hillityn wasserisyncro -
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
^ Tuo pumppu vaikuttas olevan vanhempaan 1.9:iin. Hetkinen en ole esitellyt näiden lelujen vuosimalleja edes.
Eli 1.9 DG-koneinen kalsonki vuosimallia 1989. Kuopion eläinlääketieteellisen laboratorion alkujaan hankkima vekotin.
Edellisellä omistajalla oli kuplan ropaamisesta hankittua tietotaitoa. Tässäkin kuplan keinut ja pari muutakin erikoisuutta kuten vaihdevälit lyhennetty (en oo perehtyny miten). Kiekkamittarillinen mittaristo ja bensalisälämppäri löytyy.
Syncro on perus rajavartiolaitoksen vanha. Hoitanut velvollisuuksiaan koirankuljetus autona ja löytyy finlandia 2000-kattoluukkua ja jonkunlainen ilmanvaihto-räppänä takaosasta eittei hauvat käy kuumana. Mitäs muuta, westyn koukku on ja penkit kahdeksalle.
Koneena 2,1 DJ jolla mittarissa 350tkm. Huolloista ihan hyvin tietoja viimeisen kahden omistajan osalta. Visko on esim. laitettu Laakkosella muutama vuosi sitten. Syncro on 1992 vuosimallia eli varsin tuore tapaus
edit. Juu ja pumppu tuli hotcarsilta. Top ran tms. valmistajan. Tarkotus vaihtaa se syncroon samalla kuin vaihdetaan vesiputkia ja tietty nesteet.
edit. syncron vuosimalli
Eli 1.9 DG-koneinen kalsonki vuosimallia 1989. Kuopion eläinlääketieteellisen laboratorion alkujaan hankkima vekotin.
Edellisellä omistajalla oli kuplan ropaamisesta hankittua tietotaitoa. Tässäkin kuplan keinut ja pari muutakin erikoisuutta kuten vaihdevälit lyhennetty (en oo perehtyny miten). Kiekkamittarillinen mittaristo ja bensalisälämppäri löytyy.
Syncro on perus rajavartiolaitoksen vanha. Hoitanut velvollisuuksiaan koirankuljetus autona ja löytyy finlandia 2000-kattoluukkua ja jonkunlainen ilmanvaihto-räppänä takaosasta eittei hauvat käy kuumana. Mitäs muuta, westyn koukku on ja penkit kahdeksalle.
Koneena 2,1 DJ jolla mittarissa 350tkm. Huolloista ihan hyvin tietoja viimeisen kahden omistajan osalta. Visko on esim. laitettu Laakkosella muutama vuosi sitten. Syncro on 1992 vuosimallia eli varsin tuore tapaus
edit. Juu ja pumppu tuli hotcarsilta. Top ran tms. valmistajan. Tarkotus vaihtaa se syncroon samalla kuin vaihdetaan vesiputkia ja tietty nesteet.
edit. syncron vuosimalli
Viimeksi muokannut hillitty, 22.07.2013 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Kuvat isompina tästä linkistä http://www.flickr.com/photos/hillitty/s ... 983290114/
Sai sen stefan sittenkin vaihdettua kone paikoillaan. Aika paljon muutakin hommaa suunnitelmissa ja nyt oli hyvä hoitaa kaikki kerralla. Tilaa kun kerrankin on. Öljynjäähdyttimen O-rengas oli aivan kasassa ja liimattu paikoilleen. Toivottavasti se tuon stefan lisäksi olivat syylliset öljyvuotoihin.
Pakoputkesta meinas tipahtaa pätkä niskaan, vähän kun hartialla tumppasin niin kaksi kiinnikeruuvia katkesi Tuossa pätkässä oli kuitenkin uutukaiset tiivisteet ja ruuvit liitoksissa että yllätti sen heikko kunto.
