sa3180 elvytystä

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

500km testilenkki safarille ja takaisin ehjänä suoritettu onnistuneesti. Pitää vielä oikein kehaista että oli kyllä tosi mukava ajaa lyhkäsillä perävälityksillä, lumiketjuilla ja e-TDI:llä.. Pysty käytännössä ajamaan useimmat pätkät 1:llä tai G:llä vaan kytkimen nostamalla ja antamalla auton mennä itsekseen etiäpäin.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:500km testilenkki safarille ja takaisin ehjänä suoritettu onnistuneesti. Pitää vielä oikein kehaista että oli kyllä tosi mukava ajaa lyhkäsillä perävälityksillä, lumiketjuilla ja e-TDI:llä.. Pysty käytännössä ajamaan useimmat pätkät 1:llä tai G:llä vaan kytkimen nostamalla ja antamalla auton mennä itsekseen etiäpäin.
Juuri samat huomiot on tullut tehtyä tuon mtdi:n kanssa, ja jaksaa mennä tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta joten voi oikeasti ajaa hitaasti. Ja voimaa on heti käytössä, kun kaasua hipasee :) Vielä jos noita virittäis ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Reissun kulutus 12-13l/100km huippuhiljaisilla ja kevyesti rullaavilla eko-micheliineillä, huippunopeus n. 100km/h, alamäessä saatiin huiput 110km/h. Eli huutaa vielä 0,70 nelosratasta ja pientä syötön lisäystä :)
< 15kWh/100km
Joker
AktiVWisti
Viestit: 612
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja Joker »

Millä välityksillä tämä on ja mikä on rengaskoko?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

6,16 välitys, nelonen on "vähän harvempi" 0,82 (vakio 0,85) ja 31" halkaisija kumissa (7.00R16) == 3410rpm / 100km/h.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja nyt on virallisesti kilvissä!
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Ja nyt on virallisesti kilvissä!
Jee jee, mitäs sanottiin TDI:stä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:
dmn kirjoitti:Ja nyt on virallisesti kilvissä!
Jee jee, mitäs sanottiin TDI:stä?
Meni "heittämällä", eli merkattiin otteeseen ja samoin kuin korotussarja, vetokoukkuun joutus tyytymään vain 2000kg merkintään.
< 15kWh/100km
tixu
AktiVWisti
Viestit: 434
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja tixu »

Millä asemalla kävit ? Jos kävis kans itse "laillistamassa liiton"!
Viimeksi muokannut tixu, 20.03.2013 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

tixu kirjoitti:Millä asemalla kävit ? Jos kävis kans itse "laillistamassa liiton"!
Tuo SF-katsastus raisiossa, siel tuntevat jo päältäpäin että ongelma-asiakas tulossa syncroineen taas ;-)
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tulipas askarreltua ns. evry-modikin tähän, mutta hieman hienostuneempi versio joka kytkeytyy päälle vaiheittain kaasupolkimen asennosta riippuen..

Ja samalla tuli ensimmäinen vikakin, EGR:n paluuputki on puhki, täytyy vissiin loputkin EGR-palikat repiä sieltä mäkeen..
< 15kWh/100km
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Eli evry kytkeytyy vasta kun kaasua on painettu tarpeeksi? Normaalistihan jos boksi on ns.päällä niin syttyy hehkujen vikavalo jos boksissa ei käytetä aikarelettä tai kytkintä että voi kytkeä pois startin ajaksi.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jeps, tuossa on nyt mikroreleen takana kaksi säätövastusta, joita ohjataan seuraavalla logiikalla:
TPS 33% - vastus1
TPS 70% - vastus2 + MAP modi
TPS 100% - vastus1+vastus2 + MAP modi

Kytkeytymisessä on pieni ns. hystereesi, eli esim "Stage1" kytkeytyy 33% ja pois 30%, näin vältetään turha rynkyttäminen jos poljin on juuri siinä hilppeillä ettei tiedä kumpaa asentoa pitäisi käyttää.

Oikeastaan voisi vielä parantaa kytkentää niin että voisi oikeastaan käyttääkin MAP-signaalia TPS-signaalin sijaan. Tällöin vältettäisiin turha savuttaminen, mutta eipä tuo oikeastaan noilla vakiosuuttimilla jaksa juuri mustaa puskea :)

Ja oikeeti mun piti tehdä tuo vastus ns. digivastuksella, jonka resistanssia voisi muuttaa lennossa. Mutta enpä mistään suomesta moista löytänyt harrastelijalle sopivana tuotteena - tällä vältettäisiin tuo vaiheittain kytkeytyminen, jonka kyllä huomaa jos on tarkkana..
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Nyt ruuvattu 140hp 5-syl koneen suuttimet paikoilleen (oisko nää .216 kun vakio on .183), ja tehonlisää tuli mukavasti ja savuakin sen verran että joutus ahtoja nostamaan vähän päälle baariin..

Vähän innostuin sorakuopalla testaamaan hypyissä niin lopputulos oli se että tavarat lensi ikkunasta ulos.. Ja pitikin mukana just se lämpöanturi tuohon 5-syl koneeseen mitä ei oikein löydä mistään :)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja TT| »

mitä kautta nostit ahtoja? Kuulostaa siltä että aletaan olla alueella ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:mitä kautta nostit ahtoja? Kuulostaa siltä että aletaan olla alueella ;)
Tuossa pari viestiä ylempää se selviää, eli ECU:n MAP-anturin ulostulon jännitettä alennetaan vastuksen kautta kun kaasupoljin on pohjassa.

Mutta juu tää on varmaan nyt aika optimi tuolle normi turbolle ja coolerille.

Mites mä viimeks näin että siellä askolassa oli joku mutkarata pellolla kokoontumispaikan lähistöllä.. Pääsisköhän sinne ens safarilla ottaa vähän autoista mittaa :-)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: sa3180 elvytystä

Viesti Kirjoittaja TT| »

En tiedä onko se rata kesälläkin käytössä, mä kävin sitä lumikelissä ajamassa pari kierrosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin