Sivu 3/4

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 15.02.2013 23:21
Kirjoittaja jarke
empä ole ainakaan itse huomannut että alkuperäinen ilmansuodatin ahdistaisi, ajelin hetken vapaasuod. mallilla, ei sitä jaksanut kuunnella.

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.02.2013 11:28
Kirjoittaja Eicca_
Vakio ilmanputsari on melko hyvä riittää lähes 180hp asti ja kun sen imuputken isontaa siitä niin riittää vielä pidemmälle.

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.02.2013 18:59
Kirjoittaja tixu
Jep! Vakio on paikalla ja hyvin vörkkii, enkä aio edes repiä mitään älyttömiä tehoja, saisi nyt ensin toiminaan kunnolla noilla vakio tehoilla .

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.02.2013 21:03
Kirjoittaja jarke
silloinhan viritys onnistuu hyvin kun tehot ei laske :mrgreen:

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 20.02.2013 15:04
Kirjoittaja Eicca_
...alle puoleen vakiosta. 8-)

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 17.03.2013 18:05
Kirjoittaja tixu
Eipä vörkkinyt tarpeeksi hyvin,piti tilata Roverin pumppu. Nyt on pumppu asennettu ja koeajettukin on ja toimii sairaan hyvin tohon rakennettuun pumppuun verrattuna. Ei saanut enää kuvia laitettua ! En saanut ennen Safaria valmiiksi ,kun oli ajoitus pielessä! Mutta täältä sivustoilta löytyi apu siihenkin.

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 17.03.2013 18:36
Kirjoittaja TT|
300TDI:n pumppu? Laitoitko säädettävällä 1.9TDI:n pyörällä, vai muokkasitko pumppua/jalkaa? Mikäs rakennetussa pumpussa ei toiminut? Ja mihin säädit ennakon?

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 17.03.2013 20:14
Kirjoittaja tixu
Joo 300 TDI Numero 0460414069 säädettävällä pyörällä ja ennakko haettu korvakuulolla en ole vielä kellottanut koska käy ihan hyvin.Hiukan syöttöä pienensin koska toi antaa soppaa aika reilusti. Rakennetussa ei saanut tyhjäkäyntiä kuriin jos lisäs syöttöä ,eikä ollut vääntöä kiihdytyksessä.

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 11:05
Kirjoittaja rextherunt
tixu kirjoitti:Joo 300 TDI Numero 0460414069 säädettävällä pyörällä ja ennakko haettu korvakuulolla en ole vielä kellottanut koska käy ihan hyvin.Hiukan syöttöä pienensin koska toi antaa soppaa aika reilusti. Rakennetussa ei saanut tyhjäkäyntiä kuriin jos lisäs syöttöä ,eikä ollut vääntöä kiihdytyksessä.
Minulla taitaa olla 0 460 414 099. onko 069 loppusessa EGR potikka (otin sen pois, koska se on turha) siinä kaasuvivussa ja onko ajonestoa? Se tyhjäkäynnin säätö on ikävässä paikassa, mutta saa sinne lenkkiavaimen ujutettua. Viritysohjeita tuohon pumppuun löytyy roppakaupalla, mutta isot pojat on kertonu minulle, että vakioturbo ahdistaa äkkiä, kun noissa on 11mm nestepää. Suuttimiaki varmaan voi isontaa tarvittaessa. Saitko JX vivun kiinni pumppuun?

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 14:32
Kirjoittaja Eicca_
tixu kirjoitti:En saanut ennen Safaria valmiiksi ,kun oli ajoitus pielessä!
Pssst.. huhujen mukaan seuraava safari on touko-kesäkuun taitteessa






























Tiedä sitten onko vaan huhu.... :roll: :roll: :roll:

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 14:44
Kirjoittaja SyncroVWaari
MISSÄ, MISSÄ???????

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 15:47
Kirjoittaja Eicca_
SyncroVWaari kirjoitti:MISSÄ, MISSÄ???????
134km päässä teiltä ;)