Vesiputkien takia jätin auton alunperin seisontaan. Hikoili tuo pisin metalliputki hälyttävästi. Vaihdettiin vesipumppu tuon putken lisäksi. Pumppukin pyöri portaittain vissiin laakeri oli ihan viimeisillään. Hei, onko normaalia että jäähdytysnesteen tyhjennysproppu liimataan kiinni? Tuhosin pari jatkovartta kunnes uskoin ettei sitä kuusiokoloa ole tarkoitettu avattavaksi.
Vielä pitäisi jostain löytää öljynjäähdyttimen ja vesipumpun välinen U-muotoinen vesiputki ja klemmareita.
Sisustahommia pikkuhiljaa alotellaan. Oikealta takapaneeleista kastui villat aikaisemmin talvella. Mitähän sinne kannattaisi laittaa tilalle?
Leikkautin vanerilevyt joista tehdään saranoitu sängynpohja takapenkin selkänojaa kiinnitettynä. Moottoritilan päälle kaksiosainen koroke tekemään lattiasta tasainen. Lisäksi ois tarkoitus joku kaapiston tapainen rakentaa kuskinpenkin taakse integroidulla pöydällä.
Oon miettiny miten sijoittas kaasupullon tuohon caravelleen matkanteon ajaksi? Jos sille jonkun lootan taiteilee pitäs sille olla myös tuuletus, varmaan?
Sai sen stefan sittenkin vaihdettua kone paikoillaan. Aika paljon muutakin hommaa suunnitelmissa ja nyt oli hyvä hoitaa kaikki kerralla. Tilaa kun kerrankin on. Öljynjäähdyttimen O-rengas oli aivan kasassa ja liimattu paikoilleen. Toivottavasti se tuon stefan lisäksi olivat syylliset öljyvuotoihin.
Pakoputkesta meinas tipahtaa pätkä niskaan, vähän kun hartialla tumppasin niin kaksi kiinnikeruuvia katkesi Tuossa pätkässä oli kuitenkin uutukaiset tiivisteet ja ruuvit liitoksissa että yllätti sen heikko kunto.
Vesiputkien takia jätin auton alunperin seisontaan. Hikoili tuo pisin metalliputki hälyttävästi. Vaihdettiin vesipumppu tuon putken lisäksi. Pumppukin pyöri portaittain vissiin laakeri oli ihan viimeisillään. Hei, onko normaalia että jäähdytysnesteen tyhjennysproppu liimataan kiinni? Tuhosin pari jatkovartta kunnes uskoin ettei sitä kuusiokoloa ole tarkoitettu avattavaksi.
Vielä pitäisi jostain löytää öljynjäähdyttimen ja vesipumpun välinen U-muotoinen vesiputki ja klemmareita.
Sisustahommia pikkuhiljaa alotellaan. Oikealta takapaneeleista kastui villat aikaisemmin talvella. Mitähän sinne kannattaisi laittaa tilalle?
Leikkautin vanerilevyt joista tehdään saranoitu sängynpohja takapenkin selkänojaa kiinnitettynä. Moottoritilan päälle kaksiosainen koroke tekemään lattiasta tasainen. Lisäksi ois tarkoitus joku kaapiston tapainen rakentaa kuskinpenkin taakse integroidulla pöydällä.
Oon miettiny miten sijoittas kaasupullon tuohon caravelleen matkanteon ajaksi? Jos sille jonkun lootan taiteilee pitäs sille olla myös tuuletus, varmaan?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: hillityn tölökit
Kuva-arvoitusko? 2 tölkkiä samassa kuvassa:) Minkä kokoista pulloa olet ajatellut laittaa? Laitan kuvaa sijoittelusta, kun pääsen kotosalle, jos et 11kg laita...
Näyttää taustalla olevat talot niin englantilaisilta 14" synkkis_suunnitelmaa kuvasssa
Näyttää taustalla olevat talot niin englantilaisilta 14" synkkis_suunnitelmaa kuvasssa
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
^ Se on tosiaan photoshop- suunnitelma. Netistä lainattu kuva pohjalla. Tuskin tulee tuommosia teippejä oikeesti, kokeilin vain.
