaan syncroonki. Mekaaniseksi muutettu ahu on todennäköisesti ratkaisu johon päädyn. Tosin tuo jx puksuttaa toistaiseksi ainakin niin hyvin että mikään paniikki ei oo konetta alkaa vaihtaan. Tarkotus ois haalia tarvittavat osat pikkuhiljaa kasaan ja vaihtaa kone kunhan avovesikausi loppuu ja niiltä hommilta ehdin.
Loppukevennykseksi vielä kuva ruskaretkeltä! EDIT: kirjotusvirheitä
Reilu viikko sitten tuli värkkäiltyä mittariston valot kuntoon. Värkkäilin alkuperäisiin valojen kantoihin ledit. Samaan syssyyn sit kytkin pitkät valot releen kautta. Virran vedin suoraan akulta ja releen piilotin hansikaslokeron taakse. Toimenpide kannatti ehdottomasti, valot parani ihan sikana
Viime viikolla oli vuorossa sit perus öljyjen ja suodattimen vaihto. Vaihdelaatikkoonki oli tarkotus öljyt vaihtaa mutta täyttöreijän pultti oli niin lujassa ettei saatu auki Noh se jää seuraavaan kertaan kun jaksan ettiä paremmat työkalut kotoa.
Viime vklpna alkoi sitten kuulua apparin puolelta rohinaa ajaessa kun veto on päällä. Rohina häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Renkaassa ei tuntunu välystä kun tunkkasin ilmaan ja kokeilin, eli siis ilmeisesti laakeri on kunnossa. Vetari tuntuu samalle kuin muut vetarit joten seki kai on kunnossa. Ideoita mistä rohina vois kuulua? Mikäli tuo rohisia saadaan tässä viikon aikana kuntoon ois tarkotus lähtä käymään sit kauden päättäjäisissä espoossa tai kuusamossa reissussa. Määränpää riippuu siitä joutuuko yksin matkaan vai saako tuon paremman osapuolen mukkaan
Pääsin myös käymään ”naapurin” tölkkiharrastajan syncron kyydissä Olihan siinä Pekalla hieno tölkki. En ois uskonu kuinka hiljaset kyydit syncrossa voi olla varsinki ku alla on nappulakumit! Ja kyllähän se tölkki kulkiki ihan eri lailla sillä tdi koneella Tästä heräs kova kipinä vaihtaa tdi kone ommaan syncroonki. Mekaaniseksi muutettu ahu on todennäköisesti ratkaisu johon päädyn. Tosin tuo jx puksuttaa toistaiseksi ainakin niin hyvin että mikään paniikki ei oo konetta alkaa vaihtaan. Tarkotus ois haalia tarvittavat osat pikkuhiljaa kasaan ja vaihtaa kone kunhan avovesikausi loppuu ja niiltä hommilta ehdin.
Loppukevennykseksi vielä kuva ruskaretkeltä! EDIT: kirjotusvirheitä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Jos ei pyöristä löydy mitään rahisijaa, niin etuperä seuraava vaihtoehto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Jaa olet käynyt Oulun ruskean jätin kyydissä. Se on kyllä kunnioitusta herättävän korkea pönttö. Tarviko suurta säätämistä tehdä noitten ledien kanssa? Voisin itekkin laittaa kun on niin surkiat nuo alkuperäiset.
Hulluna tölökkeihin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Ei tarvinnu, pihteillä nykäsin sen hehkulampun pois siitä kannasta. Sit vähän puukonkärellä avarsin sitä reikää ja kuumaliimalla ledit kiinni kantoihin, ja tottakai pittää muistaa kolvata vastukset ledeihin! Nii ja sp elektroniikasta hain ne ledit ja vastukset, tais maksaa yhteensä vähän reilu 6ePastori kirjoitti:Jaa olet käynyt Oulun ruskean jätin kyydissä. Se on kyllä kunnioitusta herättävän korkea pönttö. Tarviko suurta säätämistä tehdä noitten ledien kanssa? Voisin itekkin laittaa kun on niin surkiat nuo alkuperäiset.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Miksi askarrella? Tarvitaan diodien ja vastusten tinausta. Kaupasta saa valmiitakin esim Biltema ym 1.2€ - 2,5€ riippuu ledistä perinteinen vai smd?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Sopiiko suoraan Tölkin mittaristoon?vesku kirjoitti:Miksi askarrella? Tarvitaan diodien ja vastusten tinausta. Kaupasta saa valmiitakin esim Biltema ym 1.2€ - 2,5€ riippuu ledistä perinteinen vai smd?
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Suoraan menee, kunhan vain vääntää paikoilleen. Lasikantaisen 1.2wattisen tilalle on myös smd lamppu. Kirkastuu ihmeesti lämmön ym säätimien vipujen valot.
Esim:
http://www.ledstyle.fi/kauppa/index.php ... path=98_97
Googlesta näitä tulee
Esim:
http://www.ledstyle.fi/kauppa/index.php ... path=98_97
Googlesta näitä tulee
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Nojoo totta, helpommalla pääsee nuinkin! Empä tullu ees aatelleksi et valmiitaki vaihtoehtoja ois tolleen, mut nyt on valot laitettu tolleen kummiski. Mut olihan se hyvä fiilis ku sai valot toiminaan värkkäilyn jälkeenvesku kirjoitti:Miksi askarrella? Tarvitaan diodien ja vastusten tinausta. Kaupasta saa valmiitakin esim Biltema ym 1.2€ - 2,5€ riippuu ledistä perinteinen vai smd?
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Tärkeintä harrastuksessa ei ole se että pääse helpolla, vaan se että on tehnyt jotain.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Miksi ostaa valmista, kun voi tehdä itsekkinOsku kirjoitti:Tärkeintä harrastuksessa ei ole se että pääse helpolla, vaan se että on tehnyt jotain.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Eräs autoliike mainosti muinoin :
"Tee se itse, ja tuo se meille korjattavaksi me emme hymyile"
"Tee se itse, ja tuo se meille korjattavaksi me emme hymyile"
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Tuli tuossa äskön koitettua saada taka-akselin lukkoa toimimaan, suihkuttelin anturin reijästä pyssyöljyä sisälle, mutta ei ainakaan heti alkanu toimimaan vaikka testilenkin kävin heittämässä. Alipainetta tulee kyllä kellolle asti, ilmeisesti pitää irrottaa tässä joku päivä se kello ja tutkia toimiiko se vai onko se lukolle menevä akseli vaan jumissa.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Se akseli yleensä jumittaa, voi lähteä siitä anturin reiästä rasvaamalla ja akselia väkisin liikuttamalla. Voi tosin jäädä jumiin lukko päällekin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Joku piikki sokan tilalle, jotta saat vedettyä tangon ulos
Sitten vaan öljyn kanssa liikuttelemaan.
Sitten vaan öljyn kanssa liikuttelemaan.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Morjens!
Lukkoja on ahkerasti viimepäivinä koetettu saada toimimaan huonosta menestyksestä huolimatta. Varaosakin takimmaiseen alipainekelloon tuli hommattua naapurista (se punainen kumi) mutta siltikään ei vielä mene lukko napista päälle. Noh molemmat lukot on saatu kuitenki silleen toimimaan että ne menee peukalolla painamalla päälle ja pienellä voiman käytöllä lähtee vielä poiskin. Täytynee jatkaa rasvakylpyä ja liikuttelua taas ens viikolla, ehkä ne siitä vielä lähtee toimimaan.
Myös uuden vanteen vararenkaalle hommasin tänään. Nyt voi huoletta päästellä menemään kun on oikeen kokonen vararengaskin matkassa
Satunnaisesti tuntuu kuin auto ei hehkuttaisi ollenkaan, kun kylmänä lähtee niin huonosti käyntiin. Toisaalta esim tänä aamuna parin asteen pakkasesta laakista käyntiin vaikkei ees ollu lämmössä... Pitää nyt lomalla tutkia asiaa.
