T4 syncro "käyttispaku"
T4 syncro "käyttispaku"
Laitetaan pienimuotoinen esittely tuosta kulkineesta. Kyseessä siis perus T4 2.4 vaparilla ja syncrolla.
Kotimatka oli aikalailla savuinen kokemus pielessä olevan syöttöpumpun ajoituksen takia. Syöttöpumppu ajoitettiin uuden jakoremmin ja vesipumpun kera ja savutus loppui. Seuraavaksi hetken ajon jälkeen perän äänekkyys herätti huomion. Auto ylös ja tutkimaan. Öljyä lisätessä öljy valui pinjonilaakerin päästä suoraan pihalle. Kardaani ja vetarit pois ja uutta perää etsimään. Perän löytyminen oli aika työlästä, johtuen alumiiniversiosta ja lukosta. Perä löytyi, tosin kunnostettuna. Vetolaitteisto taakse vielä kasaamatta ajanpuutteen vuoksi, mutta eiköhän se siitä. Kai tuosta ihan hyvä maku on silti jäänyt alkuvaikeuksista huolimatta
Omakotitalo-asujana alkoi kakkosauton virkaa toimittanut Audi A3 olemaan aika turha ja quattroon tottuneena piti tilalle saada nelivetopaku. Vaihtoehtoja ei siis oikeen jäänyt kuin T4 ja se olikin mieluisin vaihtoehto. Nettiautosta löytyi kyseinen jobbarilla myynnissä ollut yksilö. Auto koeajettiin, kaikenlaista pientä ja isompaa havaittiin, tingattiin ja lähdettiin kotia kohti.Kotimatka oli aikalailla savuinen kokemus pielessä olevan syöttöpumpun ajoituksen takia. Syöttöpumppu ajoitettiin uuden jakoremmin ja vesipumpun kera ja savutus loppui. Seuraavaksi hetken ajon jälkeen perän äänekkyys herätti huomion. Auto ylös ja tutkimaan. Öljyä lisätessä öljy valui pinjonilaakerin päästä suoraan pihalle. Kardaani ja vetarit pois ja uutta perää etsimään. Perän löytyminen oli aika työlästä, johtuen alumiiniversiosta ja lukosta. Perä löytyi, tosin kunnostettuna. Vetolaitteisto taakse vielä kasaamatta ajanpuutteen vuoksi, mutta eiköhän se siitä. Kai tuosta ihan hyvä maku on silti jäänyt alkuvaikeuksista huolimatta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Tai TDI koneendmn kirjoitti:Suosittelen turbon asennusta
Mutta on kyllä harvinaisen siistissä kunnossa, kannattaa laitella mieleiseksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Totta turisette, kyllä tuo turbon puute on tämän auton suurin vaiva Kuvat hieman hämää kuntoa, löytyy kyllä käytönjälkiä niinkuin näistä yleensäkin, mutta kohtuusiistinä on pysynyt.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Tänään laitoin syncron takaisin toimintaan. Hommana simppeli, marmorilta piti tilata tuohon viskon kiinnitysmutterin päälle tuo sininen suojus kun ei irronnut ehjänä. Sen osanumero on 02D 525 583. En tiedä onko tarpeellinen mutta tulipahan uusittua.
Kardaanin suuntausta jännitin, mutta asettuikin kerralla eikä tärise. Samalla kertaa tuli vaihdettua moottoriöljyt ja vanhat olikin aika tököttiä. Nopeusmittaria vaivannut toimimattomuus myös selvisi, moottorin etuosassa kaksi johtopidikettä, toisen alta oli yksi johdin poikki. Kaikenkaikkiaan hyvä remonttipäivä ja onhan tällainen aika mukava peli toimivalla nelivedolla. Lukkoa testailin lumihangessa ja kyllä sekin hienosti toimii.
Kardaanin suuntausta jännitin, mutta asettuikin kerralla eikä tärise. Samalla kertaa tuli vaihdettua moottoriöljyt ja vanhat olikin aika tököttiä. Nopeusmittaria vaivannut toimimattomuus myös selvisi, moottorin etuosassa kaksi johtopidikettä, toisen alta oli yksi johdin poikki. Kaikenkaikkiaan hyvä remonttipäivä ja onhan tällainen aika mukava peli toimivalla nelivedolla. Lukkoa testailin lumihangessa ja kyllä sekin hienosti toimii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Kaikennäköistä on tehty ja hankittu. Virtalukon pohja uusittiin kuukausi sitten johon loppui erikoiset katkokset. Viime aikoina olen metsästänyt sisälokareita ja pohjapanssaria. Molemmat löytyi, pohjapanssari vielä asentamatta.
Biltemasta tarttui mukaan heräteostoksena valmis relejohtosarja etuvaloille. Tämän olisi toki voinut itsekin tehdä, mutta 17€ hintaan ei olisi saanut edes tarvikkeita. Ero releytyksen jälkeen on huima. Jännitteitä ei tullut mitattua, mutta varmasti nousi parilla voltilla. Kuvassa pitkät releytyksen jälkeen. Paikallaan jotkut 55w peruspolttimot eikä mitkään osramin +130%.
Biltemasta tarttui mukaan heräteostoksena valmis relejohtosarja etuvaloille. Tämän olisi toki voinut itsekin tehdä, mutta 17€ hintaan ei olisi saanut edes tarvikkeita. Ero releytyksen jälkeen on huima. Jännitteitä ei tullut mitattua, mutta varmasti nousi parilla voltilla. Kuvassa pitkät releytyksen jälkeen. Paikallaan jotkut 55w peruspolttimot eikä mitkään osramin +130%.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Itsekin miettinyt tuota bilteman satsia jo tovin aikaa, no nyt sitten tilasin viimein. Kiitokset sinulle, kun nyt näki ihan oikeasti vaikutuksen.