Ehkä nuo b-ja c-pilarit vois teipata tuollee mustiksi.
LT:n peilien varret löyty romikselta mut ite peilit puuttuu vielä. Taidan tilata T3:sen alakiinnikkeet suoraan.
5 kilon kaasupullolle pitäs paikka keksiä. Pistä vain kuvaa. Doppelissa varmaan sarkofagissa hyvä piilo pullolle?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Saako näitä takapyörän laakerin stefoja Laakkoselta? Motonetistä ostin tarvikelaakerin jossa ei tullu noita tiivisteitä mukana. Pitäs saada takapotkuun laakerin paikalleen juhannusta ennen.
- Pasi
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Motonetin siinä laadukkaammassa versiossa tuli molemmat tiivisteet mukana
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Jep, aiempi laakeri on motonetin se laadukkaampi. Nyt tyydyin siihen mitä varaosaputkien hyllystä löytyi. Stefat löytyi laakeriliikkeestä.
Syncro on saatettu takasin ajokuntoon. Jäähytysjärjestelmä huuhdeltu, täytetty ja ilmattu. Koneeseen valutin valvolinet max lifet .Pakoputkesta löytyi vielä pari pikku hitsihommelia joita hiodellaan huomenissa ja alotellaan korin hitsauksia.
Syncro on saatettu takasin ajokuntoon. Jäähytysjärjestelmä huuhdeltu, täytetty ja ilmattu. Koneeseen valutin valvolinet max lifet .Pakoputkesta löytyi vielä pari pikku hitsihommelia joita hiodellaan huomenissa ja alotellaan korin hitsauksia.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Juhannus ajeltiin sitten laina-autoilla. On se kumma kun kahdesta autosta ei saa yhtä pidettyä liikennöintikunnossa
No nyt on kalsongissa välyksetön pyörännapa ja toiminee huoltoautona. Talli on 20km päässä kotoa ja pyöräilällä ei paljon osaa saa kerralla mukaan.
Romuttamolta napattujen peilien kiinnikkeet on siis LT:stä. Hommasin brickwerksiltä t3sen rekkapeilien kiinnikkeet jottei tarvi muokata reikien paikkoja.
Alempi siis T3sen kiinnike.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Noita alemman mallisia on myös ollut LT:ssä, niissä reiät vaan porattu stanssauksien sisäreunoihin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Kalsongin keinujen kanssa pikku puuhastelua. Ja päävesiputken vaihto uuteen sekä tietty ilmaukset tms.
Tietysti pakovenan nostin jäi naputtelemaan mut oli kuin olikin hiljaa 30min varovaisen ajelun jälkeen kotipihalla.
Taidan silti vaihtaa paksumpiin öljyihin. Onhan koneellaki jo 148 000 km ajettu 10w 40 vaihtuu 15w delvac mobiliin.
Siinäpä sitä tälle päivälle. Jos huomenna olisi poutaa vois viimeiset viilaukset hoitaa syncron pohjiin ja heittää pohjamaaliin.
Tietysti pakovenan nostin jäi naputtelemaan mut oli kuin olikin hiljaa 30min varovaisen ajelun jälkeen kotipihalla.
Taidan silti vaihtaa paksumpiin öljyihin. Onhan koneellaki jo 148 000 km ajettu 10w 40 vaihtuu 15w delvac mobiliin.
Siinäpä sitä tälle päivälle. Jos huomenna olisi poutaa vois viimeiset viilaukset hoitaa syncron pohjiin ja heittää pohjamaaliin.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Alkaa olla loppusuoralla maalaushommat mun osalta. Onneksi tuttu lupasi hoitaa marineblaun syncron niskaan
Puhallusten ja hitsailujen jälkeen hapotin fosforihapolla. Pohjamaalina Por15 ihan pensselillä ronskisti sutimalla. Isoimmille tasapinnoille, kuten kylkipaneeleihin Wurthin rostop quattroa spray-kannusta. Helmat ja kaaret ulko-ja sisäpinnoiltaan pensselöin tuolla por15:sta.
