1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
HYVÄ VILLE!
Oliko miten hankala työ tuo ledien vaihto mittaristoon?
Oliko miten hankala työ tuo ledien vaihto mittaristoon?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
tein saman homman westyyn ja erittäin helppo homma kunhan ei revi sitä v*tun foliota rikki joka aiheuttaa aika paskan kierteen.
Home is where you park it.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ledien vaihto on tosiaan hyvin helppo homma, kun minäkin sen osasin tehdä. Hiukan jäykän oloisia olivat uk:n kautta Suomeen kiertäneet kiinanlamput.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Suoraan kiinasta tulleet vaatii yleensä pientä viilaamista että sopii paikalleen ja ehkä kolvia että kontakti on taattuvville kirjoitti:Ledien vaihto on tosiaan hyvin helppo homma, kun minäkin sen osasin tehdä. Hiukan jäykän oloisia olivat uk:n kautta Suomeen kiertäneet kiinanlamput.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hiljaista on ollut, kuskinoven kahvan vaihdoin ja CVC:stä tilatut ledpolttimot laitoin pakkivaloihin. Sekä aurauskulmat säädin hieman oikeampaan suuntaan. Raadon JX:n 600km jäähyväismatka tuli ajeltua viikonloppuna. JX on kyllä toiminut ihmeen luotettavasti, viimeksi olen tainnut kurkata konehuoneen puolelle joulukuussa. Polttoaineenkulutus on kohtuullinen, öljyä kyllä kuluu, vuotaa ilmeisesti turbon kautta.
Maanantaina tämä raadonpaska jäi tallille odottelemaan tdi:tä konttiin, josko se sinne nyt viikonlopun aikana asettuisi.
Maanantaina tämä raadonpaska jäi tallille odottelemaan tdi:tä konttiin, josko se sinne nyt viikonlopun aikana asettuisi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Laita kuvia koneesta kunhan ehdit!
Miten tdi koneen letkut, käyvätkö ne suunnilleen suoraan jxästä vai joutuuko hommaamaan paljonkin uutta letkua?
Miten tdi koneen letkut, käyvätkö ne suunnilleen suoraan jxästä vai joutuuko hommaamaan paljonkin uutta letkua?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Samat letkut käyNeanterdaali kirjoitti:Miten tdi koneen letkut, käyvätkö ne suunnilleen suoraan jxästä vai joutuuko hommaamaan paljonkin uutta letkua?
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tuo vesipumpulta kanteen tuleva letku kannattaa uusia, tai ainakin tarkistaa hyvin, yleensä on hankautunut.
Vaikkapa hotcarsilta http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1
162705 8.00€ Kpl Jäähdytysletku Made in Germany
Tai TK-Carparts löytyy myös uusien klemmareiden kanssa
https://www.tk-carparts.de/article/1274 ... rkopf.html
Vaikkapa hotcarsilta http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1
162705 8.00€ Kpl Jäähdytysletku Made in Germany
Tai TK-Carparts löytyy myös uusien klemmareiden kanssa
https://www.tk-carparts.de/article/1274 ... rkopf.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Nyt se pörähti käyntiin ja kävikin nätisti. Tosin atk pissii, ecuun ei saatu yhteyttä ja jonkinverran on johtotöitä jäljellä. Projektin IT- ym. johdolla on yllättäen muutakin elämää , joten taitaa tulla viikon-parin ekstraseisokki, vaikka kovasti yritettiin reipastella.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hyvännäköstä oli meininki eilen lisää näitä niin saadaan hyvä rakenne swappien tekemiseen
Home is where you park it.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Taas ei mennynnä tämäkään homma niinkuin römpsöössä. Suunniteltu viikon seisokki on huomenna kuukauden seisokki. Tosin reilu 10km koeajo suoritettiin ja oikein mukavalta tdi kyllä tuntui sen hetken kuin moottori toimi. Ajoitusta hienosäädettäessä jako ilmeisesti hyppäsi ja nyt jakomielitautista raatoa on sitten usean päivän verran yritetty ehjätä.
Huoltoautona toiminut pasipaku päätti myöskin toimintansa ja odottelee pihassa vetoakselin vaihtoa.