Lukkoja on ahkerasti viimepäivinä koetettu saada toimimaan huonosta menestyksestä huolimatta. Varaosakin takimmaiseen alipainekelloon tuli hommattua naapurista (se punainen kumi) mutta siltikään ei vielä mene lukko napista päälle. Noh molemmat lukot on saatu kuitenki silleen toimimaan että ne menee peukalolla painamalla päälle ja pienellä voiman käytöllä lähtee vielä poiskin. Täytynee jatkaa rasvakylpyä ja liikuttelua taas ens viikolla, ehkä ne siitä vielä lähtee toimimaan.
Myös uuden vanteen vararenkaalle hommasin tänään. Nyt voi huoletta päästellä menemään kun on oikeen kokonen vararengaskin matkassa
Satunnaisesti tuntuu kuin auto ei hehkuttaisi ollenkaan, kun kylmänä lähtee niin huonosti käyntiin. Toisaalta esim tänä aamuna parin asteen pakkasesta laakista käyntiin vaikkei ees ollu lämmössä... Pitää nyt lomalla tutkia asiaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Morjensta taas! Aikaa on kulunut ja harrastus on pikkuisen taas liikkunut etiäppäin. Toissa viikonloppuna hain tölkkiin kattotelineet kuopion suunnalta ja lomaviikolla tulikin värkkäiltyä työvaloja katolle, sekä siistittyä omia sähkökytköksiä. Myös kiinasta tilattu ledipaneeli löysi tiensä katolle niin nyt näkee ajella sit vähän paremmin pimeässä
Hehkujen suhteen en oo mitään autolle jaksanu tehä, mutta todennäkösesti joku hehku on palanut. Pitäis ottaa asiaksi tutkia niiten toimivuutta yleismittarilla kunhan pääsee johonki halliin värkkäileen. Sitte uskaltais jättää auton yöksikki sellaseen paikkaan jossa ei oo sähkötolppaa vieressä... Hehkujen lisäksi löyty taas yks uus ominaisuus, eli laturin merkkivalo palaa mittaristossa, vaikka jännitemittari näyttää että laturi lattaa kyllä melkein 14 volttia. Onko laturi menossa vai löytyisköhän tuohon joku muu selitys?
Noh onneksi on jotaki saatu korjattuakin, kun takalukko lähti öljykylvyllä ja akselin pakkoliikuttelulla vihdoin toimimaan! Kunhan tuo laturin merkkivalon palamisen syy selviää/saadaan korjattua niin pitänee ottaa etulukko työn alle, josko sekin lähtisi vaikka öljyämällä toimimaan.
Hehkujen suhteen en oo mitään autolle jaksanu tehä, mutta todennäkösesti joku hehku on palanut. Pitäis ottaa asiaksi tutkia niiten toimivuutta yleismittarilla kunhan pääsee johonki halliin värkkäileen. Sitte uskaltais jättää auton yöksikki sellaseen paikkaan jossa ei oo sähkötolppaa vieressä... Hehkujen lisäksi löyty taas yks uus ominaisuus, eli laturin merkkivalo palaa mittaristossa, vaikka jännitemittari näyttää että laturi lattaa kyllä melkein 14 volttia. Onko laturi menossa vai löytyisköhän tuohon joku muu selitys?
Noh onneksi on jotaki saatu korjattuakin, kun takalukko lähti öljykylvyllä ja akselin pakkoliikuttelulla vihdoin toimimaan! Kunhan tuo laturin merkkivalon palamisen syy selviää/saadaan korjattua niin pitänee ottaa etulukko työn alle, josko sekin lähtisi vaikka öljyämällä toimimaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Onko merkkivalon johto kiinni että ei vaan olis irronnu ja osuis nyt maihin?
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Pittääpä aamulla ennen töihinlähtöä katsoa. Onko tuon johdon paikka siinä laturin takaosassa?Osku kirjoitti:Onko merkkivalon johto kiinni että ei vaan olis irronnu ja osuis nyt maihin?