Joitain paikkoija oli edellinen omistaja jo hitsaillut esim. kuskin puolen oviaukon kulmaukseen ja lokarin koteloon. Kaikki laput oli kuitenkin pintaruosteessa jotta kaikki piti puhaltaa ja hapottaa.
Apumiehen astinlauta tuli hitsattua aika ronskilla saumalla. Muutenkaan ei olla tällä näyttelyihin osallistumassa
Hitsisaumaan hapot ja por pohjamaalit sekä kiveniskumassa.
Kiveniskumassaa suihkuttelin reilusti kaariin ja helmoihin. Purkin teksti lupailee "sitä alkuperäisen näköistä pintaa spoilereihin ja helmoihin
Jos tuosta pinnotteesta pientä "röpelöä" jäisi näkyviin olisin tyytyväinen.
Pintaruoste hämäsi meikäläistä alunperin ja odotin jotain isompaa pommia Pessimisti ei tosiaan pety ja nyt on helppo hymyillä.
Sisustan kotelot saivat tinneripesun. Kotelosuoja-aineet piti poistaa ennen vaimennuksien aloittamista.
Peltipinnat tarkoitus massata tuolla Noxudolilla. Pari purkkia on nyt, katsotaan miten pitkään riittää. Tuotteen saaminen oli hankalaa, audio helman ilmeisesti lopettanut maahantuonnin ja autostudiolta vei kaksi viikkoa saada helsingistä joensuunhun nämä purkit.
Hiukan olen haalinut myös bilteman äänieristeitä, puolikkaan bulk paketin silent coatia ja muuta. Katsotaan miten tällainen kustannustehokas vaimentaminen mitään oikeasti eristää
Puhallusten ja hitsailujen jälkeen hapotin fosforihapolla. Pohjamaalina Por15 ihan pensselillä ronskisti sutimalla. Isoimmille tasapinnoille, kuten kylkipaneeleihin Wurthin rostop quattroa spray-kannusta. Helmat ja kaaret ulko-ja sisäpinnoiltaan pensselöin tuolla por15:sta.
Joitain paikkoija oli edellinen omistaja jo hitsaillut esim. kuskin puolen oviaukon kulmaukseen ja lokarin koteloon. Kaikki laput oli kuitenkin pintaruosteessa jotta kaikki piti puhaltaa ja hapottaa.
Apumiehen astinlauta tuli hitsattua aika ronskilla saumalla. Muutenkaan ei olla tällä näyttelyihin osallistumassa
Hitsisaumaan hapot ja por pohjamaalit sekä kiveniskumassa.
Kiveniskumassaa suihkuttelin reilusti kaariin ja helmoihin. Purkin teksti lupailee "sitä alkuperäisen näköistä pintaa spoilereihin ja helmoihin
Jos tuosta pinnotteesta pientä "röpelöä" jäisi näkyviin olisin tyytyväinen.
Pintaruoste hämäsi meikäläistä alunperin ja odotin jotain isompaa pommia Pessimisti ei tosiaan pety ja nyt on helppo hymyillä.
Sisustan kotelot saivat tinneripesun. Kotelosuoja-aineet piti poistaa ennen vaimennuksien aloittamista.
Peltipinnat tarkoitus massata tuolla Noxudolilla. Pari purkkia on nyt, katsotaan miten pitkään riittää. Tuotteen saaminen oli hankalaa, audio helman ilmeisesti lopettanut maahantuonnin ja autostudiolta vei kaksi viikkoa saada helsingistä joensuunhun nämä purkit.
Hiukan olen haalinut myös bilteman äänieristeitä, puolikkaan bulk paketin silent coatia ja muuta. Katsotaan miten tällainen kustannustehokas vaimentaminen mitään oikeasti eristää
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: hillityn tölökit
Täällä seurataan suurella mielenkiinnolla vaimentamista.
