Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Tänään alkoi jo vähän onnistuakin, kun teki ensin erikoistyökalun, ehkä tämä tästä. Nokka-akselin laakerit tosin on hukassa, pitää ehkä hakea ihan uudet
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Kansi paikallaan ja pumppukin jo istuu kiinnikkeisiin. Hihnapyörä kun tulee, niin saa jakohihnan paikalleen ja voi alkaa jo näyttää moottorilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Kävikö se mun hihnapyörä tohon? Ei ilmeisesti suoraan ainakaan?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Millä venttiilikoppa on tiivistetty?
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Ei käyny, kun on pienellä reiällä. Vaadin rahani takaisinteme kirjoitti:Kävikö se mun hihnapyörä tohon? Ei ilmeisesti suoraan ainakaan?
Ei millään, ja hyvin pitää, ei ole yhtään vuotanu Joutuu kuitenkin vielä venttiilikoppaa nostelemaan, niin ei ole tiivistettä nyt välissä.T3Syncro kirjoitti:Millä venttiilikoppa on tiivistetty?
Viimeksi muokannut TT|, 01.11.2012 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kantta ei enää nostella :D
Syy: kantta ei enää nostella :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Eli tommonen Land Roverin pumppu on ns. isorunkonen kun on isolla akselillakin. No tästä selvinnee reikää suurentamalla, muutenhan tuo pitäis sopia?
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Löytyi valmis TDI:n säädettävä hihnapyörä, jos tuo sopii oikein paikalleen niin ei aleta reikää suurentamaan. Hege ei suostunut sorvaamaan sitä paitsiteme kirjoitti:Eli tommonen Land Roverin pumppu on ns. isorunkonen kun on isolla akselillakin. No tästä selvinnee reikää suurentamalla, muutenhan tuo pitäis sopia?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Harjoittelinkin eilen urakalla tuollaisen kiilattomalla hihnapyörällä olevan koneen ajoittamista.. Kun olin saanut koneen kasaan älysin lattialla lojuvaa pumppua katsomalla miten se olisi pitänyt tehdäTT| kirjoitti:Löytyi valmis TDI:n säädettävä hihnapyörä, jos tuo sopii oikein paikalleen niin ei aleta reikää suurentamaan. Hege ei suostunut sorvaamaan sitä paitsiteme kirjoitti:Eli tommonen Land Roverin pumppu on ns. isorunkonen kun on isolla akselillakin. No tästä selvinnee reikää suurentamalla, muutenhan tuo pitäis sopia?
< 15kWh/100km
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Kerro ihmeessä miten se pitäisi tehdä? Nimittäin lähi päivinä tuo edessä.dmn kirjoitti:Harjoittelinkin eilen urakalla tuollaisen kiilattomalla hihnapyörällä olevan koneen ajoittamista.. Kun olin saanut koneen kasaan älysin lattialla lojuvaa pumppua katsomalla miten se olisi pitänyt tehdäTT| kirjoitti:Löytyi valmis TDI:n säädettävä hihnapyörä, jos tuo sopii oikein paikalleen niin ei aleta reikää suurentamaan. Hege ei suostunut sorvaamaan sitä paitsiteme kirjoitti:Eli tommonen Land Roverin pumppu on ns. isorunkonen kun on isolla akselillakin. No tästä selvinnee reikää suurentamalla, muutenhan tuo pitäis sopia?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Luulen että se olis helpointa tehdä näin:
-Nokkapyörästä ennakon säätö nollille
-Koneen YYK:ssa, nokka lukittuna
-Pumppu pyöräytetään osoittamaan 1. sylinterin ruiskutusta (eli kiilaura osoittaa 1. sylinterin putkea - pumpun rungossa saattaa olla myös merkki tälle stefan vieressä) - tämän jälkeen hihnapyörän asennus siihen paikkaan niin että lukitusreikä menee kohdalleen.
-Sitten vaan etsitään sopiva ennakko kääntämällä hihnapyörän säädettävää osaa.
-Nokkapyörästä ennakon säätö nollille
-Koneen YYK:ssa, nokka lukittuna
-Pumppu pyöräytetään osoittamaan 1. sylinterin ruiskutusta (eli kiilaura osoittaa 1. sylinterin putkea - pumpun rungossa saattaa olla myös merkki tälle stefan vieressä) - tämän jälkeen hihnapyörän asennus siihen paikkaan niin että lukitusreikä menee kohdalleen.
-Sitten vaan etsitään sopiva ennakko kääntämällä hihnapyörän säädettävää osaa.
< 15kWh/100km
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Valmisteltiin tänään moottori siirtoa varten ja huomenna TT lähtee Tuitsin kanssa nosturille.
Viimeiset käherrykset tehty
Viimeiset käherrykset tehty
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
putket ois kyllä olleet kivat pinkkinä..
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
joko käy?
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Toivottavasti eiTölkkimika kirjoitti:joko käy?
Sinne se jäi vielä tallille yöksi pukkiin kiinni ja Tuitsi on kotipihassa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Suomen Pinkein Syncro
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Operaatio on aloitettu ja vanha moottori irti
Kirurgit TT ja Eicca jatkavat operaatiota tallilla.
Kirurgit TT ja Eicca jatkavat operaatiota tallilla.
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
tiiseri
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Hyvä hyvä
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Ei mene taas kuten strömsöössä ei tule dieseliä suuttimille, vaikka mitä taikoja tekis. Huomenna jatkuu isomman lekan kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Jos pumppu on aivan kuiva niin kannattaa täyttä se dieselillä esim injektioruiskua käyttäen ja perään starttausta suutinputket löysällä, niin kyllä lähtee.. (Kunhan on muistanut kytkeä sammutussolenoidin)TT| kirjoitti:Ei mene taas kuten strömsöössä ei tule dieseliä suuttimille, vaikka mitä taikoja tekis. Huomenna jatkuu isomman lekan kanssa.
< 15kWh/100km