Eka auto tais olla
520 BMW -79 rivikutosella, jonka isäukko sai jostain. Idea oli fiksata se ennen ajokortti-ikää, mutta oli niin mätä että hävitettiin.
Sitten tuli vielä ennen ajokortti-ikää
Opel Corsa -88 1.3 jota kunnostettiin ensimmäiseksi ajoautoksi. Jarrut tuli korjattua ja ovet vaihtui ruosteettomiin. Tietysti tuunasin korinväriset peilit, merkittömän maskin, tummennetut takavalot ja 15" pellit. Tämä varastettiin pari kertaa ennen kun sain ajokortin ja lopuksi päätin luopua siitä kun keula oli kasassa. Harmittaa kyllä jälkeenpäin kun koppa oli muuten niin hyvä. Kuvaa ei tästä autosta ole.
Ensikosketus Volkkariin otettiin
-89 1.3 Golffilla jossa oli muuten 400tkm mittarissa ja pelas kun kello. Tämä ei ollut oma mutta ajelin sillä kortin saatuani 3kk
Sitten palattiin Ooppeleihin. Vasemmalla
-86 Corsa johon swapatty uudelleenverhoillut GSi penkit ja 1.6 kaasarikone 5 lovisella askilla. Tämä oli niin mätä että leima ajettiin loppuun ja otettiin tekniikka ja sisusta talteen, koppa roskiin. Oikealla niin ikään mätä 2 ovinen porrasperä Corsa vuodelta -86 sekin. Tän sain batterytölkillä ja ajoin muutaman kuukauden leiman loppuun. Yritettiin sitä korjatakkin, mutta osottautui liian suuritöiseksi.
Sitten ostin kaverilta vuoden
-88 Opel Kadetin 1.6 kaasarikoneella, sitä tulikin sitten rakenneltua jonkun verran. Tän hukkasin vasta tossa viime syksynä kun alko olee autoja liikaa ja motivaatio loppui Opeliin
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Parempi puolisko tykkäsi kyllä ajaa tällä.
2009 päästiin asiaan. Usko Volkkareihin ja dieseleihin kasvo kaverin td kakkista viritellessä ja ensimmäiseksi omaksi Volkkariksi tuli haettua Turusta
-83 LX Golffi 1.6 imudiiseli padalla. Tämä toimii ainakin seuraavaan katsastukseen asti vielä käyttöautona.
-83 Jetta C 1.5 bensakoneella tuli kakkosautoksi kun emännän piti päästä käymään töissä autolla... Jossain vaiheessa meni hermot kaasarin temppuiluun ja autoon piti vaihtaa 1.8 ruiskutekniikka tilalle, mutta homma vähän venähti, kun ajattelin että samallahan sitä vois vähän muokata kun motti on pois. Siellä se odotteleee motivaatiota tallissa.
Jetaksi Jetan paikalle vuoden
-85 MK2 Jetta C 2-ovisena. Tosin nyt sekin on jo odottamassa tuomiota kun kone vie enemmän öljyä kun bensaa ja tämän Jetan tilalle tuli
-99 Passat Variant
Nyt talvella tuli
-84 Transporter ostettua venttiilivammasena. Myyjällä oli ollut vain vuoden kunnes jakoremmi katkesi ja sitä ennen jollain vanhemmalla herrasmiehellä. Sen pidemmälle en historiaa tiedä mutta matkamittarissa on 172 tuhatta ja vaikuttaisi oikeilta koska esim. kytkin oli vielä alkuperäinen. Huonoihin tapoihini kuuluu museoinnilta pelastaminen joten imudiiselin tilalle on tulossa 1.9td moottori.
Eicalle, temelle ja Vurrelle kiitoksia että saatiin tämä liikuntarajotteinen tallin suojiin.