Asennuksessa ei tainnut olla mitään ihmeempää ?
Asennuksessa ei tainnut olla mitään ihmeempää ?
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Eipä siinä tosiaan ihmeempiä. Auton oma hanttarin puolen valoliitin jää ylimääräiseksi, koska relesarja ottaa ohjauksensa kuskinpuolen liittimestä. Miinus pitää ottaa rungosta hanttarin puolella, kuskinpuolella riittää akkuun. Kutistesukka on sarjassa keltaista, joten tulee konehuone vähän härön näköiseksi, mutta se on pieni murhe
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Jep, näin itsekin olin tuosta sarjan kuvasta katsovinaan, että se jää ylimääräiseksi. Ihan hyvähän se on väriä konehuoneeseen saada , nyt jo alipaine letkut siniset
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Nojuu sillä sarjalla saa kyllä väriä. Meinasin vaihtaa kutistesukan mustaan, mutta ei jaksanut niin olkoot keltainen Ei näitä muutenkaan missään muualla kuin pajalla esitellä konepelti auki.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
thyyninkiä
tänään postipate kiikutti relesarjan ja pjotorilta puolasta philipsin racin visionit +150% ... lauhtus vaan tuo keli, niin voisi pohjolan avarassa hallissa rassata paikalleen
tänään postipate kiikutti relesarjan ja pjotorilta puolasta philipsin racin visionit +150% ... lauhtus vaan tuo keli, niin voisi pohjolan avarassa hallissa rassata paikalleen
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Eipä oikeen mitään isoa ole tapahtunut. Kesärenkaat hankin koossa 205/65-16 tuollaisilla perus aluvanteilla. Kaasuvaijeri vaihtui viime hetkillä, oli enää parilla säikeellä. Huonoa käyntiinlähtöä aamun ekassa startissa on seurailtu ja kyllä se sen joka aamu tekee. Käynnistäessä käy kolmella tai neljällä sekä sininen savupilvi pöllähtää putkessa. Mikähän voisi riepoa?
Ulkokuoreen tuli hankittua kuskin puolelta puuttuneet tarrat, joita ei siis enää saa marmorilta. Paikallinen tarrafirma, adpartner valmisti ihan vastaavat. Heillä oli valmis malli koneella. Suosittelen, jos joku muukin noita on havitellut.
Ulkokuoreen tuli hankittua kuskin puolelta puuttuneet tarrat, joita ei siis enää saa marmorilta. Paikallinen tarrafirma, adpartner valmisti ihan vastaavat. Heillä oli valmis malli koneella. Suosittelen, jos joku muukin noita on havitellut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Mulla on vastaavia ongelmia myös, vaihdettu hehkut turhaan joskus alkusyksyllä. Itse kyllä olisin veikannut väljää konetta, mutta kun tuntuu muuten toimivan niin hyvin, niin ehkäpä ne on vaan perinteiset ilmavaivat. Yleisin ongelma lienee että hörppii ilmaa pa-suodattimen kautta (o-rengas), ainakin kylmällä kelillä, ja nythän niitä vielä piisaa. Sopivasti sijoitetut lukkopihdit yön ajaksi auttaa varmaan haarukoimaan ongelman sijaintia.
< 15kWh/100km
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Se tuossakin on, että lämpimänä ja heti seuraavassa startissa toimii jo normaalisti. Välillä havaittavissa kyllä lämpimänäkin aavistuksen pidentynyttä sahausta startissa. Ilmavaivoja varmaan pitää alkaa tutkimaan, se on vaan ikävää hakuammuntaa.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Lukkopihdit vaikka pumpun ja suodattimen väliin yöksi niin sillä selviää
Tosin tuossahan taitaa kyllä olla jotain kovaa letkua lähes koko matka, ja eikä itseäni kiinnosta mennä sinne aamutuimaan ropeltamaan, varsinkin kun vaimo tolla ajelee ja herää tunnin mua aikaisemmin Toki naapurit varmaan kiittää ja itsekin herään siihen kun tota starttaillaan tossa pihassa lähes suoran putken kanssa
Tosin tuossahan taitaa kyllä olla jotain kovaa letkua lähes koko matka, ja eikä itseäni kiinnosta mennä sinne aamutuimaan ropeltamaan, varsinkin kun vaimo tolla ajelee ja herää tunnin mua aikaisemmin Toki naapurit varmaan kiittää ja itsekin herään siihen kun tota starttaillaan tossa pihassa lähes suoran putken kanssa
< 15kWh/100km
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Olishan se kyllä kiva jos se heti tärähtäisi kunnolla käymään, tuo ainakin vaatii kaksi starttia aamuisin kun ensimmäisellä sammuu niin äkkiä ettei voi edes startiksi laskea. Kyllähän se paljolti ilmavaivalta vaikuttaa.
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Tässäkin on varmaan se muoviliitin suodattimen paluussa, sen vaihto ei iso operaatio ole saati kallis.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Niin meinaat tuota mikä on sokalla lukittu pohjaan? Onko ollut näissä vikana? Saako muualta kuin marmorilta?
Re: T4 syncro "käyttispaku"
just se. tarvikeesta saa myös, mulla aiheutti ilmavuotoja.Buuhiz kirjoitti:Niin meinaat tuota mikä on sokalla lukittu pohjaan? Onko ollut näissä vikana? Saako muualta kuin marmorilta?
Re: T4 syncro "käyttispaku"
Ei ollut apua tuon liittimen vaihdosta, vastaava käytös jatkuu edelleen.