1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Onko Karigasniementien varresta tuo venelanssi ? ;)
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

vai i-lake
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Heebo kirjoitti:Onko Karigasniementien varresta tuo venelanssi ? ;)
Roiala kirjoitti:vai i-lake
Nyt ei ummarra, tarttee rautalankaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mä voin tällain reilusti pohjoisempana asuvana vähän tulkata. ;)

Varmaan kyse siitä teutooni-nostokattoylämötköstä jonka bongauksiin laitoit.

Ja i-lake, olisko Inarinjärvi?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

DJSigma kirjoitti:Mä voin tällain reilusti pohjoisempana asuvana vähän tulkata. ;)

Varmaan kyse siitä teutooni-nostokattoylämötköstä jonka bongauksiin laitoit.

Ja i-lake, olisko Inarinjärvi?
Ähäkutti kattimies! Itse olen vieläkin pohjoisemmasta kotoisin (jkl), mutta jouduin turvautumaan kuukkeliin.

Wikisanakirja sanoo seuraavaa

puutavaralanssi
(metsätalous) väliaikainen puutavaran varastopaikka
Hakkuulta puut ajetaan puutavaralanssiin tienvarteen odottamaan jatkokuljetusta.
Puutavaranuittoa varten puut ajettiin puutavaralanssiin vedenäärelle.

Joten venelanssi tarkoittaapi varmaankin veneluiskaa. Se on tosiaan i-lakelta eli Iijärveltä, turistien suosimalta Kutulahdelta.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ja se tärkein: tuliko kallaa vai menikö makkaran syönniksi?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Jouni kirjoitti:Ja se tärkein: tuliko kallaa vai menikö makkaran syönniksi?
Melkolailla hiljaista oli, toki harjusta löytyi syötäväksi. Pieniä oli, suurin taisi olla luokkaa 45cm. Näätämölle meidän oli tarkoitus mennä Iijärveä pitkin, mutta menomatkalla selvisi että Näätämön kiintiöt on myyty loppuun. Hyvä sinänsä että oikeasti rajoitetaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Ja hienoa että on ihmisiä joilla on selkärankaa noudattaa lupia ja kiintiöitä 8-)

Mahdollisena tulevana etdi ukkelina olisi kiva tietää mikä kenkkuili kun vikatilaa pukkasi, ahtopaineet nousi yli rajojen?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Roiala kirjoitti:Ja hienoa että on ihmisiä joilla on selkärankaa noudattaa lupia ja kiintiöitä 8-)

Mahdollisena tulevana etdi ukkelina olisi kiva tietää mikä kenkkuili kun vikatilaa pukkasi, ahtopaineet nousi yli rajojen?
Näätämö on hieno paikka, onhan se kuitenkin ainoa erämainen joki Suomessa jonne jäämeren lohi nousee kutemaan. Ja ei noita kalareissuja ole saaliin takia koskaan tullut tehtyä, vaikka mieluusti harjusta tuleekin syötyä.

Ahtopaineista taitaa vikatila aina tulla, i-laitteiden softa ei vaan sitä vikatilaa näyttänyt. Säädin hukkaporttia pohjoisen päässä ja paluumatkalla ei mennyt enää vikatilaan niin useasti. Tosin ahtopaineetkaan ei nousseet enää 250 kPa lukemiin ja kulku oli astetta vaisumpaa. Toivottavasti tuoreen dynopaperin kanssa ohjelmoija saa paketin parempaan toimintakuntoon.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:Ensi kerralla sitten vähemmän kamaa taikka kunnollinen safariteline jonne mahtuu vene, perämoottori, leirikamppeet ja kanisterit. Kilometrejä viikon aikana tuli reilut 3100km. Raadossa nukuttiin 4 "yötä" ja teltassa 4. Vakionopeudensäädin olis kanssa kiva juttu.
Jos minun kattoteline kelpaa, niin sitä saa lainata seuraavalle reissulle.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

ATsnok kirjoitti:
vville kirjoitti:Ensi kerralla sitten vähemmän kamaa taikka kunnollinen safariteline jonne mahtuu vene, perämoottori, leirikamppeet ja kanisterit. Kilometrejä viikon aikana tuli reilut 3100km. Raadossa nukuttiin 4 "yötä" ja teltassa 4. Vakionopeudensäädin olis kanssa kiva juttu.
Jos minun kattoteline kelpaa, niin sitä saa lainata seuraavalle reissulle.
Kiitoskiitos! Pidetään korvan takana.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »


Joten venelanssi tarkoittaapi varmaankin veneluiskaa. Se on tosiaan i-lakelta eli Iijärveltä, turistien suosimalta Kutulahdelta.
Hähää! Osui omaan nilkkaani, eipä tullut mieleen että lanssi voi tarkoittaa muutakin kuin vanhaa ambulanssia. :oops: :D

Ja se bongattu auto näytti vähän vanhalta ambulanssilta, ja sen korkea nostoylämötkö toi mieleen pienen veneen. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raadonpaska hajosi tänne porvoon motarille, ecu pimeänä. voihan e-tdi.

Ja ehjääntyi etdi TT:n etäohjauksella.K Kiitos Kiitos!Ehtipä tuohon motarille pysähtymään toinenkin foorumilainen.
Viimeksi muokannut vville, 17.06.2015 16:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joko pääsit pois tienposkesta?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

ATsnok kirjoitti:Joko pääsit pois tienposkesta?
Jo vain. Soitin jo a-plus hinuripalvelunroon mutta tulin katumapäälle enkä jäänyt jonottamaan. Hyvä näin. Huomenna 109 relekauppaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raato sai eilisillasta westykoukun takalistoonsa. Sitä minä vaan ihmettelen että miten tyhmä kädettömän ihmisen pitää olla että hankkii tietentahtoen tynnyrillisen vag sähkö- ja ohjelmointivikoja yksinkertaiseen veteraaniautoon. Oliskohan seuraavaksi topikin e-tdi -> m-tdi paikka? :D

Ennen sitä kuitenkin relekauppaan. Raadossa nyt mainio ajonesto, ecun käynnistyminen vaatii takaloosterin 2 sulakkeen asennuksen :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja releen 109 voi korvata ihan normaalilla 3-napaisella releellä.
< 15kWh/100km
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

dmn kirjoitti:Ja releen 109 voi korvata ihan normaalilla 3-napaisella releellä.
Kuulostaa hyvältä. Mitenhän tommoisen osaisin hankkia? Olisko jotain tarvittavaa lisäspeksiä jos marssin bebekin tiskille? 109 rele näyttää olevan huonossa maineessa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuva

Motonet jne kamanakin löytyy... Kunhan nastat 30,85 ja 87 löytyy releestä niin homma bueno.

Riippuen kyllä siitä mihin sulla toi rele on nyt asennettu (luovuttajaauton sulaketauluun?), en tiedä meneekö yleismalli fyysesti paikalleen.
Viimeksi muokannut dmn, 18.06.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
< 15kWh/100km
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

vville kirjoitti:
dmn kirjoitti:Ja releen 109 voi korvata ihan normaalilla 3-napaisella releellä.
Kuulostaa hyvältä. Mitenhän tommoisen osaisin hankkia? Olisko jotain tarvittavaa lisäspeksiä jos marssin bebekin tiskille? 109 rele näyttää olevan huonossa maineessa.
Näillä spekseillä kenties? :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin