Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Tervehdys kaikille!
Nyt on korkea aika Ford-miehenkin tulla kaapista ja tunnustaa tunteensa myös VW:n suuntaan. Viikonluppu on nyt iloisesti ajeltu, perjantaina katsastetulla Caravellella.. Kyseessä on siis -89 Caravelle syncro, 1+7 "nysse". Auto on alunperin 2.1 digijet, mutta jossain vaiheessa konttiin on nostettu 1.9 kaasari wbx. Auto on ollut ikänsä pohjoisessa ja nyt etelänmatkalla täällä Pirkanmaalla. Tarina on pitkä, mutta lyhyesti sanottuna, auton oli kuulemma ollut määrä lähteä työkomennukselle Murmanskiin. Homma onneksi oli mennyt puihin ja pääsin nappaamaan tämän harvinaisen tervepeltisen yksilön haltuuni. Joten pelastetaan tämä nyt museoinnilta, Afrikalta ja Murmanskilta! Tulevissa jaksoissa sitten selviää miten Caravellea jatkojalostetaan, mutta niin hauskalta peliltä vaikuttaa, että jää meille ilmanmuuta perheenjäseneksi! Varmaan nyt ensialkuun pientä siistimistä sieltä täältä, toivottavasti jossain kohtaa koneeksi löytyisi joku hieman puhdikkaampi pata. Hieman harrastamista hidastaa, kun itse en autoista ja varsinkaan niiden tekniikasta ymmärrä sen enempää, kuin sika tuulimyllystä. Mutta tässähän sitä pikkuhiljaa opiskellaan ja onneksi täällä on mukavasti tietotaitoa tarjolla.
Varoitus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua..mutta ehkä se sallitaan, kun koen olevani kiitoksen velkaa. Kävin tosiaan perjantaina Caravellen kanssa Lempäälän Järkiautossa. Ideana oli vain että T3 asiantuntija antaisi arvionsa autosta ja suositukset tarvittavista remonteista. Auto oli ihan ajokuntoinen, mutta katsastettu viimeksi 2007, olin aivan varma, että jotain pientä seppäilyä olisi luvassa. Pari kierrosta pihassa mentiin auton ympäri, sitten kahville. Seuraava esitys oli, että ei aleta korjata ehjää, haetaan siihen leima!? Itse pidin ajatusta hieman yltiöpositiivisena, mutta suostuin. Kahvien jälkeen kurvasimme naapuriin, konttorille...ja tuoreen leiman ja kehujen kanssa pois. Kyllä se ammattimies tiesi mistä puhui! Joten kiitoksia Järkiautolle vielä kerran, yllyttämisestä, vinkeistä, tuhdista aloittelijan tietopaketista ja kahveista!
Koitan saada jossain vaiheessa myös kuvia kulkupelistä eetteriin, jos suinkin atk-taitoni moiseen riittävät..
Nyt on korkea aika Ford-miehenkin tulla kaapista ja tunnustaa tunteensa myös VW:n suuntaan. Viikonluppu on nyt iloisesti ajeltu, perjantaina katsastetulla Caravellella.. Kyseessä on siis -89 Caravelle syncro, 1+7 "nysse". Auto on alunperin 2.1 digijet, mutta jossain vaiheessa konttiin on nostettu 1.9 kaasari wbx. Auto on ollut ikänsä pohjoisessa ja nyt etelänmatkalla täällä Pirkanmaalla. Tarina on pitkä, mutta lyhyesti sanottuna, auton oli kuulemma ollut määrä lähteä työkomennukselle Murmanskiin. Homma onneksi oli mennyt puihin ja pääsin nappaamaan tämän harvinaisen tervepeltisen yksilön haltuuni. Joten pelastetaan tämä nyt museoinnilta, Afrikalta ja Murmanskilta! Tulevissa jaksoissa sitten selviää miten Caravellea jatkojalostetaan, mutta niin hauskalta peliltä vaikuttaa, että jää meille ilmanmuuta perheenjäseneksi! Varmaan nyt ensialkuun pientä siistimistä sieltä täältä, toivottavasti jossain kohtaa koneeksi löytyisi joku hieman puhdikkaampi pata. Hieman harrastamista hidastaa, kun itse en autoista ja varsinkaan niiden tekniikasta ymmärrä sen enempää, kuin sika tuulimyllystä. Mutta tässähän sitä pikkuhiljaa opiskellaan ja onneksi täällä on mukavasti tietotaitoa tarjolla.
