VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Auto: VW Transporter Syncro 1989
Väri: Pastellweiß
Vaihteisto: 5.83 perävälitys, kytkettävät tasauspyörästön lukot edessä ja takana
Moottori: 1.6td, Oettinger välijäähdytinsarjalla
Alusta: +30mm lievä korotus
Renkaat: Talvi 215/60R17 Alesion kiiltävillä vanteilla / Kesä: 31/10.5R15 Ronalin valmistamilla Oettinger vanteilla (jos saa mahtumaan)
Muuta: Customoidut takavalot (USA-jarruvalot ja "tuplat takavalot") ja parkkivalot siirretty etuvilkkuihin
Westfalia vetokoukku 2500kg
Auto on entinen keittiöfirman auto pohjoisesta. Vaikka näyttää kauempaa karulta, niin pahat lommot on liukuovessa ja etuovissa. Pintaruostetta, eli mätähommien korjailuun ei heti tarvitse ryhtyä. Mittarilukema hankkiessa oli 368tkm.
Auto on hankittu työkaluksi kaikenlaiseen käyttöön, mm. metsätöihin ja jääratapäiville eli näyttelypeliä en ole tekemässä. Tarkoituksena on sovittaa isommat renkaat, tehdä joku hieno kattoteline ja saada uusi valkoinen kiiltävämpi pinta päälle. Moottorikin alkaa olla senverran vanha että se on tarkoitus uusia ennen seuraavaa talvea. Se ei tahdo lähteä käyntiin pakkasilla.
Väri: Pastellweiß
Vaihteisto: 5.83 perävälitys, kytkettävät tasauspyörästön lukot edessä ja takana
Moottori: 1.6td, Oettinger välijäähdytinsarjalla
Alusta: +30mm lievä korotus
Renkaat: Talvi 215/60R17 Alesion kiiltävillä vanteilla / Kesä: 31/10.5R15 Ronalin valmistamilla Oettinger vanteilla (jos saa mahtumaan)
Muuta: Customoidut takavalot (USA-jarruvalot ja "tuplat takavalot") ja parkkivalot siirretty etuvilkkuihin
Westfalia vetokoukku 2500kg
Auto on entinen keittiöfirman auto pohjoisesta. Vaikka näyttää kauempaa karulta, niin pahat lommot on liukuovessa ja etuovissa. Pintaruostetta, eli mätähommien korjailuun ei heti tarvitse ryhtyä. Mittarilukema hankkiessa oli 368tkm.
Auto on hankittu työkaluksi kaikenlaiseen käyttöön, mm. metsätöihin ja jääratapäiville eli näyttelypeliä en ole tekemässä. Tarkoituksena on sovittaa isommat renkaat, tehdä joku hieno kattoteline ja saada uusi valkoinen kiiltävämpi pinta päälle. Moottorikin alkaa olla senverran vanha että se on tarkoitus uusia ennen seuraavaa talvea. Se ei tahdo lähteä käyntiin pakkasilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Autosta on kuulemma kuva uusimman GTI-magazinen tapahtumaosiossa kun kävin jääratapäivillä Nousiaisissa. En ole vielä nähnyt kyseistä juttua, mutta Vurre meni varmasti täysiä. Pitää skannata kuva tänne näytille.
31"/10.5R15 renkaat tuli soviteltua alle muutama viikko sitten. Otin kuvia eican kännykällä kun siinä oli parempi kamera, mutta kuvat jäi näköjään sille tielle. Vaati vähemmän sovittelua kuin ajattelin.
Muuten tän suhteen ei ole edistytty. Pitäisi muutoskatsastaa N1G, saada renkaat leimaan ja saada nostettua 1500kg vetokyky lukemaan 2500kg.
31"/10.5R15 renkaat tuli soviteltua alle muutama viikko sitten. Otin kuvia eican kännykällä kun siinä oli parempi kamera, mutta kuvat jäi näköjään sille tielle. Vaati vähemmän sovittelua kuin ajattelin.
Muuten tän suhteen ei ole edistytty. Pitäisi muutoskatsastaa N1G, saada renkaat leimaan ja saada nostettua 1500kg vetokyky lukemaan 2500kg.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Sitten kun on faktat, kuinka vetokyky ja N1G onnistuvat, olisin kiinnostunut. Sain Trafilta vastauksen omaan kyselyyni, siinä vaan viitattiin asetuksen tekstiin. Pitää laittaa katsastuskonttorin vaihto harkintaan.hege kirjoitti: Pitäisi muutoskatsastaa N1G, saada renkaat leimaan ja saada nostettua 1500kg vetokyky lukemaan 2500kg.
Itseänikin kiinnostais 2500 vetokyky, vaikka harvoin tarvitsee kärryä vetää. Nytkin olisi erään "tv-tähden" kärryn siirto ollut tarjolla, mutta kun ei saa vetää kuin 2000 Kg.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Jooh, toi on outoa että autoissa on 2500kg koukku, saa vetää maahantuojan mukaan 2500kg ja silti on mielivaltaisesti 1500kg tai 2000kg otteessa. Ilmoittelen miten käy.
Toi dmn:n tapaus taas...
Toi dmn:n tapaus taas...
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Miikkan varaosa-auton rekisteriote, jarruilla 3460 Kg, 1.6 TD bussi
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Mitäs tuo STRO:n "raamattu" näyttää halkaisijaksi 205R16 vs. 31" (ja 7.5R16 olis mukava ja tietää).. Suoraan nimellisestä koosta laskemalla tuo ei mene, mutta ilmeisesi STRO:n pojat ja tytöt ovat käyttäneet pienempää piin arvoa kautta aikain joten tuollainenkin on mahdollista.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Laskurin mukaan 205R16 olisi 29,4".
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
STRO kirjan mukaan 205R16 on 736mm halkaisijaltaan ja 208mm leveä. Löytyy vuoden 2010 kirjasta sivulta 40.
31x10.5R15LT halkaisija 775mm ja leveys 268mm. Löytyy kevyen kuorma-autorenkaan puolelta sivulta 154. (7-9" vanne, s. 181)
(32x11.5-15LT halkaisija 801mm ja leveys 290mm (8-10" vanne) )
Näitä mittoja tuttavalla käytettiin, muttei tölkissä.
31x10.5R15LT halkaisija 775mm ja leveys 268mm. Löytyy kevyen kuorma-autorenkaan puolelta sivulta 154. (7-9" vanne, s. 181)
(32x11.5-15LT halkaisija 801mm ja leveys 290mm (8-10" vanne) )
Näitä mittoja tuttavalla käytettiin, muttei tölkissä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Takapään sovittaminen ensin kun oli helpompi. Oikealla puolella rengas sopi suoraan pyörimään, kun tukivartta oli jo kulutettu valmiiksi.
Ton hitsauksen jälkeen sauma siloiteltiin, eli tila on suunnilleen toi mitä kuvassakin.
Ton hitsauksen jälkeen sauma siloiteltiin, eli tila on suunnilleen toi mitä kuvassakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Sitten etupää.
Mulla ei ole korotettu hirveesti (18mm jouselta), niin ajattelin että joutuu tekemään melko kovasti töitä että saa renkaat mahtumaan myös joustossa.
Pitää mitata noi mun renkaat tarkemmin, ne on pienemmät kuin 31x10,5 pitäisi olla ja vanteen 28ET voi olla melko passeli.
Mulla ei ole korotettu hirveesti (18mm jouselta), niin ajattelin että joutuu tekemään melko kovasti töitä että saa renkaat mahtumaan myös joustossa.
Pitää mitata noi mun renkaat tarkemmin, ne on pienemmät kuin 31x10,5 pitäisi olla ja vanteen 28ET voi olla melko passeli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
kyllä mä kuvia laitan (laitoin jo) kun kerkeen, ei just ole ollut se päällimmäinen asia mielessä kun messuille koittaa autoo saada valmiiksihege kirjoitti: Otin kuvia eican kännykällä kun siinä oli parempi kamera, mutta kuvat jäi näköjään sille tielle.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Edennyt taas senverran että maastoajon jälkeen korjattu öljyvuoto palasi ja otteessa lukee: N1G ja 31x10,5R15.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Jaa... milläs dokumentilla tuo massannosto nyt sitten onnistui?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Kunhan tässä ehdin, niin taidan ottaa yhteyttä Heikinlaakson katsastukseen. He eivät suostuneet N1G muutoskatsastukseeen aikanaan ilman maahantuojan todistusta yhteneväisyydestä M1G versioiden kanssa.
Vielä kun osaisi saksaa, niin ymmärtäisi mitä tuossa Westfalian paprussa lukee.
Vielä kun osaisi saksaa, niin ymmärtäisi mitä tuossa Westfalian paprussa lukee.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Katso YV.T3Syncro kirjoitti:Kunhan tässä ehdin, niin taidan ottaa yhteyttä Heikinlaakson katsastukseen. He eivät suostuneet N1G muutoskatsastukseeen aikanaan ilman maahantuojan todistusta yhteneväisyydestä M1G versioiden kanssa.
Vielä kun osaisi saksaa, niin ymmärtäisi mitä tuossa Westfalian paprussa lukee.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Kun mä luen lakitekstiä niin ymmärrän sen niin että yli 2000kg kokonaismassaltaan oleva auto täyttää N1G vaatimukset jos se on jokapyörävetoinen (ja yksi aksilistoista voi olla irtikytkettävissä). Eli tän pitäisi olla ihan suoraviivaista hommaa jos vaan osaa lukea tota lakitekstiä niinkuin se mun mielestä suomenkielellä lukee.Finlex kirjoitti:2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:
a) «vähintään» yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;
b) «vähintään» yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja
c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on «vähintään» 25 prosenttia.
Mulle yhden konttorin katsastaja kertoi että onnistuu, pitää vaan mitata lähestymiskulmia ja muita kulmia eikä hän oikein tiennyt miten hän sen mittauksen järjestää. Jätin menemättä sinne. Renkaiden muutoskatsastus kesti yhessä konttorissa 45 minuuttia, vaikka katsastin pienemmän koon kuin mikä autoon oli jo aiemmin katsastettu.
AKEn suunnasta kaikki linjat tuntuu olevan katkaistu noiden teknisten kyselyiden suhteen. Ennen sinne pystyi soittamaan maksulliseen linjaan ja kysymään asioita, nyt sivulla kehotetaan menemään katsastuskonttoriin josta saa yleensä "katsastusmiehen vakiovastauksen": Ei onnistu.
N1G erot N1 pakettiautoon on mun käsityksen mukaan:
Saa korottaa 150mm (N1: 100mm)
Saa nostaa jousista 77mm (N1: 51mm)
Saa korottaa koria 77mm (N1 kielletty)
Saa kasvattaa renkaan halkaisijaa 77mm (N1: 51mm)
Rengas lasketaan mukaan korotukseen, eli auto saa renkaan halkaisijan muutokset mukaanlukien nousta max 150mm
Muuta:
Roiskesuojia ei vaadita maastoajoneuvoissa joissa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä
Maastoajoneuvossa saa olla välttämättömät työ- ja apuvalaisimet.
Karjapuskureiden ja lisävalotelineiden ym. etusuojajärjestelmien asentaminen
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Viikonlopun maastoajokurssilla vaihdekepissä liikahti jokin ja 1-2 vaihteita ei tahtonut löytää kun menivät R-G alueelle. Muuten Vurre kesti hyvin.
Vaihteet korjaantui säätämällä ja samalla huomasin että kytkimen työsylinteri vuotaa. Kävin samalla hakemassa uuden...
Vaihteet korjaantui säätämällä ja samalla huomasin että kytkimen työsylinteri vuotaa. Kävin samalla hakemassa uuden...
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: VW Transporter Syncro 1.6td 1989 - "Vurre"
Renkaan halkaisija saa muuttua max 51mm ja leveys 102mm, tähän ei ajoneuvoluokka vaikuta. Tuosta ylimenevät sitten poikkeusluvalla, jonka saattaa saada tai sitten ei. Syncro tölkkiin maksimi rengas olis siis 787mm korkee ja 310mm levee...N1G erot N1 pakettiautoon on mun käsityksen mukaan:
Saa korottaa 150mm (N1: 100mm)
Saa nostaa jousista 77mm (N1: 51mm)
Saa korottaa koria 77mm (N1 kielletty)
Saa kasvattaa renkaan halkaisijaa 77mm (N1: 51mm)
Rengas lasketaan mukaan korotukseen, eli auto saa renkaan halkaisijan muutokset mukaanlukien nousta max 150mm