1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

HYVÄ VILLE! :D :D
Oliko miten hankala työ tuo ledien vaihto mittaristoon?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Sinky »

tein saman homman westyyn ja erittäin helppo homma kunhan ei revi sitä v*tun foliota rikki joka aiheuttaa aika paskan kierteen.
Home is where you park it.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Ledien vaihto on tosiaan hyvin helppo homma, kun minäkin sen osasin tehdä. Hiukan jäykän oloisia olivat uk:n kautta Suomeen kiertäneet kiinanlamput. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

vville kirjoitti:Ledien vaihto on tosiaan hyvin helppo homma, kun minäkin sen osasin tehdä. Hiukan jäykän oloisia olivat uk:n kautta Suomeen kiertäneet kiinanlamput. :)
Suoraan kiinasta tulleet vaatii yleensä pientä viilaamista että sopii paikalleen ja ehkä kolvia että kontakti on taattu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hiljaista on ollut, kuskinoven kahvan vaihdoin ja CVC:stä tilatut ledpolttimot laitoin pakkivaloihin. Sekä aurauskulmat säädin hieman oikeampaan suuntaan. Raadon JX:n 600km jäähyväismatka tuli ajeltua viikonloppuna. JX on kyllä toiminut ihmeen luotettavasti, viimeksi olen tainnut kurkata konehuoneen puolelle joulukuussa. Polttoaineenkulutus on kohtuullinen, öljyä kyllä kuluu, vuotaa ilmeisesti turbon kautta.

Maanantaina tämä raadonpaska jäi tallille odottelemaan tdi:tä konttiin, josko se sinne nyt viikonlopun aikana asettuisi. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Laita kuvia koneesta kunhan ehdit!
Miten tdi koneen letkut, käyvätkö ne suunnilleen suoraan jxästä vai joutuuko hommaamaan paljonkin uutta letkua?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7685
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Neanterdaali kirjoitti:Miten tdi koneen letkut, käyvätkö ne suunnilleen suoraan jxästä vai joutuuko hommaamaan paljonkin uutta letkua?
Samat letkut käy
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo vesipumpulta kanteen tuleva letku kannattaa uusia, tai ainakin tarkistaa hyvin, yleensä on hankautunut.
Vaikkapa hotcarsilta http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1
162705 8.00€ Kpl Jäähdytysletku Made in Germany
Tai TK-Carparts löytyy myös uusien klemmareiden kanssa
https://www.tk-carparts.de/article/1274 ... rkopf.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nyt se pörähti käyntiin ja kävikin nätisti. :) Tosin atk pissii, ecuun ei saatu yhteyttä ja jonkinverran on johtotöitä jäljellä. Projektin IT- ym. johdolla on yllättäen muutakin elämää :) , joten taitaa tulla viikon-parin ekstraseisokki, vaikka kovasti yritettiin reipastella.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Hyvännäköstä oli meininki eilen :D lisää näitä niin saadaan hyvä rakenne swappien tekemiseen :D
Home is where you park it.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Taas ei mennynnä tämäkään homma niinkuin römpsöössä. Suunniteltu viikon seisokki on huomenna kuukauden seisokki. Tosin reilu 10km koeajo suoritettiin ja oikein mukavalta tdi kyllä tuntui sen hetken kuin moottori toimi. Ajoitusta hienosäädettäessä jako ilmeisesti hyppäsi ja nyt jakomielitautista raatoa on sitten usean päivän verran yritetty ehjätä.
Huoltoautona toiminut pasipaku päätti myöskin toimintansa ja odottelee pihassa vetoakselin vaihtoa. :(
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

vville kirjoitti:Taas ei mennynnä tämäkään homma niinkuin römpsöössä. Suunniteltu viikon seisokki on huomenna kuukauden seisokki. Tosin reilu 10km koeajo suoritettiin ja oikein mukavalta tdi kyllä tuntui sen hetken kuin moottori toimi. Ajoitusta hienosäädettäessä jako ilmeisesti hyppäsi ja nyt jakomielitautista raatoa on sitten usean päivän verran yritetty ehjätä.
Huoltoautona toiminut pasipaku päätti myöskin toimintansa ja odottelee pihassa vetoakselin vaihtoa. :(
Se on elossa! Juuri tulleen tiedon mukaan se heräsi henkiin! Projektinjohto kertonee tarkemmin.
Pasipakukin on taas vailla vetoakselihuolia. Kummasti hommat alkoi tänään taas edetä :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hip hip huraa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Noniin taas yksi eTDI sykkii 8-)
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7685
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hienoa! Joko kohta nimi vaihtuu vai alkaako jo tuntua liian tutulta?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

ATsnok kirjoitti:Hienoa! Joko kohta nimi vaihtuu vai alkaako jo tuntua liian tutulta?
Nyt kun puheeksi otit, niin vähän kyllä mietin josko paskaraato olisi parempi :D

Tänään taas tapahtui edistystä. Ajoitus saatiin kohdilleen, moottori toimii hienosti vaikkakin ahtopaineet karkailee kun löytyy heikkoja lenkkejä. Mutta päästiin taas koeponnistamaan. Huomenna uusi yritys.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 880
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Sinky »

kaikesta päätellen kun riittävästi hyppää niin ei edes e-TDI:n ajoittaminen ole kovin helppoa :D
Home is where you park it.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT osaa kommentoida jakoasioita paremmin :) Mutta tänään taas hommat eteni. Jatkettiin ahtoputkia ja Saatiin johtotöitä etiäpäin, nyt toimii hehkuvalo ja muut mittarin merkkivalot.
Koeajoakin tuli ajettua, tälläkertaa putket pysyi niin kauan paikallaan että on pakko todeta että on se IHANA tölkinmoottori. Raato tuntuu nyt ihan normiautolta moottorinsa puolesta. Vetää tasaisesti eikä hyydy mäessä. Vielä kun saadaan ahtoputket pysymään kasassa ja vesijäähy toimintaan niin sittenhän se on sähköjen viimeistelyä ja koeponnistusta vaille valmis käyttöön. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Eilen oltiin ahkeria ja saatiin ahdettua välijäähyn syylari eteen alkuperäisen kaveriksi, mutta taidettiin olla liian kovakouraisia. :(
pikku_vuoto.jpg
Kylläpäs näitä vastoinkäymisiä riittää :(

Jotain positiivistakin, nyt tuntuu ahtoputket ja moottorin sähköt toimivan täydellisesti.
Enää ei ole paljosta kiinni raadon käyttöönotto, välijäähy toimintaan, syylarin vaihto ja ohjaustehostimen vuodon selvittely niin se olisi siinä. Toki löytyy pitkä listä viimeisteltävää, sähköjen siivousta yms. Lukkojen valotkaan ei vielä toimi. Mutta kieltämättä alkaa jo kyllästyttämään pakulla ajo, varsinkin kun maistiaisia uudesta moottorista on saanut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hyvä Vville! Kyllä se siitä vielä palkitsee!! :D
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Vastaa Viestiin