Varoitus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua..mutta ehkä se sallitaan, kun koen olevani kiitoksen velkaa. Kävin tosiaan perjantaina Caravellen kanssa Lempäälän Järkiautossa. Ideana oli vain että T3 asiantuntija antaisi arvionsa autosta ja suositukset tarvittavista remonteista. Auto oli ihan ajokuntoinen, mutta katsastettu viimeksi 2007, olin aivan varma, että jotain pientä seppäilyä olisi luvassa. Pari kierrosta pihassa mentiin auton ympäri, sitten kahville. Seuraava esitys oli, että ei aleta korjata ehjää, haetaan siihen leima!? Itse pidin ajatusta hieman yltiöpositiivisena, mutta suostuin. Kahvien jälkeen kurvasimme naapuriin, konttorille...ja tuoreen leiman ja kehujen kanssa pois. Kyllä se ammattimies tiesi mistä puhui! Joten kiitoksia Järkiautolle vielä kerran, yllyttämisestä, vinkeistä, tuhdista aloittelijan tietopaketista ja kahveista!
Koitan saada jossain vaiheessa myös kuvia kulkupelistä eetteriin, jos suinkin atk-taitoni moiseen riittävät..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
TerVWetuloa foorumille ja onnittelut Tölkin hankkimisen johdosta!!!
Aloitit juuri oikeasta paikasta, kahvit Järkiautossa ja sitten vaan leimalle...
Bensakone / WBX linjalla meinaat jatka?
Kuvia odotellessa...
Aloitit juuri oikeasta paikasta, kahvit Järkiautossa ja sitten vaan leimalle...
Bensakone / WBX linjalla meinaat jatka?
Uskon että täältä löydät kaiken sen tiedon mitä tarvitset Tölkin kanssa (kysy jos et löydä) ja apujakin varmasti, niin ja onhan se Järkiauto siellä LempäälässäMustaPekka kirjoitti:Hieman harrastamista hidastaa, kun itse en autoista ja varsinkaan niiden tekniikasta ymmärrä sen enempää, kuin sika tuulimyllystä. Mutta tässähän sitä pikkuhiljaa opiskellaan ja onneksi täällä on mukavasti tietotaitoa tarjolla.
Eiköhän se ole sallittua tai jopa suotavaa, kun kyse on foorumin yhteistyökumppanista.MustaPekka kirjoitti:Varoitus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua..mutta ehkä se sallitaan, kun koen olevani kiitoksen velkaa.
Kuvia odotellessa...
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Kiitoksia!
Juu, bensakoneessa pysytään Ilmanmuuta. Tuskin kilometrejä tulee niin paljon, että dieselöinti kannattaisi. Kai se ensisijainen vaihtoehto olisi palata alkuperäiseen, 2.1 wbx:ään. Mutta miten kiven alla nuo koneet nykyään ovat? Pitääkö niistä antaa käsi ja jalka? Jonkinlainen kiinnostus olisi kyllä myös tuonne Subarun mosan suuntaan.. Mutta siinä hommassa varmaan riittää jo enemmän askartelua? Onko foorumilaiset Subarun koneita konttiin laittaneet? Äkkiseltään en löytänyt kovin syväluotaavaa keskustelua aiheesta.. Rivi 5 on tietysti myös kuumottava vaihtoehto! Neloskoneet menee jo aavistuksen tylsiksi.. Pikkusen lisää puhtia, inhimillisellä kulutuksella olisi haaveissa, että tuolla pystyisi oikeasti tekemään reissuja, isommallakin porukalla.
Pistetään nyt kokeeksi pari, pikaisesti räpsäistyä kuvaa. Saa nähdä miten homma onnistuu tällä "äly"puhelimella.. Yksi kuva ainakin haluaa väkisin tulla kyljellään näytille. Muutama kolhu ja ryppy autosta löytyy, mutta ruoste loistaa poissaolollaan!
Juu, bensakoneessa pysytään Ilmanmuuta. Tuskin kilometrejä tulee niin paljon, että dieselöinti kannattaisi. Kai se ensisijainen vaihtoehto olisi palata alkuperäiseen, 2.1 wbx:ään. Mutta miten kiven alla nuo koneet nykyään ovat? Pitääkö niistä antaa käsi ja jalka? Jonkinlainen kiinnostus olisi kyllä myös tuonne Subarun mosan suuntaan.. Mutta siinä hommassa varmaan riittää jo enemmän askartelua? Onko foorumilaiset Subarun koneita konttiin laittaneet? Äkkiseltään en löytänyt kovin syväluotaavaa keskustelua aiheesta.. Rivi 5 on tietysti myös kuumottava vaihtoehto! Neloskoneet menee jo aavistuksen tylsiksi.. Pikkusen lisää puhtia, inhimillisellä kulutuksella olisi haaveissa, että tuolla pystyisi oikeasti tekemään reissuja, isommallakin porukalla.
