Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta, asia nyt varsin selvä. AHUn "kova" vauhtipyörä ja asetelmahan minulla on ja 228 levy on kyselyssä. Hain JX/AHU vauhtiksen eroa myös painelaakerin käpälien muokkaustarpeen puolesta (paksuus), mutta sen näen kyllä kun saan paketin kiinni. Ilmoitan sitten aikanaan tänne.
Sain heti vastauksen koneistajalta, ilman ylimääräistä ohjeistusta. Eli apuakselin laakeripinnan koneistus ja laakeri n. 60€ Kuopion venttiilipajalla ja laitan pakettiin myös vauhtiksen sorvattavaksi.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuossa aeimmin mainitussa yhdistelmässä on myös uusi tölkin painelaakeri, ja sillä toimii hienosti. Ei siis ole muokattu myöskään sen käpäliä. Ja sama painelaakeri on sekä dieselissä että bensassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eilen liitin laatikon ja 1Z:n koneen omalla kytkimellään, ei vaadi muutoksia painelaakeriin/käpäliin. Vauhtiksessa oli 330g heittoa sorvauksen jäljiltä joten se käytettiin vielä tasapainotettavana. Kone ja laatikko kiinni jo alustavasti kolmesta kohtaa, ja neljäs tuki työn alla :-)
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

Eicca_ kirjoitti:Vauhtis on 1z, alh, ahu TDI ikäpolvea (JX vauhtikseen ei mahdu 228 levy). Hanki siis esim. 1Z tdi koneissa käytetty kova vauhtis ja siihen pieni kehän sorvaus, kaveriksi wbx 228mm kytkin levy (SRE:nä saa myös) ja asetelmana se Tdi asetelma jota myös löytyy SRE:nä. Kytkin akseli dieselistä tai bensa akselista lyhentäen. Normi 228mm sachs levy+asetelma settinä kestää järkevästi ajettuna n.280-330nm ja SRE pakettina 400-450nm tosin kestoon vaikuttaa hirveesti koneen luonne tuleeko voima jo 1500rpm kohdalla vai vasta 2500rpm jälkeen ja totta kai ajotapa :roll:
pystyikös tuon kytkin akselin lyhentämään kun laatikko on paikoillaan?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vauhtis on 1z, alh, ahu TDI ikäpolvea (JX vauhtikseen ei mahdu 228 levy). Hanki siis esim. 1Z tdi koneissa käytetty kova vauhtis ja siihen pieni kehän sorvaus, kaveriksi wbx 228mm kytkin levy (SRE:nä saa myös) ja asetelmana se Tdi asetelma jota myös löytyy SRE:nä. Kytkin akseli dieselistä tai bensa akselista lyhentäen. Normi 228mm sachs levy+asetelma settinä kestää järkevästi ajettuna n.280-330nm ja SRE pakettina 400-450nm tosin kestoon vaikuttaa hirveesti koneen luonne tuleeko voima jo 1500rpm kohdalla vai vasta 2500rpm jälkeen ja totta kai ajotapa :roll:
pystyikös tuon kytkin akselin lyhentämään kun laatikko on paikoillaan?
Pystyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja TDI:lle sopiva koneen korva vasemmalla puolelle näyttää mielikuvituksessa tältä, pitää vielä leikellä osat ja kasaan:
Kuva
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:
jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vauhtis on 1z, alh, ahu TDI ikäpolvea (JX vauhtikseen ei mahdu 228 levy). Hanki siis esim. 1Z tdi koneissa käytetty kova vauhtis ja siihen pieni kehän sorvaus, kaveriksi wbx 228mm kytkin levy (SRE:nä saa myös) ja asetelmana se Tdi asetelma jota myös löytyy SRE:nä. Kytkin akseli dieselistä tai bensa akselista lyhentäen. Normi 228mm sachs levy+asetelma settinä kestää järkevästi ajettuna n.280-330nm ja SRE pakettina 400-450nm tosin kestoon vaikuttaa hirveesti koneen luonne tuleeko voima jo 1500rpm kohdalla vai vasta 2500rpm jälkeen ja totta kai ajotapa :roll:
pystyikös tuon kytkin akselin lyhentämään kun laatikko on paikoillaan?
Pystyy.
no paljon otetaan?
Avatar
rextherunt
100:s Juhlajäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 19.03.2012 09:40

