Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Erotinrele vs. kytkin. Molemmat toimii, jompikumpi on ehdoton hupiakun kanssa. Itse valitsin kytkimen, koska tykkään päättää itse miten käytetään ja ladataan akkuja ja kytkimellä saan myös kaikki sähköt pois. Tuo mukanaan taas vastuun, pitää muistaa kääntää, jottei käytä starttiakkua, mutta on vielä onnistunut.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Hyvä yhdistelmä on ET25 vanne ja 30x9,5/15 korotettuna. Piti tietty tukivartta tarkastella, mutta ei ole ottanut etukaareenkaan kiinni, katsotaan. Liukuoven väliin jää muutama milli. Mittarivirhettä ei ole enää ja välitykset on nyt huomattavasti paremmat. Ehkä kaipaa pidempää nelosta kun kamiinaan saa tehoja. Helmoihin ympäri Dinitrolin protect super 447 massaruiskulla. 1l riitti just ja just. Päälle Mipa OC akryyli mustana.

Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Viimeksi muokannut Joker, 22.07.2015 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

345mm kardaanin suojaan ja 1205mm oven kahvan puoliväliin on korkotiedot tällä asetuksella.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (81.33 KiB) Katsottu 8215 kertaa
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Perälautaan ja eteen sama käsittely.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (76.68 KiB) Katsottu 8215 kertaa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

SIISTI!!!


Kuva

Tuossa "tölkkifoorumi.fi" korotussarjan tuottama muutos alla olevilla renkailla
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Sama sarja on mullakin. Mistähän noin iso ero? Millä renkailla tuo on? 31" oletan. Onkohan paksumpi jousen kumi teillä päin?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Piru vie, että tästä tuli/tulee komea!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joker kirjoitti:Sama sarja on mullakin. Mistähän noin iso ero? Millä renkailla tuo on? 31" oletan. Onkohan paksumpi jousen kumi teillä päin?
Vakio kumilätty, 215/85R16 renkaat, saattavat olla pikkasen korkeammat kuin laskennallinen 30.39"
Korotus oli 2x alumiinikiekon paksuus.

Sen verran on alustassa nyt korkeutta, että leimasetä joutui hakemaan naapurinosturilta lisää kumilätkiä, jotta sai renkaat ilmaan ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Alkujaan dieseleissä on takana korkeammat alumiinilätkät, mutta ei se etupäähän pitäisi vaikuttaa. Renkaat ja pienempi omamassa varmaan tekee eron.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Korkoasiaan. Ehkä oli vähän mittausvirhettä, oikea korko tasaisella noin 124, joten ero tasoittui. Ihan riittää, jos vaikka vähennetty sentti vastaisi yhtä murrosta/10tkm...

Renkaiden vaihdon jälkeen olen havahtunut akuuttiin voiman puutteeseen. Olen pyöritellyt kaikenlaisia vaihtoehtoja motorupista isoturboon, mutta soitto Finturbolle antoi uutta suuntimaa. Hukkaportista pitää luopua, tilalle jumisiivet. Hankintalistalle menee:
- suuttimet sovitellen Findieselin kanssa.
- AFN Garret-kunnostettu vaihto-ahdistin Finturbolta
- joku korkeammalle nostava pakosarja
- VNT N75
- ECUlle ohjelman näpläys, VNT-muutos ja pari muuta.
- putkea, letkua ja mutteria

Tällä pitäisi saada luotettavuutta, lagit minimiin ja tasaisempi vääntö, rajoitusta alakierroksille ja vaikka huippuvääntö n.300Nm.
Pitää kyllä FinTurbon Markukselle antaa kiitosta, palvelualttius, into ja asiantuntemus kun yhdistetään, ei voi vikaan mennä, suosittelen.

Olikos jollain faktatietoa millä pakosarjalla saa AFN:n VNT:n ylemmäksi ilman pitkittäispalkin silpomista? Olen ymmärtänyt että pitkittäiskoneisen TDI:n pakosarja nostaisi, mutta onko joku niistä toistaan sopivampi vai riittääkö vai onko ne kaikki samaa tavaraa? Samalla tietty hankkimalla pitkittäis-AFN:n satsin saisi laipan sopivaksi. Saan tarvittaessa romun AFN:n sovitukseen, mutta olishan tuo jos löytyisi kerrasta oikea satsi.

Pohjapanssarin sain kiinni, joutuihan sitä silpomaan tosiaan vaihde-linkin tieltä. Kojelautaa en ole repinyt vielä irti, joten vakkaria ja muita mausteita ei ole vielä, mutta rekkapeilit tuli laitettua.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

itsellä 1.6 sen vaparista tehty pakosarja, mahtuu ainakin 1.6 sen kanssa vnt pitkittäispalkin väliin. toki joutui hitsi hommiin siinäkin kun joku sen sarjan oli rakentanut.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitenkäs kovia lukemia Markuksen kanssa visioitte koneesta otettavan? Pidä vaan se varalaatikko itsellä, ihan vaan varuilta ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kannattaa vielä katsoa saako sen AFN turbon käännettyä siihen kulmaan että saa asennettua tölkin vinokoneeseen. Jossain tapauksissa alipainekello tulee tielle tai sitten pakopesässä oleva säätövipu ottaa kiinni siipien ohjauskehän laakerointiin. Itse törmäsin just jälkimmäiseen, täytyy kokeilla miten tuo turbo toimii 25 asteen kulmassa ..

Suosittelen kyllä ottamaan migin käteen, tekemään oman pakosarjan ja laittamaan turbon vaikka koneen taakse, hyvin käsillä, mahtuu isompikin ja jne.

Kuvassa V6 TDI:n 2052vnt:
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja4.jpg
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja6.jpg
< 15kWh/100km
Avatar
rextherunt
100:s Juhlajäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 19.03.2012 09:40

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja rextherunt »

TT| kirjoitti:Mitenkäs kovia lukemia Markuksen kanssa visioitte koneesta otettavan? Pidä vaan se varalaatikko itsellä, ihan vaan varuilta ;)
Sinne vaan piirikytkentäintäistä puhelua Toivalaan ja puhut tuhmia turboista :D Anna turboseireeni vietellä... äläkä jää itsekseen haistelemaan aivopieruja Kanta-Hämeen lenkille :lol:
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Niin on näköjään... Pienet on piirit.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tai sitten on vaan massasta erottuva Hieno Tölkki?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nuo norsunkorvathan sopii tölkkiin hienosti, ja tuo harmaa reunus on riittävän lähelle samaa sävyä auton kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kyllä ne sopii ihan hyvin. Asennuskin oli aika yksinkertainen, mutta tankoa piti yläkiinnikkeen osalta väännellä, eikä se vieläkään ole priima. Jälkikäteen on joutunut yläpulttia kirimään kun maantiellä peilit on hakenut aerodynaamisemman asennon. Ala-pultti on jo jousi pohjassa. Hyvät on suosittelen.
Sähköt on myös vetämättä, meinasin ne 24VDC vastukset kokeilla kytkeä väliaikaisesti jonain pakkasaamuna ja katsoa minkä verran lämpeää, ennen kuin rei'itän ovia.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Alakiinnikkeen pulttien välissä taitaa olla valmis reikä, jos en ihan väärin muista...
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

miksi pitää olla noin suuret peilit? vai onko se tyylisuunta kysymys..
Vastaa Viestiin