VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
juu juu, varmaankin on noin mutta sanotaan näin että omakohtaiset kokemukset on kyllä olleet sellaisia että jos koneessa on voimaa niin ei sitä tarvitse jokapaikassa polkea ettei jalkoihin jää, kyllähän se tasakaasulla on enempi sitä jalan keventämistä kokoajan ettei vauhti nouse, sitä kautta se kulutus kyllä laskee kun pystyy menemään tasavauhtia pintakaasulla(ainakin mun mielestä) ja kun sitä voimaa on saatu niin kahdella eri moottorityypillä kyllä kulutus tippui reilusti, aazilla mentii matalia seiskoja parhaimmillaan ja motarivauhdilla kaseja. Ja kyllähän täällä nelikko miehet juttelee ihan hyvistä kulutuslukemista myös kun kaikki on kunnossa. Kyllä mun mielestä on hyvä olla varuillaan jos "virittämisen" jälkeen moottorista teho alenee se +20Kw, ei se ihan kunnossa silloin ole.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Jeps, toki silloin kun sama teho saadaan pienemmillä kierroksilla ahtopaineiden avulla, niin mekaaniset pumppaushäviöt ovat pienempiä ja kone paremman hyötysuhteen kartalla muutenkin. Mutta maantieajossa ei välttämättä kierroksia saa tölkissä niin alas
Yleensä ruiskutuksen aloitusennakkoa ei aikaisteta sen takia että saataisiin enemmän polttoainetta palamaan, vaan ruiskutuksen aloitusajankohta optimaaliseksi käyntiäänen, nox päästöjen ja kulutuksen/tehon kannalta (valitse yksi, näistä ei mikään osu samaan arvoon). Tietysti ruiskutusta aikaistetaan kierrosten mukaan, mutta edellämainittu pätee silti varsinaiseen palotapahtumaan. Suuttimen/nestepään koolla sitten arvotaan paljonko polttoainetta ruiskutetaan ja kuinka pieninä pisaroina per pumpun nokkalevyssä tapahtunut nosto.
Yleensä ruiskutuksen aloitusennakkoa ei aikaisteta sen takia että saataisiin enemmän polttoainetta palamaan, vaan ruiskutuksen aloitusajankohta optimaaliseksi käyntiäänen, nox päästöjen ja kulutuksen/tehon kannalta (valitse yksi, näistä ei mikään osu samaan arvoon). Tietysti ruiskutusta aikaistetaan kierrosten mukaan, mutta edellämainittu pätee silti varsinaiseen palotapahtumaan. Suuttimen/nestepään koolla sitten arvotaan paljonko polttoainetta ruiskutetaan ja kuinka pieninä pisaroina per pumpun nokkalevyssä tapahtunut nosto.
< 15kWh/100km
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Eikös juurikin kannata välityksiä pidentää jos tuota dynolappua katsoo? Huipputehot ja vääntö tulee alhaisilla kierroksilla noin 2000 kierroksen kohdalla ja varsinkin teho laskee jyrkästi alkaen noin 2000 kierroksesta max kierrosten jäädessä 3500 tienoille. Jos Hanttapuli meinaa virittää TDItä tuosta lisää, niin sittenhän tarvitaan taas uusi dynolappu ja muutoskatsastus...jarke kirjoitti:ei kyllä tuohon kannattaisi mitään suurempia renkaita suunnitella ennen kuin tuon koneen saa toimimaan niin kuin kuuluu, käy vaan niin että kulutus suurenee entisestään ja meno hyytyy vaan lisää kun välitykset pitenee.Tuota teho lappua kun katselee niin kyllähän sieltä loppuu ruoka aika lailla selvästi kesken. Heti kun alkaa vääntöä tulla niin ruoka loppuu kesken ja vääntökäyrä sukeltaa samantien ja mielestäni vielä varsin alhaisilta Nm lukemilta. Ei tule voimaa jos ei ole millä sen synnyttää. Ei kannattaisi tuolla paljoa ajella ennen kuin kuntoon saa ,menee iso urakka pian hukkaan. Historian kirjoja kun selailee niin aikoinaan jx stä sai vakio pumpulla noin 250Nm, käyrä sukelsi samalla lailla kun nestepää loppui kesken. Sama juttu oli AAZilla vakiopumpulla, noin 250Nm. Polttoainetta varmaan kuluu kun saa ajaa joka paikassa kaasu pohjassa että kulkee.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Vaikuttiko muuten Mairen tehonlasku 57->46kW alenevasti vakuutuksen hintaan?
Raadon vakuutusmaksu nousi jonkun verran 51->89kW muutoksesta.
Raadon vakuutusmaksu nousi jonkun verran 51->89kW muutoksesta.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Kävästiin Mairen kanssa mutka Espoossa. Torstaina kassit autoon ja tankki täyteen. Sitten tien päälle, kun pääsin kolmelta töistä. N. kahdeksan tunnin päästä saikin jo sammuttaa koneen päästyäni Helsingin "lähiöön". Ongelmia nolla. Kyläiltiin siinä to-ilta ja perjantaina vielä lähemmäs kävi matka. Pe-ilta menikin sitten meren rannalla wild cämppäillessä. Kesäpussilla tarkeni jopa nukkua. Lauantaina sitten aamupalan jälkeen sutarilähtö ja museon letkaan mukaan. Oli taas lystiä ja harmittaahan se tämmösen viikonlopun jälkeen aina pois lähteä. Eilen illalla ei meinannu mennä pakki päälle. Ykkönen ja kakkonen oli takunneet jo aiemmin. TTj sitten näppäränä korjasi asian tunkemalla M6-mutterin kytkimen työsylinteriin. Simsalabim vaihteet toimii tosi nätisti. Nyt sitten samat kahdeksan tuntia ja kotisoffalla taas. Kyllä se vaan on hidasta tuo matkanteko, kun vauhtia on sen 80-90km/h. Letkaakin tuli kerättyä... Vaan eiköhän tähän joskus totu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Ulkoilutin vanhaa rouvaa Ylikiimingin reissun verran. Volkkariyhdistyksen pohojosen jaos syyskokousti Iso Seluskanjärvellä ja osallistuin siis tapahtumaan. Nokipannukahvia, pakettitolkulla makkaraa, savusaunaa, loistavaa porukkaa ja muutama olut liikaa
Maire pääseekin ensi viikolla ansaitulle talvilevolle ja otetaan tuo ilmajäähy seuraavaksi työn alle.
Maire pääseekin ensi viikolla ansaitulle talvilevolle ja otetaan tuo ilmajäähy seuraavaksi työn alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Kävin pitkästä aikaa auton luona ja siirsin samalla Paulan paremmin hollille sisälle siirtämistä varten. Mairesta näytti kytkinsylinteri luovuttaneen ja hytin lattialla oli lätäkkö. Työsylinterihän on uusi, niin sinänsä tuon toisen pettäminen ei ollut niin suuri yllätys tai pettymys. No tuleepahan opeteltua senkin vaihtaminen. Lisäksi naftavuoto ilmausletkuista pitää tilkitä ja muutamat öljyvuodot koneesta. Kesärengaskelien myötä vois vaikka käydä leimaamassa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Näin se on menny kaks kuukautta taas nokkaa kaivellessa. Nyt kyllä tuli kiire, jos meinaa kolmen viikon päästä lähteä reissuun. Pitää kääriä hihat huoltohommien kanssa ja unohtaa se katsastaminen. Ehtii vielä reissun jälkeenkin. 3.6. lähtee Turusta laiva ja kolme viikkoa olisi aikaa kiertää Saksaa. Varustelukierre alkoi tänään jääkaapin tilaamisella ja aurinkopaneelisetin ostamisella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Vaihdoin eilen kytkimen pääsylinterin. Kuvassa vanha. Uudessa oli tuommoinen muovisuulake ja otin sen pois, kun ei mahtunut tuon kanssa siihen letkun päässä olevaan muoviholkkiin. Työnsin sen letkun muoviholkkeineen uuteen sylinteriin ja se tuntui menevän vähän liian helposti paikalleen. Poljinta polkiessa kuuluu semmosta pientä hörppimisääntä aivan kuin vetäisi jostain ilmaa. Sitten hallin lattialla oli lätäkkö tod.näk. kytkinnestettä. Holvasin kyllä sitä vähän koetaulun sisään, että oisko sieltä sitten valunut. Ainakaan se letku ei vielä eilen kastunut. Pitääkö tässä kaiken varalta hakea marmorilta uus sylkkä ettei tule reissussa ongelmaa. Huomasin nimittäin, että Brickwerksin sivuilla moitittiin jälkituotantosylintereitä juuri tuosta letkun kohdalta vuotamisesta.
Naftavuotoa tutkin myös. Se paksumpi ilmaletku on se mikä vuotaa jatkokohdasta. Huomasin, että olin vetänyt toisen letkun pään liian pitkälle jatkokappaleeseen. Eli se menee hieman jatkokappaleen uran päälle. Lisäksi lemmarit ei olleet kunnolla kiinni, kun en halunnut jatkoja tehdessä vetää muovista jatkokappaletta lyttyyn. Katsotaanpa miten nyt pitää.
Huomenna rengaskauppaan ja 16-tuumaista alle. Rekkapeilit on postissa tulossa. Alkaa "maastoauto" näyttää nimensäveroiselta
Naftavuotoa tutkin myös. Se paksumpi ilmaletku on se mikä vuotaa jatkokohdasta. Huomasin, että olin vetänyt toisen letkun pään liian pitkälle jatkokappaleeseen. Eli se menee hieman jatkokappaleen uran päälle. Lisäksi lemmarit ei olleet kunnolla kiinni, kun en halunnut jatkoja tehdessä vetää muovista jatkokappaletta lyttyyn. Katsotaanpa miten nyt pitää.
Huomenna rengaskauppaan ja 16-tuumaista alle. Rekkapeilit on postissa tulossa. Alkaa "maastoauto" näyttää nimensäveroiselta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Eipä se näytä kytkinsylinteri vuotavan ja ilmaaminenkin meni ilman ongelmia. Testilenkki tehty jo maantielläkin. Eilen heitettiin paneeli katolle ja tänään aloitin vanteiden siistimisen. Enää tuleva viikonloppu aikaa tehdä mitä tarvii enää tehdä. Sitten tien päälle ensi viikon perjantaina.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Sähkötyöt on valmiina ja tänään sovitellaan renkaat alle. Alkaa jo vähän matkakuumetta kehittämään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Hienolle näyttää, ja toimivalle!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Kah! Monenko watin latausteho tuossa panneelissa on ja oliko dyrt? Jotain tommosta itellekki suunnitellunna nimittäin. Ei muutaku baanalle ja jos jää välille sinne kauas, senhän voi aina myyä parilla kymppitonnilla
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
^Panneeli on 150W, että mitä se kymmenenkö amppeeria se pukkaa ihanneoloissa. 399€ oli koko paketti eli kenno ja säädin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Ei paha nuin tehokkaaksi paneeliksi, laskimma kaverin kans että noin 3-4€ per watti on keskihinta noille paneeleille ja tuohan passaa siihen hintaluokkaan.
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Öljyn vaihtoa vielä huomenna ja kamat kasaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Hienosti sopii kyllä nuo renkaat Syncroon!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Me ollaan tästäkin makuasiasta samaa mieltä Toivottavasti ovat vielä aamulla auton alla.TT| kirjoitti:Hienosti sopii kyllä nuo renkaat Syncroon!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Tulitki vastaan noin 5min noitten kuvien ottamisen jälkeen ja hyvältä näytti Nehä passaa just eikä melekeen.
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
No katohan vaan. Et tainnu tölkillä tulla, kun en huomannut. Vai jännittiköhän mulla niin kovasti, että näkökenttä oli semmonen oman kaistanlevyinenPastori kirjoitti:Tulitki vastaan noin 5min noitten kuvien ottamisen jälkeen ja hyvältä näytti Nehä passaa just eikä melekeen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.