M
M
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: hillityn tölökit
Onko tuo punanen lätkä ihan orggiskiinnityksiä?
Vaimennustuloksia täälläkin mielenkiinnolla seuraten.
Vaimennustuloksia täälläkin mielenkiinnolla seuraten.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: hillityn tölökit
Taitaa ihan olla vaan magneetti, helpottaa hitsaushommissa kaiTT| kirjoitti:Onko tuo punanen lätkä ihan orggiskiinnityksiä?
Vaimennustuloksia täälläkin mielenkiinnolla seuraten.
Myyvät muuten "taakkatelinettä" kanootille, joka on magneeteilla kiinni katossa, en ihan taitaisi laittaa
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Magneettii tosiaan hitsaushommia ajatellen ostettu biltemasta mutta ei ollut niin tehokas jotta ois kummosta apua ollut.SyncroVWaari kirjoitti:Taitaa ihan olla vaan magneetti, helpottaa hitsaushommissa kai
Takalattiaa hitsatessa tuo piti jotenkin peltiä paikallaan kun paikka oli lähellä kulmausta ja magneetillekin riittävät kontaktipinnat.
Vaimennushommat aloitellaan suihkuttamalla kojelaudan taakse ja etumatkustajien"potkupelteihin" tuota mössöä. Mikäli tärkeimmät johdot saadaan suojattua, kojelautaa ei innosta lähteä irrottamaan tätä varten ( Lämmityslaitteen moottori on vaihdettu ja pyörii nätisti).
Purkkia ravistamalla vaikuttaa todella kiinteältä tavaralta tuo massa. 2mm paksuinen kerroksen pitäisi olla riittävä tuoteselostuksen mukaan. Saas nähdä kuinka paksusti perus massaruiskulla saa levitettyä.
Etupenkkien lokeroihin liimasin spray liimalla kennopintaista vaahtomuovia sillä ajatuksella ettei kosteus löydä sinne. (biltema, tarkoitettu kaiutinkoteloihin)
Kennopintaista raskaampaa mattoa ostin myös autostudiolta. Toisinkuin bilteman versiossa, on näissä kunnon liimapinta ja tarkoitus sulloa etuoviin.
Mainostavat vaimennusteholtaa 30-40% paremman kuin sileäpintainen vaimennuslevy.
Sitten on tuollaista bilteman foliopintaista eristettä muutama neliö. Kokeilin tuohon vaihdekepin ja etupenkkien ympäristöön. Huono liimapinta eikä istu tölkin lattian "kouruihin". Etulattioihin liimaan luultavasti perusbitumit. Kuskinpuolelta oli irroitettava orggis vaimennukset jotka haisivat jarrunesteeltä yms.
Meininki olisi hommata takatilaan kuramatto/messumatto jonka pohjaan liimata tuota foliopintaista eristettä. Hinnaltaan tuo on bitumin luokkaa ja paksuudeltaan 6-8mm (ulkomuistista). Näin siis nostaa lattiaa hitusen ja napata mattoeristeineen seuraavaan tölkkiin jos erehdyn tämän myymään.
Tarkoitus ei ollut lähteä hifistelemään vaan autostudiolta sain kohtuu tarjouksella puolikkaan bulk packin (59€ ). En ole vielä keksinyt järkevimpiä kohteita mihin näitä asentelisin. Liukuovi ainakin on potentiaalinen kohde.
edit. Parit kuvat linkeiksi
Viimeksi muokannut hillitty, 22.07.2013 21:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: hillityn tölökit
Muutama sopivan tehokas taulu- tai nappimagneetti ovat näppärä apu peltiä liimatessa. Samaten nämä jos pääsee käsiksi pellin toiselle puolelle:Magneettii tosiaan hitsaushommia ajatellen ostettu biltemasta mutta ei ollut niin tehokas jotta ois kummosta apua ollut.
