Hansu, T3 16" Multivanitusta
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jep, hyvälle näyttää putki ja joku mutkakin on mikä äääääntä vaimentaa
Eikun eteenpäin.
Eikun eteenpäin.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mites meinasit putken ripustukset? Ei vissiin tule vakiopönttöä tähän?TT| kirjoitti:Pakoputkea tehty jo sen verran että hitsasin laippaan ekan pätkän, kävisihän se noinkin
Mikko
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Vakiovaimennin tulee, tuota vähän lyhyemmäksi ja kääntää siihen vaan. Jouston meinasin tuohon keskelle vielä ehkä joskus laittaa. Ei kai tuota putkea tarvitse sen enempää tukea.mikkovee kirjoitti:Mites meinasit putken ripustukset? Ei vissiin tule vakiopönttöä tähän?TT| kirjoitti:Pakoputkea tehty jo sen verran että hitsasin laippaan ekan pätkän, kävisihän se noinkin
Mikko
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Joo, no ei tosiaan tarvi jos normipöntön laittaa.
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Vanhat akut vaikutti olevan hieman epävarmoja, joten ostin uudet
Ahtoputket olisi viimein valmiit
Vaimennin piti nostaa paikalleen, etten vedä tuloilmaa niin ettei sovi enää paikalleen. Samalla näki että aika hyvin se alkuputki osu oikeaan paikkaan.
Putsarilta turbolle tuleva ilma taitaa tulla nyt suunnilleen TDI:n alkuperäisen kokoisella röörillä, yksi pätkä jäi puuttumaan, jokohan tuon huomenna saisi noilta osin valmiiksi.
Putsaripalapeliä taas pelailin, ja huomasin että kenollaan oleva putsari sopisi hyvin nurkkaan ja lähtökin osuisi aika hyvään suuntaan. Pikaisen raadin pohdinnan perusteella ei keksitty miksi se ei voisi toimia noinkin. Ehkä tuo TDI-pönttö kuitenkin sinne tulee.
Ahtoputket olisi viimein valmiit
Vaimennin piti nostaa paikalleen, etten vedä tuloilmaa niin ettei sovi enää paikalleen. Samalla näki että aika hyvin se alkuputki osu oikeaan paikkaan.
Putsarilta turbolle tuleva ilma taitaa tulla nyt suunnilleen TDI:n alkuperäisen kokoisella röörillä, yksi pätkä jäi puuttumaan, jokohan tuon huomenna saisi noilta osin valmiiksi.
Putsaripalapeliä taas pelailin, ja huomasin että kenollaan oleva putsari sopisi hyvin nurkkaan ja lähtökin osuisi aika hyvään suuntaan. Pikaisen raadin pohdinnan perusteella ei keksitty miksi se ei voisi toimia noinkin. Ehkä tuo TDI-pönttö kuitenkin sinne tulee.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Saako TDI putsarin helposti kiinni snorkkeliin?
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Saa sen ihan yhtä helposti mitä tölkinkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Putsari näyttää kovasti samanlaiselta kuin se minun AHU:n putsari.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Toledon putsari on muistaakseni tämä nyt paikallaan oleva, jos en ihan väärin muista niin joku pieni ero oli Cordoban laatikkoon, golf/ventoissa sitten ihan eri muotoinen.
Tänään hakattu päätä seinään sen verran että ilma tulee snorkkelin kautta putsariin ja siitä putkea pitkin turbolle. Viemäriputkea hain tuohon puuttuvalle pätkälle, 75mm pisin pätkä ja 90 mutka ja siitä supistajalla 50mm turbolle sopivaksi.
Johtosarjaa aloin sovittelemaan koneeseen ja N75 on jo kytkettynä ja konehuoneen seinään ruuvattuna. Mikähän puusilmä tämänkin johtosarjan oli purkanu ja siivonnu, kun löyty vielä pois napsittavaa Saa nähdä muuttuukoo Ecun sijoituspaikka tai ainakin suunniteltu piuhojen veto, kun ei ihan helpolla näyttäisi sopivan poraamaan riittävää reikää liittimille. Tai pitää joku barbababa palkata porariksi!
