T4 syncro "käyttispaku"
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Mites suuttimien paluuletkut, onko uusattu milloin, jos sieltä ilmoja repii / laskee
Itsellä samanlaista jauhamista kylmällä koneella, heti jos vähän lämmityksessä ollut lähtee OK, ollut jo pidemmän aikaa tämmöinen, pitänee varmaan itsellekin takaiskuventtiili pumpun ja suotimen väliseen letkuun pistää kokeeksi
Itsellä samanlaista jauhamista kylmällä koneella, heti jos vähän lämmityksessä ollut lähtee OK, ollut jo pidemmän aikaa tämmöinen, pitänee varmaan itsellekin takaiskuventtiili pumpun ja suotimen väliseen letkuun pistää kokeeksi
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Ei ole uusittu ainakaan minun aikana eli todennäköisesti alkuperäiset. Niitä kyllä katselin kerran, unohtunut vaan ostaa letkua vaihtoa varten. Painelin tuota paluuliitintä tiukempaan suodattimeen ja nyt parilla aamulla on lähtenyt hyvin. Toki ollut lämpimämpää ilmaakin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Jos ilmavuotoa ei löydy, niin parilla kympillä saa sähköisen siirtopumpun, joka ehtii jo melkein hehkutuksen aikana siirtää tarpeeksi lientä pumpulle.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Toivon että se jostain löytyy ilman eri virityksiä. Taitanen aloittaa noista paluuletkuista, ne kun ainakin vaikuttaa vanhoilta.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Paluuletkut vaihdettu ja mainittakoon että 3mm letku on sopivaa. Vaihdoin ne pienet pätkät ja kiristin nippusiteellä suodattimen lähellä olevasta t-haarasta yhden haaran.
Tällä korjauksella loppui ilmavaivat ja nyt pärähtää käyntiin aamun ekassakin startissa niinkuin kuuluu. Aina se vaan mieltä lämmittää kun vika korjaantuu muutaman euron letkunpätkällä. Keula kannattaa ottaa tuohon huoltoasentoon, niin mahtuu kaksi kättä kunnolla letkuihin käsiksi.
Tällä korjauksella loppui ilmavaivat ja nyt pärähtää käyntiin aamun ekassakin startissa niinkuin kuuluu. Aina se vaan mieltä lämmittää kun vika korjaantuu muutaman euron letkunpätkällä. Keula kannattaa ottaa tuohon huoltoasentoon, niin mahtuu kaksi kättä kunnolla letkuihin käsiksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Eikös tuo vielä alaosastaan tule 10cm ulospäin kun otttaa syylärin huoltoasentoon, vai onkos se vain varhais-t4:n ominaisuus...
< 15kWh/100km
Re: T4 syncro "käyttispaku"
En itseasiassa tiedä. Ekaa kertaa itse otin huoltoasentoon niin tuohon asentoon meni kohtuuvaivalla niin en ruvennut enempää repimään ilman parempaa tietoa. Lampunpesurista ainakin vaikutti varat loppuvan tuohon
Re: T4 syncro "käyttispaku"
curavelli keulassa(pitkäkeula) ei tuota huoltoasentoa ole eli nyrkit ruvella saa touhuta .... pitänee itsekin vielä uusata nuo letkut, kaikki. Eilen tuli pa-suodin ja se muoviliitin päälle vaihdettua
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Onhan se siinäkin, monista on vaan ne härpättimet joilla pitäs pysyä keula paikallaan jo jääneet matkalle jossain kohtaa miljoonan km taivalta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Luulisi tosiaan olevan myös caravelle-keulassa. Ei tuossakaan pysynyt ilman polkupyöräpumpun apua
Re: T4 syncro "käyttispaku"
jooo on kun purkaa puolikeulaa pois edestä, niin voi ehkä saada himpun syyläriä käännettyä, mutta ei noin helposti kuin noissa vanhemmissa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
vm-00 lyhytkeulasessa ainaki kääntyy samalailla ku vm-93:ssa. mulla on isotöinen tuossa 93:sa ku joutuu purkaa kuulerin ja lisävalot pois että saa kääntyy huoltoasentoon.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
T4 on ollut itsellä aika aktiivisesti ajossa ja alustan löysyys ja myöskin väsynyt asento alkoi häiritsemään.
Löysyyteen ja levottomaan käytökseen auttoi uudet iskarit. Saksanmaalta tuli edulllisesti koko kierros KYB:in iskareita, joten en hankkinut mitään "tarvikeiskareita".