Pistetään nyt kokeeksi pari, pikaisesti räpsäistyä kuvaa. Saa nähdä miten homma onnistuu tällä "äly"puhelimella.. Yksi kuva ainakin haluaa väkisin tulla kyljellään näytille. Muutama kolhu ja ryppy autosta löytyy, mutta ruoste loistaa poissaolollaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Tölkkimika ja Eicca_ just rakentavat subarukoneista ratatölkkiä, joten heiltä kannattaa kysellä "subuttamisesta".
Mikalla on virittäjistä tuttu sin T3 Multivan subarutekniikalla.
Tuolta löytyy tietoa ratataxin rakentamisesta ja siitä subarustakin jotain
Mikalla on virittäjistä tuttu sin T3 Multivan subarutekniikalla.
Tuolta löytyy tietoa ratataxin rakentamisesta ja siitä subarustakin jotain
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Tervetuloa joukkoon!
dogbox suunnittelee myös subaruttamista. Maailmallahan se on hyvinkin suosittu konevaihtoehto, joten palikkaa löytyy valmiina hyvin.
Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Bensaturbojen kanssa tulee vaan äkkiä tehoraja vastaan, jos ei halua poikkeuslupia hakea.
dogbox suunnittelee myös subaruttamista. Maailmallahan se on hyvinkin suosittu konevaihtoehto, joten palikkaa löytyy valmiina hyvin.
Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Bensaturbojen kanssa tulee vaan äkkiä tehoraja vastaan, jos ei halua poikkeuslupia hakea.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Aiemman n.10000€ sijaan tarvitsee nyt maksaa sama summa mitä käytettynä maahantuotavasta autosta joutuisi maksamaan, eli n.1000€ tai satasia.MustaPekka kirjoitti:Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole
Väristä johtuen pakko kysäistä, että onko paloautona toiminut elinkaarensa alussa?
Väristä johtuen pakko kysäistä, että onko paloautona toiminut elinkaarensa alussa?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Käytännössä sen pitäisi tarkoittaa sitä, että maksamattoman autoveron, siis se joka pitää maksaa auton käyttötarkoituksen muuttuessa kokonaan, laskenta peruste muuttuu. Aikaisemmin joutui siis maksamaan esim.vuoden -90 pakusta silloisen myyntihinnan mukaisen autoveron, muutettaessa se esim.täydenveron matkailuautoksi, nyt autoveron jäljellä olevaa määrää laskettaessa, verrokkina ei käytetä silloista uutta autoa, vaan katsotaan tämänhetkistä "jälleenmyynti" arvoa ja lasketaan verot sen mukaan.....
Tai näin olen ainakin itse asian sisäistänyt
Tai näin olen ainakin itse asian sisäistänyt
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Siistikorinen syncro!MustaPekka kirjoitti:Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Jos ajat yli 5000km vuodessa, niin dieselöinti taitaa kannattaa, varsinkin matkailuautona. Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
Syncrotölkin voi varustella ja rekisteröidä täyden veron matkailuautoksi, maksamalla jonkinmoinen vero joka lasketaan auton nykyarvon mukaan. Viimevuoden puolella se laskettiin uuden auton arvon mukaan. Eli verokohtelu muuttui nyt vuoden 2015 alusta.
Ilmeisesti tänä vuonna ei tarvitse maksaa tuosta muutoksesta enää +9 000 € veroja.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288776672597.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Itse ostin kunnostetun koneen ja vielä on jalat ja kädet tallella. Vähän huonot taitaa yleisesti olla markkinat tehdä asiakaskoneina wassereita että tuskin niihin törmäät rivi-ilmotuksista. Suomenmaalla on kuitenki osaajia tekemään wasseri siinä missä kuplanpata. Kirjottelevat vain enemmän tuolla volkkaripalstan puolella.MustaPekka kirjoitti:
Kai se ensisijainen vaihtoehto olisi palata alkuperäiseen, 2.1 wbx:ään. Mutta miten kiven alla nuo koneet nykyään ovat? Pitääkö niistä antaa käsi ja jalka?