Huomenna käytävä hydromarketissa, kun sain viimein irtoamaan tehostajanletkun pumpulle tulevan pään, ja en jaksa enää yrittää taivutella alkuperäistä turbon öljyntuloputkea, haetaan suosiolla uusi letkuversio. Jokusen kerran tullut mieleen että olisihan tämän koneen voinut tehdä valmiiksi asti moottoripukissa, mutta aina ei voi voittaa.
Akut on ladattu ja sopivat paikalleen. Uusi lohkolämppärin elementti on paikallaan.
Krisse siivosi olohuoneesta turhat intin jäämistöt pois ja pesi lattian, aiemmin on jo pesty höyryllä kaikki penkit ja ilmeisesti koko kabiinin sisusta. sängyn takaosan patjan päällinen on irrotettava, niin se pääsi pesukoneeseen. Muuttu kyllä värimaailma penkeissä aivan erilaiseksi
Tänään hakattu päätä seinään sen verran että ilma tulee snorkkelin kautta putsariin ja siitä putkea pitkin turbolle. Viemäriputkea hain tuohon puuttuvalle pätkälle, 75mm pisin pätkä ja 90 mutka ja siitä supistajalla 50mm turbolle sopivaksi.
Johtosarjaa aloin sovittelemaan koneeseen ja N75 on jo kytkettynä ja konehuoneen seinään ruuvattuna. Mikähän puusilmä tämänkin johtosarjan oli purkanu ja siivonnu, kun löyty vielä pois napsittavaa Saa nähdä muuttuukoo Ecun sijoituspaikka tai ainakin suunniteltu piuhojen veto, kun ei ihan helpolla näyttäisi sopivan poraamaan riittävää reikää liittimille. Tai pitää joku barbababa palkata porariksi!
Huomenna käytävä hydromarketissa, kun sain viimein irtoamaan tehostajanletkun pumpulle tulevan pään, ja en jaksa enää yrittää taivutella alkuperäistä turbon öljyntuloputkea, haetaan suosiolla uusi letkuversio. Jokusen kerran tullut mieleen että olisihan tämän koneen voinut tehdä valmiiksi asti moottoripukissa, mutta aina ei voi voittaa.
Akut on ladattu ja sopivat paikalleen. Uusi lohkolämppärin elementti on paikallaan.
Krisse siivosi olohuoneesta turhat intin jäämistöt pois ja pesi lattian, aiemmin on jo pesty höyryllä kaikki penkit ja ilmeisesti koko kabiinin sisusta. sängyn takaosan patjan päällinen on irrotettava, niin se pääsi pesukoneeseen. Muuttu kyllä värimaailma penkeissä aivan erilaiseksi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
No jo on ahkeroitu! Loistava meininki!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Viikonloppuna tuntui ettei mitään saa aikaiseksi ja mikään ei etene, mutta tänään alkoi jo vähän edistyä.
Moottori alkaisi olla mekaanisesti valmis, pakoputki ja kaasupotikan teline pitää vielä värkätä. Ohjaustehostimen letkut sain tapeltua paikalleen, hain hydromarketista suoran pätkän alkuperäiseen painepuolen letkuun, mutta eihän se suoraan käynyt Pienellä taivuttamisella väisti moottorituen ja meni helposti paikalleen. Samalla reissulla hain turbolle öljyntuloletkun, kun putkea ei olisi saanut mitenkään taivuteltua paikalleen. No eihän sekään ihan suorilta sopinut, osuu imusarjaan juuri sen verran ettei saa lähtemään kierteille. Vaihteeksi siis turboa vähän löysälle ja sitten sai kierteille ruuvattua, ja turbo taas kiristäen. Ilmantulo on nyt TDI putsari, sen haitariletku MAF jälkeen ja siitä 75mm viemäriputkella 90 mutkaan asti ja siitä 50mm supistuen turboa kohti.
Sähköjä ihmettelin ja läppärin koneen äärelle vietyäni alkoi homma selvitä, jostain löytämäni netistä löytämäni JX to TDI wiring exceli osoittautui erittäin hyvin paikkansa pitäväksi myös Cordoban johtosarjan kanssa. Lisään tuon omilla kommenteilla lisättynä foorumin dokumenttiarkistoon. Suunnitelma ECU:n asennuspaikasta taisi muuttua alkuperäiseen ajatukseen takapenkin alle, kun tässä tapauksessa seinän sisään vientiä varten tarvittavan reiän poraus voisi olla vähän haastavaa. Voi tietysti olla että huomenna ahtaudun poraamaan takavalon aukosta Tein hienon testijärjestelyn kytkentöjen tarkistusta varten ja sain lopulta yhteyden ecuun obd kautta ja pari kertaa starttailin, taitaa enää dieseliä uupua. Äkkiseltään näyttäisi siis kytkennät toimivan, huomenna jatkuu.
Piuhat nyt kytketty tölkin johtosarjaan varoitusvalojen ja laturin osalta.
Tajusin eilen myös viimeinkin tuon Tigerbusilta tulleen jarruantureiden kytkennän, eli molemmat anturit saa hoidettua tölkin jarruvalojen signaalilla, kun laittaa releen käyttämään kakkosanturia. Cruisea varten olisi siis vaan kytkinanturi asennettava, mutta väliaikaisestihan ilman sen polkimeen yhdistämistäkin voisi käyttää Nopeusanturi olisi enää ratkaistavana. Cordoban Cruiseviikseäkin mallailtiin tölkin mittariston sisälle, saa nähdä miten villiin ratkaisuun päädytään
Kun olen kiroillut moottorihuoneessa, niin sisustakin on edennyt! Pinttynyt ajan patina alkaa olla pestynä pois pinnoilta, ja tänään irrotettiin vielä väliseinän pultattu yläosa.
Tupakkilasit ja sävylasit on myös nyt molemmilla puolilla paikallaan. Verhot valmistui myös ja odottaa tyynyjen ja säilytysvermeiden kanssa puhdasta sisätilaa että voi asentaa,
Moottori alkaisi olla mekaanisesti valmis, pakoputki ja kaasupotikan teline pitää vielä värkätä. Ohjaustehostimen letkut sain tapeltua paikalleen, hain hydromarketista suoran pätkän alkuperäiseen painepuolen letkuun, mutta eihän se suoraan käynyt Pienellä taivuttamisella väisti moottorituen ja meni helposti paikalleen. Samalla reissulla hain turbolle öljyntuloletkun, kun putkea ei olisi saanut mitenkään taivuteltua paikalleen. No eihän sekään ihan suorilta sopinut, osuu imusarjaan juuri sen verran ettei saa lähtemään kierteille. Vaihteeksi siis turboa vähän löysälle ja sitten sai kierteille ruuvattua, ja turbo taas kiristäen. Ilmantulo on nyt TDI putsari, sen haitariletku MAF jälkeen ja siitä 75mm viemäriputkella 90 mutkaan asti ja siitä 50mm supistuen turboa kohti.
Sähköjä ihmettelin ja läppärin koneen äärelle vietyäni alkoi homma selvitä, jostain löytämäni netistä löytämäni JX to TDI wiring exceli osoittautui erittäin hyvin paikkansa pitäväksi myös Cordoban johtosarjan kanssa. Lisään tuon omilla kommenteilla lisättynä foorumin dokumenttiarkistoon. Suunnitelma ECU:n asennuspaikasta taisi muuttua alkuperäiseen ajatukseen takapenkin alle, kun tässä tapauksessa seinän sisään vientiä varten tarvittavan reiän poraus voisi olla vähän haastavaa. Voi tietysti olla että huomenna ahtaudun poraamaan takavalon aukosta Tein hienon testijärjestelyn kytkentöjen tarkistusta varten ja sain lopulta yhteyden ecuun obd kautta ja pari kertaa starttailin, taitaa enää dieseliä uupua. Äkkiseltään näyttäisi siis kytkennät toimivan, huomenna jatkuu.
Piuhat nyt kytketty tölkin johtosarjaan varoitusvalojen ja laturin osalta.
