1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Ihmesieniä saat muutaman kaupan päälle, niin voit kokeilla niitä jos et ole jo tilannut säkillistä kiinasta.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Kiitoskiitos!ATsnok kirjoitti:Ihmesieniä saat muutaman kaupan päälle, niin voit kokeilla niitä jos et ole jo tilannut säkillistä kiinasta.
Ihmesienet on tuttua tavaraa, tosin kotona ei taida olla yhtään. Sienikauppaan on siis mentävä. Clasulla näytti olevan 3,99/4kpl.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Taisi olla suht samaan hintaan 100kpl kiinasta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
kerro lisää, iibeistäkö?TT| kirjoitti:Taisi olla suht samaan hintaan 100kpl kiinasta
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 866#p20828vville kirjoitti:kerro lisää, iibeistäkö?TT| kirjoitti:Taisi olla suht samaan hintaan 100kpl kiinasta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
OHO! tilasin 200 kpl = 10,60 €, samalla tuli ratkottua koko suvun joululahjatTT| kirjoitti:http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 866#p20828vville kirjoitti:kerro lisää, iibeistäkö?TT| kirjoitti:Taisi olla suht samaan hintaan 100kpl kiinasta
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Projekti edistyy hyvällä vauhdilla. Purkaminen on helppoa ja nopeaa. Saattaa olla että kokoaminen on hiukan haastavampaa . Purin tänään penkit, seinä- ja lattiaverhoilun. Positiivista oli se että ruostereikiä ei löytynyt edes seinäverhoilun takaa. Saumatkin näytti olevan ehjiä sisäpuolelta. Poistin kaikki bitumimatotkin.
Pesin myöskin painehuuhtelulaitteella penkkejä useampaan otteeseen, hidasta puuhaa. Muuten tulee puhdasta mutta mustat homepilkut tuottaa haasteita. On kokeiltu erilaiset verhoilupesuaineet, vaahdot ja etikkakin. Kloriittia en ole vielä uskaltanut käyttää.
Paluumatkalla huomasin äänimailman hiukan muuttuneen, on niillä äänieristeillä jokin tarkoitus.
Pesin myöskin painehuuhtelulaitteella penkkejä useampaan otteeseen, hidasta puuhaa. Muuten tulee puhdasta mutta mustat homepilkut tuottaa haasteita. On kokeiltu erilaiset verhoilupesuaineet, vaahdot ja etikkakin. Kloriittia en ole vielä uskaltanut käyttää.
Paluumatkalla huomasin äänimailman hiukan muuttuneen, on niillä äänieristeillä jokin tarkoitus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Aika tyhjän näköistä on, miten sait bitumieristeen irti?
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Taitaa olla bitumit jo sen verran kovetunutta, että lähtee melkein imuroimalla
Vähän tahmeet lähtee pienellä lämmöllä, mutta hienosti edistyy tämä projekti, peukut siitä!!
Vähän tahmeet lähtee pienellä lämmöllä, mutta hienosti edistyy tämä projekti, peukut siitä!!
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Bitumit oli niin kovettuneita ja koppuraisia että lähes kaikki lähti irti helposti paljain sormin. Joillekin näytin talttapäistä meisseliä. Poistetuista eristeistä tuli kohtuullisen painava jätesäkki.dogbox kirjoitti:Taitaa olla bitumit jo sen verran kovetunutta, että lähtee melkein imuroimalla
Vähän tahmeet lähtee pienellä lämmöllä, mutta hienosti edistyy tämä projekti, peukut siitä!!
Seiniin pitänee hankkia dynamattia ja kenties eristeeksi villaa...
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Kysympä nyt tähän syssyyn että mitkä kohdat (kaarten ja motin lisäksi) kannattaa äänieristää kunnolla? Koko autoa jos ruetaan laittaan dynamatilla niin auton hinta ja paino tuplaantuu. Itseäkin nuo kovat rengasäänet haittaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Hyvä kysymys johon en kyllä ainakaan vielä osaa vastata . Itselläkin oli ajatus löytää sopiva kompromissi äänieristyksen ja painon suhteen. Dynamat näyttää kyllä olevan melko arvokasta...Pastori kirjoitti:Kysympä nyt tähän syssyyn että mitkä kohdat (kaarten ja motin lisäksi) kannattaa äänieristää kunnolla? Koko autoa jos ruetaan laittaan dynamatilla niin auton hinta ja paino tuplaantuu. Itseäkin nuo kovat rengasäänet haittaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Bitumimattoja voi liimata paloina suuriin pintoihin. Jostain tarttunu muistiin että riittäs jotta 1/3 osa paneelin pinta-alasta peittoon(?)
Hyviä kohteita on ovien paneelit ja liukuoven vastapäisen seinän paneelit ja etulattioiden "potkupellit". Matkustamon lattiapeltien päällä kumimatot tekee jo paljon.