Mulla on sähköpostikeskusteluja tallessa kun ostaessani konetta keskusteltiin heikkouksista ja plussista mitä näihin motteihin tulee, perustuen useisiin purettuihin, mitattuihin koneisiin. Näistä voidaan jatkaa vaikka yv:nä jos kiinnostaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Mun kaikki kolme muuta harrasteautoa on rivinelosella... On niissä sentään kaikissa ahdin ja vetarit oikeassa päässä, tai joka nurkassa, ettei homma mene ihan tylsäksi. Toki ne on silti vieläkin vain Fordeja... Kovin vähän tiedän Caravellen historiasta, mutta uutena se on myyty geologian tutkimuskeskukselle, Rovaniemelle.ketsa kirjoitti:Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole
Väristä johtuen pakko kysäistä, että onko paloautona toiminut elinkaarensa alussa?
Onhan tässä sitten moottoriksi vaihtoehtoja, vaikka lampaat söis. Eikös noita matkailuautovarusteluitakin syynätä nykyään vähän tarkemmin? Retkipatja ja trangia takaluukussa ei taida ihan riittää..? Eli kyllähän siinäkin kummasti kuluja kertyy, ensin dieselöinti, sitten matkailuvarustus ja vielä ne verot. Vaikka en varsinaisesti pussihousuksi tunnustaudukaan, ehkä kumminkin pitäisin sisustan mielummin orkkiksena, tai orkkistyylisenä, kuin että värkkäisin sinne vanerista 2h+k+s+WC...
Onneksi tässä ei ihan ole hätä kädessä, sitkeestihän tuo 1.9:kin tuolla säksättää. Täytyypi tehdä ensimmäinen harjoitusreissu pikapuoliin, ennenkuin jaetaan tuomio! Josko jo vaikka viikonlopuksi saisi ryhmän kasaan F-cupiin..? Hyvissä ajoin varmaan kumminkin kannattaa reissuun lähteä..meno on varmasti rauhallista, kun lauteille nousee muutama raavas mies.. Onneksi en vielä ole löytänyt tuohon isompia renkaita..
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Sellainen tilannekatsaus tähän väliin, että omalla bussilla nyt ajellut ~11000 kilsaa huhtikuun alun jälkeen, kulutus on keskimäärin 9 l/100 km. Laskujeni mukaan olen sellaiset ~750€ säästänyt polttoainekuluissa verrattuna bensabussiin, eli verot (täydet henkilöauton käyttövoimaverot) on tullut kevyesti maksettua takaisin.
Niin että kun sulla se pyörre siellä tankissa rauhoittuu ja saat ynnättyä tuon koneen kulutusta, niin kannattaa laskea uudestaan paljonko tulee ajeltua ja onko siitä dieselöinnistä hyötyä vai ei.
Niin että kun sulla se pyörre siellä tankissa rauhoittuu ja saat ynnättyä tuon koneen kulutusta, niin kannattaa laskea uudestaan paljonko tulee ajeltua ja onko siitä dieselöinnistä hyötyä vai ei.
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Juu ei vanerivirityksiä, vaan ääni ihan kunnolliselle orkkissisustalle jos sille tielle meinaat lähteä.MustaPekka kirjoitti: Onhan tässä sitten moottoriksi vaihtoehtoja, vaikka lampaat söis. Eikös noita matkailuautovarusteluitakin syynätä nykyään vähän tarkemmin? Retkipatja ja trangia takaluukussa ei taida ihan riittää..? Eli kyllähän siinäkin kummasti kuluja kertyy, ensin dieselöinti, sitten matkailuvarustus ja vielä ne verot. Vaikka en varsinaisesti pussihousuksi tunnustaudukaan, ehkä kumminkin pitäisin sisustan mielummin orkkiksena, tai orkkistyylisenä, kuin että värkkäisin sinne vanerista 2h+k+s+WC...
Onneksi tässä ei ihan ole hätä kädessä, sitkeestihän tuo 1.9:kin tuolla säksättää. Täytyypi tehdä ensimmäinen harjoitusreissu pikapuoliin, ennenkuin jaetaan tuomio! Josko jo vaikka viikonlopuksi saisi ryhmän kasaan F-cupiin..? Hyvissä ajoin varmaan kumminkin kannattaa reissuun lähteä..meno on varmasti rauhallista, kun lauteille nousee muutama raavas mies.. Onneksi en vielä ole löytänyt tuohon isompia renkaita..
