Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku
Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku
Hei!
Ostin keväällä projektiksi -88 syncro 1.6td ikkunapakun, alkujaan maastohenkilöauto, nykyään maastopaku.
Aiempi omistaja oli koneen (1.9 aaz) jyrännyt huolella kappaleeksi. Mm. Kiertokanki poikki, lohko ja öljypohja halki ymym. Tämän foorumin avulla selvitin koneenvaihtoa varten osat jotka täytyi vaihtaa ja nyt auton vierellä asennusta odottelee tölkitetty aaz. Luonnollisesti tein jakopään ym. Perusrempat koneelle.
Nyt mietityttää pari asiaa. Käsijarrun viereinen vetonuppi joka tosin irti. On ilmeisesti ulosoton vipunen. Kojelaudassa myös perän lukon paneeli, jossa kolme katkaisijan paikkaa. Näistä oikealla puolella oleva on ilmeisesti takalukolle. Keskimmäinen tyhjänä, mutta mikä vipu voisi olla vasemmalla. Vaikuttaa tavalliselta palautuvalta painonapilta joka voisi olla esim. Jälkiasenteinen pissapojan nappi, mutta siihenkin taisi tulla samanlaista letkua kun lukon vipuun.
Ostin viikonloppuna varaosiksi (siistimpi melkeinkun syncro, tämäkin pitää kunnostaa) -86 takapotkun jossa myös ilmeisesti aaz koska passatin kone kuulemma. Tässä oli ongelmia valojen kanssa kun on seisonut viitisen vuotta, mutta alkoivat toimimaan kun rämppäsi kytkimiä ja viiksiä. Kuitenkaan mittaristoon ei tule minkäänlaista eloa. Nopeusmittarin vian selvitin. Vaijeri oli irti. Mutta mikään merkkivalo, kello, lämpömittari, polttoainemittari tai taustavalo ei toimi. Liitin on kiinni.
Näihin tarvitsisi neuvoja.
Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen? Entäs mikäs lukko mahtaa olla takapotkussa? Vuodelta -87 löytyy saksalainen kuitti jossa laitettu tasauspyörästön lukko ja pari jotain muuta nippeliä. Ei kuitenkaan ole kytkettävä hytistä eikä navasta. Kiitos jo etukäteen. Voin laittaa kuvia ja lisätietoa jahka tietokoneen ääreen pääsen. Terv. Jari
Ostin keväällä projektiksi -88 syncro 1.6td ikkunapakun, alkujaan maastohenkilöauto, nykyään maastopaku.
Aiempi omistaja oli koneen (1.9 aaz) jyrännyt huolella kappaleeksi. Mm. Kiertokanki poikki, lohko ja öljypohja halki ymym. Tämän foorumin avulla selvitin koneenvaihtoa varten osat jotka täytyi vaihtaa ja nyt auton vierellä asennusta odottelee tölkitetty aaz. Luonnollisesti tein jakopään ym. Perusrempat koneelle.
Nyt mietityttää pari asiaa. Käsijarrun viereinen vetonuppi joka tosin irti. On ilmeisesti ulosoton vipunen. Kojelaudassa myös perän lukon paneeli, jossa kolme katkaisijan paikkaa. Näistä oikealla puolella oleva on ilmeisesti takalukolle. Keskimmäinen tyhjänä, mutta mikä vipu voisi olla vasemmalla. Vaikuttaa tavalliselta palautuvalta painonapilta joka voisi olla esim. Jälkiasenteinen pissapojan nappi, mutta siihenkin taisi tulla samanlaista letkua kun lukon vipuun.
Ostin viikonloppuna varaosiksi (siistimpi melkeinkun syncro, tämäkin pitää kunnostaa) -86 takapotkun jossa myös ilmeisesti aaz koska passatin kone kuulemma. Tässä oli ongelmia valojen kanssa kun on seisonut viitisen vuotta, mutta alkoivat toimimaan kun rämppäsi kytkimiä ja viiksiä. Kuitenkaan mittaristoon ei tule minkäänlaista eloa. Nopeusmittarin vian selvitin. Vaijeri oli irti. Mutta mikään merkkivalo, kello, lämpömittari, polttoainemittari tai taustavalo ei toimi. Liitin on kiinni.
Näihin tarvitsisi neuvoja.
Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen? Entäs mikäs lukko mahtaa olla takapotkussa? Vuodelta -87 löytyy saksalainen kuitti jossa laitettu tasauspyörästön lukko ja pari jotain muuta nippeliä. Ei kuitenkaan ole kytkettävä hytistä eikä navasta. Kiitos jo etukäteen. Voin laittaa kuvia ja lisätietoa jahka tietokoneen ääreen pääsen. Terv. Jari
Viimeksi muokannut Jari1996, 24.08.2016 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
1. Semmonenhan se on. Kiinnittämisestä ei tietoa, kun omassani sitä ei ole. Joku varmaan neuvoo/tietää.Jari1996 kirjoitti: 1. On ilmeisesti ulosoton vipunen.
2. ...mikä vipu voisi olla vasemmalla. Vaikuttaa tavalliselta palautuvalta painonapilta joka voisi olla esim. Jälkiasenteinen pissapojan nappi, mutta siihenkin taisi tulla samanlaista letkua kun lukon vipuun.
2. Kuulostaa lukon nupilta, kun sitä ap-letkua siihen tulee. Jos ne nupit on samanlaiset, niin lukon kytkin/katkaisija/nuppi se on.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Joo, nimittäin takamoottorisen transportterin etulämppäri (moottori).Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen?
