Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eicca_ kirjoitti:Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville ;)
Tämä on kyllä todennäköisin, tarkastuskäynnille oli pyrkimässä :lol:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

On näillä kova seuranhaku-vietti!

Ei enää tehnyt mitään. Luotto kärsi pari pinnaa, Juhannuspäivänä Tenolle. Hyvin se menee, joohan?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Taisi syy pätkimiselle löytyä taannoin. 0.8 mig lanka jäi vetolangaksi a-pilareihin puolitarkoituksella. Vedin sen jäähyn kiertopumppua sähköistäessä pois ja yllättäen se oli saanut lämpöä kun oli ottanut avoimeen T30 napaan ja läpiviennistä runkoon kiinni. Olisipa tuo voinut aiheuttaa jotain pahempaakin...

Kulkuneuvo on pakkaamista vaille valmis suunniteltuun pohjoisen reissuun.

Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Viimeksi muokannut Joker, 22.07.2015 16:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Keskeneräinen, väliaikainen, mutta lain kirjaimen täyttävä keittiö. 180ah akku syöttää 600W siniaaltoinvertteriä ja se syöttää kompurajääkaappi/pakastinta. Sähköwokki ruuvattuna pöytään...
Liitteet
image.jpg
image.jpg (83.81 KiB) Katsottu 4743 kertaa
Viimeksi muokannut Joker, 21.06.2013 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Mittaristo ruma, mutta toimii. Lisämittarina toimii Galaxy S + torque softa + bluetooth ELM mokkula, kaikki tiedot eculta haluttuun muotoon. Nyt on ollut lämmöt, ahtolämmöt ja ahtopaine oikeastaan koko ajan. Sähkö tdin etuja, paljon mittareita muutamalla kympillä...
Liitteet
image.jpg
image.jpg (96.67 KiB) Katsottu 4743 kertaa
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Jakkaroita uskallan suositella, tosin ei ole bolt-on, kiskoille pitää rakentaa kannakkeet koska ne on just liian lähellä toisiaan että tulevat puoliksi tyhjän päälle.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (104.72 KiB) Katsottu 4743 kertaa
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja beretta »

Fiksu vekotin :)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hienot systeemit takana! Oliko hupiakkukin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Hieno on lopputulos kerta kaikkiaan!!! 8-) Kyllä tuolla kelpaa reissata.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Lopputuloshan ei vielä näy, mutta matkaan päästään.

180ah hupiakku sängyn alla ja 75ah käynnistysakku orkkispaikassa ja 1, 2, both & off -kytkin käynnistysakun vieressä penkin alla, on oma järjestely. Pääsähköt on kytkimen common-navassa, mutta invertteri on suoraan hupiakussa. Eli, akun voi valita, mutta invertterillä voi tuhlata käynnistysakun vain both tilassa... Käsikytkin antaa vapauksia, muta vapaudet tuo vastuita kytkimen käytön suhteen.

Kiitos kannustuksesta, pätkimiseen löytyi myös toinen syy, eli jo taitajien aiemmin epäilemä 109. Sitä heilutellessa pätki, kirrasin illalla abikot, mutta pitää ettiä niihinkin relesokkelit että pääsee abikojen suhteen 0-toleranssiin.

Hyvää Jussia!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Paljonko on tuntitaksa, jos laitat mulle samanlaiset sähköt :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kun pääsen sivistykseen, voin laittaa kytkikset tänne, niin saat ilmaiseksi ja harrastamisen iloa. T: saariselältä
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Loistavaa kiitos! Hyvää reissua!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Hanttapulille jäänyt näköjään kytkikset laittamatta lomatiimellyksessä, pahoittelen ja laitan pikimmiten.

No tämä on palvellut ykkösautona ilman kummempaa sepitystä. Ahtoputkia on pitänyt karhentaa että kestää silikooniletkut kiinni ja vesijäähylle tein kannakkeen versio 4:n, nyt on hyvä. Kannakointipiste tehty kytkinkopan pultin alle, on siis nyt koneen kanssa samaa pakettia. Pakoputken lähtökulmaa piti muuttaa, kun otti pakittaessa putki koneen kehtoon kiinni. Sisusta ei ole edennyt, mutta suurin osa materiaaleista on jo haalittu. Keinonahka tuli tekstiilivahvisteisena kagastukku.comista, sillä saattaa saada tehtyä ilman saumoja ikkunan ympäryksetkin, mutta katsotaan.

Sitten tekninen kysymys diesel-guruille: millä olette saaneet venakopan pitämään? Mulla on kaikki tiivisteet siihen uudet ja ei pidä. Myös pulttien kartiotiipat on uudet ja mutterit on momentissa. Vuotaa sopivasti imu- ja pakosarjan päälle. Pitääkö antautua moottorisilikoonin käyttöön vai onko joku tiiviste paksumpi ja pitävämpi?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sopivan isot prikat niiden muttereiden alle niin kiristyy paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kiitos, täytyy koittaa. Tarviatteko muuten lisää vetareita Jäppilään?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joker kirjoitti:06.01.2013 02:08
Juhannuspäivänä lähtö Tenolle, siinä on aikataulu valmistumiselle.
Harvinainen projekti, tämä valmistui aikataulussa :D :D
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Pakko on hyvä motivaatio. Pitkä matka olisi ollut kävellä teltta selässä.

TT:n vinkin perusteella laitoin isommat rikat venttiilikoppaan. Laitoin kuppirikkojen alle, kun sillä tavoin keskitti paremmin. Tiukempaan se meni ja paljon paremmalta tuntuu, katsotaan pitääkö.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla vuoto ainakin pienentyi isoilla prikoilla. 1.9 ventiilikoppaa ei ole suunniteltu makaamaan kumollaan JX:n paikalla... :roll:
Vastaa Viestiin