Jousiin muutoksena taakse leikkasin 40mm polyeteenimuovista korokepalat jousen yläpäihin. Jäykät jouset olisivat ajaneet saman asian, mutta olisi tullut todella pintakova kun tyhjänä ajetaan 95% ajoista. Edessä vastaava korkeus saatiin vääntösauvajousia kiristämällä. Takaperään tulossa spacerit, joilla vetareiden kulma saadaan vastaamaan vakiota vetarin kulmaa=säästää niveliä.
Perän spacereiden paksuudet ovat kokoa 21mm ja 15mm, takimmaisiin kiinnikkeisiin 21mm ja etummaiseen 15mm. Leveyttä molemmilla 67mm ja 10mm reikä keskellä. Koot löytyivät ulkomaiselta T4 foorumilta. Kaikenkaikkiaan mielestäni hyvä muutos, ryhtiä tuli lisää ja samalla saatiin vähän maavaraa lisää.
Löysyyteen ja levottomaan käytökseen auttoi uudet iskarit. Saksanmaalta tuli edulllisesti koko kierros KYB:in iskareita, joten en hankkinut mitään "tarvikeiskareita".
Jousiin muutoksena taakse leikkasin 40mm polyeteenimuovista korokepalat jousen yläpäihin. Jäykät jouset olisivat ajaneet saman asian, mutta olisi tullut todella pintakova kun tyhjänä ajetaan 95% ajoista. Edessä vastaava korkeus saatiin vääntösauvajousia kiristämällä. Takaperään tulossa spacerit, joilla vetareiden kulma saadaan vastaamaan vakiota vetarin kulmaa=säästää niveliä.
Perän spacereiden paksuudet ovat kokoa 21mm ja 15mm, takimmaisiin kiinnikkeisiin 21mm ja etummaiseen 15mm. Leveyttä molemmilla 67mm ja 10mm reikä keskellä. Koot löytyivät ulkomaiselta T4 foorumilta. Kaikenkaikkiaan mielestäni hyvä muutos, ryhtiä tuli lisää ja samalla saatiin vähän maavaraa lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Hyvältä näyttää!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Kiitoksia! Kyllähän se paremmalta näyttää kuin vakiokorkeudella. Luulot etenemiskyvystä olivat suuremmat kuin todellisuus joten joutui tänään hakemaan vetoapua että sai pohjasta kiinni jääneen portterin takaisin kantavalle pinnalle
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Mulla omassa syncrossa oli perän spacerit samoilla mitoilla ja hetken päästä hajos takimmainen kannatinlaakeri kardaanista. Oma auto pitkä korimalli, tiedä sitten onko vaikutusta...
Otin limput pois välistä ja hyvin on nivelet kestäneet.
Oikean puolen sisemmän vetarinkumin saanu vaihtaa muutaman kerran kun on aika jyrkässä kulmassa. Nyt on paikallaan sellanen ylivedettävä yleismallin kumi, kestänyt paljon pidempään kuin perus tarvikekumi.
Otin limput pois välistä ja hyvin on nivelet kestäneet.
Oikean puolen sisemmän vetarinkumin saanu vaihtaa muutaman kerran kun on aika jyrkässä kulmassa. Nyt on paikallaan sellanen ylivedettävä yleismallin kumi, kestänyt paljon pidempään kuin perus tarvikekumi.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Mielenkiintoista! Nuo spacerin mitathan on apinoitu Seikelin korotussarjan spacereista, joten luulisi olevan joku järki mitoissa. Pitää seurailla tuota kyllä, ulkomaisilla foorumeilla kyseisestä asiasta ollut mitään mainintoja tai kokemuksia. Saiko kannatinlaakerin vaihdettua?
Re: T4 syncro "käyttispaku"
No eihän se jousen alle tuleva spaceri vaikuta kardaanin kulmaan mitenkään erillisjousitetussa perässä. Mutta noi tarvike suojakumit ei kyllä kestä hetkeäkään alla korotetussa versiossa (ainakaan t3 16" jossa kaiketi sama nivel).
< 15kWh/100km
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Niin nythän oli puhe sen perämurikan ja korin väliin tulevista limpuista.. ja voihan se olla että mulla se laakeri hajos ihan vaan vanhuuttaan. Olikos lyhyessä mallissa vaan yksi kannatinlaakeri? Pitkässä on 2kpl. Vois kyllä kuvitella että pitkän ja lyhyen perät pitää saada eri kulmaan vaikkei varmaan suurta eroa olekkaan.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Niin tosiaan, kun perään lisätään nuo spacerit jotka laskevat perää alemmas suoristamaan vetoakseleita, kardaanin kulmahan muuttuu. On lyhyessäkin 2kpl muistaakseni.