sa3180 elvytystä
Re: sa3180 elvytystä
500km testilenkki safarille ja takaisin ehjänä suoritettu onnistuneesti. Pitää vielä oikein kehaista että oli kyllä tosi mukava ajaa lyhkäsillä perävälityksillä, lumiketjuilla ja e-TDI:llä.. Pysty käytännössä ajamaan useimmat pätkät 1:llä tai G:llä vaan kytkimen nostamalla ja antamalla auton mennä itsekseen etiäpäin.
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Juuri samat huomiot on tullut tehtyä tuon mtdi:n kanssa, ja jaksaa mennä tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta joten voi oikeasti ajaa hitaasti. Ja voimaa on heti käytössä, kun kaasua hipasee Vielä jos noita virittäisdmn kirjoitti:500km testilenkki safarille ja takaisin ehjänä suoritettu onnistuneesti. Pitää vielä oikein kehaista että oli kyllä tosi mukava ajaa lyhkäsillä perävälityksillä, lumiketjuilla ja e-TDI:llä.. Pysty käytännössä ajamaan useimmat pätkät 1:llä tai G:llä vaan kytkimen nostamalla ja antamalla auton mennä itsekseen etiäpäin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: sa3180 elvytystä
Reissun kulutus 12-13l/100km huippuhiljaisilla ja kevyesti rullaavilla eko-micheliineillä, huippunopeus n. 100km/h, alamäessä saatiin huiput 110km/h. Eli huutaa vielä 0,70 nelosratasta ja pientä syötön lisäystä
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Millä välityksillä tämä on ja mikä on rengaskoko?
Re: sa3180 elvytystä
6,16 välitys, nelonen on "vähän harvempi" 0,82 (vakio 0,85) ja 31" halkaisija kumissa (7.00R16) == 3410rpm / 100km/h.
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Jee jee, mitäs sanottiin TDI:stä?dmn kirjoitti:Ja nyt on virallisesti kilvissä!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: sa3180 elvytystä
Meni "heittämällä", eli merkattiin otteeseen ja samoin kuin korotussarja, vetokoukkuun joutus tyytymään vain 2000kg merkintään.TT| kirjoitti:Jee jee, mitäs sanottiin TDI:stä?dmn kirjoitti:Ja nyt on virallisesti kilvissä!
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Millä asemalla kävit ? Jos kävis kans itse "laillistamassa liiton"!
Viimeksi muokannut tixu, 20.03.2013 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: sa3180 elvytystä
Tuo SF-katsastus raisiossa, siel tuntevat jo päältäpäin että ongelma-asiakas tulossa syncroineen taastixu kirjoitti:Millä asemalla kävit ? Jos kävis kans itse "laillistamassa liiton"!
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Tulipas askarreltua ns. evry-modikin tähän, mutta hieman hienostuneempi versio joka kytkeytyy päälle vaiheittain kaasupolkimen asennosta riippuen..
Ja samalla tuli ensimmäinen vikakin, EGR:n paluuputki on puhki, täytyy vissiin loputkin EGR-palikat repiä sieltä mäkeen..
Ja samalla tuli ensimmäinen vikakin, EGR:n paluuputki on puhki, täytyy vissiin loputkin EGR-palikat repiä sieltä mäkeen..
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Eli evry kytkeytyy vasta kun kaasua on painettu tarpeeksi? Normaalistihan jos boksi on ns.päällä niin syttyy hehkujen vikavalo jos boksissa ei käytetä aikarelettä tai kytkintä että voi kytkeä pois startin ajaksi.
Re: sa3180 elvytystä
Jeps, tuossa on nyt mikroreleen takana kaksi säätövastusta, joita ohjataan seuraavalla logiikalla:
TPS 33% - vastus1
TPS 70% - vastus2 + MAP modi
TPS 100% - vastus1+vastus2 + MAP modi
Kytkeytymisessä on pieni ns. hystereesi, eli esim "Stage1" kytkeytyy 33% ja pois 30%, näin vältetään turha rynkyttäminen jos poljin on juuri siinä hilppeillä ettei tiedä kumpaa asentoa pitäisi käyttää.
Oikeastaan voisi vielä parantaa kytkentää niin että voisi oikeastaan käyttääkin MAP-signaalia TPS-signaalin sijaan. Tällöin vältettäisiin turha savuttaminen, mutta eipä tuo oikeastaan noilla vakiosuuttimilla jaksa juuri mustaa puskea
Ja oikeeti mun piti tehdä tuo vastus ns. digivastuksella, jonka resistanssia voisi muuttaa lennossa. Mutta enpä mistään suomesta moista löytänyt harrastelijalle sopivana tuotteena - tällä vältettäisiin tuo vaiheittain kytkeytyminen, jonka kyllä huomaa jos on tarkkana..
TPS 33% - vastus1
TPS 70% - vastus2 + MAP modi
TPS 100% - vastus1+vastus2 + MAP modi
Kytkeytymisessä on pieni ns. hystereesi, eli esim "Stage1" kytkeytyy 33% ja pois 30%, näin vältetään turha rynkyttäminen jos poljin on juuri siinä hilppeillä ettei tiedä kumpaa asentoa pitäisi käyttää.
Oikeastaan voisi vielä parantaa kytkentää niin että voisi oikeastaan käyttääkin MAP-signaalia TPS-signaalin sijaan. Tällöin vältettäisiin turha savuttaminen, mutta eipä tuo oikeastaan noilla vakiosuuttimilla jaksa juuri mustaa puskea
Ja oikeeti mun piti tehdä tuo vastus ns. digivastuksella, jonka resistanssia voisi muuttaa lennossa. Mutta enpä mistään suomesta moista löytänyt harrastelijalle sopivana tuotteena - tällä vältettäisiin tuo vaiheittain kytkeytyminen, jonka kyllä huomaa jos on tarkkana..
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
Nyt ruuvattu 140hp 5-syl koneen suuttimet paikoilleen (oisko nää .216 kun vakio on .183), ja tehonlisää tuli mukavasti ja savuakin sen verran että joutus ahtoja nostamaan vähän päälle baariin..
Vähän innostuin sorakuopalla testaamaan hypyissä niin lopputulos oli se että tavarat lensi ikkunasta ulos.. Ja pitikin mukana just se lämpöanturi tuohon 5-syl koneeseen mitä ei oikein löydä mistään
Vähän innostuin sorakuopalla testaamaan hypyissä niin lopputulos oli se että tavarat lensi ikkunasta ulos.. Ja pitikin mukana just se lämpöanturi tuohon 5-syl koneeseen mitä ei oikein löydä mistään
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
mitä kautta nostit ahtoja? Kuulostaa siltä että aletaan olla alueella
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: sa3180 elvytystä
Tuossa pari viestiä ylempää se selviää, eli ECU:n MAP-anturin ulostulon jännitettä alennetaan vastuksen kautta kun kaasupoljin on pohjassa.TT| kirjoitti:mitä kautta nostit ahtoja? Kuulostaa siltä että aletaan olla alueella
Mutta juu tää on varmaan nyt aika optimi tuolle normi turbolle ja coolerille.
Mites mä viimeks näin että siellä askolassa oli joku mutkarata pellolla kokoontumispaikan lähistöllä.. Pääsisköhän sinne ens safarilla ottaa vähän autoista mittaa
< 15kWh/100km
Re: sa3180 elvytystä
En tiedä onko se rata kesälläkin käytössä, mä kävin sitä lumikelissä ajamassa pari kierrosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!