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Takatilan lämppäri on varmaan kaikissa Suomeen tuoduissa Caravelleissa, eli ei mikään kovin harvinainen varuste.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Takavedossa voi olla kitkalukko. Syncron nupit menee vasemmalta oikealle: Etulukko, Neliveto, Takalukko. Toimivat kaikki samalla moottorin tuottamalla alipaineella. Se että onko nuo kaksi muuta kytketty mihinkään on eri asia. Jos kytkettävä neliveto, niin laatikon etupäästä, kardaanin vierestä pitäisi löytyä alipainekello, joka kytkee nelivedon päälle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Jos se on tämän näköinen, sama puhallinmoottori koteloineen (poislukien kuvan osat 14 ja 16), kennoineen ja hanoineen löytyy saman ikäisestä Polosta.Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen?
9000 Saabistakin löytyy ainakin kenno ja hana.
Tölkin etulämppärin puhallin on taas napattu Golf/Jetta Mk1 osista.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Kiitän neuvoista. Lisää kysyttävää tulee varmasti. Takapotkussa juurikin kuvan mukainen ja toimii. Nelikossa taasen erilainen, katsoin että venton puhallin kävisi pienellä muokkauksella tilalle, joten sellaisen varmaankin laitan kun hyllystä löytyy.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Mitäs tuolle takapotkun mittaristolle osaa tehdä kun yksikään merkkivalo ei pelaa eikä mittarit.
Oheessa myös pari fotoa kulkuneuvoista.
Oheessa myös pari fotoa kulkuneuvoista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Ketjussa alkaa olla sen verran sekalaista asiaa, että voitaisiin siirtää käyttäjien autoihin taikka projekteihin, kumpaan siirretään?
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
No projektejahan nämä ompi, mutta joutanee käyttäjien autoihin koska tuskin tulee ihan jokaista nippelinvaihtoa päiviteltyä. Muokkailen jossainvälin aloitusviestin enemmän kyseisistä kulkuneuvoista kertovaksi.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä.
Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan.
Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu.DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä.
Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Jaa, siinä on semmoinenkin ominaisuus.vville kirjoitti:Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu.DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä.
Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan.
Minä vaan filosofisella tasolla pohdin noiden määritteiden eroja...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Täällä on rekisteröityneenä ainakin yksi Trafin virkamies, en kerro nimimerkkiävville kirjoitti:Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu.DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä.
Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Nyt olisi syncrossa tekniikka hollilla. Nyt vaan täytyy pultteja vähän kiinnitellä ja sähköt ja letkut. Onko jotain vielä mitä pitäisi ottaa huomioon että paketti pelaa. Mitenkäs viisain ja helpoin ilmata jäähdytysjärjestelmä. Joutuuko nostamaan keulaa/perää tms.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Minä en ole omia Tölkkejäni ilmannut sen kummemmin koskaan, lisäillyt vaan nestettä sitä mukaan kuin sitä menee paisariin. Ei ole ollut ongelmia lämpöjen tai lämmityksen kanssa.
Tekniikkaosiossa on aiheesta ohjeet: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019
Eipä tuossa sitten muuta kuin letkut ja johdot kiinni, nesteet koneseen ja käymään.
Vanhasta romusta kannattaa ottaa talteen pakosarja, ahdin jos se on kunnossa, ruiskutuspumppu ja sen jalka.
Noita ruiskutuspumppuja on mennyt jonkin verran "kaupaksi" tien opäällä hajonneisiin Tölkkeihin Tölkkifoorumi.fi Rescue auttaa palvelun kautta. Pakosarja, pumpun jalka ja pumpunsta otettava kaasuvaijerin kiinnitys sekä pumpun takakiinnitys on TDI swappiin hyödynnettäviä osia. Pumpun jos laittaa talteen, niin se kannattaa täyttää dieselillä.
Tekniikkaosiossa on aiheesta ohjeet: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019
Eipä tuossa sitten muuta kuin letkut ja johdot kiinni, nesteet koneseen ja käymään.
Vanhasta romusta kannattaa ottaa talteen pakosarja, ahdin jos se on kunnossa, ruiskutuspumppu ja sen jalka.
Noita ruiskutuspumppuja on mennyt jonkin verran "kaupaksi" tien opäällä hajonneisiin Tölkkeihin Tölkkifoorumi.fi Rescue auttaa palvelun kautta. Pakosarja, pumpun jalka ja pumpunsta otettava kaasuvaijerin kiinnitys sekä pumpun takakiinnitys on TDI swappiin hyödynnettäviä osia. Pumpun jos laittaa talteen, niin se kannattaa täyttää dieselillä.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Ilmaukseen on useampiakin tapoja, yhteistä niille on se, että syylärin ja paisarin korkit auki, jommasta kummasta lirutetaan nestettä kunnes toisesta tulee yli, ja sitten ylivuotanut suljetaan ja toisestakin täytetään loppuun asti.
Re: Uusi tölkkeilijä kyselee
Kiitoksia taas neuvoista. Tölkki pyörii ja ilmaukset suoritettu. Mitenkäs puuttuuko tästä laturin kiinnityksestä jotain oleellista. On ainoastaan yhdellä pultilla, hihnalla ja sillä kiristysjousella kiinni. En enää muista miten oli purkuvaiheessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku
Tuossa säätöurassa pitäisi olla pultti lukitsemassa laturi paikalleen, se jousi vaan auttaa saamaan hihnan oikeaan kireyteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku
Kyllähän se pultinreikäkin löytyi kun silmän otti käteen. Pienen reiän kun paikkaa pakoputkesta niin saa kilvet hakea konttorilta ja pääsee ajelemaan. Takapotkuakin tuli näprättyä sen verta että sisustan homeet poistin ja varsin siisti sisusta sieltä löytyikin. Kuskin penkin sivutuen verhoilussa pieni repeämä. milläs sen paikkaisi? Myös se muovisauma on kahdesta kohtaa poikki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.