Viikonloppuna tuntui ettei mitään saa aikaiseksi ja mikään ei etene, mutta tänään alkoi jo vähän edistyä.
Moottori alkaisi olla mekaanisesti valmis, pakoputki ja kaasupotikan teline pitää vielä värkätä. Ohjaustehostimen letkut sain tapeltua paikalleen, hain hydromarketista suoran pätkän alkuperäiseen painepuolen letkuun, mutta eihän se suoraan käynyt
![Surullinen :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Pienellä taivuttamisella väisti moottorituen ja meni helposti paikalleen. Samalla reissulla hain turbolle öljyntuloletkun, kun putkea ei olisi saanut mitenkään taivuteltua paikalleen. No eihän sekään ihan suorilta sopinut, osuu imusarjaan juuri sen verran ettei saa lähtemään kierteille. Vaihteeksi siis turboa vähän löysälle ja sitten sai kierteille ruuvattua, ja turbo taas kiristäen. Ilmantulo on nyt TDI putsari, sen haitariletku MAF jälkeen ja siitä 75mm viemäriputkella 90 mutkaan asti ja siitä 50mm supistuen turboa kohti.
Sähköjä ihmettelin ja läppärin koneen äärelle vietyäni alkoi homma selvitä, jostain löytämäni netistä löytämäni JX to TDI wiring exceli osoittautui erittäin hyvin paikkansa pitäväksi myös Cordoban johtosarjan kanssa. Lisään tuon omilla kommenteilla lisättynä foorumin dokumenttiarkistoon. Suunnitelma ECU:n asennuspaikasta taisi muuttua alkuperäiseen ajatukseen takapenkin alle, kun tässä tapauksessa seinän sisään vientiä varten tarvittavan reiän poraus voisi olla vähän haastavaa. Voi tietysti olla että huomenna ahtaudun poraamaan takavalon aukosta
![Näyttää kieltä :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tein hienon testijärjestelyn kytkentöjen tarkistusta varten ja sain lopulta yhteyden ecuun obd kautta ja pari kertaa starttailin, taitaa enää dieseliä uupua. Äkkiseltään näyttäisi siis kytkennät toimivan, huomenna jatkuu.
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-XHOb4_zDg4E/U7m7NNunBtI/AAAAAAAAXEw/Rt_DAjIYWnc/s640/IMG_2150.JPG)
Piuhat nyt kytketty tölkin johtosarjaan varoitusvalojen ja laturin osalta.
Tajusin eilen myös viimeinkin tuon Tigerbusilta tulleen jarruantureiden kytkennän, eli molemmat anturit saa hoidettua tölkin jarruvalojen signaalilla, kun laittaa releen käyttämään kakkosanturia. Cruisea varten olisi siis vaan kytkinanturi asennettava, mutta väliaikaisestihan ilman sen polkimeen yhdistämistäkin voisi käyttää
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nopeusanturi olisi enää ratkaistavana. Cordoban Cruiseviikseäkin mallailtiin tölkin mittariston sisälle, saa nähdä miten villiin ratkaisuun päädytään
Kun olen kiroillut moottorihuoneessa, niin sisustakin on edennyt! Pinttynyt ajan patina alkaa olla pestynä pois pinnoilta, ja tänään irrotettiin vielä väliseinän pultattu yläosa.
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-vflDFKrEd4w/U7m-tPnSGII/AAAAAAAAXF4/917bF7_l2-Q/s512/IMG_1025.JPG)
Tupakkilasit ja sävylasit on myös nyt molemmilla puolilla paikallaan. Verhot valmistui myös ja odottaa tyynyjen ja säilytysvermeiden kanssa puhdasta sisätilaa että voi asentaa,
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-m_2G2bPitp8/U7nAT2En_RI/AAAAAAAAXGU/JOovjf9Dg6M/s512/IMG_2125.JPG)