Jäteöljyvatkain
Jäteöljyvatkain
Kolmas kerta toden sanoo. Vai miten se meni..
Takaveto lähti, syncro jäi projektiksi(ikuisuus) ja bensakäyttiksen tilalle piti saada joku nelikko diisseli.
Torista bongasin edukkaan mutta rupisen kuravelli syncron. Kuvan lisään sitten kotikoneella..
Autoa lähtiessä hakemaan ei tiedossa ollut muuta kun että takalukollinen 1.9td syncro joka toimii muuten paitsi startti.
Pikku testiajot, startin asennukset ja äkkiä kotia kohti. Siinä ajaessa mietin että taas mää sorruin näihin paskoihin..
Matkalla huomasin että pakki, ykkönen ja kolmonen pomppaa pois päältä. Vitutus oli jonkin asteinen..
Myöhemmän tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että liikkumavara ei riitä vaihdekepillä. Toivottavasti säätämällä tulee kuntoon.
Tästä tulee siis jokapäiväinen käyttöpeli(korjauksen kohde). Kori saa pintaansa telakäsittelyn mustalla ja ehkä jotain korotusjuttuja
Takaveto lähti, syncro jäi projektiksi(ikuisuus) ja bensakäyttiksen tilalle piti saada joku nelikko diisseli.
Torista bongasin edukkaan mutta rupisen kuravelli syncron. Kuvan lisään sitten kotikoneella..
Autoa lähtiessä hakemaan ei tiedossa ollut muuta kun että takalukollinen 1.9td syncro joka toimii muuten paitsi startti.
Pikku testiajot, startin asennukset ja äkkiä kotia kohti. Siinä ajaessa mietin että taas mää sorruin näihin paskoihin..
Matkalla huomasin että pakki, ykkönen ja kolmonen pomppaa pois päältä. Vitutus oli jonkin asteinen..
Myöhemmän tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että liikkumavara ei riitä vaihdekepillä. Toivottavasti säätämällä tulee kuntoon.
Tästä tulee siis jokapäiväinen käyttöpeli(korjauksen kohde). Kori saa pintaansa telakäsittelyn mustalla ja ehkä jotain korotusjuttuja
Re: Jäteöljyvatkain
Hyvä että poimit talteen! Selvisikö miksi takaikkuna on tukittu umpeen? Korjauspelti otettu umpipakusta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jäteöljyvatkain
Kaupat tuli tehtyä niin hätäsesti että ei tullu kysyttyä oisko lasi hajonnu joskus?
Ja tuosta nimestä joku kumminkin pahottaa mielensä, niin kyllä aion vaihtaa jo tänään öljyt
Ja tuosta nimestä joku kumminkin pahottaa mielensä, niin kyllä aion vaihtaa jo tänään öljyt
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: Jäteöljyvatkain
Täytyy myöntää että nuo kapteenijakkarat on mukavat istua keskuslukitus kans mukava lisä! Ehkä siirrän nuo joskus projektitölkkiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jäteöljyvatkain
Katohan perhana sehän on siisti peli. Ei ollenkaan nimensä mukainen
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jäteöljyvatkain
Olit niin hätäinen, ettet lukenut myynti-ilmoitusta kunnolla, sielläkin mainittiin jotain vaihteiden pomppimisesta.
Eipä siinä, kun kerran ostoaikessa ollaan liikkeellä, saattaa pikkuasiat muutenkin unohtua välillä...
Eipä siinä, kun kerran ostoaikessa ollaan liikkeellä, saattaa pikkuasiat muutenkin unohtua välillä...
Re: Jäteöljyvatkain
Ai oli vai tölkkikuume kun on päällä niin sitä sokaistuu
Nyt on homeiset matot revitty pihalle ja kuivatellaan autoa yön yli. Mukavasti lomakin alkoi. Kerkee tehdä vähän isompaakin huoltoa.
Nyt on homeiset matot revitty pihalle ja kuivatellaan autoa yön yli. Mukavasti lomakin alkoi. Kerkee tehdä vähän isompaakin huoltoa.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: Jäteöljyvatkain
Kävin itsekin tuota kokeilemassa. Hienoa että löytyi ostaja.
Laitehan on varsin ehjä ja kone vetää hyvin. Vaihteet ei meinanneet millään löytyä ja varmaan siksi jäi ostamatta.
Tsemppiä projektin parissa
Laitehan on varsin ehjä ja kone vetää hyvin. Vaihteet ei meinanneet millään löytyä ja varmaan siksi jäi ostamatta.
Tsemppiä projektin parissa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jäteöljyvatkain
Vaihteiston vivuston säätö jonkun osaavan harrastajan kanssa ja jos ei sillä tule kuntoon, niin laatikon ostoilmoitus tuonne foorumin toriin. Vinkkinä vaan, Lempäälässä on eräs vwharrastaja, joka on jokusen Tölkin laatikon fiksaillut paremmaksi kuin ne on ollut uutena tehtaalla.
Jos pihalla on tilaa, kannattaa haalia jokunen varaosatölkki, vielä kun niitä löytyy satunnaisesti.