Tajusin eilen myös viimeinkin tuon Tigerbusilta tulleen jarruantureiden kytkennän, eli molemmat anturit saa hoidettua tölkin jarruvalojen signaalilla, kun laittaa releen käyttämään kakkosanturia. Cruisea varten olisi siis vaan kytkinanturi asennettava, mutta väliaikaisestihan ilman sen polkimeen yhdistämistäkin voisi käyttää Nopeusanturi olisi enää ratkaistavana. Cordoban Cruiseviikseäkin mallailtiin tölkin mittariston sisälle, saa nähdä miten villiin ratkaisuun päädytään
Kun olen kiroillut moottorihuoneessa, niin sisustakin on edennyt! Pinttynyt ajan patina alkaa olla pestynä pois pinnoilta, ja tänään irrotettiin vielä väliseinän pultattu yläosa.
Tupakkilasit ja sävylasit on myös nyt molemmilla puolilla paikallaan. Verhot valmistui myös ja odottaa tyynyjen ja säilytysvermeiden kanssa puhdasta sisätilaa että voi asentaa,
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tuoltako se tosiaan näyttikin tuo TDI johtoviidakko... onneks on päässyt jo unohtumaan.
Omassa swapissani raavin pitkään päätä niiden poljinantureiden kanssa... aina pukkas vikakoodia/hehkun merkkivaloa.
Loppujenlopuksi, kun hoksasin että toinen olikin NO- ja toinen NC-kytkiin, alkoi homma selkeytyä.
Ilmanmassamittarista pääsee TT eroonkin pienellä googlettelulla ja kolvailulla... ei tee mokomalla värkillä TDIssä mitään, ellei jostain syystä halua EGR:ää jättää toimintaan.
Omassa swapissani raavin pitkään päätä niiden poljinantureiden kanssa... aina pukkas vikakoodia/hehkun merkkivaloa.
Loppujenlopuksi, kun hoksasin että toinen olikin NO- ja toinen NC-kytkiin, alkoi homma selkeytyä.
Ilmanmassamittarista pääsee TT eroonkin pienellä googlettelulla ja kolvailulla... ei tee mokomalla värkillä TDIssä mitään, ellei jostain syystä halua EGR:ää jättää toimintaan.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Oliko tossa bilteman purkissa myös häkä varotin kaasu varottimen lisäksi?
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
On joo häkä ja tainnutuskaasut
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
googlettelin joskus noita tainnutus kaasuja ja se taitaa kuitenkin olla enemmän urbaani legenda. Ainakaan aitoa tapausta joka ei ole tapahtunut tutun tutulle tai kuultu jossain on vaikea löytää...
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
johtosarjojen perusteella voisi luulla että on eksynyt jokin ranskalainen moottori tuonne( anteeksi ), tää on kateellisten höpinää
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Noh noh, oletkos siinä! Ei ei, tässä on erona se että suurimmalle osalle on joku suht järjellinen tarkotus, eikä vaan satunnaisten käyntihäiriöiden teko. Yksi pinkki eculle menevä johto on enää mysteeri, ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Tuo testikuvan spagetti näyttää hurjemmalle mitä onkaan, vedin vaan irtoakulta sähköt että voi helpommin kokeilla ja sitä varten vähän sotkea piuhoja. Ne alkaa olla jo loogisesti niputeltuna.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
No eipä se tietenkään mennytkään niin helposti, vaan pari koodia on ja pysyy, eikä lähde käyntiin
Ilmeisesti on ymmärtääkseni jostain kohtaa plus ja miinus väärin tms.Mmyöskään öljynpaineenvalo ei suostu toimimaan oikein, varmaan samasta syystä, vilahtaa ja sammuu heti. Joku oma idiottiimaisuus tuolla varmaan on, mutta ei enää keksi mitä testata00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01237 Fuel Cut-off Valve
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
tämä on kommentti joka taastodistaa tyhmyyteni mutta päästän sen silti ilmoille: sammutin solenoidille ei mene virta vaan maajohto ja lämpötila-anturille ei mene maa vaan virtajohto. ? seurauksena tuollaisia koodeja?
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Saatko testeristä mitatut arvot näkyviin? Mitä näyttää jäähdytysnesteen arvot jos yhdistät piuhat anturin luona yhteen? Nollaa vai "sataa"? -sais vähän haisua että onko oikeiden johtojen päässä jotain, ja pelaako johdot..