Syncro Caravelle 16" m-TDi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Joo niin vetää ,mut uus letku ja suodatin on jo hankittu.En saanut vuotoa loppumaan,niin epäilen et suodattimen putken juuresta vuotaa,ehkä. Enakkoa täytyy säätää ,kun lähtee vähän laiskasti käymään eli joutuu startilla"saattamaan".
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja dmn »

tixu kirjoitti:Joo niin vetää ,mut uus letku ja suodatin on jo hankittu.En saanut vuotoa loppumaan,niin epäilen et suodattimen putken juuresta vuotaa,ehkä. Enakkoa täytyy säätää ,kun lähtee vähän laiskasti käymään eli joutuu startilla"saattamaan".
Voi kyllä johtua tuosta ylimääräisestä ilmastakin ...
< 15kWh/100km
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Voi johtua siitäkin ,täytyy vaihtaa suodatin ja letkut enne kun tekee mitään muuta. Hiukan on haitannut toi "pikku"pakkanen projektia.Ja autossa vielä kesälaatu löpöä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

tixu kirjoitti:Voi johtua siitäkin ,täytyy vaihtaa suodatin ja letkut enne kun tekee mitään muuta. Hiukan on haitannut toi "pikku"pakkanen projektia.Ja autossa vielä kesälaatu löpöä.
Täällä lähti kesäpaku päivällä käyntiin kerta hehkutuksella ja kesälöpöllä, tosin sähköinen siirtopumppu avittamassa suodattimen ja ruuttapumpun välissä. Poistaa näppärästi mahdoliset ilmavaivojen aiheuttamat haitat käyntiin lähdölle.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

T3Syncro kirjoitti:
tixu kirjoitti:Voi johtua siitäkin ,täytyy vaihtaa suodatin ja letkut enne kun tekee mitään muuta. Hiukan on haitannut toi "pikku"pakkanen projektia.Ja autossa vielä kesälaatu löpöä.
Täällä lähti kesäpaku päivällä käyntiin kerta hehkutuksella ja kesälöpöllä, tosin sähköinen siirtopumppu avittamassa suodattimen ja ruuttapumpun välissä. Poistaa näppärästi mahdoliset ilmavaivojen aiheuttamat haitat käyntiin lähdölle.
Täällä piti Smurffia pitkään pyörittää, kun ei halunnut pakkasesta lähteä. Nyt tallissa ja MB ulkona. Pitää hehkut ja akkujen varaustila tarkistaa huomenissa. Ja alipainepumpulla tarkistaa lukot, jos olisi vettä linjoissa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja dmn »

tixu kirjoitti:Voi johtua siitäkin ,täytyy vaihtaa suodatin ja letkut enne kun tekee mitään muuta. Hiukan on haitannut toi "pikku"pakkanen projektia.Ja autossa vielä kesälaatu löpöä.
Tuon kesälöpön parafinisoitumisen suodattimeen huomaa siitä että kun sammuttaa auton niin nuo ilmakuplat menevät rakettina takaisin suodattimelle päin kun siellä linjassa on niin paljon alipainetta..
< 15kWh/100km
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Suodatin ja letku vaihdettu sitten lähti kuin palmun alta käymään. Sitten kun vauhtiin pääsin,niin vaihdoin turbonkin carretin T3:ksi ( itse rempattu). Vähän aikaa vuoti öljyä startin jälkeen mut loppui,kunhan tiiviste rengas haki "paikkansa". Ei tuossa muuta eroa ole kun isompi pakopuoli jos siitä hiukan olis hyötyä. Sitten,kun tossa konttas auton alla,niin huomasin et vetoakselin kumi paskana,niin kun ei olis tarpeeksi tekemistä ..kele!
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Noniin ! On keoajoja tehty ja säätöä täytyy tehdä vielä ,mut ei ole kiirettä ,sen verran viileenä käy TDI ,et kesäauto tuli ellei laita webastoa. Ei tule edes lehmän henkäystä lämppäristä normi ajossa.Ompahan aikaa ruuvata muuta,kun ei ole liikenteessä. Esim.Akut eteen ja välijäähy paikoilleen.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Itselläni sama ongelma DP:ssa jossa on 1.9 tdi, mutta taas doppelissa jossa sama kone, pukkaa lämmintä, vaikka webasto ei ole edes päällä, on tosin pienempi tilakin lämmitettävänä, mutta...
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Ennakostakin tietysti on kiinni lämpeneminen mutta ei kuitenkaan ,niin paljon et vastais td koneen lämpöjä ,mikä on taas hyväkin kansien takia.Miten sulla on webasto ohjattu ettei huuda täysillä kokoajan. Vai onko se asennettu jossain firmassa.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tämä on hieman erikoinen ilmiö, kun ranchin henkilökunta on kovasti kertoillut että tdi käy kylmänä. Hansussa riitti lämpöä ihan hyvästi talvella, tosin väliseinä siinä paikallaan. Että onkos se niin että viritetty tdi ei lämpöä luovuta, mutta suht vakiosta irtoaa? Vai riippuuko jostain vesikierron järjestelyistä tms.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kyllä mulla ainakin oma mTDI puski lämpöä suunnilleen saman malliin kuin 1.6td (ja kuluttikin melkein samalla tavalla - eli eiköhän siitä lämpöäkin tuu samalla mitalla). Ei tuota pritsenin peltikoppia silti kovin lämpimäksi saa.