Jos pihalla on tilaa, kannattaa haalia jokunen varaosatölkki, vielä kun niitä löytyy satunnaisesti.
Re: Jäteöljyvatkain
Vaihteensiirron korjaus ei sinänsä ole vaikeata, mutta ei vielä ole houkuttanut auton alla mönkiminen
Koeponnistus suoritettu metsäkoneen uralla ja kaivamiseks meni. Ja vielä ilman lapioo ja hanskoja saihan tuo maalia ja vähän hitsipaikkoja. Iltahämärässä kun maalaa paakkusella maalilla niin aamulla voi naurattaa ]
Koeponnistus suoritettu metsäkoneen uralla ja kaivamiseks meni. Ja vielä ilman lapioo ja hanskoja saihan tuo maalia ja vähän hitsipaikkoja. Iltahämärässä kun maalaa paakkusella maalilla niin aamulla voi naurattaa ]
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Jäteöljyvatkain
Hyvä ostos, onnea! Itse mietin että olisiko ollut ajatuksena kaapiston laittaminen taakse kun on ikkuna ummistettu?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Jäteöljyvatkain
Bongattu päiväsellä Minimanin parkkikselta.
Re: Jäteöljyvatkain
Lauantaina tuli jumppailtua etuperän kanssa. Visco sai uudet tiivisteet ja vakiolitkut. Kitos TTlle toimituksesta!
Vanha öljy näytti mustalta ja oli palanut levyihin kiinni. Huolellinen putsaus, vuorotellen levyjä ja öljyä aina 280 grammaan asti.
Uuniin lämpiämään, varovasti painoin kantta alas jotta. Öljyä ja ilmakuplia tuli ruuvin reijistä. Jäähdytys ja ruuvit kiinni. Öljytäytöksi jäi arviolta 277 grammaa. Perä näytti siltä ettei öljyjä ole jaksettu vaihtaa. Sisällä olikin melkoista limaa. Jarrukliinerillä putsausta, perään öljyt ja takas paikoilleen. Perän
kiinnityspultit jätin löysälle ja kävin pienellä ajelulla. Sitten kiristys.
Pari pikku juttua otti silmään kun tein remppaa.. tukivarren pultti oli löysällä, viskon sisempi lukitussokka oli puolittain paikallaan, perän kiinnitys oli löysässä. Ei ihme että oli tärinöitä ajaessa.
Nyt auto tuntuu kääntyvän notkeammin. Maastossa en toimivuutta ole vielä kokeillut.
Tehotkin lisääntyi 10prossaa
Vanha öljy näytti mustalta ja oli palanut levyihin kiinni. Huolellinen putsaus, vuorotellen levyjä ja öljyä aina 280 grammaan asti.
Uuniin lämpiämään, varovasti painoin kantta alas jotta. Öljyä ja ilmakuplia tuli ruuvin reijistä. Jäähdytys ja ruuvit kiinni. Öljytäytöksi jäi arviolta 277 grammaa. Perä näytti siltä ettei öljyjä ole jaksettu vaihtaa. Sisällä olikin melkoista limaa. Jarrukliinerillä putsausta, perään öljyt ja takas paikoilleen. Perän
kiinnityspultit jätin löysälle ja kävin pienellä ajelulla. Sitten kiristys.
Pari pikku juttua otti silmään kun tein remppaa.. tukivarren pultti oli löysällä, viskon sisempi lukitussokka oli puolittain paikallaan, perän kiinnitys oli löysässä. Ei ihme että oli tärinöitä ajaessa.
Nyt auto tuntuu kääntyvän notkeammin. Maastossa en toimivuutta ole vielä kokeillut.
Tehotkin lisääntyi 10prossaa
Re: Jäteöljyvatkain
Hehhee! Leima tuli rotiskoon. Moottorikin on nyt virallisesti muutettu papereihin(aaz). Kiitos AT5nokille tarvittavista papereista!
Kyllä heti tuntuu ajettavuus paremmalta varsinkin kun vaihdevivusto on iskussa.
Sanomista tuli vetarin suojakumista ja keulan kilpi laitettava takas puskuriin. Seuraavaksi olisi jakopääjumppaa tiedossa.
Kyllä heti tuntuu ajettavuus paremmalta varsinkin kun vaihdevivusto on iskussa.
Sanomista tuli vetarin suojakumista ja keulan kilpi laitettava takas puskuriin. Seuraavaksi olisi jakopääjumppaa tiedossa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jäteöljyvatkain
Onnea pirttiin!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jäteöljyvatkain
Onnea leimasta! Mutta mikä oli syy vaatia kilven siirtämistä? Ei pitäis olla ongelmaa tuollakaan paikalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jäteöljyvatkain
Joskus ainakin oli vaatimus että kilven pitää sijaita auton keskilinjalla, mutta ainakin itse otin erivapauden sijoittaa kuvan mukaan kun esim. alfa 156:ssa oli selkeesti toisella reunalla.
< 15kWh/100km