Budjetti-ratkaisu on suihkia alustamassaa tai kylmäbitumia. Tulee lisää massaa, mikä auttaa, mutta pinta ei ole samallalailla pehmeä kuin STP:llä tai Dynamatilla.
Tuota kylmäbitumiahan ruiskitaan huopakattojen aluksiin tms.
Hyviä kohteita on ovien paneelit ja liukuoven vastapäisen seinän paneelit ja etulattioiden "potkupellit". Matkustamon lattiapeltien päällä kumimatot tekee jo paljon.
Budjetti-ratkaisu on suihkia alustamassaa tai kylmäbitumia. Tulee lisää massaa, mikä auttaa, mutta pinta ei ole samallalailla pehmeä kuin STP:llä tai Dynamatilla.
Tuota kylmäbitumiahan ruiskitaan huopakattojen aluksiin tms.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Taas on tapahtunut edistystä. Perjantaina Wagenhaus siirti multivanin penkkien 10 kiinnikettä kohteeseen, kaikki meni kerralla kohdalleen. Ammattitaidolla onnistuu, kiitokset Wagenhausille. Lisäksi paikattiin ilmeisesti lisälämppärille tms. tehty pyöreä n. 10cm reikä laittiasta. Tämä oli joku aiempi omistaja paikannut asianmukaisesti kumimatolla ja pulteilla
Eilen tuli sitten hiottua lattiat ja katsottua ettei koriliimojen alta löydy mitään yllätyksiä. Vedin vielä Rostexin lattian päälle.
Seuraavaksi sitten seinien äänieristystä, hain tarkoitukseen nyt alkuun 4m2 Dynamattia. Näillä olisi tarkoitus peittää osa ulkopelleistä ym.. Lisäksi hankin hieman kevyttä STP äänieristevaahtomuovia muovisten multivan paneelien takapuolelle. Ajattelin että en laitakaan tähän autoon villoja kosteutta keräämään.
Lattiavanerin hankinta tuotti ongelmia, mistään ei tuntunut löytyvän 7mm tai 9mm paksuista filmi- tai koivuvaneria tarvittavassa 1,3m leveydessä. Jouduin sitten hankkimaan 12mm vahvuisen filmivanerin. Jos ei muuta löydy, niin mennään sitten sen kanssa eteenpäin.
Eilen tuli sitten hiottua lattiat ja katsottua ettei koriliimojen alta löydy mitään yllätyksiä. Vedin vielä Rostexin lattian päälle.
Seuraavaksi sitten seinien äänieristystä, hain tarkoitukseen nyt alkuun 4m2 Dynamattia. Näillä olisi tarkoitus peittää osa ulkopelleistä ym.. Lisäksi hankin hieman kevyttä STP äänieristevaahtomuovia muovisten multivan paneelien takapuolelle. Ajattelin että en laitakaan tähän autoon villoja kosteutta keräämään.
Lattiavanerin hankinta tuotti ongelmia, mistään ei tuntunut löytyvän 7mm tai 9mm paksuista filmi- tai koivuvaneria tarvittavassa 1,3m leveydessä. Jouduin sitten hankkimaan 12mm vahvuisen filmivanerin. Jos ei muuta löydy, niin mennään sitten sen kanssa eteenpäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Tätä seuraan mielenkiinnolla. Pistä paljon kuvia ja asiaa niin voin sitten tehä perässä
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Onko sielläkin tulossa multivan syncro?Pastori kirjoitti:Tätä seuraan mielenkiinnolla. Pistä paljon kuvia ja asiaa niin voin sitten tehä perässä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Mites ne pystysaumojen ruostesuojaukset?
Itse tekisin ne nyt kun sisäpuolelta saa lykättyä litkua saumoihin. Omassa takatuupparissa ei ole saumoja pahemmin tarvinnut fiksailla, kun ne suojasin ne 90 luvun lopulla niin että litkua pursusi saumasta ulos ulkopuolelta.
Itse tekisin ne nyt kun sisäpuolelta saa lykättyä litkua saumoihin. Omassa takatuupparissa ei ole saumoja pahemmin tarvinnut fiksailla, kun ne suojasin ne 90 luvun lopulla niin että litkua pursusi saumasta ulos ulkopuolelta.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Ei ny sentäs, mutta sisätilojen retusointia kyllä. Ja sitä äänieristämistäTT| kirjoitti:Onko sielläkin tulossa multivan syncro?Pastori kirjoitti:Tätä seuraan mielenkiinnolla. Pistä paljon kuvia ja asiaa niin voin sitten tehä perässä
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Pariin päivään ei ole tullut päivitettyä tätä rojektia, lähinnä sen tähden kun on tullut vietettyä pitkää päivää parsiessa tätä raatoa kasaan.