Tuo Bilteman palikka on sen verran painava ettei pysy pystypinnoilla jos ei ole koko pituudeltaan siinä kiinni.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
^ Tuollaisia olisi hyvä varata pakkiin tulevia koitoksia varten. Nyt on kaikki tämän osalta jo liimailtu.
Siirsin vaimennusta käsittelevät kuvat photobuckettiin, flickr on aika kankea thumbnail-kuvien linkittämisessä.
Kuvat siis klikkaillen järkeviin mittoihin näyttöpäätteellenne.
Ruiskin parin pullon verran tuota noxudolia. Aine on juurikin sitä mitä halusin. Helppo ruiskuteltava, vahinkolaukaukset saa märällä rätillä puhtaaksi, ei roiski kovin laajalle alueella ihan perus massa-ruiskulla käsitellessä.
Kaksi purkkia riitti oik. takakontinkoteloon + etulattioihin + kojelaudan taakse + lokasuojien ylle ( nypin sen alkuperäsen vaahtomatskun menemään - liima ei tahtonut irrota tinnerilläkään). Aine vaatii 7-14 vrk. kuivuakseen täysin, massan sisältämä vesi haihtuu.
Ajattelin vielä purkillisen tuhlata, 25€ vaan mielestäni riittoisampaa kuin bitumi ( ja paljon lystimpää ruiskutella kuin leikellä sopivia maton palasia )
Siirsin vaimennusta käsittelevät kuvat photobuckettiin, flickr on aika kankea thumbnail-kuvien linkittämisessä.
Kuvat siis klikkaillen järkeviin mittoihin näyttöpäätteellenne.
Ruiskin parin pullon verran tuota noxudolia. Aine on juurikin sitä mitä halusin. Helppo ruiskuteltava, vahinkolaukaukset saa märällä rätillä puhtaaksi, ei roiski kovin laajalle alueella ihan perus massa-ruiskulla käsitellessä.
Kaksi purkkia riitti oik. takakontinkoteloon + etulattioihin + kojelaudan taakse + lokasuojien ylle ( nypin sen alkuperäsen vaahtomatskun menemään - liima ei tahtonut irrota tinnerilläkään). Aine vaatii 7-14 vrk. kuivuakseen täysin, massan sisältämä vesi haihtuu.
Ajattelin vielä purkillisen tuhlata, 25€ vaan mielestäni riittoisampaa kuin bitumi ( ja paljon lystimpää ruiskutella kuin leikellä sopivia maton palasia )
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Emännän kanssa kangaskaupasta tarttui verhotarpeet ja vähän muutakin
10€ panostuksella tikattua ja erottuvaa sisustusta. Kadulla voi tosin tulla naisia vastaan joilla vastaava kuosi käsilaukussa...
Pitäs riittää matkustaman ovipaneeleihin lukuunottamatta liukuovea.
10€ panostuksella tikattua ja erottuvaa sisustusta. Kadulla voi tosin tulla naisia vastaan joilla vastaava kuosi käsilaukussa...
Pitäs riittää matkustaman ovipaneeleihin lukuunottamatta liukuovea.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: hillityn tölökit
Tuttava suihki raskaankaluston maalilla marineblaun pintaan.
Pari huonoa kuvaa. Jos ei kokoajan sataisi niin uskaltaisin ottaa kopan uloskin kuvattavaksi.
Teippailin kaariin 3M:n kopteriteipillä kiveniskusuojausta. Samaa teippiä myös "kulkureiteille" ettei liukuoven aukosta heti kulu maalipinta.
ByggMaxista tarttui mukaan 10 litraa kylmäbitumia jolla suditaan loput äänieristykset. Etuoviin varmaan suihkin ihan alustamassan äänieristykseksi.
Jossain vaiheessa vielä kattoon foliopintaisen bitumin asentaminen. Toiveissa että foliointi heijastelisi sisätilan lämpöä takaisinpäin.
Maalaukseen pääsyä odotellessa piirsin pohjapiirroksen hahmottaakseni paremmin mitä takatilaan on järkevää sulloa.
Hommaa riittää...
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi