Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
TT| kirjoitti:Johan se nyt koittelee sielläkin, ei vissiin tykänny nuista hihnojen katkomisen jälkeisistä lämpöjen nousuista TDI mottia vaan, niin ei ole niin kranttu lämmöistä ja kannesta.
Ehkä off topic, mutta mitkä on TDI:n tärkeimmät plussapuolet? Eli miksi TDI on parempi kuin JX?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Mitä nyt omaa kokemusta on, niin tdi koneisia autoja on aina haukuttu kylmiks talvella.Tuottaa vähän hukkalämpöä mutta kuluttaa vähemmän löpöä. Tdi vääntää alempaa.
Esikammiokone antaa lämpöä nopeammin. Esikammiovehkeissä on enemmän ollu kansivikoja. Halkeemia. Vai?
Vierestä oon kattonu kun veli on taistellu tuon cordoban sähköjen kanssa. Aina on boksia, anturia tai muuta vikakoodia Tiiä sitten kumpi on parempi..
Mulla on rakenteilla syncroon 2.4d kone ahdettuna. Eli esikammiokone.
Tuo kansihan se taitaa olla JX:n akilleen kantapää. Meillä oli kotona aikoinaan tölkki missä oli JX ja kannen kanssa oli suuria ongelmia ja taisi mennä lopulta sen takia auto vaihtoon.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Moottori ja vaihteisto tipahti tänään alas. Kakkosnelosilla ja tunkilla sai paketin suht helposti alas.
Isompi työ oli pulttien ja letkujen irrottamisessa.
Tankin kiinnityspannat paljastu melko haperoks ja ruosteen poistoa on edessä korinkin puolesta. Harmi kun loma loppuu kesken
Pitkästä aikaa syncron parissa. Tankin vänkäilin eilen irti ja takaa paljastui savea ja hiekkaa monta kiloa! Moottoritilan tyhjennyksen jälkee vinguttelin ruosteita. Konehuone ja palkit saa pian uutta maalia pintaan.
Konehuoneesta laikkasin akkutelineen irti, jonka tilalle tulee kotelointi vesikuulerille. Akku siirtyy takalämppärin viereen.
Kotelointi siksi, jotta konehuoneen lämpö ei lämmitä alumiinkuuleria. Tarkoitus myös pellittää suht umpeen konehuone, ettei hiekka siellä pöllyäis. Vaihteiston kannakkeet irrottelin ja yhden pultin onnistuin katkasemaan palkin sisään. täytyy vaan hitsata tilalle pultin pätkä. Ei sitä pois saa.
Syncron laitto meni vähän isolleen Tukivarret läks irti ja muutama reikäkin löyty. Tukivarsissa on hitsattavaa ja puslatkin meni vaihtoon kun ei lähteny irti kun puukkosahalla Yllätti miten heikot nuo tukivarren kiinnityskohdat on. Irti rempoessa tuntu joustavan ja antavan periks. Tietääkseni mun voimat ei oo kasvanu Hitsaan sinne vähän vahviketta niin pysyy takarenkaat linjassaan. Ylimääräsiä reikiä hitsailin umpeen noista palkeista, ettei jatkossa sinne pääsis hiekkaa.
CAM00550[1].jpg
Puslat päätin sulatella irti
CAM00540[1].jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kuuleri sai kiinnityspannaks vanhan jakohihnan Mitään ei mee hukkaan
CAM00559[1].jpg
Pohjamaali suihkittuna. Kempin kaapeli meni kesken urakan lakkoon, niin jäi pari reikää apparin puolelle. Se on otettava töistä kaapeli lainaan että saa homman vietyä loppuun. Tankin kiinnityspannat ois jostain kateltava. muistelin että rosterisia jostais sais..? Tai siihenkin vaan hammashihnaa pitelemään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Cooleri on motonet laatua. Lähdöt oli muistaakseni kolme tuumaset, ja lämpöanturille löytyy paikka. Ulkomailta noita saa halvemmalla ja fiksumman muotosia.