Multivanin kiinnikkeitä siirtäessä Wagenhausin kanssa päätettiin että korjataan seuraavaksi jonkun aiemman omistajan kehnosti tuhnaillut astinlaudat ja ovipalkkien reunat kunnolla. Täältäkin löytyi kittiä Tämä olikin vähän isompi projekti mitä osasin kädettömänä kuvitella. Aikamoisen työn sai Wagenhaus tehdä ja purkaa ehjää, jotta saatiin kaikki mätä pois. Pimeä tuli ennenkuin peltipalapeli tuli valmiiksi. Sitten sisustan kimppuun. Äänieristeeksi hankin Autostudiosta dynamat liteä hyvän hinta/paino/laadusuhteen perusteella. Päätin etten ala perusteelliseen äänieristykseen, vaan jätän esim saumat ilman mattoa, jotta mahdollisten ruostevaurioiden havannoiminen/korjaus ei tulisi jatkossa turhan työlääksi.
Moottorikoppa pitää vielä äänieristää myöhemmin. Pystysaumat olivat yllättäen sisältäpäin erittäin hyväkuntoiset. Pensselöin niihin kuitenkin varuiksi 3–4 kierrosta Annitrolia eli fosforihappoa, jonka jälkeen ruiskutin ne läpi Dinitrolin kotelosuoja-aineella. Multivanin muovipaneelit tuntuivat melkoisilta kaikukopeilta, liimasin niiden taustalle hieman STP vaahtomuovia. Pystypalkkien tekonahat oli helppo pestä irrallisina. Sitten vain pakettia kasaamaan. Viikonloppuna tarvitsen henkilökuljetuskapasiteettia, joten joudun kasaamaan penkit ilman vaneria. Sopiva 6,5mm/7mm lattiavaneri on vielä hankkimatta, yritin pelastaa vanhaa, mutta se on liian homeinen ja mätä pelastettavaksi. Hankkimani 12mm filmivaneri on taas liian painavaa ja paksua lattiaksi ja aiheuttaisi turhaa säätöä muiden elementtien kanssa.
Talli sijaitsee ~50km päässä ja reilun viikon aikana on tullut ajettua tuhatkunta kilometriä, suuttimien ylivuotoletkut näyttää taas vuotavan. Ei taida ihan heti hommat loppua tämän kanssa. Korissa on vielä sen verran korjattavaa ja korjattua, etten taida välttämättä suihkia sitä kilikolilla edes väliaikaiseen kuntoon, eli taitaa tulla automaalarillekin keikka.
Multivanin kiinnikkeitä siirtäessä Wagenhausin kanssa päätettiin että korjataan seuraavaksi jonkun aiemman omistajan kehnosti tuhnaillut astinlaudat ja ovipalkkien reunat kunnolla. Täältäkin löytyi kittiä Tämä olikin vähän isompi projekti mitä osasin kädettömänä kuvitella. Aikamoisen työn sai Wagenhaus tehdä ja purkaa ehjää, jotta saatiin kaikki mätä pois. Pimeä tuli ennenkuin peltipalapeli tuli valmiiksi. Sitten sisustan kimppuun. Äänieristeeksi hankin Autostudiosta dynamat liteä hyvän hinta/paino/laadusuhteen perusteella. Päätin etten ala perusteelliseen äänieristykseen, vaan jätän esim saumat ilman mattoa, jotta mahdollisten ruostevaurioiden havannoiminen/korjaus ei tulisi jatkossa turhan työlääksi.
Moottorikoppa pitää vielä äänieristää myöhemmin. Pystysaumat olivat yllättäen sisältäpäin erittäin hyväkuntoiset. Pensselöin niihin kuitenkin varuiksi 3–4 kierrosta Annitrolia eli fosforihappoa, jonka jälkeen ruiskutin ne läpi Dinitrolin kotelosuoja-aineella. Multivanin muovipaneelit tuntuivat melkoisilta kaikukopeilta, liimasin niiden taustalle hieman STP vaahtomuovia. Pystypalkkien tekonahat oli helppo pestä irrallisina. Sitten vain pakettia kasaamaan. Viikonloppuna tarvitsen henkilökuljetuskapasiteettia, joten joudun kasaamaan penkit ilman vaneria. Sopiva 6,5mm/7mm lattiavaneri on vielä hankkimatta, yritin pelastaa vanhaa, mutta se on liian homeinen ja mätä pelastettavaksi. Hankkimani 12mm filmivaneri on taas liian painavaa ja paksua lattiaksi ja aiheuttaisi turhaa säätöä muiden elementtien kanssa.
Talli sijaitsee ~50km päässä ja reilun viikon aikana on tullut ajettua tuhatkunta kilometriä, suuttimien ylivuotoletkut näyttää taas vuotavan. Ei taida ihan heti hommat loppua tämän kanssa. Korissa on vielä sen verran korjattavaa ja korjattua, etten taida välttämättä suihkia sitä kilikolilla edes väliaikaiseen kuntoon, eli taitaa tulla automaalarillekin keikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Kyllä näyttää hyvältä, hitsi kun olis oma jo tuossa vaiheessa!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!