Kai näissäkin pitäis pohjasta käsin eristää noi lämppärin vesiletkut jos haluaa ettei suurin osa lämmöstä mee harakoille.
< 15kWh/100km
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Voi olla tietysti että termostaatti aukeaa liian alhaisessa lämmössä ,täytyypi tarkistaa.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja tixu »

Noniin taas tallissa tapahtuu! Nyt on asennuksessa Cooleri ja öljyn lauhdutin.
Liitteet
Öljynlauhduttimen liittimet alla.
Öljynlauhduttimen liittimet alla.
VOKKE 015.jpg (146.69 KiB) Katsottu 11494 kertaa
Lauhdutin ja Coolreri paikassaan.
Lauhdutin ja Coolreri paikassaan.
VOKKE 012.jpg (173.14 KiB) Katsottu 11494 kertaa
Öljynlauhdutin jää coolerin taakse!
Öljynlauhdutin jää coolerin taakse!
VOKKE 014.jpg (139.44 KiB) Katsottu 11494 kertaa
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Oisin kyllä itse laittanu eri järjestykseen nuo kennot, mutta tuskinpa tuolla käytännön merkitystä.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Miten suolla tuo ilmankierto noiden läpi on järjestetty? Ei oikein hahmottanu kuvista.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja tixu »

Sen takia tämä järjestys,koska tulee vielä tuuletin coolerin kylkeen.Noihan on tuossa akun paikalla ja akku on takapenkin alla.Coolerin olis saanut vielä lähemmäs aukkoa mut se olis menny vinoon ja minähän en laita mitään vinoon jos sen suoraankin saa.Toi päällinen tietysti tukitaan pellillä,että kaikki tunnelin ilma kulkee ainoastaan kennojen läpi.Ton öljynlauhduttimen letkut oli sen mittaiset,että sen paikka oli just tossa.Vielä pitäis coolerin putket vetää pirun monen mutkan kautta .Ne olis tarkoitus hitsata kasaan motonetin valmiista 2"pakoputki mutkista.
Liitteet
Akku penkin alla.
Akku penkin alla.
VOKKE 003.jpg (102.06 KiB) Katsottu 11436 kertaa
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja tixu »

Nyt on ahtoputket paikallaan ja koe käytetty . Tietysti pumppu alkoi vetää ilmaa jostakin ...kele! No ei kun tutkimaan.
Toi ilmanputsari ei kyllä jää,pitää sen verran kovaa mölinää et alkuperäinen täytyy vaan sovittaa takaisin.
Liitteet
VOKKE 017.jpg
VOKKE 017.jpg (184.88 KiB) Katsottu 11391 kertaa
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jaa tuohon kohtaan tuli tuo origgis "kobrat" (eli tuo 90 asteen mutkapala) uusiokäyttöön.

Pitää itse tehdä vähän vastaava setuppi tuohon työn alla olevaan tdi:hin.. Akku pois ja origgis golfin jäähdytin sen tilalle. Lähdöt siinä on vaan niin hassusti että pitää asentaa 45asteen kulmaan, mutta näin ollen tuo 30cm (tms) yleismallin flektikin kyllä mahtuu paremmin
< 15kWh/100km
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Syncro Caravelle 16" m-TDi

Viesti Kirjoittaja tixu »

Joo "cobrat" kävi tuohon kuin nenä päähän ja antavat hiukan "anteeksi " joustavuutensa takia jos putkien kulmat ei ihan osu nappiin!
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Vastaa Viestiin