Ihmeen vähän nuo 235/75/15 renkaat vauhtia hidastaa omassa 1.6 td jx tehosavustinmoottorissa, tosin nehän on vielä pikkurenkaat syncrossa. Meinasin itse kuitenkin pärjäillä vielä niillä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Tohtori tervehtii myös uutta tulokasta Tdi on suositus mitä ikinä teetkin syncrollesi
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
... ainakaan Tölkissä. Autoilun ei aina tarvitse olla edullista, taloudellista ja tylsää. Tärkeintä on pitää hauskaa koko rahalla!ketsa kirjoitti:Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole
Tuolta löytyy tietoa ja tuotteita Tölkin Subaroittamiseen. Tuosta puolestaan voi lueskella artikkelin kuinka 1.9 Camper saparoitiin brittiläisellä takapihalla.
Lisää (vähän vanhempaa) tietoa ATsnokin mainitseman Ratataxin rakentamisesta.
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Oli palotölkissä samanlainen yli 20 litran kulutus tuossa taannoin. Ostin uuden tankin täyttöputken ja kulutus palasi takaisin kympin nurkille...vville kirjoitti:[Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Samoilla täyttöputkilla oli nuo mun kaikki dj:n kulutukset, eniten vei tosiaan talven pätkäajoissa eli reilua 20litraa. Maantiellä hissuttelemalla pääsi reilulla kympillä.ketsa kirjoitti:Oli palotölkissä samanlainen yli 20 litran kulutus tuossa taannoin. Ostin uuden tankin täyttöputken ja kulutus palasi takaisin kympin nurkille...vville kirjoitti:[Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
Nykyinen jx tuntuu vievän samassa pätkäajossa 10l vähemmän. Toki siinä on ruma ääni ja se haisee ja tehoton Toivotaan että tuleva tdi ratkaisee tuon teho-ongelman, toki paha ääni ja haju jää
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Taitaa se haju tulla vville ihan vaan kuskista
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi
Kyllähän se DJ olis sitten ihan vielä ok, jos kulutus pysyisi siellä kympin korvilla.. 20l voisi alkaa jo ahdistamaan, kun ei tontilta löydy öljylähdettä.
Jostain syystä kyllä kovasti kiehtoisi ajatus Subarun koneesta.. Suonette sen minulle anteeksi? Onneksi juuri nyt ei ole tarpeeksi kapitaalia lähteä moiseen hullutukseen. Ehtii hyvin tutustua aiheeseen ja kenties tulla vielä järkiinsä.
Uhkaavasti näyttää nyt siltä että lauantaina olisi Caravellen ensimmäinen tosikoitos ja rallireissu. Takalämppäri kaipaisi vähän tlc:tä, miten tuo linjurin takapenkki lähtee purkaantumaan, että pääsisi sinne käsiksi? Miten ensinnäkin se paneeli, siitä penkin alta, lähtee irti? Ruuveja en muista siinä nähneeni.. Onko se vaan jollain klipsuilla ja nyppäämällä irti? Pakko kysyä, muuten taas rikon ehjän!
On meillä ollut niin hauskaa! Kaksi talvea kun pelännyt jäävänsä jo tasamaallekin jumiin, takaveto Transitilla, niin on tämä jokapyöräveto mahtava juttu. Eilenkin tarvi tulla töistä kotipihaan, pellon kautta!
Jostain syystä kyllä kovasti kiehtoisi ajatus Subarun koneesta.. Suonette sen minulle anteeksi? Onneksi juuri nyt ei ole tarpeeksi kapitaalia lähteä moiseen hullutukseen. Ehtii hyvin tutustua aiheeseen ja kenties tulla vielä järkiinsä.
Uhkaavasti näyttää nyt siltä että lauantaina olisi Caravellen ensimmäinen tosikoitos ja rallireissu. Takalämppäri kaipaisi vähän tlc:tä, miten tuo linjurin takapenkki lähtee purkaantumaan, että pääsisi sinne käsiksi? Miten ensinnäkin se paneeli, siitä penkin alta, lähtee irti? Ruuveja en muista siinä nähneeni.. Onko se vaan jollain klipsuilla ja nyppäämällä irti? Pakko kysyä, muuten taas rikon ehjän!
On meillä ollut niin hauskaa! Kaksi talvea kun pelännyt jäävänsä jo tasamaallekin jumiin, takaveto Transitilla, niin on tämä jokapyöräveto mahtava juttu. Eilenkin tarvi tulla töistä kotipihaan, pellon kautta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.