Huoltoautona toiminut pasipaku päätti myöskin toimintansa ja odottelee pihassa vetoakselin vaihtoa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Se on elossa! Juuri tulleen tiedon mukaan se heräsi henkiin! Projektinjohto kertonee tarkemmin.vville kirjoitti:Taas ei mennynnä tämäkään homma niinkuin römpsöössä. Suunniteltu viikon seisokki on huomenna kuukauden seisokki. Tosin reilu 10km koeajo suoritettiin ja oikein mukavalta tdi kyllä tuntui sen hetken kuin moottori toimi. Ajoitusta hienosäädettäessä jako ilmeisesti hyppäsi ja nyt jakomielitautista raatoa on sitten usean päivän verran yritetty ehjätä.
Huoltoautona toiminut pasipaku päätti myöskin toimintansa ja odottelee pihassa vetoakselin vaihtoa.
Pasipakukin on taas vailla vetoakselihuolia. Kummasti hommat alkoi tänään taas edetä
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hip hip huraa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Noniin taas yksi eTDI sykkii
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hienoa! Joko kohta nimi vaihtuu vai alkaako jo tuntua liian tutulta?
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Nyt kun puheeksi otit, niin vähän kyllä mietin josko paskaraato olisi parempiATsnok kirjoitti:Hienoa! Joko kohta nimi vaihtuu vai alkaako jo tuntua liian tutulta?
Tänään taas tapahtui edistystä. Ajoitus saatiin kohdilleen, moottori toimii hienosti vaikkakin ahtopaineet karkailee kun löytyy heikkoja lenkkejä. Mutta päästiin taas koeponnistamaan. Huomenna uusi yritys.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
kaikesta päätellen kun riittävästi hyppää niin ei edes e-TDI:n ajoittaminen ole kovin helppoa
Home is where you park it.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
TT osaa kommentoida jakoasioita paremmin Mutta tänään taas hommat eteni. Jatkettiin ahtoputkia ja Saatiin johtotöitä etiäpäin, nyt toimii hehkuvalo ja muut mittarin merkkivalot.
Koeajoakin tuli ajettua, tälläkertaa putket pysyi niin kauan paikallaan että on pakko todeta että on se IHANA tölkinmoottori. Raato tuntuu nyt ihan normiautolta moottorinsa puolesta. Vetää tasaisesti eikä hyydy mäessä. Vielä kun saadaan ahtoputket pysymään kasassa ja vesijäähy toimintaan niin sittenhän se on sähköjen viimeistelyä ja koeponnistusta vaille valmis käyttöön.
Koeajoakin tuli ajettua, tälläkertaa putket pysyi niin kauan paikallaan että on pakko todeta että on se IHANA tölkinmoottori. Raato tuntuu nyt ihan normiautolta moottorinsa puolesta. Vetää tasaisesti eikä hyydy mäessä. Vielä kun saadaan ahtoputket pysymään kasassa ja vesijäähy toimintaan niin sittenhän se on sähköjen viimeistelyä ja koeponnistusta vaille valmis käyttöön.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Eilen oltiin ahkeria ja saatiin ahdettua välijäähyn syylari eteen alkuperäisen kaveriksi, mutta taidettiin olla liian kovakouraisia.
Jotain positiivistakin, nyt tuntuu ahtoputket ja moottorin sähköt toimivan täydellisesti.
Enää ei ole paljosta kiinni raadon käyttöönotto, välijäähy toimintaan, syylarin vaihto ja ohjaustehostimen vuodon selvittely niin se olisi siinä. Toki löytyy pitkä listä viimeisteltävää, sähköjen siivousta yms. Lukkojen valotkaan ei vielä toimi. Mutta kieltämättä alkaa jo kyllästyttämään pakulla ajo, varsinkin kun maistiaisia uudesta moottorista on saanut.
Kylläpäs näitä vastoinkäymisiä riittää Jotain positiivistakin, nyt tuntuu ahtoputket ja moottorin sähköt toimivan täydellisesti.
Enää ei ole paljosta kiinni raadon käyttöönotto, välijäähy toimintaan, syylarin vaihto ja ohjaustehostimen vuodon selvittely niin se olisi siinä. Toki löytyy pitkä listä viimeisteltävää, sähköjen siivousta yms. Lukkojen valotkaan ei vielä toimi. Mutta kieltämättä alkaa jo kyllästyttämään pakulla ajo, varsinkin kun maistiaisia uudesta moottorista on saanut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Hyvä Vville! Kyllä se siitä vielä palkitsee!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!