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja rextherunt »

jarke kirjoitti:
TT| kirjoitti:
jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vauhtis on 1z, alh, ahu TDI ikäpolvea (JX vauhtikseen ei mahdu 228 levy). Hanki siis esim. 1Z tdi koneissa käytetty kova vauhtis ja siihen pieni kehän sorvaus, kaveriksi wbx 228mm kytkin levy (SRE:nä saa myös) ja asetelmana se Tdi asetelma jota myös löytyy SRE:nä. Kytkin akseli dieselistä tai bensa akselista lyhentäen. Normi 228mm sachs levy+asetelma settinä kestää järkevästi ajettuna n.280-330nm ja SRE pakettina 400-450nm tosin kestoon vaikuttaa hirveesti koneen luonne tuleeko voima jo 1500rpm kohdalla vai vasta 2500rpm jälkeen ja totta kai ajotapa :roll:
pystyikös tuon kytkin akselin lyhentämään kun laatikko on paikoillaan?
Pystyy.
no paljon otetaan?
Menee OT?

Eli kyseessä on bensan kytkinakseli?

Katkaise pikku rälläkällä jollain hyvällä ohuella katkaisulaikalla. Suosittelen että teet jostain juuri kytkinaksenlin ympärille menevästä putkesta holkin tms jigin, että katkaisu menee suurinpiirtein suoraan. Pyöristä sitten kulmat esim viilalla, että se koneen ja laatikon naittaminen onnistuu mukavasti ilman mahotonta rynkyttämistä.

Lyhennettävä pituus oli
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=312978
"The vanagon input shaft has to be shortened 3/8"" eli bensan akselia pitää lyhentää 9.52500mm. Ei se ihan noin tarkkaa ole ja lyhennettävän pituuden voit myös mitata, jos sinulla on koneen puolella vauhtis+kytkin kiinni ja laatikossa kytkinkoppa paikallaan. Vaatii muutaman himmelin(työntömitta, joku suora puu/metalli ja laskupäätä), mutta onnistuu. Tuli tarkistettua ennen naittamista, ettei tullut tehtyä vahingossa metallijyrsintä.

Kaveriksi kannattaa valita joku foorumilainen, joka hoitaa juomatarjoilua ja pitää akselia paikalleen ja pökkii hommaa eteenpäin jottet jää arpomaan liikaa kaikenmaailman "entä jos...", esim TT kun sillä ei oo juurikaan projekteja päällä :lol: :mrgreen:
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
Avatar
rextherunt
100:s Juhlajäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 19.03.2012 09:40

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja rextherunt »

dmn kirjoitti:Ja TDI:lle sopiva koneen korva vasemmalla puolelle näyttää mielikuvituksessa tältä, pitää vielä leikellä osat ja kasaan:
Kuva
Meneekö tällä 50 asteen kulmassa 1Z, AHU, AFN omilla imu ja pakosarjalla ja vakioturbolla (gt15, k03) kii tölkkiin sen omiin mutkarautoihin? Jos menee niin parhautta.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

jarke kirjoitti:
TT| kirjoitti:
jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vauhtis on 1z, alh, ahu TDI ikäpolvea (JX vauhtikseen ei mahdu 228 levy). Hanki siis esim. 1Z tdi koneissa käytetty kova vauhtis ja siihen pieni kehän sorvaus, kaveriksi wbx 228mm kytkin levy (SRE:nä saa myös) ja asetelmana se Tdi asetelma jota myös löytyy SRE:nä. Kytkin akseli dieselistä tai bensa akselista lyhentäen. Normi 228mm sachs levy+asetelma settinä kestää järkevästi ajettuna n.280-330nm ja SRE pakettina 400-450nm tosin kestoon vaikuttaa hirveesti koneen luonne tuleeko voima jo 1500rpm kohdalla vai vasta 2500rpm jälkeen ja totta kai ajotapa :roll:
pystyikös tuon kytkin akselin lyhentämään kun laatikko on paikoillaan?
Pystyy.
no paljon otetaan?
sorry, tuli syötyä taas jotain sopimatonta, enkä osaa oikein lukeakaan :oops: , tässähän oli lähtökohtana bensapeli. :mrgreen: tiisselin lootahan meni paikolleen noilla eikan luettelemilla osilla heittämällä :?:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juu kiisselinsyöntiin on suoraan sopivan pitunen lusikka
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Vähän on kerennyt tekemään viime aikoina, mutta jotain sentään.
Kaasupedaali tuli tölkitettyä. Laikkaa sai antaa, hitsata potikan kiinnike pedaalirunkoon lisämateriaalin avulla ja hitsasin myös kolmannen jalan oikealle puolelle pedaalia. Myös vartta sai lyhentää joitain senttejä ja asentoa hakea useaan otteeseen. Pedaali tuntui ipo-ruuveilla varaosa-autoon laitettuna yllättävän hyvältä, vaikka onkin originaalia hieman korkeammalla. Tuntuma oli ehkä originaalia parempi, mutta sen näkee kun kilometrejä kertyy. Tuosta kuvan asennosta se laskeutuu vielä jonkin verran, kun saa VCDS:n kiinni ja pääsee säätämään, on nyt aika ylhäällä. Säädön voi tehdä sekä valkeasta säätöruuvista tai viime tingassa potikan booreilla. Viimeistely ja maali pintaan, odottamaan asennusta.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (122.8 KiB) Katsottu 10756 kertaa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

rextherunt kirjoitti: Meneekö tällä 50 asteen kulmassa 1Z, AHU, AFN omilla imu ja pakosarjalla ja vakioturbolla (gt15, k03) kii tölkkiin sen omiin mutkarautoihin? Jos menee niin parhautta.
Jeps, ainakin 1Z, mutta eiköhän nuo muutkin mene..
< 15kWh/100km
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

No taas on muut kiireet ja poissaolot aiheuttanut viivästymää, mutta eiköhän tämä tästä. Osaa on tullut ja lisää on tulossa, mutta kone odottaa tiivisteitä, pumppuja ja muuta sälää. Tänään hiekkapuhalsin moottorin tukiraudat maalausta varten järkevämpää hommaa odotellessa ja availin konetta lisää.

Apuakseli laakereineen ja vauhtis pitäisi olla valmiina koneistamolla. Vauhtiksesta otatin 3mm startin nokkaa varten koko tasaisen leveydeltä. Vähemmälläkin olisi varmaan selvinnyt, mutta on jo millipeliä. Takimmainen apuakselin laakeri on selvästi vaihdon tarpeessa, keskellä öljyreiän kohdalla on kohtuu naarmut, joten kannatti kunnostaa. Kaavaustarpeen ja takimmaisen laakerin sijoituspaikan ahtauden takia taidan hinata lohkon koneistamolle, saavat tehdä paketin siltä osin kuntoon, eli laakeroida ja tarvittaessa kaavata.

Jos jollain on TDIn nokan (ja pumpun) ajoitustyökaluja niin voisin lainata korvausta vastaan. Nokan stefat vuotanut ja muutenkin nokka nousee pois, niin olisi mukava tehdä homma ilman viiloja, latakoita, tulitikkuja yms vippaskonsteja kerralla kuntoon ajoituksen puolesta. Jos ei ala löytymään, ostan ebaysta ainakin nokan raudan.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Kyllä sopivalla viila/latta nokka-akselin urassa ja pitkä 13mm hylsä pumpunpyörässä riittää kampi- ja nokka-akselin ajoitukseen
Pumppuhan on jokatapauksessa ajoitettava mittakellolla (mTDI) tai VCDS:llä (TDI), eli pumpulle riittää jakoa hakiessa että sattuu oikealle hampaalle.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Ok, ajattelin että jos kerrankin tekisi oppikirjan mukaan, kiitos vahvistuksesta. Pumppu ei ole ongelma, lähinnä nokka haluttaisi saada kiinni, mutta on totta että saahan sen kiilattua riittävästi ihan autotalli-vehkeillä.

Tekemisen puutteessa hapotin fosforilla ja maalasin koneen apurunko-raudat puhalluksen jäljiltä ja maalasin öljypohjan. Tein myös jigin koneen korvan kasaan hitsaukselle AHU:n öljypohjaan. Perjantaina lohko kyytiin ja Kuopioon koneistamolle hakemaan osia ja apuakselin laakerin kiinni. Ensi viikolla paloauto talliin ja purkuun, samalla alkaa osia olemaan kasassa että saanee TDI:n läjään.