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 21:45
Kirjoittaja tixu
rextherunt kirjoitti:
tixu kirjoitti:Joo 300 TDI Numero 0460414069 säädettävällä pyörällä ja ennakko haettu korvakuulolla en ole vielä kellottanut koska käy ihan hyvin.Hiukan syöttöä pienensin koska toi antaa soppaa aika reilusti. Rakennetussa ei saanut tyhjäkäyntiä kuriin jos lisäs syöttöä ,eikä ollut vääntöä kiihdytyksessä.
Minulla taitaa olla 0 460 414 099. onko 069 loppusessa EGR potikka (otin sen pois, koska se on turha) siinä kaasuvivussa ja onko ajonestoa? Se tyhjäkäynnin säätö on ikävässä paikassa, mutta saa sinne lenkkiavaimen ujutettua. Viritysohjeita tuohon pumppuun löytyy roppakaupalla, mutta isot pojat on kertonu minulle, että vakioturbo ahdistaa äkkiä, kun noissa on 11mm nestepää. Suuttimiaki varmaan voi isontaa tarvittaessa. Saitko JX vivun kiinni pumppuun?
Ei ole EGR potikkaa eikä ajonestoa, turbona on garretin t3 ( ei taida olla muuta eroa kkk14 et imupuoli suurempi) ,virityksen pidän aika vakiona ,vipua en vaihtanut , aaz vaijeripidin et sai pumpun kiinni päästä ja jatko vaijerin päässä. Turbo on aikomus uusia ,kun tuppaa kaikki vanhat olemaan öljyruiskuja.Ja seuraavaan safariin tulen vaikka kontaten.Paitsi 6.6 lähen etelään viikoksi. Sen jälkeen mielummin,koko kevät täynnä "kissan ristiäisiä".

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 18.03.2013 23:44
Kirjoittaja SyncroVWaari
Eicca_ kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:MISSÄ, MISSÄ???????
134km päässä teiltä ;)
Jospa sinne jo pääsisi mukaan, jos nyt aloittaa kunnostamisen... :?

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.03.2013 20:02
Kirjoittaja tixu
Nyt on eka kertaa käyty motarilla ja hyvinhän se meni 120km mittarin mukaan ja liisääkin olis varmaan kavunnut mut ei viitsi huudattaa noilla 6,17 välityksillä vaikka pitkä nelonen onkin. Eli satasen matkanopeutta menee ihan mukavasti ,hippasen kyllä lisään syöttöä ja ahtokaran vaihdan tietysti.Vääntö on kyllä ihan eri luokkaa kuin AAZ:ssa.
Ne jotka suunittelee moottorin vaihtoa, niin ilman muuta TDI ei kannata nähdä vaivaa TD kanssa koska kansi menee paskaksi jossain vaiheessa varmasti.

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.03.2013 20:35
Kirjoittaja Eicca_
tixu kirjoitti: Ne jotka suunittelee moottorin vaihtoa, niin ilman muuta TDI ei kannata nähdä vaivaa TD kanssa koska kansi menee paskaksi jossain vaiheessa varmasti.
Miks menee? :roll:

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.03.2013 20:43
Kirjoittaja tixu
Lämpöjen takia menee melko varmasti !

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.03.2013 21:00
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:
tixu kirjoitti: Ne jotka suunittelee moottorin vaihtoa, niin ilman muuta TDI ei kannata nähdä vaivaa TD kanssa koska kansi menee paskaksi jossain vaiheessa varmasti.
Miks menee? :roll:
Tai hihnapyörä löystyy ;)

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 19.03.2013 23:33
Kirjoittaja AT5nok
Tai männät kolisee sylinterissä... :(

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Lähetetty: 22.03.2013 21:24
Kirjoittaja tixu
Noniin ajelin tossa koelenkkiä ja kattelin lämpömittaria et kivasti lämpenee!Mitä lämpenee??!! Eihän tää lämpee tää on kylmä yleensä ja siinä samassa alkaa varoitus valo vilkkumaa et nesteet hukassa.Vilkaisu auton alle ja sieltähän se neste tulee pitkin etupanssarin reunoja.Kotiin oli matkaa 5kilsaa,ei muuta kun varovasti mittaria vahtien lähemmäs kotia ,tohon jätän S-marketin pihaan ja soitan apua,mitä veetä ei puhelinta mukana!Tossa on tutun näköinen auto,ei muuta kun odottamaan kyllä se kaupasta kohta tulee ja tulihan se naapuri sieltä.Kauheeta ryydloikkaa kysymään saanko kyydin kotiin. Sain kyydin ja koti pihassa odotti onneksi T5:nen traileri perässä ,koska huomen aamuna tarkoitus lähteä hakemaan siskon POLO Espoosta . Ei muuta kuin yhdistelmän rattiin ja Syncroa hakemaan .Siinä marketin pihassa äijät ihmetteli et miksi se pitää trailerilla viedä, koska sen sinne voi ajaa kyytiin.En selitellyt koska hippasen v..tti ,et taas Syncro petti. Syy siihen varmaan on se ,että normaalisti ajan työ ajoja Renault Trafikilla jonka Syncro vielä sieti ,mutta rapea ranskalainen hajos ja T5 tuli vuokraamosta ja sitä ei syncro enää sulattanut vaan päätti et ,kyllä se mua taas paijjaa kun heitän nesteet tielle. Kyllä noissa joku henki on ei voi muuta sanoa.