Penkit menee vaihtoon ja kerkesin jo saabin penkin kuskille asentamaan toisesta tölkistä. Omalle rungolle ne on liian korkea jakkara joten uudet menee etsintään. Oma kroppa on tottunut sporttijakkaroihin, joten olen katsellut paria Sparcon ja FK:n tekeleitä (osin myös syncrovaarin smurffin hienon Recaron innoittamana). Onkos kellään tietoa laatu ja koko jne asioista noiden suhteen?
Sparcon kiinnostava :http://www.undergroundmotorsport.net/pi ... 0black.jpg
FK:lla on miljoona mallia, mutta joku musta setti haussa, esim: http://www.undergroundmotorsport.net/pi ... 11-011.jpg

Muitakin saa ehdottaa. Kiskoja noihin näyttää löytyvän 350mm ja n.400mm leveänä, joista jälkimmäinen sopii paremmin, jos sekään hyvin, mutta en pidä penkin alusta kovin tärkeänä, joten voisi siihen jonkin adapterin tehdä. Jossain vielä kun pääsisi penkkejä kokeilemaan ja kääntelemään, niin olisi hyvä.

Värikin on jo valittu autolle ja se on saman perheen autosta peräisin (miltei rinnakkaismalli), eli jotain lähelle lambon Grigio teleston tyylinen, mutta taidan ottaa vastaava ihan RAL värinä, kun tuo lambon on metalliväri. Nyt ollaan tosin kaukana haaveissa ja aikataulussakin. Ennen työsuoritetta (tai sen aikana) pitäisi opetella maalaamaankin. http://gtcarlot.com/car/903078

Edit lisäten: onko jollain kokemuksia kaupallisten R&R-saranoiden käytöstä takapenkeissä? Multivanin penkit on harvinaisia ja jokin nykyistä parempi ratkaisu takapenkiksi/sängyksi olisi kehiteltävä.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

"osin myös syncrovaarin smurffin hienon Recaron innoittamana"
On kyllä tosi hyvä jakkara, nyt haussa myös pelkääjän puolelle vastaava kääntyvällä jalustalla
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuire tö Doppeliin laitoin varaosa-auton mukana irrallaan tulleen Sparcon, ilmeisesti on alkujaan Opel Kadet GSI jakkara. Meni suoraan tölkin kiskoilla, kun käänsi ne vaan vasen<-->oikea. Erittäin hyväksi todettu, pysyy kuski paikallaan hienosti maastossa ja jaksaa istua pitkätkin siirtymät. Lisäksi tuossa on 2-ovisen kippaus, joten penkin alla olevaan laatikkoon pääsee hyvin käsiksi.
Kuvakin löytyi viimein
sparco
sparco
IMAG1404.jpg (791.33 KiB) Katsottu 10525 kertaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

TT: oliskohan tuo Recaro ennemmin, niitä oli GSI:ssä.

Seuraavaa työstetty:

TDI alkaa kasaantumaan ja osat on haalittu, 12- kulma hylsyjä asetelmaan ja kampuran päähän odotellessa. Kone ollenee kasassa yhdessä illassa kunhan vaan saa hylsyt, vauhtiksen kiinni ja sitä mukaa kampuraa lukkoon ja hihnapyörää ja stefaa vaihtamaan. Sitten takaisin pukkiin ja kasaus loppuun
Seuraavaa uutta tuli laitettua tai teetettyä:
vauhtiksen pultit, vesipumppu, imusarjan tiippa, Kytkinlevy LUK 228mm, G62, Apuakselin stefa, DP:n ja pakosarjan mutterit, Nokan stefa, öljypohjan tiiviste, EGR umpeen ebay laipoilla, pakotiivisteet, jakohihna (kiristäjät ja hihna uutta, hihnan uusin varmuudeksi), öljynsuodatin, venttiilin painimet, kampuran etustefa, kamupran takastefa, kunkkupultti, Kampuran hihnapyörä, huohotinputki lohkosta (vanhasta laippa halki) apuakselin tarkastus ja hionta koneistamolla, apuakselin etulaakeri koneistamolla, vauhtiksen sorjaus 3mm rattaan takaa säteestä ja otepinnan hionta. Venttilikopan kaikki tiivisteet olin vaihtanut aiemmin.
Muuten tarkastelin koneen läpi, kantta en irroittanut joten ainut potentiaalinen jäljellä oleva vaihtotarve voisi olla venttiilin varren tiiviste ja ohjuri-remontti.
Koneen kannakkeeseen on jigi vanhaan öljypohjaan tehtynä, kunhan osat saapuu, pääsee sitä hitsaamaan kasaan.
TDI.JPG
TDI.JPG (122.52 KiB) Katsottu 10481 kertaa
Paloauto on tallissa ja Wasseri irti. Tankki osoittautui vinkeäksi irroittaa, pitää hitsailla etummaisiin pultteihin uudet pultit että saa työkalut pitämään.
konehuone.jpeg
konehuone.jpeg (143.71 KiB) Katsottu 10481 kertaa
Muuten aloitin purkamaan autoa korikorjausta varten. Kuskin puoli on kylkiosuman jäljiltä kitattu ansiokkaasti ammattilaisten toimesta, ja alta tietty pelti hävinnyt. Varaosa-autosta pitää laikata kylkipaneli vaakasikin korkeudelta irti ja tilasin uutena helman, takalokasuojan (korkea, vaakakanttiin asti yltävä pala) ja taka-alakulmat. Siinä olisi isoimmat peltityöt, muuten kori hyvässä kunnossa.Lisäksi pitää tehdä pari paikkaa lähinnä lattiaan rei'itysten ympärille. IPO ruuveilla oli lattiavaneri kiinni, eli n. 30 ruosteista reikää pitää laittaa umpeen:
Lattia.JPG
Lattia.JPG (124.87 KiB) Katsottu 10481 kertaa
Lattian purun myötä tuli mieleen ottaa väliseinä pois kokonaan. Nythän siinä on Iikorin (nyk Proile Vehicles) tekemät osittaiset seinät kulkuväylällä. Seinien poistamisen syynä on uudestaan verhoilun vaikeus ja mahdollisuus laittaa kääntöjalustat etupenkeille. Toisaalta seinät toimi hyvin sähköjen ja laitteiden sijoituspaikkana, mutta kyllä ne purkuun menee. Purku tarkoittaa sähköjen uutta reititystä, mutta muutenkin pitää purkaa pari kilometriä turhaa kuparia pois, niin eipä tuo haittaa.
Mitäs on asiantuntijat mieltä, onko tuota kohtaa syytä jäykistää kun seinät ottaa pois? Ylös yläkaapin alle jää 40X20 kanttiputki hitsattuna seinästä seinään, mutta muutoinhan tuosta poistuu nuo pystykannatukset. Jotenkin haluaisin uskoa että kori kantaa itsensä, kattokin on tehty paksusta pellistä.
väliseina.jpeg
väliseina.jpeg (128.26 KiB) Katsottu 10481 kertaa
Väliaskarteluna tein Oberin foorumilta tiedustelun pohjalta yhdistelmän Seatin ja tölkin avaimista. Siellä onkin puitu että tämän lisäksi vaihtoehtona on tilata stiletti ja tarvittaessa aihio ebaysta. Minun pitää toinen avain vielä tilata marmorilta, kun sirua ei voi ilmeisesti kopioida (ainakaan kuopion avainliikkeet) ja rakentaa toinen toimiva avain varalle. Seatin logo häiritsee, mutta menköön alkuun:
avaintyonalla.jpeg
avaintyonalla.jpeg (99.61 KiB) Katsottu 10481 kertaa
avainvalmis.JPG
avainvalmis.JPG (122.52 KiB) Katsottu 10481 kertaa
Lisäys: Saa tarjota hyväkuntoista mustaa bussin tai Multivanin takaosan alaverhoilua (paneleita)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sparco ainakin penkissä lukee, että siitä sen merkkiä arvailin. Tuossa kuvassa vaan keskiosa auton teemaan ja appareiden penkkiin sopivaksi verhoiltuna.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin